vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 11 »

Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar

See User information
Det kan lika gärna vara svenskar som invandrare som bygger. Desto fler människor desto fler arbeten. Det behövs mer av allt enkelt uttryck.

Idag så är det doktorer som startar pizzerier eftersom de inte får arbeten i sina yrkesutbildningar. Men jag tror och vet att branschen sprider sig. Nu är det många invandrare som har egna bagerier och grossister, livsmedelsbutiker, turistbyråer osv. Det är bara en tidsfråga innan man ser somaliska bönder brukar svensk mark.

Jag känner ingen patriotism till den svenska fanan. Visst kan det vara kul att titta på sport någon gång, även då detta är ett verktyg från politiker att få folket att glömma bort viktigare frågor. Se USA hur patrioter åker till Irak i amerikas namn. Vad är detta för patriotism? Flaggan används för att förena folket under en och samma ledare som senare genom maktmissbruk lurar befolkningen på samma sätt det kan ske i religionens namn.

Som svensk så känner jag mer samhörighet i åsikter och värderingar om man t.ex. slår upp en chatt och pratar lite med en muslim från Indonesien. Men detta forum är intressant då ni har mycket gemensamt hur världen idag styrs. Synd bara att få verkar religiösa och inte ser att allt bottnar i maktkampen mellan Gud och Iblis, dvs. Satan.

Posted on: 2007/1/2 13:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Äktenskap kan ses som en ritual för vissa. För mig ser det mer ut som att man skapar ett kontrakt mellan man och fru, och att man har en krav och rättigheter på sig. Att skaffa barn t.ex. är ett enormt ansvar. Många flyr (skiljer sig) och tror att gräset är grönare på tomtem brevid. Du har rätt i att många idag inte lever tillsammans livet ut. Inom Islam så får man skilja sig, men man får inte bara fly ett fungerande förhållande pga lust.

Idag händer det att man skaffar barn helt ogenomtänkt, det bara blev ett och sedan flyttar min ihop. Självklart kan detta inte alla gånger fungera.

Posted on: 2007/1/2 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Det kan lika gärna vara svenskar som invandrare som bygger. Desto fler människor desto fler arbeten. Det behövs mer av allt enkelt uttryck.

Idag så är det doktorer som startar pizzerier eftersom de inte får arbeten i sina yrkesutbildningar. Men jag tror och vet att branschen sprider sig. Nu är det många invandrare som har egna bagerier och grossister, livsmedelsbutiker, turistbyråer osv. Det är bara en tidsfråga innan man ser somaliska bönder brukar svensk mark.

Jag känner ingen patriotism till den svenska fanan. Visst kan det vara kul att titta på sport någon gång, även då detta är ett verktyg från politiker att få folket att glömma bort viktigare frågor. Se USA hur patrioter åker till Irak i amerikas namn. Vad är detta för patriotism? Flaggan används för att förena folket under en och samma ledare som senare genom maktmissbruk lurar befolkningen på samma sätt det kan ske i religionens namn.

Som svensk så känner jag mer samhörighet i åsikter och värderingar om man t.ex. slår upp en chatt och pratar lite med en muslim från Indonesien. Men detta forum är intressant då ni har mycket gemensamt hur världen idag styrs. Synd bara att få verkar religiösa och inte ser att allt bottnar i maktkampen mellan Gud och Iblis, dvs. Satan.

1 Ju fler människor ju mer arbeten? ju fler människor ju mer slagsmål om jobben ju.
sedan så ska skolor,dagis,svensk undervisningar betalas och tänk om det kommer en ekonomisk kollaps öppe i det hela.
www.nysol.se
har en del intressant att komma med där.

sedan är det inte patriotism att åka till ett annat land.
patriotism innebär att man älskar sitt land och kräver det.
vi patrioter begär inte inflyttande över något annat land vi begär inte att folk i andra länder ska leva efter våra normer och värderingar vi kräver endast rätten till vårt eget land!

eftersom du inte känner "samhörighet" med svenska folket och jag inte med fanatiska muslimer så är det väl ingen ide på att satsa på att dessa folkslag ska mötas?
mycket bättre sverige tar emot "krista" flyktingar och muslimer tar emot muslimska..

personligen tycker jag det är skitintressant att det är allt från nationalister till "rödingar" och buddister på detta forum.

kan du ge mig bevis på att allt bottnar mellan kampen mellan Allah och satan?

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Äktenskap kan ses som en ritual för vissa. För mig ser det mer ut som att man skapar ett kontrakt mellan man och fru, och att man har en krav och rättigheter på sig. Att skaffa barn t.ex. är ett enormt ansvar. Många flyr (skiljer sig) och tror att gräset är grönare på tomtem brevid. Du har rätt i att många idag inte lever tillsammans livet ut. Inom Islam så får man skilja sig, men man får inte bara fly ett fungerande förhållande pga lust.

Idag händer det att man skaffar barn helt ogenomtänkt, det bara blev ett och sedan flyttar min ihop. Självklart kan detta inte alla gånger fungera.

sex handlar väl om mer saker en skaffa barn?
tycker inte du att en 35åring som inte hittat kärleken ska ha rätt till ett "nyp" bara för att det heliga bandet kan brytas?

Anonym
Quote:
LegalizeNow:
1. Jag kan omöjligt veta varför de inte gör det, kan bara spekulera och tro. Kanske för att de rika som styr inte vill ha dem där.

2. Det är för mig orealistiskt. Avtrubbade Människor kommer inte att sluta begå brott vare sig de heter Jansson, Runken eller Ahmed.

3. En avtrubbad brottsling som skiter i allt, hindras inte av långa fängelsestraff. Där måste man hitta nya lösningar på. Jag är knappast rätt man och fråga om lösningar till dessa problem som vi sitter på i våra I-länder som, invandrarfrågan, fångvården, eller skolpolitiken. Du borde förstå att ämnet är för komplext för att man ens ska kunna begära en lösning på hela problemet, av en medlem som mig här på vaken. Att tro att man sitter på den själv vore ju som att ta i ända från tårna?

1. Kanske är det så att om man klumpar ihop fattiga svenskar i socialt utsatta områden med nyanlända människor som inte får jobb utan hänvisas till bidragssystem så har man en perfekt grogrund för framtida stamkrig. Vem tjänar på sånt?

2. Den där Runken var en ny bekantskap... var huserar han?

3. Visst finns det sorgliga bakgrundshistorier i de flesta fall där någon väljer brottets bana. Och om alla människor fick ett överdos kärlek i början av livet skulle förmodligen brottslingar vara försvinnande liten klick i samhället. De har ju bara bytt ut en naturlig kärlek mot det totala misslyckandet. Leder oftast till deras egen undergång.

Men jag hade nog hoppats att du skulle ta i från hälarna i alla fall!

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
1. Kanske är det så att om man klumpar ihop fattiga svenskar i socialt utsatta områden med nyanlända människor som inte får jobb utan hänvisas till bidragssystem så har man en perfekt grogrund för framtida stamkrig. Vem tjänar på sånt?

2. Den där Runken var en ny bekantskap... var huserar han?

3. Visst finns det sorgliga bakgrundshistorier i de flesta fall där någon väljer brottets bana. Och om alla människor fick ett överdos kärlek i början av livet skulle förmodligen brottslingar vara försvinnande liten klick i samhället. De har ju bara bytt ut en naturlig kärlek mot det totala misslyckandet. Leder oftast till deras egen undergång.

Men jag hade nog hoppats att du skulle ta i från hälarna i alla fall!

1.
Kanske är det så. Jag vet inte vem som tjänar på vad. Kanske är det de kommuner som tar emot invandrare som får ekonomiska bidrag som tjänar på det. Om det hade klumpats ihop enbart Svenskar i en förort som Angered så hade även problemen grott där.
I Frankrike genomför de projekt just nu som ska ta bort dessa getton och betongklumpar eftersom de har insett att om man klumpar ihop människor så alstrar det problem.
Helt ärligt så bryr jag mig inte så mycket om de bor som granne med mig eller med min granne. De brukar ge mig mer intressanta intryck, lärdomar och historier än vad ex en Fredrik, meggot eller Runken kan göra. Det är mer intressant och givande att lyssna på utdrag från en annan kultur än ex vad Runken tyckte om gårdagens ”bonde söker fru” Eller vad han tycker om sin Chef, What ever….
Svenskar är ganska tråkiga, instängda, och osociala när det gäller en främling. Gå ett varv på stan i centrala GBG med det fetaste leende du kan hitta, och behåll den i minst 10 min. Jag lovar att du kommer få blickar som, Vad fan e det med han? Va fan är han så glad för. Så är det även i Finland som jag kommer ifrån. Lika så Norge, Danmark. Tyskland (speciellt Tyskarna) ….. Hela Europa vill jag påstå besitter en viss mentalitet som låter misstänksamheten ta över när det gäller främlingar med annan hud. Utanför Europas grännser bemöts du ofta med leenden. Sällan med misstänksamhet.

2. Ja. den där Runken skulle du allt vilja träffa va. Han kan kanske lära dig en eller annan tralla. Fråga maggot jag tror de träffades i klädkammaren en ödestigen dag i December. Hörde maggot klaga om lite småsår på picken här om dagen och ömmande skinkor. Maggot sa nåt om Aj aj aj aj som byttes ut till ja ja ja ja…. Mer…

3. Vi kommer aldrig komma ifrån grova brott. Det räcker att vi tittar på våra egna regeringar och maktelit som våldtar fattiga länder.
Det kommer alltid att existera en motpol till allt. Onska, godhet, mörkt ,ljust, våt och torrt. Osv osv osv….. Hur man ska bekämpa en motpol som är naturlig vet jag inte, Kanske ska den helt enkelt existera så att vi kan utveckla framåt istället för att stå still och frivilligt ställa oss i utanförskap. Jag vet inte vad som är rätt eller fel för dig, kan bara utgå från mitt egna, vad som är rätt och fel i mitt liv . Jag vill inte styra över andra som ska anpassa sig efter mig. Det vore fel av mig att be er sluta upp med eran kamp mitt i smeten eftersom jag inte lever där och ni här. Keep up the good spirit. Frågan är bara om det ger er mer eller mindre frid och frustration. Valet är eget.

Anonym
Quote:

1.
Kanske är det så. Jag vet inte vem som tjänar på vad. Kanske är det de kommuner som tar emot invandrare som får ekonomiska bidrag som tjänar på det. Om det hade klumpats ihop enbart Svenskar i en förort som Angered så hade även problemen grott där.
I Frankrike genomför de projekt just nu som ska ta bort dessa getton och betongklumpar eftersom de har insett att om man klumpar ihop människor så alstrar det problem.
.

Problem reaktion lösning?!

klart det blir problem invandrare är ingen homogen grupp de beestår av många olika nationaliter som ex har förakt mot varnadra
då de krigat mot varnadra.

Du skriver

"Svenskar är ganska tråkiga, instängda, och osociala när det gäller en främling"

BRA!
Perosnligen tycker jag att den svarta rasen ska gå under i blod och lidande!

Jag tycker araber är ett jävligt dåligt folk med toma ögon!

och afrikaner har töntig kultur som bara spelar trumor och äter banan!

Det du just sade är väldigt rasistisk och främligsfientligt och om du är svensk är det precis vad makten önksar göra dig till "självhatare"

Det jag skrev om den svarta rasen är inte sagt av mig utan av expos grundare den statligt finansierade antirasisten tobias hubbinte.

och det med ögonen är sagt av ordförande i ungdom mot rasism
chillinaren mikael alonzo fast om svenskarna.

och det med töntig kultur är sagt av mona sahlin om svenskarnas kulturella tradiotner.

varför är det inte lika rassistisk och säga att araber är ett töntigt folk som svenskar?

enligt lagen är det för att vi svenskar inte är någon folkgrupp vi finns inte och vill vi börja finnas finns bara en sak att göra...
bli homosexuell!

Anonym
LegalizeNOW
1 det finns en humortråd om du känner för att berätta "roliga vitsar"

2 om det är så mycket trevligare med invandrare varför söker du dig inte till rosengård eller hammarkullen då?

trevliga nattligga prommenader i mördarbacken mellan hjällbo och hammarkullen rekomederar jag varmt på fredagskvällarna vid 12 tiden.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

1.
.

Problem reaktion lösning?!

klart det blir problem invandrare är ingen homogen grupp de beestår av många olika nationaliter som ex har förakt mot varnadra
då de krigat mot varnadra.

Du skriver

"Svenskar är ganska tråkiga, instängda, och osociala när det gäller en främling"

BRA!
Perosnligen tycker jag att den svarta rasen ska gå under i blod och lidande!

Jag tycker araber är ett jävligt dåligt folk med toma ögon!

och afrikaner har töntig kultur som bara spelar trumor och äter banan!

Det du just sade är väldigt rasistisk och främligsfientligt och om du är svensk är det precis vad makten önksar göra dig till "självhatare"

Det jag skrev om den svarta rasen är inte sagt av mig utan av expos grundare den statligt finansierade antirasisten tobias hubbinte.

och det med ögonen är sagt av ordförande i ungdom mot rasism
chillinaren mikael alonzo fast om svenskarna.

och det med töntig kultur är sagt av mona sahlin om svenskarnas kulturella tradiotner.

varför är det inte lika rassistisk och säga att araber är ett töntigt folk som svenskar?

enligt lagen är det för att vi svenskar inte är någon folkgrupp vi finns inte och vill vi börja finnas finns bara en sak att göra...
bli homosexuell!

Du är rolig du maggot. Jag tror inte du har förstått ett enda dugg om vad jag har sagt i denna tråd.
Självhatare Du behöver inte ta i från tårna.
Jag är nordbo. (Finland) Men uppväxt i Sverige. Anledningen till att jag tycker Svenskar (Europeer) är tråkiga är för att det är för mig en vardag. När min vardag bryts med resor eller möten med främlingar på hemma plan så gör det mig bara glad. Du tolkar det naturligtvis på något märkligt sätt och vinklar det på ett helt bizart sätt till, att jag skulle var rasist och självhatare Du kan väl ändå inte fullaste allvar ta mig för en självhatare

Jag kan bara ge dig ett råd. Ut och res med dig och träffa främlingarna på deras hemmaplan istället. Där finns så mycket annat än Sverige och Påskkärringar
Har förövrigt hört mycket bra saker om Pakistan. Asiens bäst bevarade hemlighet säger en del av mina Svenska/vita vänner som har varit där. Gästfridheten är det bästa sägs det.

See User information
Maggot ibland undrar jag om du ens läser vad folk svarar till när du kommer med kontringar i stil med "vadå rotlöshet, problem för alla?"

Givetvis för t.ex. alla läskiga invandrarmuslimer och deras barn som du passar på dagis trots att du med citat som "vore väl mycket bättre om muslimer fick vara muslimer i muslimska länder?". Hade inte velat att mina barn passades av en självupptagen hjärntvättat "patriot" som skyller sitt livs motgångar på mångkultur, men det kanske bara är jag. Jag har klara åsikter om vad jag tycker om folk med för mig avvikande attityd och uppfattningar, då dom oftast bottnar i känslomässiga svackor och personliga tragedier vilker man kan ha förståelse för, ibland. Men jag respekterar inte alltid det och jag skulle inte som Voltair dö för någon annans åsikter oavsett hur vrickade dom var. Men att dra upp oskyldiga små barns religion och din fascination för att dansa i ringar med dom är lågt. Det ska väll du ge fan i om dom inte vill det!

"det är väl ganska öppenbart att det inte går och de kan inte gå på en resturang där alkohol serveras, utan det är vi VANLIGA svenskar som måste anpassa oss i vårat eget land" På vilket sätt är Sverige ditt måste jag fråga dig då? Har du utnämnt dig själv till enväldig härskare och anser dig stå över alla andra och deras hemska syn på giftet som du så gärna häller i dig (sprit)? Önskar du också att du inte behövde dricka eller är det tvång att dricka i det här landet? Sen att jämföra det här:

"vi hade sedan ett tag tillbaka planerat att ha en klassfest det började med en krog men eftersom muslimerna i klassen inte får vara i samband med alkohol så fick vi skippa det"

med det här: (sitta bredvid en alkis på vagnen som dricker t-röd går dock bra)

Är för mig obegripligt, och förmodligen för dem flesta människor med högre intellekt än en gris. (Grisar äter sin egen avföring).

När du sedan understryker hur stolt du var när du bevisade hur intelligensbefriat ert sällskap var som inte kunde lämnat dom knepiga muslimer om dom nu var så jobbiga, varför gjorde ni inte klart för dom vad egentligen tycker?
Jag känner ju inte dom, men vem fan vill umgås med någon som hellre ser dom stenas/avrättas/dö än att dom ska få förtryckas och bli allmän politisk slagpåse i Sverige, med din verklighetsuppfattning så måste du väll varit rädd för att dom skulle spränga sig i ditt ansikte och våldta din familj?

"Det slutade med att vi skulle gå till en irans resturang men det blev inget med det för alla blev så trötta på den "omständighet" att det skulle vara så jävla svårt att annordna en klassfest.
klassfesten blev ju aldrig av vilket ja visste från början och kan erkänna att jag var stolt den dagen ja fick det bekräftat."

Inte för att vara mer jävlig än vad jag borde men vart hittar man den här kursen du pratar om?

"om du studerar illuminati så kan du läsa att deras planer är att starta kulturkrockar och radera patriotism."

Men vad jag finner mest intressant är att du hänvisar till ett gammalt propaganda reportage från din nyblivne vän farbror bush´s hemtrakter, det var ju inte alls vinklat, dramatiserat och ett framförallt opartiskt! Bra där!

Du undrar om jag ser mig som helsvensk, Tack gode gud nej! Statistiskt sätt, ur mina egna erfarnheter så har svenskar en tendens att vara olojala och gråa samt kalla människor och jag vill inte heller bli förknippad med ett folkslag, utan sedd för den jag är vilket verkar vara väldigt underskattat med dina mått mätt.

Nä, du verkar vara en man med för mycket fritid och vrede som jobbar för att dra stor skam över Vaken.se vilket är synd då du egentligen bakom den där blågula fanan är ganska trevligt! Hoppas du tar dig ur ditt fördärv du kallar sanning och inte allt för många dras med. Till dess så får du ha det så trevligt och jag önskar dig en bättre fortsättning på det nya året!

Tack för mig ännu en gång..

Posted on: 2007/1/2 16:33

Anonym
Människans historia är egentligen mycket enkel. Blodig.
Genom tusentals år har vi sett förflyttningar av ”slavar” Från antikens tider till dagens dato. En del tycker att polacker, litauer och afrikaner kommer och tar våra ”jobb” men glömmer bort att den kommunikationen och infrastrukturen har existerat i tusentals år. Man har erövrat, satt upp gränser och förslavat människor genom alla generationer.
Farsdag, jultomten och dagens påskkärring är ganska nya begrepp som även kan kallas för kultur eller varför inte konsumtionskultur. En del väljer att kalla det för hjärntvätt. Det är som allt annat när det gäller att hitta lösningar på vad som är rätt eller fel, det råder olika åsikter beroende på uppväxt, region, och skolning.
Koloniseringen ingår i denna blodiga historia, engelsmän, portugiser, spanjorer, amerikaner, kineser. Vad är det som är nytt? Kanske mer krig och orättvis fördelning av jorden resurser och pengar, som har skapat mer förflyttning? Vilka är det som skapar dessa krig? Är det folket eller de sk ”folkvalda” Tar de ett bra ansvar för sina konsekvenser? Är det lättare att skylla på den lilla individen istället för att ta ansvar?
Vi borde vara överrens om att det är de ”folkvalda” som är ansvariga och inte individen som flyttar in.

Anonym
Quote:

Zaaki wrote:
Maggot ibland undrar jag om du ens läser vad folk svarar till när du kommer med kontringar i stil med "vadå rotlöshet, problem för alla?"

Givetvis för t.ex. alla läskiga invandrarmuslimer och deras barn som du passar på dagis trots att du med citat som "vore väl mycket bättre om muslimer fick vara muslimer i muslimska länder?". Hade inte velat att mina barn passades av en självupptagen hjärntvättat "patriot" som skyller sitt livs motgångar på mångkultur, men det kanske bara är jag. Jag har klara åsikter om vad jag tycker om folk med för mig avvikande attityd och uppfattningar, då dom oftast bottnar i känslomässiga svackor och personliga tragedier vilker man kan ha förståelse för, ibland. Men jag respekterar inte alltid det och jag skulle inte som Voltair dö för någon annans åsikter oavsett hur vrickade dom var. Men att dra upp oskyldiga små barns religion och din fascination för att dansa i ringar med dom är lågt. Det ska väll du ge fan i om dom inte vill det!

"det är väl ganska öppenbart att det inte går och de kan inte gå på en resturang där alkohol serveras, utan det är vi VANLIGA svenskar som måste anpassa oss i vårat eget land" På vilket sätt är Sverige ditt måste jag fråga dig då? Har du utnämnt dig själv till enväldig härskare och anser dig stå över alla andra och deras hemska syn på giftet som du så gärna häller i dig (sprit)? Önskar du också att du inte behövde dricka eller är det tvång att dricka i det här landet? Sen att jämföra det här:

"vi hade sedan ett tag tillbaka planerat att ha en klassfest det började med en krog men eftersom muslimerna i klassen inte får vara i samband med alkohol så fick vi skippa det"

med det här: (sitta bredvid en alkis på vagnen som dricker t-röd går dock bra)

Är för mig obegripligt, och förmodligen för dem flesta människor med högre intellekt än en gris. (Grisar äter sin egen avföring).

När du sedan understryker hur stolt du var när du bevisade hur intelligensbefriat ert sällskap var som inte kunde lämnat dom knepiga muslimer om dom nu var så jobbiga, varför gjorde ni inte klart för dom vad egentligen tycker?
Jag känner ju inte dom, men vem fan vill umgås med någon som hellre ser dom stenas/avrättas/dö än att dom ska få förtryckas och bli allmän politisk slagpåse i Sverige, med din verklighetsuppfattning så måste du väll varit rädd för att dom skulle spränga sig i ditt ansikte och våldta din familj?

"Det slutade med att vi skulle gå till en irans resturang men det blev inget med det för alla blev så trötta på den "omständighet" att det skulle vara så jävla svårt att annordna en klassfest.
klassfesten blev ju aldrig av vilket ja visste från början och kan erkänna att jag var stolt den dagen ja fick det bekräftat."

Inte för att vara mer jävlig än vad jag borde men vart hittar man den här kursen du pratar om?

"om du studerar illuminati så kan du läsa att deras planer är att starta kulturkrockar och radera patriotism."

Men vad jag finner mest intressant är att du hänvisar till ett gammalt propaganda reportage från din nyblivne vän farbror bush´s hemtrakter, det var ju inte alls vinklat, dramatiserat och ett framförallt opartiskt! Bra där!

Du undrar om jag ser mig som helsvensk, Tack gode gud nej! Statistiskt sätt, ur mina egna erfarnheter så har svenskar en tendens att vara olojala och gråa samt kalla människor och jag vill inte heller bli förknippad med ett folkslag, utan sedd för den jag är vilket verkar vara väldigt underskattat med dina mått mätt.

Nä, du verkar vara en man med för mycket fritid och vrede som jobbar för att dra stor skam över Vaken.se vilket är synd då du egentligen bakom den där blågula fanan är ganska trevligt! Hoppas du tar dig ur ditt fördärv du kallar sanning och inte allt för många dras med. Till dess så får du ha det så trevligt och jag önskar dig en bättre fortsättning på det nya året!

Tack för mig ännu en gång..

Zaaki
Jag kunde inte ha sagt det bättre. Du satte fingret på d.

See User information
Quote:

maggot wrote:

1 Ju fler människor ju mer arbeten? ju fler människor ju mer slagsmål om jobben ju.
sedan så ska skolor,dagis,svensk undervisningar betalas och tänk om det kommer en ekonomisk kollaps öppe i det hela.
www.nysol.se
har en del intressant att komma med där.

sedan är det inte patriotism att åka till ett annat land.
patriotism innebär att man älskar sitt land och kräver det.
vi patrioter begär inte inflyttande över något annat land vi begär inte att folk i andra länder ska leva efter våra normer och värderingar vi kräver endast rätten till vårt eget land!

eftersom du inte känner "samhörighet" med svenska folket och jag inte med fanatiska muslimer så är det väl ingen ide på att satsa på att dessa folkslag ska mötas?
mycket bättre sverige tar emot "krista" flyktingar och muslimer tar emot muslimska..

personligen tycker jag det är skitintressant att det är allt från nationalister till "rödingar" och buddister på detta forum.

kan du ge mig bevis på att allt bottnar mellan kampen mellan Allah och satan?

Bevis på detta finner du i Koranen. Om du läser den med de kunskaper som du redan har angående NWO osv så kan du säkert finna en hel del intressanta passage.

Jag tror att det kommer förr eller senare att bli ett storkrig på jorden. Allt är som sagt planerat och ont kommer att slåss mot det goda. Tills dess har vi ju den fria viljan och väljer var vi står i dessa frågor. Det finns en mening i detta.

Sura 7:11 och framåt är ganska intressant. Handlar om hur Allah och Iblis blev ovänner och de gjorde upp om att dela på mänskligheten.

Posted on: 2007/1/2 16:53

Anonym
Quote:

Du är rolig du maggot. Jag tror inte du har förstått ett enda dugg om vad jag har sagt i denna tråd.
Självhatare Du behöver inte ta i från tårna.
Jag är nordbo. (Finland) Men uppväxt i Sverige. Anledningen till att jag tycker Svenskar (Europeer) är tråkiga är för att det är för mig en vardag. När min vardag bryts med resor eller möten med främlingar på hemma plan så gör det mig bara glad. Du tolkar det naturligtvis på något märkligt sätt och vinklar det på ett helt bizart sätt till, att jag skulle var rasist och självhatare Du kan väl ändå inte fullaste allvar ta mig för en självhatare

Jag kan bara ge dig ett råd. Ut och res med dig och träffa främlingarna på deras hemmaplan istället. Där finns så mycket annat än Sverige och Påskkärringar
Har förövrigt hört mycket bra saker om Pakistan. Asiens bäst bevarade hemlighet säger en del av mina Svenska/vita vänner som har varit där. Gästfridheten är det bästa sägs det.

ja men om vi låter sverige förbli "mångetniskt" så blir ju det våran vardag och alla länder ska införa mångkultur så blir alla länder lika dana

sverige ett land i världen eller hela världen i ett land?

det är ju det jag säger jag åker gärna o träffar andra kulturer i andra länder det är ju då det blir spännande.

See User information
Quote:

maggot wrote:

ja men om vi låter sverige förbli "mångetniskt" så blir ju det våran vardag och alla länder ska införa mångkultur så blir alla länder lika dana

det är ju det jag säger jag åker gärna o träffar andra kulturer i andra länder det är ju då det blir spännande.

De flesta av oss har ju invandrarbakgrund redan. Samerna är väl de som igentligen är "ursvenskar" och faktum är ju att alla kommer från början från samma "stamm", vare sig du är religiös eller ateist.

Jag har själv bott utomlands, studerat på en skandinavisk skola där det fanns en svensk kyrka. Vi bodde bakom höga murar med taggtråd och vakter. För övrigt så har George W Bush rötter i Värmland.

Posted on: 2007/1/2 17:02

Anonym
"Maggot ibland undrar jag om du ens läser vad folk svarar till när du kommer med kontringar i stil med "vadå rotlöshet, problem för alla?""

alltså jag vet folk som känner rotlöshet!

Givetvis för t.ex. alla läskiga invandrarmuslimer och deras barn som du passar på dagis trots att du med citat som "vore väl mycket bättre om muslimer fick vara muslimer i muslimska länder?". Hade inte velat att mina barn passades av en självupptagen hjärntvättat "patriot" som skyller sitt livs motgångar på mångkultur,

jag undrar om du fattar vad jag säger!
vad är felet med att älska sitt land det är ju ni som blivit hjärntvättade med att tro att patriotism är samma som våldsverkare eller invandringshatare.
varför vore det fel om ja passade dina barn jag är en väldigt uppskattad barnskötare har jag fått höra och vet idag 2 arbetsgivare som vill ha mig...
och muslimska föräldrar har många gånger kommit fram till mig och "beundrat" och tackat mig...

sedan skriver du....

"men det kanske bara är jag. Jag har klara åsikter om vad jag tycker om folk med för mig avvikande attityd och uppfattningar, då dom oftast bottnar i känslomässiga svackor och personliga tragedier vilker man kan ha förståelse för, ibland. Men jag respekterar inte alltid det och jag skulle inte som Voltair dö för någon annans åsikter oavsett hur vrickade dom var. Men att dra upp oskyldiga små barns religion och din fascination för att dansa i ringar med dom är lågt. Det ska väll du ge fan i om dom inte vill det! "

jag skyller inte på några barn jag "skyller" på politiken och anser sverige har tagit emot för mycket invandrare på för kort tid.
Du Zaakikan inte skilja på "sakfrågan" och personerna som drabbas av krig.
(för övrigt är under 10% av sveriges invandrare flyktingar resten är vad Göran person kallade det "sociala turister")

EX:
så om EU egentligen var ett fredsprojekt så kunde vi ha en gemensam flyktingpolitik där alla parter/länder fick ta sitt ansvar och inte bara sverige.
och turkiet som ett muslimskt land hade väl då kunnat ta emot muslimska flyktingar det de dock gjort är att ta emot kristna och sverige de muslimskta...

sedan skriver du...

" På vilket sätt är Sverige ditt måste jag fråga dig då? Har du utnämnt dig själv till enväldig härskare och anser dig stå över alla andra och deras hemska syn på giftet som du så gärna häller i dig (sprit)? Önskar du också att du inte behövde dricka eller är det tvång att dricka i det här landet? Sen att jämföra det här"

nej sverige är inte mitt men jag är svensk.
och sverige är svenskarnas precis som palestina inte är israels.
som du är väldigt inne på!

jag skiter la i vad de dricker... saken är den att vi skulle ut och i första hand och äta mat..
men muslimer får inte gå på en resturnag där alkohol serveras.
så vi fick börja leta efter resturanger där alkohol inte fanns..
(FY FAN) de var mina chillinska och iranska kristna kamrater inte glada på...
jag skiter i om de druckit vatten men de ska inte förvägra mig rätten att ta en öl till maten.

sedan skriver du

"När du sedan understryker hur stolt du var när du bevisade hur intelligensbefriat ert sällskap var som inte kunde lämnat dom knepiga muslimer om dom nu var så jobbiga, varför gjorde ni inte klart för dom vad egentligen tycker?"

Det har jag gjort men min klass är veklingar som ger med sig eller går bak ryggen det blev ju inget med det så....

sedan försöker du skuldbeläga mig med

"Jag känner ju inte dom, men vem fan vill umgås med någon som hellre ser dom stenas/avrättas/dö än att dom ska få förtryckas och bli allmän politisk slagpåse i Sverige, med din verklighetsuppfattning så måste du väll varit rädd för att dom skulle spränga sig i ditt ansikte och våldta din familj?"

saken är den att ja vet inte om de är flyktingar från krig ens eller bara kommit hit för att de gift sig med en svensk man.
men det vore bättre om ex turkiet tog emot dom om de var flyktingar...

"Inte för att vara mer jävlig än vad jag borde men vart hittar man den här kursen du pratar om"

www.studium.com
eller .se kanske det är barn och fritid på komvux hur så?

sedan skriver du

"Men vad jag finner mest intressant är att du hänvisar till ett gammalt propaganda reportage från din nyblivne vän farbror bush´s hemtrakter, det var ju inte alls vinklat, dramatiserat och ett framförallt opartiskt! Bra där! "

bush är väl för mångkultur om ja inte minns fel!

sedan skriver du på ett rasistisk sätt

"Du undrar om jag ser mig som helsvensk, Tack gode gud nej! Statistiskt sätt, ur mina egna erfarnheter så har svenskar en tendens att vara olojala och gråa samt kalla människor och jag vill inte heller bli förknippad med ett folkslag, utan sedd för den jag är vilket verkar vara väldigt underskattat med dina mått mätt."

varför är svenskar så gråa och olojala du låter precis som sveriges alla "initegrationsministrar"

"Nä, du verkar vara en man med för mycket fritid och vrede som jobbar för att dra stor skam över Vaken.se vilket är synd då du egentligen bakom den där blågula fanan är ganska trevligt! Hoppas du tar dig ur ditt fördärv du kallar sanning och inte allt för många dras med. Till dess så får du ha det så trevligt och jag önskar dig en bättre fortsättning på det nya året!"

ja vi har ju träffats i real life och ja hoppas ja inte var för olojal och grå men ja tyckte du var trevlig jag med.
lite grå kanske bara men men...
hehe skoja bara

Tack för mig ännu en gång
skam på vaken.se???

gott nytt år på dig med

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Människans historia är egentligen mycket enkel. Blodig.
Genom tusentals år har vi sett förflyttningar av ”slavar” Från antikens tider till dagens dato. En del tycker att polacker, litauer och afrikaner kommer och tar våra ”jobb” men glömmer bort att den kommunikationen och infrastrukturen har existerat i tusentals år. Man har erövrat, satt upp gränser och förslavat människor genom alla generationer.
Farsdag, jultomten och dagens påskkärring är ganska nya begrepp som även kan kallas för kultur eller varför inte konsumtionskultur. En del väljer att kalla det för hjärntvätt. Det är som allt annat när det gäller att hitta lösningar på vad som är rätt eller fel, det råder olika åsikter beroende på uppväxt, region, och skolning.
Koloniseringen ingår i denna blodiga historia, engelsmän, portugiser, spanjorer, amerikaner, kineser. Vad är det som är nytt? Kanske mer krig och orättvis fördelning av jorden resurser och pengar, som har skapat mer förflyttning? Vilka är det som skapar dessa krig? Är det folket eller de sk ”folkvalda” Tar de ett bra ansvar för sina konsekvenser? Är det lättare att skylla på den lilla individen istället för att ta ansvar?
Vi borde vara överrens om att det är de ”folkvalda” som är ansvariga och inte individen som flyttar in.

ja vår kultur förstörs ju med kommersiela saker.
för var julen en grej då man samlade familjen och åt gott man kanske fick en julklapp men inte hundra.

sen vet ja väl att människor vandrat runt och kommit men jag undrar om 40000 somalier åkte till sverige på en dag och bosatte sig där.

Anonym
Quote:

Bevis på detta finner du i Koranen. Om du läser den med de kunskaper som du redan har angående NWO osv så kan du säkert finna en hel del intressanta passage.

Jag tror att det kommer förr eller senare att bli ett storkrig på jorden. Allt är som sagt planerat och ont kommer att slåss mot det goda. Tills dess har vi ju den fria viljan och väljer var vi står i dessa frågor. Det finns en mening i detta.

Sura 7:11 och framåt är ganska intressant. Handlar om hur Allah och Iblis blev ovänner och de gjorde upp om att dela på mänskligheten.

kan du säga några bevis tänk om det är så att koranen är skapad av illuminati för att vilseleda folk?

hur var det ny med en 35åring och sex ska man få ha det om man inte har hittat kärleken eller bör man fortsätta söka den stora kärleken?

Anonym
Quote:

De flesta av oss har ju invandrarbakgrund redan. Samerna är väl de som igentligen är "ursvenskar" och faktum är ju att alla kommer från början från samma "stamm", vare sig du är religiös eller ateist.

Jag har själv bott utomlands, studerat på en skandinavisk skola där det fanns en svensk kyrka. Vi bodde bakom höga murar med taggtråd och vakter. För övrigt så har George W Bush rötter i Värmland.

personligen tror ja varken på skapelseberättelsen eller evolutionen.

ja svenskar är mycket idag av invandringspåbro det är ju det som gjort oss till svenskar.
norskar finnar vallonare.

Anonym
Quote:

maggot wrote:

Du har en förmåga att se saker och ting för väldigt simpla och självklara. Ungefär som Persson varnade för massinvandring när öststaterna skulle inträda EU. Det var stora ord som: ”Sverige kommer lida social svällt”. Det var bara Blaha Blaha och naivt.
Allt är inte så svart och vitt maggot. Du har en förmåga av att rita upp fan på väggen som massmedia gör. Ett kallt land som Sverige kommer förmodligen aldrig att ”Övertas” av invandrare. Någon vill få dig att tro det men det är inte realistiskt. Människan har en förmåga att välja hemlandet istället för massvandring. Och de saknar framförallt sitt hemland så mycket att de ofta till och med väljer att flyttar hem igen, om inte krig och annat elände råder som förmodligen den Vita mannen har startat . Massvandring är inget nytt maggot. De kommer och går. Det gör vi med.

Anonym
Quote:

Du har en förmåga att se saker och ting för väldigt simpla och självklara. Ungefär som Persson varnade för massinvandring när öststaterna skulle inträda EU. Det var stora ord som: ”Sverige kommer lida social svällt”. Det var bara Blaha Blaha och naivt.
Allt är inte så svart och vitt maggot. Du har en förmåga av att rita upp fan på väggen som massmedia gör. Ett kallt land som Sverige kommer förmodligen aldrig att ”Övertas” av invandrare. Någon vill få dig att tro det men det är inte realistiskt. Människan har en förmåga att välja hemlandet istället för massvandring. Och de saknar framförallt sitt hemland så mycket att de ofta till och med väljer att flyttar hem igen, om inte krig och annat elände råder som förmodligen den Vita mannen har startat . Massvandring är inget nytt maggot. De kommer och går. Det gör vi med.

hur ritar massmedia upp fan på vägen i denna fråga den är ju tabu.

media älskar ju invandringen och mångkulturen precis som våra 349 riksdagsmän och kvinnor gör.

svenskarna föder allt mindre barn och invandrarna dessto fler dessutom tas det in 100tals invandrare varje dag.
och man har räknat ut att år 2037 kommer det vara mer invandrare en svenskar i detta land.

Det som förvånar MIG är att alla hela tiden tror på konspirationer på detta forum direkt något sker.
men att det inte finns något "skumt" i att flyta runt människor på jordklotet från ena ändan till det andra.
och det är helt naturligt för människor har altid gått från länder till andra länder från finland till sverige osv.

och idag är det lika vanligt att folk åker från somalia till sverige.

det snackas ju om usa gick inte in i irak för olja det fanns fler andledningar.
men allt uton att få människor på flykt och tvinga dom på i länder de inte vill bo i.

See User information
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Quote:

maggot wrote:
...

Allt är inte så svart och vitt maggot. Du har en förmåga av att rita upp fan på väggen som massmedia gör. Ett kallt land som Sverige kommer förmodligen aldrig att ”Övertas” av invandrare.

Varför skulle vi inte övertas? Politikerna gör ju allt för att de ska känna sej hemma och ha det så bra. "De är framtiden".

Quote:

Någon vill få dig att tro det men det är inte realistiskt. Människan har en förmåga att välja hemlandet istället för massvandring. Och de saknar framförallt sitt hemland så mycket att de ofta till och med väljer att flyttar hem igen,

Det kanske är lite sant för första generationens invandrare. Men den andra generationens har ingen större kontakt med sitt hemland, och inte heller med Sverige för den delen. De har sin egen kultur.

Quote:

om inte krig och annat elände råder som förmodligen den Vita mannen har startat .

Jag är en "vit man" och jag har inte startat något kriget. Skyll inte på mej. Du menar kanske nwo om du hänvisar till irak?

Quote:

Massvandring är inget nytt maggot. De kommer och går. Det gör vi med.

Om vi tar det relativt så har inte Sverige blivit utsatt för "massinvandring". Vi blev aldrig invaderade av hunnerna, mongolerna eller turkarna/omanska riket (idag kanske?). Invandringen idag sker från alla världens hörn och inte från någon nära granne. Så vi kan inte jämföra dagens invandring med historiens.

Posted on: 2007/1/2 18:11

Anonym
Freze exakt!
Det är det som sker och är tanken
"hjärntvätta och skulldbelägga den vanliga svensken"
säg mig vad har jag min mamma och pappa med kriget i somalien att göra.

och hela tiden praka på oss vårt gemensama ansvar mot rasism!

på vems samvete lägs förintandet av sverige och det nordiska

See User information
Quote:

maggot wrote:

kan du säga några bevis

Jag citerar Koranen

Quote:
7:101
Vi berättade för dig något om vad som hände dessa folk; när sändebudet kom till dem med klara vittnesbörd, ville de nämligen inte tro på vad de tidigare hade avisat som lögn. På detta sätt förseglar Gud förnekarnas hjärtan.

Tycker att du borde ta och läsa Koranen, börja på sura 67 och framåt (alltså inte från början).

Nu har jag annat att göra, vår diskussion var intressant men vi kommer inte längre.

Posted on: 2007/1/2 18:21

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper