vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 11 »

Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar

See User information
Jag tror att den stora invandringen som sker till länderna i Europa till stor del är ett resultat av elitens agerande för att skapa konflikt och söndring, och man måste ju säga att de ser ut att lyckas väl, titta bara hur infekterad stämningen kan bli på ett forum. Inte särskilt märkligt att det då också kommer att uppstå slitningar ute i samhället när vitt skilda världar möts.

Det tråkiga är ju att det ofta går ut över dem som faktiskt är utsatta och dessutom schyssta. Om de döms efter samma måttstock som de som inte kan sköta sig eller respektera svenska lagar och seder så uppstår ju konflikter som egentligen inte finns. De som är för invandring har inte sällan en tendens att skönmåla medan de som är emot invandring ofta svartmålar.

Jag köper inget av dessa koncept utan tycker att varje människa har rätt att bedömas individuellt; precis som jag inte skulle vilja att alla i Jordanien skulle tro att jag är som Clark Olofsson eller Christer Pettersson om jag for dit.

Jag tycker att vi måste våga sätta ord på de negativa aspekterna av invandringen såväl som de goda. Om vi inte gör det så kommer vi att spela de främlingsfientliga och rasistiska rörelserna rätt i händerna och personligen hyser jag rätt föga tvivel att vi skulle få ett rätt obehagligt samhälle om dessa krafter skulle komma till makten.

Posted on: 2007/1/2 18:29
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Lightsaber!

Exakt vad jag själv tycker! Eftersom de som inte sköter sig och vill anpassa sig till Svenska lagar och kulturmönster oftast är de som snabbast skriker rasist om man ställer krav så är det otroligt viktigt att inte idioter som Mona Sahlin ställer sig bakom lagar som faktiskt drar alla invandrare över en kam.

Det är givetvis individen som väljer gott eller ont hos alla folkslag.

Därför har jag under längre tid försökt säga att det skulle vara önskvärt att skilja agnarna från vetet. Lite förenklat, skicka iväg idioterna och satsa på de bra människorna. I detta fallet är en bra människa en som ger mer än han tar och som är villig att inse att han inte var här först och därför inte heller kan kräva att vi hoppar när han säger hoppa.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Maggot ...

det lyfter ett plan på torsdag 04/01 till Bangkok, ta lite semester och checka in på nått av guesthousen på ko san road dær det finns en blandning av alla natioanliteter dær de flesta turisterna ær backpackers och så klart gott om thailændare

Checka in .... gå ut i folkvimmlet ... kænn på dofterna ... sætt dig vid en uteservering ... bestæll en chang (eller om du vill stødja dansken, en carlsberg) .... sippa på den kalla och bara kænn på atmosfæren ..... beblanda dig med folk (passa dig før alla internetcafeer, så du inte umgås genom datorn hela tiden, inte bra før den sociala kompetensen) , sætt dig bland israelerna (kænns igen på att dom alltid går i flock och ær illa omtyckte av thaiarna før deras snålhet och øversitteri), diskutera lite se va dom tycker testa dej sjælv och dina ståndpunkter ..... gå vidare till matstånden dær det alltid finns ett stånd på den gatan som serverar rostade maggots ... smaka på dej sjælv lite ... hård yta men varm och mjuk på insidan :) .... vandra nu vidare och gå in i bakgrænderna och sætt dig på ett av dessa stællen dær bobbans skøna stæmma flødar ut genom høgtalarna och den søta doften får en att kænnas hemma .... sætt dig ner bestæll en færdigrullad .... ta nått puff ..... luta dig bakåt snacka med hon den trevliga italienskan som sitter vid samma bord ... skicka spliffen till henne och njut ... kvællen har precis børjat .... søk i dej sjælv och du skall finna sæger dom visa .... det ligger mycket i det .... njut du unga larv och ta flyget nu på torsdag ..

gott nytt och ett underbart år till er allah

Posted on: 2007/1/2 19:41

Anonym
Quote:
LegalizeNow:

Om det hade klumpats ihop enbart Svenskar i en förort som Angered så hade även problemen grott där.

Det där stämmer fan inte... det finns ett antal mindre orter i Sverige där övervägande delen är svenskar. Där bor även invandrare som anpassat sig till de lagar och kulturmönster som gäller där men på dessa orter har man aldrig sett röken av:

Hedersmord, kriminella ligor, gängvåldtäkter, bötning, människosmuggling, beskyddarverksamhet eller andra negativa saker som drabbar invandrartäta förorter i storstäder mycket hårt.

Är du en av dem som skyller alla problem som uppstår med kriminella invandrare på Svenskar?

Anonym
Quote:
IandEye: Maggot... det lyfter ett plan på torsdag 04/01 till Bangkok, ta lite semester och checka in på nått av guesthousen på ko san road dær det finns en blandning av alla natioanliteter dær de flesta turisterna ær backpackers och så klart gott om thailændare. Checka in .... gå ut i folkvimmlet ... kænn på dofterna ... sætt dig vid en uteservering ... bestæll en chang (eller om du vill stødja dansken, en carlsberg) .... sippa på den kalla och bara kænn på atmosfæren ..... beblanda dig med folk (passa dig før alla internetcafeer, så du inte umgås genom datorn hela tiden, inte bra før den sociala kompetensen) , sætt dig bland israelerna (kænns igen på att dom alltid går i flock och ær illa omtyckte av thaiarna før deras snålhet och øversitteri), diskutera lite se va dom tycker testa dej sjælv och dina ståndpunkter ..... gå vidare till matstånden dær det alltid finns ett stånd på den gatan som serverar rostade maggots ... smaka på dej sjælv lite ... hård yta men varm och mjuk på insidan :) .... vandra nu vidare och gå in i bakgrænderna och sætt dig på ett av dessa stællen dær bobbans skøna stæmma flødar ut genom høgtalarna och den søta doften får en att kænnas hemma .... sætt dig ner bestæll en færdigrullad .... ta nått puff ..... luta dig bakåt snacka med hon den trevliga italienskan som sitter vid samma bord ... skicka spliffen till henne och njut ... kvællen har precis børjat .... søk i dej sjælv och du skall finna sæger dom visa .... det ligger mycket i det .... njut du unga larv och ta flyget nu på torsdag ..

gott nytt och ett underbart år till er allah

Bomb hittad på Khao San Road
Ännu fler bomber slet sönder Bangkoknatten efter tolvslaget lokal tid. En bomb hittades mitt på Khao San Road, Bangkoks största backpackergata, uppger tv-kanalen Thai.

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69013065_852__,00.html
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,25689-2077536,00.html
http://news.sky.com/skynews/article/0,,70131-1245588,00.html?f=rss
http://www.rte.ie/news/2006/1231/thailand.html
http://www.breakingnews.ie/world/?jp=CWSNKFMHGBID

IandEye! Du är inte bara sönderrökt! Du är fan helt blåst och har tappat kollen! Varför lura iväg Maggot till bombställen på det där sättet. Vill du bli av med honom?

Anonym
Quote:

Nu har jag annat att göra, vår diskussion var intressant men vi kommer inte längre.
´

Okej ja vill bara ha ett sista svar på det med 35åringen som inte bör ha sex eftersom hon inte är gift

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Bomb hittad på Khao San Road
Ännu fler bomber slet sönder Bangkoknatten efter tolvslaget lokal tid. En bomb hittades mitt på Khao San Road, Bangkoks största backpackergata, uppger tv-kanalen Thai.

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69013065_852__,00.html
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,25689-2077536,00.html
http://news.sky.com/skynews/article/0,,70131-1245588,00.html?f=rss
http://www.rte.ie/news/2006/1231/thailand.html
http://www.breakingnews.ie/world/?jp=CWSNKFMHGBID

IandEye! Du är inte bara sönderrökt! Du är fan helt blåst och har tappat kollen! Varför lura iväg Maggot till bombställen på det där sättet. Vill du bli av med honom?

Vad vill du säga med att bomber smällt av i thailand? Kan du inte dra upp bomberna i London, Kairo och Madrid. Kanske har det ett samband. Det har för inte så länge sedan varit en militärkupp i Thailand, är CIA en omöjlig tanke? Eller är det burmeser eller militanta islamister som Bush säkert hade nappat på. Det är en ytterst sällsynt händelse för att vara Bangkok. I södra Thailand har det varit sprängningar det senaste året men inget som har riktat sig mot turism.
Kanske det rent av är onda invandrare som vill ta över Thailand?
Som vanligt så länkar man till massmedias repportage och drar slutsattser där efter. Jag förstår inte denna kritik mot massmedia (hjärntvätt) som en del har, samtidigt som man länkar till självaste hjärntvätten? Kan någon förklara det för mig?

Vi är nog för övrigt eniga i att rötägg skall skickas hem till respektive land. Så vidare de inte riskerar döden eller tortyr i hemlandet. Svenska åker på samma behandling utomlands om de döms för grova brott som våldtäkt, mord mm, inget konstigt med det. Har jag sagt annat? Jag har även sagt att det saknas kurage från Svenska politiker att sköta det problemet. Man kan liksom inte hacka på brottslingen och be honom komma upp med en lösning eftersom problemet ligger hos honom. Rikta eran fokus på politikerna istället. Se till att det skickar hem mördare och våldtäktsmän. Jag vill inte heller ha kvar dem. Skillnaden med våran diskussion är kanske att en del vill skicka hem alla eftersom de läser koranen

Anonym
Lightsaber!
Jag kan bara hålla med dig.

en sak jag ofta märker är att folk ser invandrare som en "folkgrupp" där alla är mer eller mindre likadana och umgås för fullt tillsammans i förorterna.
Det är som de tror att förortsgängen består av 1tysk 1somalie 1 jude och en turkisk muslim.

De som kommer drabbas hårdast om det blir liknande kravaler (eller värre) en de som var i frankrike här hemma i sverige kommer vara just invandrarna.

gängen brer ut sig i allt mer organiserad rörelse och improrterad krimminalitet och liggor finns väl etablerade i Göteborgs undre värld.

och vilka tjännar på kulturkrockar och hat i förorter?
Det är inte jag som vill ha det och inte mina "blattevänner" heller

Anonym
IandEye!
vad är det du försöker säga att jag bara är full med en massa fördomar och borde träffa trevliga invandrare?

See User information
Angående sprängningar i thailand fick jag höra av en vän som bor där nere, att thaksin ett tag innan han reste bort(och därefter avsatt) hade råkat ut för ett försök till bombdåd, då någon placerat ut en bomb vid entren till hans hus, det visade sig senare att han själv planerat bomben.

Det kan vara vad som helst, islamister från syd har gjort sjuka grejer likaså regeringssoldater, eller så är det ett sätt för nya militär juntan att få bättre fäste, false flag state sponsored terrorism är ganska inne nu för tiden.

Posted on: 2007/1/2 20:51
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
LegalizeNOW
Vem är hjärntvättad är jag det och på vilket sätt?

Det är konstigt att det verkar som man ska få prata om allt på vaken utan massinvandringen och "mångkultur" den ska man enbart prata med politikerna om!

ska man inte prata med politiker om dolda maktstrukturer och 9/11?

alla politiker säger ju samma sak men är ändå inte överens allternativen är

"ökad invandringen för att sverige har råd att hjälpa"
eller "ökad invandring för att sverige behöver arbetskraft"

"ökad invandring för att sverige alltid saknat en kultur" eller "ökad invandring för att sverige alltid varit en mångkultur"

personligen är jag motståndade till att det talas över 100 språk i detta land och tycker sverige tagit emot för många invandrarer

vi som kallar oss vakan borde väl kunna prata om detta?

See User information
maggot ... ville bara sæg att du e en go o mjuk kille som borde erkænna den sidan før dig sjælv

jax.... det går ett flyg till dom franska atollerna dær jag tycker du kan ta lite ledigt och koppla av i det skøna havet med många skøna dopp

puss på er allah

Posted on: 2007/1/2 21:08

Anonym
jag är iaf ingen "tuffing" den saken är klar
resa har jag inte råd med och det blir även svårt då jag har två katter som inte är så väluppfostrade precis

Anonym
Quote:

maggot wrote:
LegalizeNOW
Vem är hjärntvättad är jag det och på vilket sätt?

Det är konstigt att det verkar som man ska få prata om allt på vaken utan massinvandringen och "mångkultur" den ska man enbart prata med politikerna om!

ska man inte prata med politiker om dolda maktstrukturer och 9/11?

alla politiker säger ju samma sak men är ändå inte överens allternativen är

"ökad invandringen för att sverige har råd att hjälpa"
eller "ökad invandring för att sverige behöver arbetskraft"

"ökad invandring för att sverige alltid saknat en kultur" eller "ökad invandring för att sverige alltid varit en mångkultur"

personligen är jag motståndade till att det talas över 100 språk i detta land och tycker sverige tagit emot för många invandrarer

vi som kallar oss vakan borde väl kunna prata om detta?

Maggot. Jag tror du är en hyvens kille och jag tror inte du bokstavligt talad är hjärntvättad, men dina ovanstående citat är direkta utdrag från massmedia, som jag anser är en stor del av hjärntvätten, Man målar upp muslimerna som terrorister. Du målar upp dem som kvinnomisshandlare, rånare och brutala islamister. Vi är eniga i att de som mördar och våldtar kan skickas hem. Du skulle också blivigt hemskickad om du mot all förmoda skulle ha gjort dig skyldig till ett liknande brott i Turkiet, efter avtjänat straff.

Som du sagt tidigare så vill du att muslimer kan vara muslimer hemma. Jag tolkar det som att du vill skicka hem alla som är muslimer med ”utvandringsbidrag” Det känns bara orealistiskt att utföra en sådan separation. Vi har väl helt enkelt olika åsikter. vilket bara är nyttigt.

See User information
Wow! What an active thread!

Seems that invandrare thing, that thing the Illuminati and NWO invented has really hit home with the Swedish brothers and sisters huh?

Got you all chatting and arguing now huh?

As planned..

Posted on: 2007/1/2 21:59

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Maggot. Jag tror du är en hyvens kille och jag tror inte du bokstavligt talad är hjärntvättad, men dina ovanstående citat är direkta utdrag från massmedia, som jag anser är en stor del av hjärntvätten, Man målar upp muslimerna som terrorister. Du målar upp dem som kvinnomisshandlare, rånare och brutala islamister. Vi är eniga i att de som mördar och våldtar kan skickas hem. Du skulle också blivigt hemskickad om du mot all förmoda skulle ha gjort dig skyldig till ett liknande brott i Turkiet, efter avtjänat straff.

Som du sagt tidigare så vill du att muslimer kan vara muslimer hemma. Jag tolkar det som att du vill skicka hem alla som är muslimer med ”utvandringsbidrag” Det känns bara orealistiskt att utföra en sådan separation. Vi har väl helt enkelt olika åsikter. vilket bara är nyttigt.

Massmedia ljuger inte alltid!
och här är några citat kalla det vad du vill men vissa har ja hört i dessa förorter så det är fan i mig mycket sanning i det.

Kalla mig gärna extremist, men jag kan inte längre acceptera att nästan 70 procent av invandrarna i Sverige saknar reellt politiskt inflytande.... Ge oss del av makten. I annat fall måste vi ta oss makt."
- Juan Fonseca

"När vi var ute och rånade så rånade vi bara svenskar."
- Astudillo, Kvällsposten

"I utländska mäns ögon är den svenska kvinnan alltid redo för sex. Tanken att en svensk kvinna skulle kunna tacka nej till en invit existerar över huvud taget i invandrarmannens huvud."
- Kurdo Baksi

"Den svenska mannen stämplas oftast som tråkig, snål, tafatt och stel."
- Kurdo Baksi i Arbetaren nummer 28 för 1999

"Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej."
- Arabisk pojke ger sin syn på gruppvåldtäkter i DN den 11 februari 2000.

"Om jag skulle våldta en tjej skulle jag våldta en svensk tjej"
- Arabiska "flyktingar" berättar om sin tacksamhet mot svenskarna (DN 000211)

Men okej jag känner PERSONLIGEN människor som blivit rånade och jag har personligen helt oprovocerad blivit kallad "jävla svenne" i mitt eget land.
och ja vet en tjej som fått ett flaskregn eftersom hon för hon såg ut som en "svennehora".

Jag tror verkligen inte att muslimer slår sina fruar (varför skulle dom det?)
Då jag har en en vän från somalien och han har aldrig rånat mig heller.
vissa gör det och även svenskar var det sker mest misshandelsfall inom den egan familjen har jag ingen anning om.

Alltså jag har inget emot att det bor muslimer i sverige men nu har det blivit för många och jag känner mig som en turist,
en flykting i mitt eget land.

tycker inte du att sverige tagit emot för många invandrare på för kort tid?

Hur man ska lösa det vet jag inte men återvandringsbidrag är ju en bra tanke.
jag har inte samvetet att "kassta ut" folk som sköter sig iaf.

men det gäller ju att se spelet bakom detta!

krig startas och folk forslas till länder de inte vill vara i med en kultur som krockar (möjligheter finns att låta folk fly till närliggande länder men det vill inte makten)
(enligt mig planerat)

sedan är det ju under 10% av sveriges invandrare som verkligen är i behov av hjälp!
och det ställs inga krav på invandrare heller som ex språktest som borde vara självklart!

Anonym
Quote:

maggot wrote:

hur ritar massmedia upp fan på vägen i denna fråga den är ju tabu.

media älskar ju invandringen och mångkulturen precis som våra 349 riksdagsmän och kvinnor gör.

Quote:

maggot wrote:
Massmedia ljuger inte alltid!
och här är några citat kalla det vad du vill men vissa har ja hört i dessa förorter så det är fan i mig mycket sanning i det.

Kalla mig gärna extremist, men jag kan inte längre acceptera att nästan 70 procent av invandrarna i Sverige saknar reellt politiskt inflytande.... Ge oss del av makten. I annat fall måste vi ta oss makt."
- Juan Fonseca

"När vi var ute och rånade så rånade vi bara svenskar."
- Astudillo, Kvällsposten

"I utländska mäns ögon är den svenska kvinnan alltid redo för sex. Tanken att en svensk kvinna skulle kunna tacka nej till en invit existerar över huvud taget i invandrarmannens huvud."
- Kurdo Baksi

"Den svenska mannen stämplas oftast som tråkig, snål, tafatt och stel."
- Kurdo Baksi i Arbetaren nummer 28 för 1999

"Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej."
- Arabisk pojke ger sin syn på gruppvåldtäkter i DN den 11 februari 2000.

"Om jag skulle våldta en tjej skulle jag våldta en svensk tjej"
- Arabiska "flyktingar" berättar om sin tacksamhet mot svenskarna (DN 000211)

Svar på din egna fråga?

Om jag ställer frågan. Hur kan du avgöra skillnaden mellan terror rubrikerna eller invandrar rubrikerna? om de är fabricerade och förvrängda för att skapa opinion?

Om en människa står åtalad. Tror du att den åtalade som har ljugit om halva sin berättelse blir speciellt trovärdeig?
Det är bara så jag ser på det. En tidning som ljuger "offta" kan för mig aldrig bli trovärdig i sina artiklar och repportage. eftersom det blir svårt att urskilja vad som är lögn och inte.

Människor som ljuger för mig bryter jag också banden med och jag citerar knappast deras lögner efter det.

Anonym
Nu är det ju så att jag hört folk som säger dessa citat i verkliga livet.

och jag läste en bok där en författare (ordfront förlag skulle ja tro)
antecknande det som sades i rättegångar om svenska offer det var allt annat en trevligt.
om många som blivit offer för svenskfientligt våld har fått söka sig till nationalistiska sidor för att de etablerade mer eller mindre tvingar dom ljuga.

Ex en våldtäckt som var i biskopsgården i gbg där de sökte 2 finska och svenska männ som sedan visades vara somalier.

kravalerna i södertälje där invandare kasstat stenar och sexuellt antastat en svensk flicka och kallat henne "svennehora"

jag bor i angered och ibland besöker jag dess bibliotek där även gymnasiumet finns.
där får man höra folk gapa på svenska tjejer att de är "horor" osv

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Nu har jag annat att göra, vår diskussion var intressant men vi kommer inte längre.
´

Okej ja vill bara ha ett sista svar på det med 35åringen som inte bör ha sex eftersom hon inte är gift

Detta har jag redan svarat på. Ingen sex utanför äktenskapet.

Posted on: 2007/1/3 6:59

Anonym
jaha jag som är ogift ser inte bra ut för mig

Anonym
Maggot!

Den där garderoben som det snackas om! Är detta ett alternativ för ogifta eller är det devisen "spill ingen säd på hälleberget som gäller enligt Dan?

Du borde fråga honom om det med Maggot.

För ett antal år sedan hade en god vän lärt känna en ung man från Iran som levde kedjad under strikt religiösa normer och lagar. Han hade inte en dratt en handtralla och han var 23 år (ung).

Han levde enligt religionen och skulle vänta på den rätta, d.v.s. en ung kvinna som föräldrarna valt ut åt honom. När han slutligen fick möta den kvinna han skulle dela resten av livet med fick han panik. Hon var rent ut sagt pinsamt fel bara. Inte en siffra rätt någonstans. De hade inget gemensamt och där han ägnade sig åt fysisk träning åt hon glass. När han ägnade sig åt studier tittade hon på TV-såpor... alltså fet som en tunna och mycket låg motivation för att utveckla sin intelligens.

Jag hörde av min vän att de senare gifte sig men att killen som höll på sig tack vare religionens snedvridna tvångstankar började vänstra och besöka prostituerade i smyg. Skulle vilja veta fortsättningen på den historien, eller kanske inte...

Det finns alldeles för gott om dåliga exempel på katolska pedofilpräster och munkar som agerar råbögar, lesbiska nunnor och andra offer för sjuka religiösa filosofier. Det är tvång som skapar avarter och sjuka beteenden.

Motsatsen är väl upplysning och frihet under ansvar utan dyrkan av egot där alla vuxna människor får en chans till ren och fri sexuell kontakt obesudlad av sjuka religioner eller fejkad moral.

Anonym
Förstår inte vad du menar jaxtone.
men en sak är säker nu när jag har lov har det blivit allt för mycket tid i garderoben och har via det fått ont i ryggen så jag ska snart ta en prommenad i skogen.

Anonym
Va e de för jäkla garderob? Har du ritningar på den?

Anonym
Här är en gammal bild på mig tagen i smyg av void.
nästa gång du är i angered får du komma in på en kopp te i min klädkammareResized Image

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper