vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Halkigt på vägarna
Fan vad halkigt det är!
var precis ute och "slirade" med toyotan medans jag hörde på radion om att salta vägarna och övrig skit.
man ska lägga pengar på att göra vägarna bättre, salta oftare och stänga de satans älgarna inne med hjälp av viltstängsel.

varför inte bara sänka hastigheten från 90 till 70 och 70 till 50 ?
det kostar inget!

när ja tog körkort sa man att om man höjde hastigheten från 50 till 70 så tjännade man bara 2min per mil.
och då har man inte räknat in omkörningar och övrig skit.
men det är klart det ska jäktas o jävlas överallt

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Halkigt på vägarna
Maggot!

Du har fel!

Inför fri hastighet istället... och tvinga idioter som kör för sakta att använda fötterna till att gå istället. Vad fan skall man med bil till om man inte hittar gaspedalen?

Var över i Tyskland i somras med bilen och fy fan vad skönt det var att köra på Autobahn...

Det enda hindret och som emellanåt ställde till problem var när nån jävla bil med S märke på vägrade att flytta sig från omkörningsfilen.

(Tror att det där (S) märket står för SEG... men de som satt i såg ovanligt svenska ut för att befinna sig på ett ställe som Autobahn)!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
varför jäkta?

själv gubbkör ja lugnt och vackert inga olyckor händer.
nåja en gång körde jag in i en dörr

Anonym
Hej Gubbe!

Själv tror jag att de som orsakar flest olyckor är de som hellre stirrar på hastighetsmätaren istället för på vägen!

Anonym
Jovars man ska inte överdriva med varken glo på den pekaren eller lägga bly i stöveln.

som igår kom nån jävla idiot och körde fort som fan förbi en lekplats ja blev så jävla förbannad och hoppades att han skulle åka ner i diket och få bilen helt förstörd och försäktingsbolaget skulle neka han pengar.

Anonym
Hej Mags!

Jag menar inte på något sätt att man skall utsätta andra för fara. Det handlar ju mycket riktigt om att kunna bedöma sin omgivning och anpassa sig till det. Visst fan finns det idioter som kör snabbt och illa likväl som det finns dårar som kör sakta och uruselt.

Jag kör ganska fort emellanåt och kan givetvis inte svara för andra men har i alla fall full kontroll för egen del! Tittar mer ut genom fönstren än på instrumentpanelen.

Det finns ingen mening med att trampa gasen i botten där det finns risk för annan. Just därför upplevde jag Autobahn som befriande så när som på bilar från Sverige som körde uruselt. Tyskarna och andra som var vana vid denna körsträcka visade faktiskt hänsyn och planerade sin körning även om det rörde sig om farter över 200 km/tim för det mesta.

See User information
Måste bara lägga till en sak, dalmas som man är. Två vägarna genom dalarna, RV 70, slutar i Mora och en annan RV 71 slutar i sälen. Jag minns inte vilken av dessa som tidigare har utnämnts till en av sveriges farligaste vägar pga alla olyckor. Jag skulle vilja se en sak i den statitsiken: Var är bilförarna som varit inblandade i olyckorna skrivna, och var de på väg till Sälen eller någon annan strörre skidort månne?
Själv fnissar jag och undrar varför i h-vete det är riksnyheter när det kommer 5-10 cm snö söder om dalälven. Norr om den samma får vi ju vänta tills det är 10 cm eller mer innan det ens plogas.. men här har vi inte samma olycksstatistik.. undrans varför.. kan det finnas ett samband mellan längden som gaspedalen trycks ned kontra snödjupet / fästet i underlaget ???
Jag vill inte verka fördomsfull, men många som kommer söder om den tidigare nämda gränsen, verkar inte förstå att när fästet blir sämre kan man inte gasa på som vanligt... Visst, det har en del med vana att göra men i alla fall.. riknyheter för att det kommer 10 cm snö.. KAAAOOOS, SNÖCHOCK och allt vad det kan heta!! LÄGG AV! Släpp upp pedalen lite så ska ni se att ni kommer fram. Och ett tips: om ni inte får fäste när ni försöker starta på ettan.. så hjälper det inte hur mycket ni gasar. prova med tvåan eller trean så ska ni se att ni troligtvis kommer loss.

Tack för mig.

Posted on: 2006/12/30 14:15

See User information
Ni är helt sliriga i huvet. Vet ni inte att hög fart spar tid.

Posted on: 2006/12/31 19:29

Anonym
Quote:
NisseHult:
Jag vill inte verka fördomsfull, men många som kommer söder om den tidigare nämda gränsen, verkar inte förstå att när fästet blir sämre kan man inte gasa på som vanligt... Visst, det har en del med vana att göra men i alla fall.. riknyheter för att det kommer 10 cm snö.. KAAAOOOS, SNÖCHOCK och allt vad det kan heta!! LÄGG AV! Släpp upp pedalen lite så ska ni se att ni kommer fram. Och ett tips: om ni inte får fäste när ni försöker starta på ettan.. så hjälper det inte hur mycket ni gasar. prova med tvåan eller trean så ska ni se att ni troligtvis kommer loss.

Hundraprocentigt regional humor!

Anonym
har ni krockat eller kört av vägen nån gång?

See User information
Hundraprocentigt regional humor![/quote]

Japp.. från en region som är c:a 60% av sveriges yta ;)

Got nytt på er!

Posted on: 2007/1/1 20:53

See User information
Quote:

jaxtone skrev:
Quote:
NisseHult:

Hundraprocentigt regional humor!

Du verkar kunnig - när rekommenderar du att rattmuffen sätts på - och måste det vara fårskinn?

Posted on: 2007/1/1 21:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Du verkar kunnig - när rekommenderar du att rattmuffen sätts på - och måste det vara fårskinn?

På A svarar vi : "Rimfrost: Rattmuff på, Källossning: rattmuff av", och på B vette katten ;)

Posted on: 2007/1/2 22:06

See User information
Ok, tack. Jag tar av rattmuffen nu då, den är onödig.

Posted on: 2007/1/2 22:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Ska det vara riktigt så är läderhandskar + rattmuff + solbrillor ett måste.

Posted on: 2007/1/5 2:15

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper