vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#1


See User information
Flera av er kanske redan visste detta men jag tyckte det var en lite intressant detalj. Två stycken Fasces buntar finns korsade bakom riksvapnet på polismärket.

Fasces är en gammal romersk symbol för rätten att utöva straff som adopterades av Fascisterna på 30 talet. Men först 1954 fick symbolen en mer undanskymd roll och flyttades bakom riksvapnet trekronor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces

Kan alltid reta en polisman med lite historia.

Fasces finns förövrigt också på USAs statsvapen på Dollarn:
http://www.bkmarcus.com/blog/images/fascism/fasces-greatseal.jpg
Och på Dime myntet:
http://www.prisonplanet.com/images/january2005/130105fasces11.jpg

Fasces finns i alla möjliga former i symboler, som kärvar, bundna facklor, pelare och liknande. T.o.m. ränderna på vissa flaggor och bandarer kallas Fasces.

Posted on: 2007/1/4 10:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#2


See User information
Ja har sett den symbolen på polisvapnet du talar om... Hidden in plain sight!

Posted on: 2007/1/4 10:45
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#3


See User information
Quote:

Mojo wrote:
Ja har sett den symbolen på polisvapnet du talar om... Hidden in plain sight!


Det finns en bild på det under den första (wiki) länken.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces

Posted on: 2007/1/4 12:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#4
Vid mitt ofrivilliga besök på stationen så frågade jag flera poliser om de kände till spöknippen och vad den stod för. 100% hade inte en aning om vad jag pratade om. Reaktionen av deras svammel och tystnad och den lilla millisekund av övertag som man kände, var oslagbar när jag påpekade deras okunskap om vad de är utbildade till och, vad symbolen de bär på egentligen står för.
Här är en annan intressant artikel av Mikael W som har ploggen UUAA Radio.
http://uuaaradio.blogspot.com/2006/09 ... omkring-oss.html#comments

En av förhörsledarna blev iaf intresserad och ville ha länkar till Bilderberg mm. Kanske gav det intryck, man kan ju alltid hoppas. Mer troligt är att han bara spelade med som den ”goda polisen” Intresset bröts först när den andra butlern kom in och förhöret tog en ny vändning som övergick i provokation och påstådda konsekvenser.
De har ju sina arbetsmetoder, det måste man förstå. Det är utan tvekan att vi behöver poliser i samhället. Men vi medborgare borde ha rätten till att ställa rimliga krav som att: De bör veta skillnaden mellan skit och pannkaka.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#5
Från UUAA:

Från Prisonplanet.com har jag hämtat nästa bild. Den föreställer väggsymbolen bakom talmansstolen i USA:s representanthus, där presidenterna håller sina "State of the Union"-tal.

Resized Image


Och för att du inte ska tro att detta är något nyligen instiftat påfund, så kan du titta på symbolerna på framkanten av Lincolns stol, från Lincoln Memorial, i Washington D.C.

Resized Image


För att du ska känna dig riktigt övertyga, lånar jag en bild till ifrån Prisonplanet.com -- på ett amerikansk 10 centmynt.

Resized Image


Viktig symbolik
Att denna symbol bara "råkade" hamna där för att den var snygg, är en tanke som skulle få den samlade heraldikerkåren att frivilligt begå harakiri... De symboler man placerar på mynt och sedlar är OERHÖRT noga utvalda och presenterade.
Och den kallas, som sagt, "fasces". Men den är inte någonting Mussolini hittade på, den har stått som symbol för myndigheternas rätt att spöa och halshugga sina undersåtar sedan antiken.


Fasces i Sverige
I Sverige är vi inte riktigt lika rättframma, som vanligt. Det "lilla" svenska riksvapnet, som används av polisen, har gömt sina "fasces" bakom riksvapnet.
Men alla delarna syns tydligt, till och med yxorna...

Odvidkommande?
Du får naturligtvis gärna fortsätta att tro att detta bara är en symbol som stater och myndigheter använder för att den är så snygg. Att den "gamla" symboliken från förra seklet är bortglömd och begravd.
Men jag hoppas i alla fall att du i och med detta kanske förstår mig lite bättre, som anser att det ligger mycket djup symbolik bakom detta -- en symbolik som genomsyrar hela den västerländska "demokratin".



Resized Image


"Vem Ligger bakom denna Symbolik i Samhället om inte vårt " Kära Frimureri eller om man skall förtydliga det.

Toppen av Frimureriet- Illuminati med Katolska Kyrkan , JesuitOrden , Zionister

Intet ont anade Låggradiga Frimurare, Rotarianer, Odd Fellows m fl vet inte vad dom är med I."

Att dom är Marionetter i ett större spel får dom en aning om när dom kommer upp i 9:e Graden "



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#6
Mmm det är dags för jakt på dessa individer .Jag är redo säg bara till.


Expose Challange Act

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#7
Mojo hade en länk som vi kan se i tråden "Illuminati symbolism arkiv"
Där fanns lite info som passade till denna tråd, kolla här, mer spöknippor.
http://www.cremationofcare.com/illu_sym_fasci.htm

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#8


See User information
Det är viktigt att komma ihåg att Fasces fanns innan Fascismen.
Det var dom Italienska fascisterna som tog symbolen som sin.

Symbolen är en romersk symbol som kan tolkas som:"rätten att utfärda straff.

Skillnaden mellan Polisen och Fascisterna är att Vi givit Poliserna deras rättigheter och Fascisterna har tagit sig den rätten själv.

Posted on: 2007/1/5 15:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#9


See User information
Menar du att Caesar, Caligula mfl. inte var fascister? Det enda de gjorde var ju att de gorde slut på republiken SPQR. Känner ni igen er?

Posted on: 2007/1/6 5:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#10


See User information
Resized Image

Är åtminstånde värt sin vikt i silver.

Posted on: 2007/1/6 5:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#11


See User information
När jag ser dessa symboler så kommer jag att tänka på hur nazismen snodde svastikan som symbol för sin rörelse, den kommer alltid att förknippas med något mörkt i folks ögon, så om vi skulle sno lite symboler från makten och göra lite parodi på dem så skulle det antagligen uppstå en situation där dessa symboler förlorar i värde, tänk bara på hur reaktionen skulle bli om ungdommar idag börjar med frimurarhälsningar och andra "dolda" signaler på stan, vi snor deras attribut helt enkelt....

Posted on: 2007/1/6 12:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#12
Det var först när jag började studera symboliken som jag kunde se sammanhanget i konspirationen, alltså vem som träffar vem och hur länge de har varit bekanta. Motiv, tillgång och möjligheterna för egenintressen i den globala världen. Allt detta blir förmodligen mycket lättare för dem om de delar klubb. Bevisligen vill de ha en ny världsordning och det hade varit omöjligt utan dessa klubbar som de har. Klubbarna och dess symboler håller dem förmodligen i gemenskap så att de kan känna samhörighet och en viss hemlig kommunikation för att styra skutan efter deras vindar.
Jag tror de skrattar gott åt våran idioti och okunskap om hela samhällets struktur och agenda.

När jag fick upp ögonen för symboliken och klubbarna bakom symbolerna, så började jag också leta efter dom, och de dyker upp överallt. Alla kontinenter delar på symbolerna, är det en slump? Vi kan hitta samma symbol hos dem som framställts som godast av dom alla. Men även hos dem som har framställts som väldigt ondskefulla ledare. Frågan blir då kanske vem som framställer ledarna och dess beteende åt oss? Massmedia som delar samma klubb kanske? Vad är motivet av hur de framställs? Att förvirra kanske? Eller bara sälja tidningar? Eller styra skutan till gemensam hamn?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#13


See User information
En symbol med starkt värd vore en vapensköld med ett facesbål mot mörkblå botten, antar att det motivet är ledigt om någon vill skaffa ett familjevapen...

Posted on: 2007/1/6 17:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#14


See User information
Quote:

Anonym wrote:
Vid mitt ofrivilliga besök på stationen så frågade jag flera poliser om de kände till spöknippen och vad den stod för. 100% hade inte en aning om vad jag pratade om. Reaktionen av deras svammel och tystnad och den lilla millisekund av övertag som man kände, var oslagbar när jag påpekade deras okunskap om vad de är utbildade till och, vad symbolen de bär på egentligen står för.
Här är en annan intressant artikel av Mikael W som har ploggen UUAA Radio.
http://uuaaradio.blogspot.com/2006/09 ... omkring-oss.html#comments

En av förhörsledarna blev iaf intresserad och ville ha länkar till Bilderberg mm. Kanske gav det intryck, man kan ju alltid hoppas. Mer troligt är att han bara spelade med som den ”goda polisen” Intresset bröts först när den andra butlern kom in och förhöret tog en ny vändning som övergick i provokation och påstådda konsekvenser.
De har ju sina arbetsmetoder, det måste man förstå. Det är utan tvekan att vi behöver poliser i samhället. Men vi medborgare borde ha rätten till att ställa rimliga krav som att: De bör veta skillnaden mellan skit och pannkaka.
Det är utan tvekan att vi behöver poliser i samhället. Men vi medborgare borde ha rätten till att ställa rimliga krav som att: De bör veta skillnaden mellan skit och pannkaka.[ kolla hur dom jobbar fasister...länk..http://www.st.nu/asikter/arg.php?action=visa_artikel&id=534535

Posted on: 2007/1/17 23:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fascistsymboler på Polisens riksvapen!
#15


See User information
Quote:

Anonym wrote:
Vid mitt ofrivilliga besök på stationen så frågade jag flera poliser om de kände till spöknippen och vad den stod för. 100% hade inte en aning om vad jag pratade om. Reaktionen av deras svammel och tystnad och den lilla millisekund av övertag som man kände, var oslagbar när jag påpekade deras okunskap om vad de är utbildade till och, vad symbolen de bär på egentligen står för.
Här är en annan intressant artikel av Mikael W som har ploggen UUAA Radio.
http://uuaaradio.blogspot.com/2006/09 ... omkring-oss.html#comments

En av förhörsledarna blev iaf intresserad och ville ha länkar till Bilderberg mm. Kanske gav det intryck, man kan ju alltid hoppas. Mer troligt är att han bara spelade med som den ”goda polisen” Intresset bröts först när den andra butlern kom in och förhöret tog en ny vändning som övergick i provokation och påstådda konsekvenser.
De har ju sina arbetsmetoder, det måste man förstå. Det är utan tvekan att vi behöver poliser i samhället. Men vi medborgare borde ha rätten till att ställa rimliga krav som att: De bör veta skillnaden mellan skit och pannkaka.
anonnym :100% hade inte en aning om vad jag pratade om. Reaktionen av deras svammel och tystnad och den lilla millisekund av övertag som man kände, var oslagbar när jag påpekade deras okunskap om vad de är utbildade till och, vad symbolen de bär på egentligen står för.detta är min uppfattnig om dig det har du inte ännu 100 massupp fit,,nig .. mmuuaahhaa skoj ade bara

Posted on: 2007/1/19 21:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS