vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vad ska vi göra åt troll?

See User information
Vissa personer verkar se det som deras uppgift i livet att försöra för andra.

Som de flesta vet så är efekto en av de första aktiva medlemarna och var säkert en av de mest aktiva. Han har hjälpt mig med mycket och varit en bra vän.

Dock så har han kort stubin och en vacker dag så började han bråka lite mycket på vaken vilket ledde till en konflikt mellan administratörerna, som efekto inte kan släppa utan valde att gå imot det han gjort och istället försöra med samma energi.

Jag har pratat med honom, men jag känner inte att jag kommer närmare honom. Jag tror att han på ytan inte bryr sig och tar det som ett skämt, men inners inne känner sig mycket kränkt och vill ha tillbaka respekt eller dyligt.

Jag ser det bara som att han har gjort bort sig otroligt mycket, och mer för varje lam attack mot vaken. Det enda som skulle ge tillbaka min tidigare respekt för honom är om han medgav att han har agerat galet och bad om ursäkt.

Har någon ideer om hur man skall hantera liknande situationer? Det tar nämligen energi från mig och förstör för forumet.

Posted on: 2007/1/8 10:22

Edited by micro on 2007/1/20 17:57:35
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad ska vi göra åt sådanna som efekto?
Dåligt av dig micro att starta en tråd och offentligt diskutera en enskild medlem på vaken. Det kanske inte är efekto utan DIG det är fel på?

Efekto måhända ha kort stubin, men "so what"?
Personligen så gillar jag efekto, han är en bra snubbe, han kör med raka rör, han säger som det är utan att hyckla.

Psilocyber

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
är det inte lite mycket sånt här på vaken? personliga konflikter och så. det gör bara kampen mot NWO ineffektiv om vi inte kan se bortom såna här petitesser. jag uppmanar alla att ta ett steg tillbaka och försöka se på det hela som en gemensam kamp och kanske bortse ifrån andras brister (om de nu finns, är ej insatt i just denna fejd) och istället samlas kring ett gemensamt mål! att diskutera och debattera är bra, men inte så att det går överstyr så att det blir en vem-kan-pissa-längst-tävling...

det är bl.a detta som gör att jag håller mig borta från vaken en del.

unite and conquor!

/anti

See User information
är det inte lite mycket sånt här på vaken? personliga konflikter och så. det gör bara kampen mot NWO ineffektiv om vi inte kan se bortom såna här petitesser. jag uppmanar alla att ta ett steg tillbaka och försöka se på det hela som en gemensam kamp och kanske bortse ifrån andras brister (om de nu finns, är ej insatt i just denna fejd) och istället samlas kring ett gemensamt mål! att diskutera och debattera är bra, men inte så att det går överstyr så att det blir en vem-kan-pissa-längst-tävling...

det är bl.a detta som gör att jag håller mig borta från vaken en del.

unite and conquor!

/anti

Posted on: 2007/1/8 11:28

Anonym
Det är alltid svårt med metadiskussioner som den här. Vet inte exakt vad du anser efekto har gjort eller på vilket sätt han förstört forumet.

Men man måste vara krass och inse att om nåhon verkligen aktivt obstruerar ett forum så är det "trolling" och måste hanteras.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Jag var aktiv medlem i GNN.TVs forum sedan 1999. Då var det det bästa furum som fanns med mängder med kompetenta researchers och forskare som hjälptes åt att samla information i olika trådar. Visst fanns det många hetska debatter men alltid sakliga och intressanta sådana.

Men efterhand som GNN växte sig stort och fick uppmärksamhet i medierna (Framförallt efter 9/11) kom alla trollen som ur ingenstans.

Det blev en enorm meta debatt kring om man skall tillåta dem eller utesluta dem. Och admins undfallenhet gjorde att många av dem blev kvar. Andra bytte namn och skapade flera "Sockpuppet" identiteter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_sock_puppet

Efter bara ett år var alla seriösa debattörer borta och alla diskussioner handlade om racism och annat hatemongering.

Min bestämda åsikt är att ett forumsadmin måste utesluta användare som "bara" obstruerar. Men tröskeln skall bara hög och uteslutandet konsekvent.

En som bråkar genom att argumentera på ett för skarpt sätt måste tillåtas men bör uppmuntras att skärpa tonen.

Men var inte rädd för att sålla bort skit.
Och det är ingen jä-la demokratisk diskussion utan admins ansvar.

See User information
ja man har föga hopp om världen när vi inte ens kan komma överens här inne.

Posted on: 2007/1/8 11:44
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Efektos utspel beror i huvudsak på frustrationen av att kliva fram i denna sirap som hela ämnet resulterat i.
Tackvare eller pga. att frågorna inte kommit upp i mainstreemmedia i den utsträckning som man skulle kunna förvänta sig av ett sådant event som 9/11 utgör så frestar det nog tålamodet på dem som tidigt genomskådade blåsningen.
Nu efter 6 år så är det ju förvånande att det inte kommit längre i den meningen.
Jag själv kan vara djävligt taggig i mitt umgänge när dessa frågor dyker upp, eller ska jag säga att jag är måttligt polerad, meningen är den samma, kanske skulle en tråd på vaken kunna tillåta det opolerade språket, en tråd där skit skall kastas, en tråd där frustrationens svallningar kunna få sitt utlopp, för vi kan nog alla medge att ibland måste skiten ut för att vi ska slippa koka över vid fel tillfälle.
Jag är mer förvånad över att inte fler kokar över av frustration.
Hela situationen är så absurd så om man tagit del av vakens alla topic och inte spytt en gång, då har man inte förstått innebörden, så dj....la enkelt är det.
hav tålamod med människorna............

Anonym
Nu har han skrivit på sin e-post "maggots@mamma.nu" och med hans signatur att dömma är han väl här enbart för att bli bannad en 8egång och beklaga sig på något annat forum

Anonym
Efekto!

Fan vad du gnäller... du verkar ju vara en anfallsspelare och borde jobba framåt istället för bakåt. Sprid lite bra info istället!

Sen tycker jag inte heller att det är skitsmart att dra upp detta offentligt i forumet men till skillnad från mig som blev rippad på personuppgifter så är ju din personliga info fortfarande sekretessbelagd från forumets moderatorer och sysadmins.

Sedan har väl inte du varit speciellt finkänslig själv mot andras uppgifter utan snarare velat sprida det du vetat om folks privatliv till alla som besökt forumet. Coola ner istället och gör lite justa inlägg! Det skulle på ganska kort tid förmodligen ställa dig i ett annat läge där fler respekterade dig istället för motsatsen.

P.S. En skum grej är att det alltid är samma människor som blir förbannade om man driver lite med dem. Samma gubbs som alltid säger att de gillar raka puckar och tycker att folk skall säga rent ut vad de tycker, bara det inte inte handlar om dem själva.

See User information
Vänner till mej säger att sedan dom började drälla in på vaken så har flera av dem slutat ta del av mainstreems nyhetsutbud dom får sitt nyhetsbehov tillfredställt av inlägg och länkar, filmer radiointervjuer på vaken.
Det snackas om "lampan" å "spilo" "masken" och flera som gör ett jättejobb och "vaskar" fram det som läggs ut på sidan till allmän beskådan och penetrering.
Behåll och stärk den bliden av sidan...........

Posted on: 2007/1/8 14:55

See User information
Själklart skall Admin ha rätt att plocka bort idioter och provokatörer. Men ribban skall vara hög och sålänge man argumenterar i sak bör man kunna tillåta lite starkare ton då och då.

Rent "trollande" kommer bara att sabba forumet för dom som är seriöst intresserade. Puts väck med det, så går vi andra vidare...

Det kommer säkert att bli lite trams diskussioner om censur och liknande men stå bara på dig och var konsekvent.

Posted on: 2007/1/8 15:13

See User information
Rätten till en liten uppsträckning och uppmaning till fokusering på ämnet ligger väl hos admin, det gäller faktiskt det att kunna sitta på "hemmet" och skratta åt det här i en framtid, eller att gråta över att man inte gjorde mer..................

Posted on: 2007/1/8 17:27

See User information
Som sagt man skall inte diksutera vakens medlemmar i forumet. Men efekto är ju inte medlem här utan ett oönskat troll.

Klart att det inte är personer jag vill diskutera på vaken men nu är han ett klart problem och den person som tydligast förstör här på forumet. Detta måste diskuteras.

Att diskutera med honom är troligen inte möjligt. Så det ensa sättet jag kan se är att vara hårdare mot de som är oönskade.

Jag tror att det är dags att ta bort efekto so fort han har skrivit och ta bort alla hans inlägg så han inte uppmuntras av att se sin skit i forumet.

Vi har ju haft en del problem med användare som tex Psilo förut, men han går det alltid att diskutera med och han slutar bråka när man talat igenom det. Men Efokto verkar inte ha någonting sådant. Han bara trivs med att vara en varböld här på vaken.

Jag förstår inte hur man kan gå omkting och vara en peron som aktivt förstör för andra som han vet igentligen bara försöker att göra någonting bra. Visst har vi inte agerat som buddha alla gånger, men vi försöker. Vad försöker denna man med?

Posted on: 2007/1/9 10:58

See User information
Bra inlägg anti. Du för min talan i detta ämne.
Förvånad att den här tråden startades.
Lika förvånad att efektos inlägg raderas.
Hur kan censur någonsin leda nånvart?
Ni borde gå till roten med vad som startade detta.
Men gör det någon annan stans än på forumet.
Tack.

Posted on: 2007/1/9 16:49

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Bra inlägg anti. Du för min talan i detta ämne.
Förvånad att den här tråden startades.
Lika förvånad att efektos inlägg raderas.
Hur kan censur någonsin leda nånvart?
Ni borde gå till roten med vad som startade detta.
Men gör det någon annan stans än på forumet.
Tack.

saken är den att efekto inte vill prata med oss (minst av alla mig)utan bara attackerar och kallar mig nazist och andra dumheter.

See User information
Dessa frågor måste tas upp och diskuteras för att vi skall veta hur man skall hantera detta problem.

Många tror att det bara blir bra om man låter alla tokstollar vara, men jag tror inte det är någon höjdare.

Jag kanske överdriver problematiken, jag vet inte. Kanske är det bara för att efekto tycker om att skriva massa personlig skit om mig som jag blir arg på honom. Men jag blir verkligen ledsen för jag gillade honom skarpt.

Jag låser tråden så får vi ta dessa problem i det privata forumet istället.

Posted on: 2007/1/9 23:55

Anonym
Gaston: Sådant där är så jävla skönt och tillfredställande att höra. Oj va glad jag blir när folk verkligen använder sidan på det sättet. Samma väg in som jag också faktiskt hade.

See User information
efekto??
jag ska förklara för er...
problemet med denna sida tycker jag är följande...
folk snackar för mycket utan egna erfarenheter...jag kan köpa att folks info... kan komma från olika källor men på denna sida snackas det mycket SKIT!!
Stora ord som folk knappt vet betydelsen till....info används utan "egen" forskning utan den tas av "andra" och används i syfte att bara visa att man kan ha "rätt" det finns inget "rätt eller "fel"
Alla snackar om media och att den påverkar"förgiftar" folks skallar....hahahahah vafan tror ni syftet me internet e?

Argumentering,frågeställning eller vad ni nu vill kalla det...sluta snacka om sånt ni inte vet ett skit om...
tex micro....jag vet vem micro är....sluta göm dig i skogen micro...vad har du själv levt???????????
frågar du mig så inte så mycket....!!!
syftet med alternativa infomationskällor är en god sak micro...du gör en god sak!! men släpp sargen å våga spela spelet...

Efekto är provokativ många ggr men den stora frågan kanske är varför ni reagerar som ni gör...har ni levt hans liv?
vad har du för rätt att säga att nån annan her fel om du kommer från andra erafrenheter av vad vi kallar "livet"???

Man är vad man kommer ifrån micro....vart kommer du ifrån?
Jag vet vem jag är..behöver inte en sida för altenativ info för att komma fram till det...
det kanske e dags att rannsaka sig själv...vi som har träffat dig vet ju på ett ungefär vad du går för där ute i stora vilda världen....
hahahaha
Låt efekto vara i fred för utan att vara extrem kommer vi inte få någon ändring,det borde väl alla fattat vid detta laget...eller?

Jag avslutar med att...säga följande...sluta göm er bakom era datorer å ge er ut och se skiten själva...sitt inte i skogen å tro att ni kan förändra världen....
mi el mano para siempre....viva el pttf!!!
Ryssar......

Posted on: 2007/1/20 1:49

See User information
Bah, vi sysslar med vad de hatar mest. Säger sanningen, det är därför de har 3 heltidsanställda disinfo agenter (news you can use..) och hackar hit och dit. De gör dessutom allt för att få bort internet med sitt trick, internet 2 men det kunde man inte få den republikanska kongressen att gå med på, lika lite som amnesti för 10 miljoner illegala invandrare.

Men nu har de Pelosi, hennes man brukar springa till Bohemian grove där man har satanistiska ritualer och har mycket homosex, de tom. har en källarkammare för S/M sex som heter UNderground, enligt avhoppade grovesmen. Sådant du inte få se på nyheterna eftersom du är tänkt att vara upptagen med hur fet Fadde Darwich är och inget annat.

Jag tror att ett litet citat är i sin ordning:

"The [Nazi party] should not become a constable of public opinion, but must dominate it. It must not become a servant of the masses, but their master!" -- Adolf Hitler

Posted on: 2007/1/20 2:08
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

Anonym
Quote:
Timmoun:
Låt efekto vara i fred för utan att vara extrem kommer vi inte få någon ändring,det borde väl alla fattat vid detta laget...eller?

Det är klart att grabben skall få vara (i)fred!

See User information
det e just det här jag menar....en människa sitter å fördelar vad den tror sig kan kalla för info genom att citera andra!!!
vad har du själv för åsikt?????????
vad tycker du??
vem är du???
vem vill du vara??
eller rättare sagt vem vill du efterspegla???
att ge mig ett citat från tomas jefferson får mig bara att tro att du är heeelt lost!!!
vem e fadde Darwich?
du verkat veta!!!

släpp sargen,kom in i matchen...den tar snart slut!!
citat av leif boork...hockey tränare i brynäs if!!!

Posted on: 2007/1/20 2:39

Anonym
Tiimoun!

Är det mig du menar eller vem avser du? Skriv gärna det i dina svar i tråden!

See User information
Och va fan är det för fel på Thomas Jefferson, är du något slags homo-kommunist eller?

Posted on: 2007/1/20 3:30
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Nej då han var en stor patriot som knullade sina egna slavar.

Posted on: 2007/1/20 9:13
Att se är inte att förstå

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper