vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Gyroskåp...

See User information
Vad har man gyroskåp till - mer än att ställa sina gyros i

Hur funkar de i fartyg? Skulle man kunna ha något kul med sådant, kanske ihop med en sådan där rund magnet, vad det nu heter.

Kolla på filmerna. En person som (antagligen, jag har inte kollat upp så noga än) som Sciences onda prästerskap förföljde - Eric Laithwaite.

Resized Image

The Royal Institution’s 1974-75 Christmas Lecture
http://www.gyroscopes.org/1974lecture.asp

Mer om honom:
http://www.rense.com/general42/genius.htm

Posted on: 2007/1/4 21:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Gyroskåp...

See User information
BBC har visat en film om honom. Finns på DC++.

Posted on: 2007/1/4 22:13

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Funkar det som han visar verkligen? Isåfall verkar det ju jättelätt att "lura" gravitationen.

Posted on: 2007/1/7 13:35

See User information
Quote:

Freze wrote:
Funkar det som han visar verkligen? Isåfall verkar det ju jättelätt att "lura" gravitationen.

Ja det funkar och det är inte att lura naturlagarna utan att följa dem, annas skulle det inte funka.

Posted on: 2007/1/7 14:23

See User information
Quote:

gaston wrote:
Quote:

Freze wrote:

Ja det funkar och det är inte att lura naturlagarna utan att följa dem, annas skulle det inte funka.

Jojo det är ju klart det följer naturens lagar, men det känns lita magiskt ändå .

Här finns små klipp som demonstrerar mer, klick

Filmer du snackar om novax, är det denna: heretic (kass kvalite).

Posted on: 2007/1/7 14:50

See User information
Jag förstår vad du menar......men det finns en förklaring till att vissa blir förbryllade när dom ser så´na fenomen.
Naturen har en massa hyss för sig vilket baseras på några enkla regler eller lagar som skolan delger vår vänsterhjärnhalva.

Sedan finns det en annan skola som arbetar med en annan matematik för högerhjärnhalvan, den matematik som en musiker använder baserad på oktavsystemet och tonlagen en matematik som på något sätt sitter i ryggraden eller i maggropen, ett mattesystem som använder termer som prim, sekund, ters,kvart osv ett system som bygger på 7-talet eller de 7 grundtonerna starkt förenklat.

Sedan finns matematiken inom konsten som gärna anknyts till gyllene snittet och dess funktioner i harmoniläran och läran om harmoni och propotion.
Det jag ville ha sagt med detta var att är man rustad med förståelsen för dessa olika matematikspråk så ser man längre in i naturens mysterium.

Synd att inte skolan rustar oss med båda hjärnhalvornas matematik redan från början, för det är kul att kunna flera språk.
Decimalsystemet räcker liksom inte till.........
jag tror du förstår vad jag menar........

Posted on: 2007/1/7 22:57

See User information
Orffyreus : Forgotten Inventor of Perpetual Motion
http://orffyre.tripod.com/index.html

Posted on: 2007/1/8 22:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Gravitationen är den enklaste naturkraften att "lura" de gjordes redan 1926. (Titta runt på da fucking net och se själva)

Posted on: 2007/1/13 1:41
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
efter nära 30-år i att plugga schaubergers naturfilosofi så har mycket av den invanda läran rasat.............
när vi inledde arbetet med vattenreningssystemet "aquagyron" (sök på nätet. viktor schauberger) så trodde vi att en ny vattenteknologi skulle kunna lösa problemet.......men.
om det är någon som vill bygg en schauberger renare så räck upp en hand, jag har alla ritningar................

Posted on: 2007/1/18 15:12

See User information
Quote:

gaston wrote:
efter nära 30-år i att plugga schaubergers naturfilosofi så har mycket av den invanda läran rasat.............
när vi inledde arbetet med vattenreningssystemet "aquagyron" (sök på nätet. viktor schauberger) så trodde vi att en ny vattenteknologi skulle kunna lösa problemet.......men.
om det är någon som vill bygg en schauberger renare så räck upp en hand, jag har alla ritningar................

Jag hittar ingen sida om aquagyron på nätet. Menade aquatron?

Edit:
Man ska söka på aquagyro, förstår jag nu.

Posted on: 2007/1/18 17:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper