vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Lås inte trådar
Quote:
Micro:
Dessa frågor måste tas upp och diskuteras för att vi skall veta hur man skall hantera detta problem.

Många tror att det bara blir bra om man låter alla tokstollar vara, men jag tror inte det är någon höjdare.

Jag kanske överdriver problematiken, jag vet inte. Kanske är det bara för att efekto tycker om att skriva massa personlig skit om mig som jag blir arg på honom. Men jag blir verkligen ledsen för jag gillade honom skarpt.

Jag låser tråden så får vi ta dessa problem i det privata forumet istället.

Sluta att låsa trådar. Det känns så himla tragiskt varenda gång det sker. Som typ när en frigid och grinig småskollärarinna skall tvinga av sina elever renlevnadslöften bara för att hon inte får till det själv.

Så länge det inte blir så personligt att det bryter mot några lagar är det ju bara trollen själva som blir utskrattade!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Lås inte trådar
Håller med herr mäster jaxtone...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi låser trådar av flera olika anledningar. Detta är standard i forum och används för att ta bort oönskade trådar.

/admin

Posted on: 2007/1/10 9:58
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Vad som är en oönskad tråd är nog högst subjektivt, micro. Om jag tolkar dig rätt så vill du alltså även i fortsättningen sitta på det bedömandet tillsammans med dina admins? Det kan jag acceptera. Men själva kärnan i problemet verkar ligga i att övriga användare ofta inte är överens med eran uppfattning om vad som skall låsas eller ej. Ser du vad jag menar? Det kanske bara krävs en attitydsförändring från admins? Ingen gillar att få sin tråd låst, oavsett. Och det är ju inte direkt så att forumet svämmar över just nu.

Man kanske bör enas om vilka inlägg/trådar som faktiskt "får" raderas/låsas? En slags gemensam värdegrund. Mitt förslag är att man tills vidare enbart raderar spam samt personliga påhopp. I övrigt borde forumet kunna hantera sig själv, i detta fortfarande unga stadie.

Kom ihåg, det är fortfarande bara en sida på internet

Posted on: 2007/1/10 10:17

Anonym
Quote:
Micro:
Vi låser trådar av flera olika anledningar. Detta är standard i forum och används för att ta bort oönskade trådar.

Jag ser vad du skriver och du är ansvarig för sidan men ditt argument suger. Vet du varför?

Vaken skall väl inte hämta sin standard från andra forum utan bör istället på alla sätt vara en bra förebild och inspirationskälla för andra forum. Då låser man inte trådar och censurerar efter behag!

Det kan uppfattas som lite småsint och frustrerat! Stämmer inte med avsikten att öppna upp debatten!

P.S. Void sa en bra grej i somras. Att Vaken är ett nytt forum och ett av de få i Sverige som tar upp saker som andra försöker tiga ihjäl betyder ju att debatten och missförstånd emellanåt kommer att växa sig stora.

Men det får man ta om avsikten är att ha öppna samtal om sprida känslig information som ibland är på gränsen till sånt som får folk att klassa en som galen.

Anonym
Jag har låst ett par tråden (väldigt få) men jag kan inte komma på vilka och varför, förutom när trådarnas titel är "sug kuk admins" och någon stackare beklagar sig att han blivit bannad på egen begeran eller kallar mig nazist.

är det någon speciel du tycker var onödig jaxtone eller alla ?

See User information
Jag låste en tråd som jag själv skapat för att flera uttryckte att dom inte ville att den tråden skulle vara där.

Jag förstår alla som pratar om att det skall vara fritt och alla ska vara med mm. Men i slutändan så är det ju inte så många som hjälper till med vaken överhuvudtaget.

Om det var fler aktiva som ville hjälpa så skulle problemen fösvinna, men istället för att aktivera sig så är det mycket klagomål. Om man inte kan hjälpa till så kan man åtminstånde sluta klaga.

Det kan bli påfrestande att administrera sidan och ibland när det blir personliga påhopp från folk så tappar man lusten och skriver eller gör någonting lite ogenomtänkt. Men det hjälper inte med att höra massa klagomål, utan det som skulle hjälpa är att få lite hjälp.

Posted on: 2007/1/10 13:44
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

CyberPsilo wrote:
Håller med herr mäster jaxtone...

Inte för att vara sån psilo, men du har ju inte har direkt något att förlora på "låsta trådar". Jag har personligen låst en del av dina trådar då jag anser att trådar som "Saxofonfrågan " är ganska meningslösa

Anonym
Quote:
Maggot:
Jag har låst ett par tråden (väldigt få) men jag kan inte komma på vilka och varför, förutom när trådarnas titel är "sug kuk admins" och någon stackare beklagar sig att han blivit bannad på egen begeran eller kallar mig nazist. Är det någon speciel du tycker var onödig jaxtone eller alla?

Det kan givetvis finnas anledningar till att man låser trådar och kan bara återupprepa detta:

Så länge det inte bryter mot lagen eller handlar om personangrepp för att skada någon så tycker jag inte att trådar skall låsas.

Jag tycker således inte att någon kallar dig de saker du beskriver. Men vore det inte bättre att ta bort de taskiga förolämpningarna istället för att straffa ut alla inlägg som skrivits i tråden?

Det retar mig nåt vansinnigt att någon censurerar vad alla skrivit bara för att någon väljer aggression som försvar för korkade åsikter.

Anonym
Ajajajaj...det var synd att du låste "saxofonfrågan" maggot,......det är ju många som gillar saxofoner.

Hur som helst,...en tanke som slår mig då vi nu diskuterar detta är det att t ex "saxofonfrågan" censurerades, låstes förpassades till offtopic,...emedans "invandrarfrågan" INTE blev censurerad, låst eller förpassad till offtopic (skräpkorgen).

Vad det nu kan bero på kan man ju fråga sig, men det framstår ändock mer och mer som att det är lite som "tombola lotteri" och för mycket "personliga tyckanden och tänkanden" från inkvisitionen, då det handlar om vilken information som skall få ges eller som skall få synas på vaken.se.

Psilo

Anonym
Eftersom tråden nu har landat mellan saxofoner och invandrare så är min klara uppfattning den att även om man älskar saxofoner över allt annat så är de ett lättviktsämne jämfört med en tung och jobbig barlast som invandrarfrågan!

Tycker inte att nån av dessa trådar skall raderas nånsin!

Anonym
Quote:

CyberPsilo wrote:
Ajajajaj...det var synd att du låste "saxofonfrågan" maggot,......det är ju många som gillar saxofoner.

Hur som helst,...en tanke som slår mig då vi nu diskuterar detta är det att t ex "saxofonfrågan" censurerades, låstes förpassades till offtopic,...emedans "invandrarfrågan" INTE blev censurerad, låst eller förpassad till offtopic (skräpkorgen).

Vad det nu kan bero på kan man ju fråga sig, men det framstår ändock mer och mer som att det är lite som "tombola lotteri" och för mycket "personliga tyckanden och tänkanden" från inkvisitionen, då det handlar om vilken information som skall få ges eller som skall få synas på vaken.se.

Psilo

Ja vet inte just då var det ett ställningstagande (skulle jag tro) visa att desssa trådar är helt onödiga "invandrarfrågan" minns jag inte

Anonym
jaxtone
Jag tycker inte det är kul att radera eller låsa trådar men ibland blir det bara för mycket skräp.

En del beskrivar av mig har du inte läst (nazist osv) för jag tar bort dom.
Jag vill inte nämna några namn men ja kan ge en ledtråd
Efe**O
har en förmåga att starta väldigt intressanta trådar då och då.

sedan varför kommer på tals nu är det någon tråd som blivit "felaktikt raderad" nyligen eller?

Anonym
Felaktigt och felaktigt... det var väl en tråd med EFF**KTO i som ni låste? Eller? Varför gjorde ni det? Förklara!

Anonym
hm vilken tråd?

Anonym
Men för fan... för mindre än en vecka sedan låste Micro tråden där Eff"#%"%kto kallade dig det ena och det andra... har du minne guldfisk eller?

Anonym
Jag tror ja har ett sånt uselt minne faktiskt ja
(jag hittar ingen tråd)
Men om det var micro som låste den så är det ju med han du får ta diskutionenen med

Anonym
Nu tar jag och låser den här tråden. Detta har gått till överdrift.

Anonym
attans du han före mig

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper