Vakencorner
|
Jim Marrs intervjuad på Liberated Space - JFK - 911!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Suveräne journalisten och författaren Jim Marrs som skrev "Crosssfire - The Plot to kill Kennedy" och "Inside job" om 911 intervjuad på "Liberated Space Radio."
http://www.liberatedspace.com/media/24kbps/LS040122JimMarrs.mp3
Posted on: 2007/1/10 13:13
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Re: Jim Marrs intervjuad på Liberated Space - JFK - 911!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
William Cooper hade en enorm kunskap om historia, religion och konspirationer, praktiskt taget i klass med Jordan Maxwell och Alan Watt, men i just det här fallet så var han ute och cyklade. Tittar man på en närbild av händelsen ifråga och analyserar den noga, vilket jag gjort, så ser man att det som förefaller vara en pistol i föraren Will Greers hand, i själva verket är den pomadakammade toppen på håret på secret service agenten som sitter bredvid Greer, som blänker i solljuset.
Vid en hastig titt så ser det faktiskt ut som att det är en pistol som fladdrar till men undersöker man saken närmare ser man att så inte är fallet. Dessutom finns det flera bra anledningar till varför Greer inte sköt Kennedy: För det första, om man konspirerade att någon av agenterna i bilen skulle göra det så säger ju sunda förnuftet av det inte är den som är upptagen med att köra bilen som skulle göra det. För det andra, om så hade varit fallet så skulle det ju vara smått omöjligt att göra det utan att någon skulle se det. Om inte Guvernör Connelly och hans fru i sätet framför Kennedy skulle göra det skulle ju garanterat någon av de dussintals åskådarna runtomkring eller någon av poliserna ha gjort det. För det tredje, ren fysik säger att han inte kunde ha träffat Kennedy i höger tinning från den position han befann sig i. Greer satt ju till vänster om Kennedy. Det är märkligt att en så stor man som Cooper gjorde en sådan blunder, men så är tyvärr fallet. PS: Nästa gång ni tittar på Zapruderfilmen, lägg märke till killen framför skylten som fäller upp ett paraply just när Kennedys bil passerar. Denna soliga dag väljer han att göra detta just när Presidenten passerar honom. I samma ögonblick lyfter den mörkhyade mannen bredvid sin högra arm med knuten näve. Vad vi ser är en man som signalerar (paraplymannen) när skotten ska avlossas och en annan man (kubanen) som hyllar mordet och samtidigt hånar offret. Det här är något som många har missat. Många år senare när paraplymannen spårades upp och förhördes så svarade han bara med att hänvisa till sin advokat, som om han blivit instruerad att göra det. Det finns inte en chans i universum att detta var en ensam galnings verk. Jag hävdar att Oswald inte avlossade ett enda skott mot Kennedy, särskilt inte med ett gevär från andra världskriget som dessutom hade ett felinställt kikarsikte. De som utförde mordet var garanterat några av världens bästa prickskyttar och de backades upp av ledningen i såväl FBI som Secret Service. När man rekonstruerade mordet så lät man förresten några av FBI:S bästa prickskyttar försöka upprepa ”Oswalds s.k bedrift” från skolbokslagret. Resultatet??......Ingen av dem lyckades
Posted on: 2007/1/10 22:17
Edited by Lightsaber on 2007/1/10 22:34:52
Edited by Lightsaber on 2007/1/10 22:35:17 Edited by Lightsaber on 2007/1/10 22:36:18 |
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har också försökt att kolla noga. Det var ju ändå så att det var ett professionellt japanskt tv-bolag som analyserade filmen. Det är klart att det var lönsamt för dem att se att Greer sköt...
Jag tyckte då att det var som William sa att man ser en rörelse av föraren, han vrider sig till höger, och kanske då avlossar skottet bakåt med vänster hand. Att de andra i bilen håller tyst är inget märkvärdigt tycker jag. Jag kommer inte ihåg hur det var med skotten nu, men det där blodiga hålet i höger tinning skulle kunna vara kulans utgångshål. I och för sig säger William att det var ett vapen med speciell ammunition som förgiftar, något med fiskgift... kanske det där de hade i vattnet i Sydamerika för att paralysera/döda fisk. Jag har sett annan film där detta vapen förevisas vid något förhör av CIA i Senaten, tror jag det var. Vapnet demonstreras där. Man skulle kunna ha en extrautgång, för att säkra att Kennedy vekligen dödades. Föraren skulle kunna få en signal utifrån om han skulle skjuta eller inte, beroende på hur tidigare skott verkade ha tagit... eller ha en speciell punkt vid färden där han avlossade skottet. Det var ju sent under färden, under den tid de sköt. Det var ju så att (vad som sägs i alla fall) så försvann en del som varit vittnen, eller som kunde ha sett något. Varför dök det inte upp fler bilder, det var ändå en del folk där... de måste ha fått bort folk på olika sätt efteråt, som set sägs - för att de såg vad som hände i bilen. Vad skulle de annars ha kunnat sett som var ett hot?
Posted on: 2007/1/10 22:49
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Greer vänder sig om två gånger ser jag nu.
Posted on: 2007/1/10 23:10
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har ni kollat in Jim Marrs hemsidor?
Mycket smått o gott, må jag lova: http://myspace.com/jimmarrs http://jimmarrs.com Hans nya bok, "The Terror Conspiracy", verkar onekligen intressant!
Posted on: 2007/1/11 2:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Under de tre förstå åren efter mordet på Kennedy så dog 18 av de viktigaste vittnena. 6 under skottlossning, 3 i motorcykelolyckor, 2 av självmord en fick halsen avskuren en annan dog av ett karateslag i nacken, 3 av en hjärtattack och 2 av andra orsaker.
En försäkringsmatematiker som fick i uppdrag av Sunday Times att räkna på det här sade att oddsen för att dessa människor skulle vara döda 1967 var hundratusen triljoner mot 1. Mellan 1963 och 1976 så dog 103 personer som på ett eller annat sätt var vittnen eller närvarande vid mordet. Det vore larvigt att tro att alla dessa blev mördade men det verkar minst lika dumt att tro att det bara är en slump, inte minst med tanke på att ett stort antal av dem blev mördade eller dog under mystiska omständigheter. Hålet i Kennedys tinning är INTE ett utgångshål. Kennedys huvud huvud slungades bakåt och till vänster, något som sunda förnuftet säger inte skulle ske om en kula träffade en i bakhuvudet som Warrenkommissionen påstod eller om en kula avfyrades från den vänsterposition föraren satt i som andra påstår. Greer saktade in bilen under tiden för skotlossningen men den stannade aldrig helt, det är rätt absurt att tro att han skulle ha slitit upp en revolver och skjutit presidenten inför massor av vittnen SAMTIDIGT som han kör bilen. De första läkarna som tog hand om Kennedy på sjukhuset sade att han hade ett utgångshål i bakhuvudet och läkaren som gjorde obduktionen på honom sade att bilderna på den döde presidentens huvud som senare publicerades INTE stämde överens med vad han såg på obduktionsbordet. Mordet var en diaboliskt skickligt operation, en rituell avrättning i en högborg för frimurare och mörkläggningen efteråt var gigantisk. Jag hyser föga tvivel om att de som mördade JFK var samma krafter som fem år senare mördade hans bror Robert.
Posted on: 2007/1/11 12:51
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jim Mars intervjuad på "Binnall of America:"
"911, new revelations in JFK assassination research, NYC on the 5th anniversary of 911, the birth and evolution of the 911 Truth Movement and its strange rivalry with Ufology, Hurricane Katrina, FEMA camps, the '08 election, and potential scenarios for the future of America. Plus tons more." http://www.binnallofamericaaudio.com/mp3s/BOAA201A.mp3 http://www.binnallofamericaaudio.com/mp3s/BOAA201B.mp3
Posted on: 2007/1/11 18:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har lagt upp några småfilmer http://normalblogg.org.diinoweb.com/files/My%20Videos/2/
Den som Cooper visade är för stor. Jag kan hålla med att det verkar absurt det med vapnet, men man kan ju ladda ord så det blir än osannolikare. Han kan ha haft vapnet i vänsterhanden, inte att "slita upp det"... utan lite mer inövat... Även om det kanske inte är så sannolikt, jag vet inte, så lutar jag åt att han gjorde det. Varför går skottet precis i det ögonblick då han har fokus bakåt? Connelly och Jackie har inte alls koll framåt, knappast fru Connely heller, och inte Kennedy... så de kanske inte alls är medvetna om att någon i en snabb manöver riktar en pistol mellan sätena, Greer har den ju isåfall inte uppe över axeln, utan under högerarmen, midjehöjd. Greer dog väl själv på 70-talet, om jag kommer ihåg rätt nu. Kolla på någon vit grej som dyker upp till höger och verkar falla mot marken, direkt efter (det) skottet gått - der verkar inte vara något som ligger på marken. kennedy-zapruder_film_small.ram - visar föraren - den kvalitèn har den "stora" filmen som Cooper/japanerna visade. Japsen hade kanske ändå bättre för tv-visningen. Bra kvalitèt, litet format. JFK Kennedy Assassination - Zapruder film - high resolution.avi - här har de skurit bort föraren... centrerar på Kennedy. JFK - 2 (Zoom - Watch the Driver named William Greer).mov - ser man noga så ser man att Greer gör två vändningar, först var det verkar en lite mindre, sedan nästa och skottet går och han vrider tillbaka. Han gasar inte efter att han har vänt sig vi det första tillfället. Utan han gasar och båda i framsätet lutar sig framåt lite - det ser lite speciellt ut... Han till höger vänder sig inte alls om, men vet ändå... Denna är är bra. Jfk Assassination (Zapruder Film Digitally Remastered).avi
Posted on: 2007/1/11 20:46
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Titta på den första filmen. Strunta i allt annat som sker i bild och fokusera endast på agenten bredvid föraren. Då ser ni att vad somliga tror är en pistol i förarens hand i själva verket är ovansidan på den andre agentens huvud.
http://normalblogg.org.diinoweb.com/files/My%20Videos/2/
Posted on: 2007/1/11 20:51
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej det har jag aldrig tänkt på för min del - det har ju varit tydligt tycker jag - men det var kanske det som Cooper trodde var en pistol - det var nog så. Jag har inte sett hela den filmen på länge.
Posted on: 2007/1/11 21:07
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lightsaber, du skrev:
"För det tredje, ren fysik säger att han inte kunde ha träffat Kennedy i höger tinning från den position han befann sig i. Greer satt ju till vänster om Kennedy." och "Kennedys huvud huvud slungades bakåt och till vänster, något som sunda förnuftet säger inte skulle ske om en kula träffade en i bakhuvudet som Warrenkommissionen påstod eller om en kula avfyrades från den vänsterposition föraren satt i som andra påstår." Men om man ser efter så har Kennedy huvudet vridet till vänster när det skottet tar i höger tinning! Så som jag kan se det som hastigast så kan ett skott från Greer ha träffat där. Cooper och det japanska filmföretaget skulle inte heller kunna göra så grova misstag - om föraren inte skulle kunnat träffa Kennedy så, så skulle hans film aldrig gjorts, och det skulle inte heller visats japansk tv. Men det är ju inte säkert att de i japanska sändningar sa att Greer sköt, att det var bevisat, måhända "vred" Cooper till det lite när han sa att alla nu i Japan vet hur det gick till. Det skulle vara intressant att se det som de fick se i Japan, och vad som sades omkring det.
Posted on: 2007/1/11 22:20
Edited by novax on 2007/1/11 23:04:33
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är villig att sätta mitt huvud på att Greer inte sköt Kennedy. Däremot var han förmodligen med på det, den som kör presidenten ska naturligtvis inte sakta ner bilen så att den nästan stannar. Först när han var förvissad om att Kennedys skalle var sönderblåst så stampade han på gasen.
Sannolikt var det en eller två skyttar som sköt framifrån varav minst en var bakom staketet på gräskullen. Det gick en jäkla bra dokumentär för många år sedan i sex delar som hette "The men who killed Kennedy,"en del av avsnitten finns visst på Conspiracy Central.
Posted on: 2007/1/11 22:53
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har de där filmerna, de är bra. Men Ligthsaber... ajaj, sätta huvudet - jag trodde du var en "uppbackare" av filmen The Secret... - du vet...energin följer tanken, och människan följer energin.Tänk om du har fel, vad får du plikta med... Jo att de i framsätet var invigda står ju klart, kan man tycka.
Posted on: 2007/1/11 23:08
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Visst, tankens kraft är stor, jag tror dock att vi måste vara jordade och lära oss slappna av mer innan vi kan börja använda tankens energier mer konkret.
Ett av de främsta hindren för detta tror jag är att vi är så obenägna att våga titta på våra mörka sidor. Istället stressar vi oss igenom livet och projicerar ut allt vårt skräp på andra. Det är ytterst få människor jag känner som ärligt vågar tillstå sina obehagliga eller mörka sidor, men de flesta är väldigt benägna att se dem hos andra. Hatet, snikenheten, avundsjukan och galenskapen finns alltid någon annanstans, inte hos oss själva. Först när vi vågar tillstå hur låga och småaktiga vi kan vara kan vi börja inse vår storhet tror jag.
Posted on: 2007/1/11 23:40
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Förresten novax, det finns en uppföljning på de den där serien om Kennedy. Flera år senare gjorde man tre avsnitt till. De var också intressanta.
Kolla in: http://conspiracycentral.net:6969/sta ... 1108b0d3f24b4d513b1299ed3
Posted on: 2007/1/11 23:45
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ok, ska rensa disken och imorgon och ta hem, tack.
Posted on: 2007/1/11 23:58
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login