vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#1


See User information
Siffran 11 dyker upp lite överallt i historiska händelser, denna gång gäller det Yasser Arafats dödsdatum..

http://www.jonesreport.com/articles/3 ... aron_assinate_arafat.html

Posted on: 2007/1/10 1:05
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#2


See User information
Jag har också lagt märke till det. Jag har det i mitt telefonnummer. Kan jag använde den tro?

Men det stämmer nog som du säger.

Posted on: 2007/1/10 1:08
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#3


See User information
Illuminati är så lustiga. Låt mig se, 33 dividerat med 3....

Posted on: 2007/1/10 1:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#4


See User information
Nu är ju inte ett telefonnummer en historisk händelse..

Jag såg nu att han dog i November det blir 11/11 '!?

Posted on: 2007/1/10 12:58

Edited by TeBe on 2007/1/10 17:05:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#5
Quote:
Buckfush:
Illuminati är så lustiga. Låt mig se, 33 dividerat med 3....


Eller varför inte 66 dividerat med 6?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#6


See User information
Kommer ni ihåg ståhejet runt 11/11 kring Solara, och hennes böcker kring 11/11 (-92)...

Håll i foliehattarna... nu är det "energi - oneness" på newage turbonivå!
ONENESS IS THE KEY TO DISSOLVE DUALITY
AND MOVE US INTO THE GREATER REALITY.

"I have so much energy flowing through me these days and
just meeting incredible people ... for many years I have
had projects living inside of me and I feel by next year
it will be in full force."

Böckerna var faktiskt mycket intressanta...(på den tiden...) det vill jag "medge".
http://www.amazon.com/11-Inside-Doorway-Solara/dp/1878246054

Hon blev mångmiljonär på sina böcker, kanske - men hur blev det med att åka någon annanstans...nåväl... nu har hon då hitta reservvägen - som vad det verkar vara... - vilket är i linje med huvudfåran inom new age nu, och som är en Tro hos vissa på vaken - så här förklarar hon det nu:
http://www.nvisible.com/1111/Questions.html - new age är bara illusion.

http://www.nvisible.com/

Posted on: 2007/1/10 13:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#7


See User information
On the eleventh month on the eleventh day and the eleventh hour.

Vet ni vad som skredde då?

Det är armestice day.

Dagen då fredsavtalet skrevs på 1918.
Detta upprepades också 1945.

http://en.wikipedia.org/wiki/Armistice_Day

Om ni bor i Göteborg kan ni gå till Kviberg kyrkogård söndagen närmast 11 November (Vilket faktiskt bli 119 eftersom Nove betyder nio och var den nionde månaden innan Julius och Augustus) då kommer representanter från alla ambassader och lägger kransar på Commonwealth Graven där.

Posted on: 2007/1/10 15:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#8
Quote:

BuckFush wrote:
Illuminati är så lustiga. Låt mig se, 33 dividerat med 3....


Den 11september har ju varit betydelsefull ja men att divedera tal osv känns vädligt långsökt.
den som söker han finner och nog kan man då hitta esoteriska tal i allt.

men har inte Illuminati 11 grader över frimureriet eller minns ja helt fel nu?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#9


See User information
Jodå, det är långsökt men ändå tycks de alltid repetera sig i avseende på numerologi. Det är inte så att du behöver tro på det men uppenbarligen så tror DE på det.

Posted on: 2007/1/10 16:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#10
Nummerologi och Symbolism verkar vara ett sätt för Illuminati att kommunicera på. På detta sätt gör dom avtryck så att dom oinvigda ( T e x Ms- Media, Politiker ) i Planeringen av en viss händelse vet vilka som ligger bakom och inte börjar undersöka sina egna .

Långsökt ? Tycker inte Jag.
Eller ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#11
Quote:

A73 wrote:
Nummerologi och Symbolism verkar vara ett sätt för Illuminati att kommunicera på. På detta sätt gör dom avtryck så att dom oinvigda ( T e x Ms- Media, Politiker ) i Planeringen av en viss händelse vet vilka som ligger bakom och inte börjar undersöka sina egna .

Långsökt ? Tycker inte Jag.
Eller ?


Ja det kan vara en av flera anledningar.
Vad jag kan tänka mej också är att de använder det som att markera sitt revir, visa att det här var vi och det gjorde vi, lämna sitt avtryck som du säger. För vad jag har hört så gillar de att skratta åt oss när de visar vem som ligger bakom framför näsan på oss men vi ändå inte ser det, om man inte är insatt i det hela och deras nummerologi då.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#12


See User information
Vad jag har förstått - så är det väl som så att detta med denna då mystiska och kunskapshemliga (esoteriska ) - enligt vad man vill se idag - judiska gren av deras BIBEL - "Kabala´n" - är en slags "räknebok för de "Lagar och Principer" som visar sig i de yttre "Värdena" - såsom - då i "Bild och skrift"... Ty bakom varje händelse - "Formatering" - så finns det en orsak - spom då lär vara grundad på de bakomliggande orsakerna (andra "Värden")

Vi hkan väl häpna lite granna till mans då man får ta del utav dessa uppgifter om skumma tillfälligheter - namn -antal och annat som på-visas - mellan varven...
och jag kan ju själv inte tänka mig att Illuminaterna lägger ner en massa tid och kraft för att få till ex. alla ökända mördare att ha likvärdiga siffror i sina liv - utan jag tror att detta sammanfaller automatiskt iockmed deras göranden och låtanden...
Likt detta experiement i japan jag läste om för en mängd år sedan - Ni har väl tagit del om att utifrån vår sk. "Födelse" så utgår - tre (!) Vågrörelser - en stor jävcel och så en mellanstor och så en pluttig rackare... när dessa "Vågor" liksom korsar varandra så är det stor risk att något händer - Så det var ett flygbolag i japan som såg till att de som låg i riskzonen inte fick knega de dagarna - påå så vis lyckade de att bringa ned olycksfallen - FLyghaverier och dyl... Hö, hö...

Judarna kallar ju detta för "GEMATRIA"och är då enligt vissa källor en vidskeplig(?) bokstavs och talmystik, som åt varje - i alla fall - hebreisk bokstav ger ett talvärde. Enligt den så betyder det hebreiska ordet "världskrig" - det judiska årtalet 1914...

Det påstås att man kan få det till vad man vill - men jag är nog helt säker på att det gives en riktighet i allt detta - det måste ju finnas sanning även i de olika "Värdenas" (an-) tal - liksom... hö, hö...

Posted on: 2007/1/10 21:52
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#13


See User information
Är det inte så att de alltid väljer 11 på just det första, vad det nu må vara?

T.ex. första raketen på månen, Apollo 11

Eller första planet in i WTC flight 11


Verkar skumt faktiskt...

Posted on: 2007/1/10 23:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#14


See User information
Eftersom det snackas siffror i denna tråd, då skulle jag vilja ha reda på vad siffran 13 har för olika aspekter.....nyfniken som pippi brukar säga............

Posted on: 2007/1/11 11:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#15


See User information
Quote:

gaston wrote:
Eftersom det snackas siffror i denna tråd, då skulle jag vilja ha reda på vad siffran 13 har för olika aspekter.....nyfniken som pippi brukar säga............

Ditt inlägg är nr 13 i denna tråd. "WOAAH HE IS ONE OF THEM!"

;D

Posted on: 2007/1/11 11:36
Unknown.se - Sveriges (snart)största site om det okända. ;)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#16


See User information
Quote:

PriMo wrote:
Quote:

gaston wrote:
Eftersom det snackas siffror i denna tråd, då skulle jag vilja ha reda på vad siffran 13 har för olika aspekter.....nyfniken som pippi brukar säga............

Ditt inlägg är nr 13 i denna tråd. "WOAAH HE IS ONE OF THEM!"

;D
näpperligen min vän, kanske en av deras mardrömmar möjligen....

Posted on: 2007/1/11 16:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#17
Guantanamo.

Dom första fångarna ankom 11 Januari 2002.

Mycke 11 e de...

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/6241123.stm


Resized Image

The first detainees arrived att camp X-ray on

11 January 2002

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#18


See User information
vad är det för datum idag då?......................

Posted on: 2007/1/11 18:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#19


See User information
Skulle kunna ta de båda ettorna för två (tvilling-) torn.

Posted on: 2007/1/11 18:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#20


See User information
Twin Towers

Resized Image

Posted on: 2007/1/11 18:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#21
Att två siffror tillsammans kan skapa masshysteri beror på att det inte finns en jäkla massa jordade fötter på marken! Säger som jag alltid sagt vill man se rosa elefanter så ser man inte blå elefanter elefanter.

Inte för att jag utesluter att gubbar i makteliten använder sig av astrologi och magi för att hålla sig kvar och ha någorlunda koll på sakernas tillstånd. Det har de tydligen hållt på med i tusentals år om man skall tro historieforskare och dokumentation som efterlämnats. Men det är inte samma sak som att jag och du behöver krypa ihop i fosterställning av skräck för deras svarta makt.

Det är ju upp till var och en om de vill vara mottagliga för det där eller inte. Det är ganska lätt för någon med någorlunda grundläggande kunskaper i psykologi eller streetsmartness att få människor att suggerera sig själva. Det är som att rulla en liten snöboll utför en lång backe med kramsnö.

Ge den en liten knuff så löser naturen resten. Det gör de där sjuka asen som styr planeten hela tiden.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#22


See User information
ännu knasigare......hette inte rymdstationen sts 116 som fågelsången besökte........vänd upponer på 116 och njut.......

Posted on: 2007/1/11 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#23


See User information
Detta kan ha nått med det hela att göra också!?.

In Aleister Crowley's (known as satanist to some) Book Of The Law , line 60, of Chapter One: " My number is 11, as all their numbers who are of us. The Five Pointed Star, with a Circle in the Middle, & the circle is Red. My colour is black to the blind, but the blue & gold are seen of the seeing. Also I have a secret glory for them that love me. "
http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/my_number_11.htm

The Book of the Law: http://www.sacred-texts.com/oto/engccxx.htm

(vet inte om det är äkta/riktiga eller så).

Posted on: 2007/1/12 13:44
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konstigt att siffran 11 kommer upp hela tiden..
#24


See User information
Quote:

Blackie wrote:
Detta kan ha nått med det hela att göra också!?.

In Aleister Crowley's (known as satanist to some) Book Of The Law , line 60, of Chapter One: " My number is 11, as all their numbers who are of us. The Five Pointed Star, with a Circle in the Middle, & the circle is Red. My colour is black to the blind, but the blue & gold are seen of the seeing. Also I have a secret glory for them that love me. "
http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/my_number_11.htm

The Book of the Law: http://www.sacred-texts.com/oto/engccxx.htm

(vet inte om det är äkta/riktiga eller så).


Den första länken du gav Blackie säger en del om vad det handlar om... bra att läsa!

Det är det som det handlar om bland New Aga-are när de talar om oneness, massa celebrations, aktiveringar - och framför allt deras "medvetandehöjningar" i relation till maya - det är gamla "aliengudar", the beast och det där... - de håller på att ge sig själva till dem - det är så dessa krafter har planerat och arrangerat det hela, och newagearna går rätt i gapet. Det kan vi tänka på när nästa glada postning kommer på vaken om att nu är det dags för medvetandehöjning, eller Calleman skriver...

RESIST THE FLOOD OF NEW AGE!

Jag vill "koppla på" vad jag sa nyss om Solara i detta sammanhang. Det står längre upp i denna tråd.

En annan än Solara, det finns ju många... var Sheldan Nidle, jag klistrar in från ett Kronblom-inlägg jag gjorde 2005:

[...], detta är inte för att jag vill kritisera eller vara negativ. Jag har sett att du tar ofta upp om kärlek och Drunvalo. Kärlek, det är kanske det som vi söker då... vi vet inte vad det är. De som förr har gett människor andliga vägar, talar de om kärlek? Kanske vi anar att vi är väldigt långt från vår sanna natur, och projicerar ut det, kan jag bara få det, uppleva det... Lite som att många människor de vet att "något är fel", att det är något som måste ändras och förbättras. Men så projicerar de det utanför sig själva, blir volontärer/hjälparbetare, ska rädda världen... så blir dom bortkollrade.

Man kan må lite illa om man ser närmare på det:

"The Flower of Life is a sacred power symbol which activates energy coding in the mind, helping one to access the light body. It is considered to be a wholly integrated expression of God, or All-That-Is."

Det är gamla gudar, dåliga saker, som nu genom Drunvalo och andra vill aktivera och fånga in de som de knutit ödesförbindelser med i tidigare liv, se upp! Om det är något jag genom åren tyckt varit extremt dåligt, så var det detta med Flower of life/Drunvalo, jag såg via något på hubben, eller lyssnade på, det hette då flower of death.

Det är "sjukt" http://www.lightnet.co.uk/innerharmony/techniques/merkabamed.htm

En som på hemmaplan länge vilseledde kring detta var ju Anders B Johansson. Man kan läsa lite här, jag ger inget för UFO-Sverige annars, naturligtvis, http://www.ufo.se/fakta/artiklar/anders.shtml.

Han flick flytta från Göteborg, till Stockholm, där tog han hit massa kända experter/gurus till mässor, såsom Sheldan Nidle m fl. Han (Sheldan)skrev kanaliserade böcker, bland andra "You Are Becoming a Galactic Human", om det som kosmos går igenom, och som Maya och andra talar om (se länk på slutet), han och andra benämnde det "the galactic beam". Då var det ju mycket att utomjordingar skulle komma hit, skulle undsätta oss (di Leva kör med sin Ashtar-grupp), då aliens förstod att jorden kommer att gå igenom svåra saker, så de ville (vill) agera utifrån sin förståelse, "hjälpa". De vet att vi har gemensam historia, att vi lite är dom... de tror att de har karmatisk skyldighet. Anders sålde då pass... först för 5000 sedan 10000 kr. Sedan fick han flytta från Stockholm tillbaka till Göteborg. Nu vet jag inte var han har sin tillflykt. Inga goa grejer.

Hans sajt förr (center) hette Metatron http://www.metatron.se/, den är till salu... rätt. Metatron=dödens ängel. Här kallas det för något annat http://loveandempowerment.com/metatron.html (love...) burr. Stackars människor, att de orkar hålla på så.

Här är en sida, den har fortfarande med där i mitten länk till Anders Metatronsajt http://www.metatron.dk/sider/links.html - man kan få en liten "känsla" för snömossnurret, det svarta som fångat många av de som någonstans i sig själva ändå ville komma vidare, det är mycket tragiskt.

Nu när vi närmar oss en speciell kritisk tid, så blir det nästan inget därute som är bra, så det är ohyggligt svårt att göra rätt urskiljning. Det är som man går uppåt i en pyramid, upp mot spetsen så är det nästan inget utrymme... men det finns en spets, eller något, som är det som "det hela handlar om," det som omvandlar, regenererar eller/och repositionerar allt i kosmos. Som den lilla punkten i yin/yang-symbolen. Under punkten finns allt detta, som dyker upp i vår tid, för att fånga, hindra och förgöra oss. Många dörrar öppnas, det vi hakar tag i är ofta sådant som på något sätt har varit i vår väg under vårt fall ned till samsara/den trefaldiga världen. Inget av det kan ta oss ut därifrån och det är inte heller det som är dess avsikt. Vi har det för att förstår att vi ska avvisa det. Det hör till det gamla kosmos, de gamla gudarnas/principernas/lagarnas arrangemang.

Det är som jag ser det farligt att ge sig till de krafterna som ligger bakom sådant, och liknande som ljuskroppsmeditationer o dyl. Man ruinerar sig själv, höjer inte sin nivå.

Ett sidoskott kring Drunvalo, Flower of life:
http://www.alienufoart.com/FlowerOfLife.htm - köp lite medvetandehöjning




+++ se denna länk http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25851#forumpost25851

Posted on: 2007/1/12 14:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS