vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Svd: Ekobrottsmyndigheten läggs ned

See User information
Regeringen vill lägga ner Ekobrottsmyndigheten, gissa om det blir fritt fram för eliten och deras småpåvar att skatteplanera i framtiden.. Men så fort nån knegare har missat att deklarera en inkomst på 10:- så blir det dryga böter om skattmasen märker det.

Personligen är jag inte förvånad, nyss halverade dom ju förmögenhetssskatten och höjde tobaks/bensinskatten samt alla andra försämringar i A-kassa/fack osv...

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14391080.asp

Det verkar som om dom vill bli av med arbetarklassen/medelklassen, var har dom fått dessa ideer ifrån, månne?

NWO eller ?

Posted on: 2007/1/9 22:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Svd: Ekobrottsmyndigheten läggs ned

See User information
Moderaterna fick 25% i valet och har 50% ( lr mer ? ) av regeringsposterna ,
jag har inte smält det än att man kan ge makten till tvättäkta svin ,
vill människor vara lurade och att allt ska gå åt h-e ?
verkar ju inte bättre

Posted on: 2007/1/9 23:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
=)

så´man bäddar får man ligga!!

Posted on: 2007/1/10 10:22

See User information
Ja,, vi lever i ett s.k fritt demokratiskt land . Men att det fanns så många lätt-lurade ( trygghets-narkomaner) i detta land va lite......... överraskande måste jag erkänna . Som röstade med plånboken ,, istället för konsekvenserna

-------------------------------------------------------------------------------

Words will always retain power

Posted on: 2007/1/11 11:24

Anonym
Quote:
mmidian:
... så´man bäddar får man ligga!!!

Egentligen heter det ju "som man bäddar får man ligga" men det kan vara skit samma egentligen. Den bädd som borgarna bäddat lär vara tämligen svår att sova i även för en fakir och när spikbädden för alla som inte föddes med en silversked i arslet skär in i ryggen då spelar ju det mindre roll om man skriver så eller som!

Men ärligt talat har inte jag varit med och bäddat den sängen! Om det nu stämmer att dagens Sverige styrs av ett parti som har 25% av rösterna men bara vill göda de redan rikaste så undrar jag även om jag inte är sosse varför inte det parti med flest röster styr Sverige... det verkar jävligt fel som en engelsk besökare sa några dagar efter valet.

Har aldrig tänkt på det speciellt mycket tidigare varken då det borgerliga blocket vann -76 eller senare. Men nu blir det mera synligt eftersom de sparkar så hårt och skoningslöst på alla som av dem kan anses svaga. De lever efter devisen sparka neråt och slicka uppåt.

Har noterat att de olika departementen hanteras av de borgerliga allianspartiernas företrädare men att oavsett vad småpartier som folkpartiet. kristdemokrater eller centern säger så styrs i princip ändå i princip hela skarprättarmodellen av Littorin och andra moderater.

Alla fina vallöften mals ner tillbaka i halsen på de svagare partierna. De som var så kåta att komma åt makten att de skrev avtal med pajsare som mer påminner om den person som för alltid hänvisats till helvetets innersta kammare.

See User information
För att finna maken måste vi gå tillbaka i tiden till då vi hade de fyra stånden, adel präster borgare å bönder, om bönderna tagit slut så ersätt med proletärer (egendomslösa), i detta kan vi se att de som är i majoritet vanligen ställs utanför i beslutsprocesserna, "social demokrati" smaka på ordet...........

Posted on: 2007/1/11 12:17

Anonym
Jag vet inte hur många av er som är under 50 som kommer ihåg eller hört talas om statarungar.

Det var barn här i Sverige som inte hade någon anhörig som kunde ta hand om dem och som gavs bort eller arrenderades ut till bönder och storgodsägare som fick utnyttja dem precis hur fan de ville.

Morsan har ett par kompisar som fortfarande är i livet och som har historier så fyllda av ångest att berätta att dagens Hollywood-thrillers ligger i lä. Deras kroppar blev tidigt helt ledbrutna och trasiga av att ha legat på åkrar både i stekande värme och i iskalla regn där nordanvinden pinade deras små kroppar. De fick slita skiten ur sig för i många fall ett mål mat om dagen och en sovplats på höloftet i lagårn.

I Sverige för mindre än hundra år sen där rättslösa och hjälplösa offer för kapitalismens sämsta sidor fick de betala ett högt pris för att inte svälta ihjäl. De känns som det "nya arbetarpartiet moderaterna" vill återinföra dessa tider. Ingen knegare protesterar eller gör ett skit åt saken. Vet ni varför?

Jag tror att de senaste 20 årens hjärntvätt varit mycket effektiv när det gäller att få knegarna i Sverige att tro att de är värda mer än de egentligen är i storföretagens ögon. Lite kitsch man kan köpa med kontokort eller banklån kan ju till och med få en människa som inte har ett jobb att tro att de är rika och på samma nivå som kapitalet.

Småföretagare. Knegare. Socialfall. Arbetslösa. Studerande. Bostadssäkande. Sjukpensionärer. Trafikskadade. Handikappade. Pensionärer.

Känn er blåsta!

Anonym
Vill bara tillägga en sak!

För 12 år sedan jagade fogden mig för en obetald P-bot som jag missat att betala på grund av en adressändring som strulade.

Jag visste samtidigt att skattesmitaren Ulla Karin Bjelke var skyldig svenska staten 70 miljoner i obetalda skatter och därför bosatt sig precis som en massa x-nazister i Argentina bara för att detta land som då styrdes av en högerextrem militärjunta inte hade något utlämningsavtal med Sverige.

Jag ställde en fråga till fogden om det inte hade varit mer lönsamt att lägga resurser på att kamma in Ulla Karin Bjelkes 70 miljoner istället för att lägga så extremt mycket tid och kostsam byråkrati på att jaga mig för 600 spänn.

Fogden svarade skämtsamt... Nej henne bryr vi oss inte om. Vi vet ju inte var hon är... men dig hittar vi i alla fall!

(Det var ju inte så jävla svårt att hitta mig eftersom jag ringde upp idioterna och talade om min nya adress).

See User information
Lagar är som spindelnät, bara småkryp fastnar.

Posted on: 2007/1/11 20:16

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper