vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

BIG BROTHER ÄR HÄR!

See User information
Läste på text-tv i morse om den nya anti-terrorlagen som föreslås i Sverige. Den innebär att militären ska ha rätt att avlyssna och bevaka och ingripa mot misstänkta medborgare, samt att all e-post, sms, fildelning och mobiltrafik ska få lagras i ett år. Riktigt motbjudande att konstatera att det som bl.a David Icke pratat om i så många år nu är på väg att förverkligas. Det är väl dags att få ut information till svenska folket om vad det är som håller på att hända.

Posted on: 2005/7/15 10:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: BIG BROTHER ÄR HÄR!

See User information
Bra inlägg, jag instämmer fullständigt! Det är, tråkigt nog, antagligen ganska svårt att få folket med på en revolution mot det nya integritetskränkande systemet. Men det betyder förstås inte att man ska sluta arbeta för det.

Mardrömsscenariot "1984" är dagens verklighet!

Denna nya lag är väldigt integritetskränkande, det är väl klart att vi ska kunna tala med varandra och skriva till varandra utan att det ska övervakas och kontrolleras? De nya terrorlagarna har visat att flera personer har gripits men visat sig vara oskyldiga. Hur många oskyldiga är inte arresterade fast deras oskuld ej ännu bevisats? Lagen kommer inte bara drabba de som planerar terroristdåd, det kommer drabba även dig och mig.

Jag tror att vad som behövs är att sätta en extremt stor press på regeringen i frågan, att folket inte tolererar ett övergrepp likt detta. Givetvis kommer fler brott att kunna lösas med en sådan övervakning, men jag anser att själva systemet är ett brott. Vad är syftet med att göra samhället fritt från brott om samhället därmed förlorar sin integritet och frihet?

Om man vill göra samhället fritt från brott oavsett vad man kränker, då man man ju lika gärna bygga ett stort fängelse från Göteborg till Stockholm och låsa in alla medborgare i varsin isoleringscell. Exemplet är förstås överdrivet, men visst bygger det på samma principer?

Vill vi verkligen leva i en värld som är fullständigt kontrollerad, där allt är övervakat?

Londons borgmästare Ken Livingstone kallade London för frihetens hem i och med terroristattacken, att terroristerna inte skulle kunna förstöra deras fina frihet. Men jag undrar, om nu London är frihetens stad; varför måste man då ha minst 600 000 övervakningskameror som övervakar sin egen befolkning? Det är så paradoxalt så att det blir skrattretande, inte sant?

Idag kan satelliter läsa av vilka skor vi har på oss, känslan av att befinna sig ute på en öde äng och ingen vet vart man är, den känslan är borta. När jag promenerar ute i skogen och beskådar de vackra stjärnorna, då vill jag se stjärnor och inte satelliter som bevakar mig. Jag tror att många känner som jag.

Nästa steg efter de nya kontrollpassen i EU, vad är det? Det kan låta överdrivet att tala om datachip som opereras in i oss, men sådant som idag är största verklighet, det skrattade man åt förr i tiden. Att frågan om datachip är högaktuell det vet vi redan, och det är en fråga om tid innan något företag presenterar den nya övervakningsidén eller som de framställer det, "säkerhetsidén", om ett inopererat chip i människan.

Om inte jag minns fel, rätta mig i sådana fall för jag har inte kontrollerat uppgiften, så ska redan företag presenterat idén om att operera in datachip i barn för att föräldrarna ska kunna kontrollera var barnen befinner sig. Detta har samma princip, det är klart att föräldrarna uppskattar säkerheten att kunna veta vart sitt barn är, om t.ex. någon förövare har kidnappat barnen. Detta kan jag förstå och säkerligen många med mig.

Men på vilken bekostnad?

Vill vi verkligen bära datachip inuti oss? När kommer dessa eventuella chip att kunna styras som en bomb för att kunna likvidera eventuella terrorister och s.k. säkerhetshot? För historien har visat för oss om och om igen att enligt maktstyret så kan vem som helst vara ett säkerhetshot, bara för att man inte exakt delar regeringens tankar. Den som tänker själv på egen hand istället för att blint köpa regeringens propaganda, den är ju också ett säkerhetshot mot makten, enligt deras idéer. Detta är tyvärr inga fantasier eller science fiction, detta är största verklighet!

Jag tar hellre risken att leva i en värld där "säkerheten" inte är fullständig, än att leva i en total övervakningsstat och vara förslavad av maktstyret. Det gör oss inte till varelser med någon som helst integritet, utan snarare till dockor och leksaker.

Vi vill inte vara maktens leksaker, eller hur?

Inte för att vi ens nu lever i en frihetens tid, men man bör förstås på konstruktiva sätt protesera mot denna försämrande utveckling. Alla som har konstruktiva förslag på hur man kan gå tillväga bör presentera dem här. Skriv flygblad och sprid dem, sprid texter ni tycker är bra och informerande. Inte bara till människor som aktivt söker denna information utan till de som sällan engagerar sig. Vi måste sprida informationen om att makten inte representerar folket utan förtrycker det.

Ett förslag, jag säger inte att det har någon effekt men aldrig fel att försöka, är att så många som möjligt skriver brev efter brev efter brev till de ansvariga för denna lag, förslagsvis Tomas Bodström. Inga barnsliga hotbrev förstås utan brev som representerar det folk som han själv ska representera och därmed måste lyssna till (vilket man tyvärr inte kan sätta förhoppning vid). Men det största sätt att sätta press på styret, är att få dem att inse att förtroendet för dem minskar och att deras makthavande därmed är hotat.

Vi lever på övertid nu och den uns av frihet som fortfarande finns kvar är snart blott ett vackert minne. Ja, det är absolut dags att sprida information!

Mvh
/Grim

Posted on: 2005/7/15 12:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jepp! Det är intressant att man med satelliteknik kan hitta en femtioöring i en öken men man kan inte hitta Osama Bin Laden?
Kan det bero på att man inte vill hitta honom, om han lever överhuvudtage? Redan idag finns det flera familjer i USA som frivilligt opererat in mikrochip i sig själva och sina barn i kölvattnet av 11 september och rädslan för kidnappningar e.t.c. David Icke berättade att en CIA-anställd forskare han talat med sade att man har teknik att påverka och styra människor utifrån om de har ett mikrochip inplanterat. Han sa också att om Icke kan få folk att säga nej till EN enda sak så se till att de säger nej till mikrochipet.

Posted on: 2005/7/15 13:19

Anonym

Ett sätt att övervaka var folk befinner sig är ju genom 3G.

Med Gsm kan man ju ta reda på i vilket område du befinner dig men genom 3G så skall det gå att göra en exaktare bestämning.

En tanke kan ju vara att du inom snar framtid kan hålla reda på var ungarna är, exakt, genom att gå in på datorn och lägesbestämma , bara med hjälp av mobiltelefonnumret.

Jorma Ollila, är det så han heter Noka-chefen, tillhör ju Bilderbergruppen, och verkar tex vara god vän med både Rothschild och Swarzenegger mfl.

Det här med inoperarade Cips verkar som sagt långsökt men andra lösningar finns ju.

Utvecklingen av 3g har forcerats fram dom senaste åren och till vems nytta kan man fråga ?

Alla billiga mobiltelefoner som man pumpar ut på marknaden verkar ju inte hålla fullpris. Om så är fallet vilka betalar mellanskillnaden. Rothscild kanske ?

Ni förstår säkert hur jag menar.

mvh so88

See User information
Mycket möjligt.

Jag undrar även hur det är med lågprisflyg. Det verkar vara massa med förlust för alla parter, till vilken nytta? Ken inte bara tex SAS sluta flyga till alla andra gått i konkurs?

Kanske inte om dom får pengar från makten för att sprida kemikalier...

OBS! Detta är en långsökt konspirationsteori, men kanske sann?!

Posted on: 2005/7/15 19:07

See User information
Tjena Grim,

Quote:

Grim skrev:
Bra inlägg, jag instämmer fullständigt! Det är, tråkigt nog, antagligen ganska svårt att få folket med på en revolution mot det nya integritetskränkande systemet. Men det betyder förstås inte att man ska sluta arbeta för det.

Bra inlägg, oavsett att jag personligen ej tror på några
revolutioner, de har aldrig hittils visats sig funka.
Men visst kan man protestera emot t.ex. de system som
vissa krafter i samhället vill införa.

Quote:

Mardrömsscenariot "1984" är dagens verklighet!

Inte riktigt ännu i varje fall, om det blir eller inte är upp till
oss själva.

Quote:

Denna nya lag är väldigt integritetskränkande, det är väl klart att vi ska kunna tala med varandra och skriva till varandra utan att det ska övervakas och kontrolleras? De nya terrorlagarna har visat att flera personer har gripits men visat sig vara oskyldiga. Hur många oskyldiga är inte arresterade fast deras oskuld ej ännu bevisats? Lagen kommer inte bara drabba de som planerar terroristdåd, det kommer drabba även dig och mig.

Jag tror att vad som behövs är att sätta en extremt stor press på regeringen i frågan, att folket inte tolererar ett övergrepp likt detta. Givetvis kommer fler brott att kunna lösas med en sådan övervakning, men jag anser att själva systemet är ett brott. Vad är syftet med att göra samhället fritt från brott om samhället därmed förlorar sin integritet och frihet?

Personligen så anser jag inte alls att man skall bygga ett optimalt
"brottsssäkert" system eller samhälle. Eftersom, som ordspråket
säger är kedjan lika stark som dess svagaste länk.
Ett kontroll system kommer helt enkelt inte fungera, eftersom det
finns alltid de som skiter i kontrollen, de bryter systemet trots det.
Har du ett chip i din arm som polisen kans spåra, de hugger av
din arm osv. Det hittas alltid kontraproduktiva medel, och det där
är redan rätt enkel metod, jämfört med den högteknologi som
chippet innebär.

Det går ej bygga ett perfekt system, eftersom systemet i sista
hand är uppgjort av individer. Det är individerna som måste
höja sin ansvarsnivå och genom detta får vi en bättre samhälle.
Inga kriminella, då ingen anser det vara rättvist mot andra osv.
Individen måste förändras i grund och botten, grundtankarna
bli nya.

Som sagt även ett system kommer alltid vara lika svag som dess
svagaste länk, och det är individen.

Dessutom säkraste området där ett kontrollsystem skulle
användas, det vore makt och förtryck. Historiska personer som
Stalin och Hitler skulle ha älskat att ha fått sina händer över
ett sådant system.

Quote:

Om man vill göra samhället fritt från brott oavsett vad man kränker, då man man ju lika gärna bygga ett stort fängelse från Göteborg till Stockholm och låsa in alla medborgare i varsin isoleringscell. Exemplet är förstås överdrivet, men visst bygger det på samma principer?

Vill vi verkligen leva i en värld som är fullständigt kontrollerad, där allt är övervakat?

Nope, det tjänar ingen förutom de i makten, så som makten är
konstuerad idag och hur man ser på makt, att makt måste vara
kontroll. Egentligen är makt lika med ansvar.

Quote:

Londons borgmästare Ken Livingstone kallade London för frihetens hem i och med terroristattacken, att terroristerna inte skulle kunna förstöra deras fina frihet. Men jag undrar, om nu London är frihetens stad; varför måste man då ha minst 600 000 övervakningskameror som övervakar sin egen befolkning? Det är så paradoxalt så att det blir skrattretande, inte sant?

Joo, och i frihetens hem exploderar passagerar fyllda tåg.
Sedan oavsett denna övervakning, kunde ej bomber stoppas.
Så det pekar mer på att de ej fungerar, utan lösningen måste
komma från människan själv. Mer ansvar och medmänsklighet.

Quote:

Idag kan satelliter läsa av vilka skor vi har på oss, känslan av att befinna sig ute på en öde äng och ingen vet vart man är, den känslan är borta. När jag promenerar ute i skogen och beskådar de vackra stjärnorna, då vill jag se stjärnor och inte satelliter som bevakar mig. Jag tror att många känner som jag.

Jag känner mig inte så, eftersom jag vet att det är ointressant
att följa mig med satellit, dessutom skulle det vara skitdyrt.
Dessutom om de hela tiden skulle t.ex. följa mig per satellit,
då skulle jag göra det rådande kontrollsystemet hela tiden
svagare. Eftersom satellit övervakning skulle kosta miljoner,
och sedan finns inget att övervaka. Pengar i spillo, och någon
måste punga ut dessa slantar.

Jag får väl snart en faktura per posten, som berättar att satelliten
som spårar mig kostar 50 miljoner kronor per dag. Här är senaste
månadens räkning 1,5 miljarder.

Quote:

Nästa steg efter de nya kontrollpassen i EU, vad är det? Det kan låta överdrivet att tala om datachip som opereras in i oss, men sådant som idag är största verklighet, det skrattade man åt förr i tiden. Att frågan om datachip är högaktuell det vet vi redan, och det är en fråga om tid innan något företag presenterar den nya övervakningsidén eller som de framställer det, "säkerhetsidén", om ett inopererat chip i människan.

Om inte jag minns fel, rätta mig i sådana fall för jag har inte kontrollerat uppgiften, så ska redan företag presenterat idén om att operera in datachip i barn för att föräldrarna ska kunna kontrollera var barnen befinner sig. Detta har samma princip, det är klart att föräldrarna uppskattar säkerheten att kunna veta vart sitt barn är, om t.ex. någon förövare har kidnappat barnen. Detta kan jag förstå och säkerligen många med mig.

Joo, detta med datachip har introducerats, men jag tror att det
finns många personer som aldrig kommer acceptera sådant.
Sedan barnet är ej skyddat av datachipet, om det kan
avaktiveras, tas bort kirurgiskt eller mer brutalt bara hugga av
armén på ungen.

Vad gäller vissa nya mobiler troligen 3G, så skall i dessa finnas
GPS spårare, vilka gör att din mobil kan lokaliseras oavsett om
den är på eller inte. Hur säkert dessa GPS finns med är inte
helt säkert dock.
Även vissa dyrare amerikanska bilar har sådant, som väckt
uppståndelse och medfört att man börjat montera bort dem.

Sådan form av spårning, är många väldigt negativ till. Eftersom
man vet vad det kan leda till. Inga bra saker precis.

Quote:

Men på vilken bekostnad?

På frihetens bekostnad, och citatet som även visas här på
vaken.se stämmer väl:
-den som är beredd att byta frihet mot trygghet, förtjänar ej
frihet.

Quote:

Vill vi verkligen bära datachip inuti oss? När kommer dessa eventuella chip att kunna styras som en bomb för att kunna likvidera eventuella terrorister och s.k. säkerhetshot? För historien har visat för oss om och om igen att enligt maktstyret så kan vem som helst vara ett säkerhetshot, bara för att man inte exakt delar regeringens tankar. Den som tänker själv på egen hand istället för att blint köpa regeringens propaganda, den är ju också ett säkerhetshot mot makten, enligt deras idéer. Detta är tyvärr inga fantasier eller science fiction, detta är största verklighet!

Jag har inget intresse att chippa mig och själv skulle jag aldrig
tillåta det. Och jag känner många, som tänker likadant.

Quote:

Jag tar hellre risken att leva i en värld där "säkerheten" inte är fullständig, än att leva i en total övervakningsstat och vara förslavad av maktstyret. Det gör oss inte till varelser med någon som helst integritet, utan snarare till dockor och leksaker.

Vi vill inte vara maktens leksaker, eller hur?

Nope, världen skall ej byggas av något system eller av någon
elit som sedan bygger det genom makt, kontroll och förtryck,
så som världen hittills har byggts.
En fungerande värld måste byggas upp av fungerande individer
från botten upp.

Quote:

Inte för att vi ens nu lever i en frihetens tid, men man bör förstås på konstruktiva sätt protesera mot denna försämrande utveckling. Alla som har konstruktiva förslag på hur man kan gå tillväga bör presentera dem här. Skriv flygblad och sprid dem, sprid texter ni tycker är bra och informerande. Inte bara till människor som aktivt söker denna information utan till de som sällan engagerar sig. Vi måste sprida informationen om att makten inte representerar folket utan förtrycker det.

Ett förslag, jag säger inte att det har någon effekt men aldrig fel att försöka, är att så många som möjligt skriver brev efter brev efter brev till de ansvariga för denna lag, förslagsvis Tomas Bodström. Inga barnsliga hotbrev förstås utan brev som representerar det folk som han själv ska representera och därmed måste lyssna till (vilket man tyvärr inte kan sätta förhoppning vid). Men det största sätt att sätta press på styret, är att få dem att inse att förtroendet för dem minskar och att deras makthavande därmed är hotat.

Vi lever på övertid nu och den uns av frihet som fortfarande finns kvar är snart blott ett vackert minne. Ja, det är absolut dags att sprida information!

Mvh
/Grim

Brev kan funka och påverka, kanske även en seriös insamling
av namn, men då kan man gärna hitta någon seriös aktör i
samhället som även står bakom insamlingen och stödjer det.
Kan bli mer legitim och verklig kraft bakom det då.

Posted on: 2005/7/15 20:30

See User information
De som inte lyckas göra en vinst av det, de får lägga ned
sin verksamhet de går eventuellt i konkurs. SAS snowflake
skulle vara lågprisflyg, men SAS fick det aldrig at funka.
Så man skrotade lågrpis affärsidén, men SAS bevarade
snowflake varumärket, ändrade det till något som funkar
bättre för dem.

Oavsett om lågprisflyg skulle flyga runt med kemikalier och
sprida dem, så även då måste det ge vinst, för annars är
de slut med det även.

Posted on: 2005/7/15 20:36

See User information
Men faktum är att dessa bolag går med rekordförluster.

----------

STOCKHOLM (Direkt) Europeiska flygbolag kommer att redovisa sammanlagda förluster på mellan 1,0 och 2,4 miljarder dollar 2003, ett år som präglats av Irakkriget, sars och svaga konjunkturer, enligt branschorganisationen Association of European Airlines.

Det skriver Bloomberg News.

Därmed blir 2003 det femte året i rad av förluster. Förra året uppgick förlusterna för de 31 flygbolag som ingår i AEA till 870 miljoner dollar.

------------

Detta var 2003 och jag tror inte det gått bättre sedan dess.

Posted on: 2005/7/15 21:55

See User information

Här kan man skriva på en protestlista som ska skickas till Thomas Bodström:

http://www.stoppa-storebror.se/namninsamling.php

/Grim

Posted on: 2005/7/16 9:20

Anonym
Tackar, den skall spridas...

See User information
Fattar inte varför folk envisas med dessa helt värdelösa brev. Vill Illuminati få något gjort så skiter dom fullständigt i såna där brev. Folk är för lata för att göra något konkret. =/

Posted on: 2005/7/17 14:47

Anonym
Förklara vad konkret betyder i detta sammanhang, jag är öppen för det mesta...

See User information
Joo, och som jag förstått det så har en del av dessa bolag
upphört sedan dess. T.ex. SAS la ned sin lågpris verksamhet.
Även andra har gjort det.

Posted on: 2005/7/17 17:58

See User information

Jo Jishuku, du har nog rätt, det är sant att många människor inte orkar engagera sig. Kom gärna med öppna förslag om något konkret arbete. Det finns nog, trots allt, en bunt individer som inte är för lata för att göra något konkret.

Och man behöver inte vara flera hundra tusen för att lyckas åstadkomma något, det har historien bevisat...

Mvh
/Grim

Posted on: 2005/7/18 9:53

See User information
Jag tror att påverkningsmöjligheterna är minimala nuförtiden.
Vi kan säga att den förändringen skedde när vi gick med i EU,
men den ingår i den stora planen NWO.

Vi kan inte påverka via massmedia, där är åsikterna styrda.
Vi har sett att i folkomröstning, röstar vi "fel", det borde inte vara
möjligt i en demokrati, där folkets vilja skall gälla.

Vi har sett att strejker inte leder till resultat, man låter hellre
det kosta hur mycket som helst i daglig förlust, bara
inte arbetstagaran "uppnår" något med sin protest.
Vi såg det i kommunals strejk och i
pappersindustri strejken i Finland nyligen.

Vi har sett att fredliga demonstrationer förvandlas till något annat
och bestraffningarna är kännbara och därmed avskräckande.
Jag tänker på Göteborg för något år sedan.
Jag tror att både demonstrationsrätten och strejkrätten är i
fara.
Vad jag vill säga med detta är att vi inte längre kan
uttrycka våra önskemål och få gehör för dem.

Posted on: 2005/7/18 11:54

See User information
Det räcker med en person som jobbar heltid med att sätta upp a4 sidor med info om världsordningen på stan så kan halva stockholm bli tvugna att vakna upp..

Posted on: 2005/7/18 18:29

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper