vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jonathan Gray - Verklighetens Indiana Jones!

See User information
Arkeologen Jonathan Gray är lite av en verklighetens Indiana Jones. Mycket fascinerande människa som upptäckt en del rätt sensationella saker under sina utgrävningar.

"International explorer, archaeologist and author Jonathan Gray has traveled the world to gather data on ancient mysteries. He has penetrated some largely unexplored areas, including parts of the Amazon headwaters. The author has also led expeditions to the bottom of the sea and to remote mountain and desert regions of the world. He lectures internationally.

We are assured by our education system that early man struggled for endless millions of years as a primitive, dumb and stupid creature, unable to accomplish anything on his own.

Then, suddenly one day about 5,000 years ago we find mankind totally sophisticated and mature. He is SUDDENLY using an intricate, high science and technology.

After millions of years of NO technology, how did ignorant man leap overnight, as it were, to produce thousands of scientific wonders, including 64 secrets that were ahead of our 21st century?

You don’t have to be smart to sense there is something wrong here."

http://pantograph.zephnet.com/podcast/CHZ-GRAY-12-13-05.mp3

Posted on: 2007/1/14 12:31
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jonathan Gray - Verklighetens Indiana Jones!

See User information
Det är intressant... skulle vilja ha bok/DVD..
Hur stavs den där sajten han har?

Man kan ju skriva http://beforeus.com, som är samma,men jag får inte till stavningen till den andra (som är "samma)

OBS - han talar också, såsom Cremo, om Devolution.

Major poäng här folks - eat it or beat it

Posted on: 2007/1/14 13:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Här är en till bra intervju med Jonathan Gray från "The Edge Radio Show."

http://www.theedgeam.com/interviews/Jonathan%20Gray%2006.26.04.mp3

Posted on: 2007/1/14 14:38

See User information
Här kan man läsa mer om Jonathan Gray:

http://www.world-mysteries.com/jgray.htm

Posted on: 2007/1/14 14:41

See User information
Han har inget problem med att Armstrong var på månen

Han pratar ju om när det visades i Australien då när "Neil gick ned på månen" så blev det i senarsändningar - det har vi ju hört förr - så togs 11 min bort - då det talades om vad de såg på månen, såsom byggnader.
De har ju sagt på annat håll om en Cola-flaska som syntes påmarken på "månen" i sändningen i Aus,de sparkade undan flaskan.

Vem lurar vem här...?

Om det är så många amatörer son lyssnade på sändningarna, så borde det inte vara några problem med att ta fram vad de sade då... det måste ju ligga ute i stugorna. Även sändningen på tv, som då var först i Aus, måste väl det finnas inspelat, och kopior av. tv-sändningen med flaskan.

Gray hörde det själv då i Aus att de talade om byggnader.

Det kan ju ha föreberett att de skulle säga så om byggnader på månen, även om kapseln inte var vid månen.

Detta är frustrerande.

Posted on: 2007/1/14 14:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Är det någon som kan förklara detta:

EARTH CHANGES

301... EARTH?S LAST FLIP-OVER

QUESTION: When do you think was the last time the earth flipped on its axis, reversing polarity? Have you determined by any scientific methods how many thousands of years that cycle is? Bill

ANSWER: Periodic axis flipping has been theorized in an attempt to explain the apparent repetition of reversed polarity in some rocks.

But there are other easy explanations for this phenomenon, which do not depend on such a theory.

This much is a fact, the axis of the earth has been tilted. George F.
Dodwell, director of the Adelaide Observatory, analysed periodic
measurements taken through history of the "variation of the obliquity of the ecliptic".

His discovery was that the earth's axis had once been upright, but it had been suddenly changed to a 26 1/2 degree tilt, from which it had been wobbling back to its present mean tilt of 23 1/2 degrees. The date of this sudden tilting, from his curve of observations, is 2345 BC.

Such an event would have had catastrophic consequences for this planet.
Interestingly, the date corresponds to that calculated from biblical data for the Great Flood.

http://www.beforeus.com/questions_answers.html

Frågan är väl om ändrad jordaxellutning, eller en helvändning av jorden. Samtidigt så tycker frågeställaren att det samtidigt är att polerna vändes - inte att jorden i sig vände runt. Han frågar om "när senast".

Svaret blir då om en ändrad lutning på jordaxeln, när det inträffade...

För mig är det ofta vad gäller polvändning, jordtippning-180, jordaxellutningsförändring... goddax yxskaft i det som sägs.

Det är ju tex två skilda saker med polvändning och att jorden vänder sig.

Posted on: 2007/1/14 15:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper