vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Salttandkräm - dåligt?
#1


See User information
Har i ca. 2 månader nu använt Weledas salttandkräm men har börjat bli orolig att mina tänder blivit fulare. Dom var inte direkt fina från början men idag reagerade även min flickvän och sa att dom blivit fulare/missfärgade.

Inte direkt kul förstås. Någon annan som använder Weledas salttandkräm? Har ni några andra tips på tandkrämer att prova?

Posted on: 2007/1/13 17:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#2


See User information
Det kanske blir för lite slipeffekt? Borsta mer.
Jag hade ett tag en japansk tandkräm. Nu har jag Urtekrams Eucalyptus, den har nästan för mycket slipmedel (krita), tycker jag. Den + andra finns ute i handeln.

Borste och salt...

"Jag har läst i en engelsk sparbok att en tandläkare hade sagt att det duger lika bra att borsta med bara vanligt vatten. Man skulle borsta i 10 minuter. Tråkigt kan tyckas men man behöver ju inte stå framför spegeln hela tiden. Har dock inte provat själv."

"Ställ en liten mugg med grovt havssalt i badrumsskåpet. Skölj din tandborste och doppa i saltmuggen. Borsta rejält både tänderna och tandköttet. Jag lovar, att du får rena, vita och friska tänder och frisk andedräkt."

Posted on: 2007/1/13 17:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#3
jag pratade med en tandläkare och hon sa att det bara är en myt att salt ska vara bra för tänderna, och att det sliter ut dom, eller va de nu va. sen ska man ju inte borsta hårt då sliter man ut både emalj och tandkött.

har även provat salttandkrämen men tycker den inte verkar så bra, då är weledeas ratina bättre, men jag även som du har märkt att jag fått mer beläggningar sen jag bytte till weledas. hm.
ska prova den som novax tipsade om nu, den verkar lite starkare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#4


See User information
Hmm ja vad ska man tro. Om det nu är så att fluor är giftigt så kan man ju inte ta tandläkare på för stort allvar. Men å andra sidan börjar jag ju märka att tänderna blir fulare. Flickvännen tyckte dom var lite orangeaktiga, och tandkrämen är brun så risken finns ju att den missfärgar tänderna.

Fler synpunkter mottages gärna. Vill inte tappa tänderna men vill inte heller förgifta mig själv.

Posted on: 2007/1/13 18:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#5


See User information
Quote:

fruitcake wrote:
Hmm ja vad ska man tro. Om det nu är så att fluor är giftigt så kan man ju inte ta tandläkare på för stort allvar. Men å andra sidan börjar jag ju märka att tänderna blir fulare. Flickvännen tyckte dom var lite orangeaktiga, och tandkrämen är brun så risken finns ju att den missfärgar tänderna.

Fler synpunkter mottages gärna. Vill inte tappa tänderna men vill inte heller förgifta mig själv.


Röker du...? Det där att det blir brunt... du använder väl ingen produkt som Psilo säljer ut från Avdelningen?

Vad tandläkare säger spelar ingen roll - säger de något så får man tänka att motsatsen är ok.

Tänder blir väl inte bruna för att man borstar dem.

Jag ska övergå till salt - grovt havsalt utan klumpmedel... inget koksalt...!

Den japanska har jag för mig ska vara väldigt bra, något traditionellt för munhygien, alger och sådant antagligen.

Posted on: 2007/1/13 19:28
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#6
Jag använder Weledas salttandkräm. Har dock inte märkt av någon missfärgning. Jag använder tandkrämen utan vatten för att få lite mer slipeffekt. En prilla innan man går och lägger sig funkar bra också. Det håller igång salivflödet och saltet dödar bakterierna

/ fr3D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#7
???

vem vet vad som händer ..?

jobbar hårt med tänder just nu .... har provat weledas tandkräm tanbalsam och nog så tyckte jag att mina tänder vart lite gulare !! och det på en gång ...????

men tat lungt ingen panik spring till affären och köp bikarbonat så kan du borsta el skölja tänderna med det några ggr veckan :) TÄNDERNA BLIR KRITVITA :)

Väteperoxid 3 % el 1,5 % skölj el borsta ...

Bikarbonat skölj el borsta .....

Bikarbonat kan du ju dricka oxå om magen är dålig sura uppstötningar el liknande det har folk gjort sen typ 1600 talet
ca 1tsk brukar RÄCKA I ETT GLAS VATTEN ..

1tsk bikarbonat 2tsk askorbinsyra låt fräsa med lite vatten häll på mera VATTEN drick ....Då har du druckit ca 5gram C-VITAMIN ...:)

Gör egen tankräm fixa kalk lägg i burk , på locket droppar man lite mint som man köper typ på apoteket sen har du fått mint tandkräm med kalk :)

För bra tand och munhygien kör en oilpulling varje morgon ta 1msk olja varje morgon skölj runt i munnen ca 10-20min varje dag spotta ut borsta tänderna Vitare tänder efter några dagar , bättre hälsa får du med på köpet :) "olja och bakterier byter plats"

ATT TÄNKA PÅ !!!

Skölj munnen efter varje måltid obs !! viktigare än borsta tänderna .. "vattnet neutraliserar syran det är den som du får hål i tänderna av ...

Tandtråd innan sängdags !!!!!!!!

Köp en eltandborste MYCKET VIKTIGT SLÄNG den gamla manuella tandborsten då den är helt oduglig !!!!!!!

Finns mycket häftiga tandborstar just nu Håller på att jobba på att få in i Sverige ..."hemligt"

Tvål skall vara tydligen det bästa att borsta tänderna med alla bakterier dör "Naturtvål utan nån giftig tillsats"

Håller på att jobba med en sida just nu och där kommer det att säljas dentalprodukter www.heal.se kommer att ändast ha utprovade saker av mig personligen inge skit här inte ... tänderna är tyvärr en glömd sak för att man har fina tänder innebär det inte att det kan ligga tonvis med skit i tandköttet el rötterna ,Bakterierna som lever i rötterna lämnar toxiner som är 100ggr giftigare än det giftigaste på ämnet som människan känner till ..ROTFYLLNINGAR Skapar miljarder med problem det är svårt att ta död på bakterierna som gömer sig bland tandötterna ,,, MEN DET FINNS SÄTT ATT TA DÖD PÅ DOM he he


Edited by silverboy on 2007/1/13 21:40:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#8
skölja munnen efter varje måltid?? fan då skulle jag inte ha annat att göra
eltandborste tycker jag känns löjligt, hade det en gång men kände mig så "klemmcheck" så jag nästan skämdes över mig själv...

var får man tag på alla de där tandkrämstubberna ni nämnder då?
jag handla faktiskt tandkräm idag på men ICA angered hade bara bamsetandkräm och peppsodent typ.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#9
Quote:

maggot wrote:
skölja munnen efter varje måltid?? fan då skulle jag inte ha annat att göra
eltandborste tycker jag känns löjligt, hade det en gång men kände mig så "klemmcheck" så jag nästan skämdes över mig själv...

var får man tag på alla de där tandkrämstubberna ni nämnder då?
jag handla faktiskt tandkräm idag på men ICA angered hade bara bamsetandkräm och peppsodent typ.


Skölja och elborste är faktiskt det viktigaste ... :)

elborste förbättrar tänder/kött ganska omgående end ca 1vecka gärna dyraste då dom är ännu bättre nya philips sonicare är grym !!!! "gör tandläkarna arbetslösa !

sluta ät så mycket skit " matmissbrukare "

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#10


See User information
Bra råd, tror jag... en del i alla fall.

Askorbinsyra är väl väldigt försurande, och egentligen bör man inte inta det. Ska man inta C-vitamin så ska det vara sådan där form där det är bundet till askorbat, som Ester-C, och allt vad produkterna nu heter.

Det är skillnad på kalk och kalk.

Vanliga kalkgrejer man köper i hälsokosthandeln är oftast sådant från stenmjöl eller snäckskal och dylikt. Det ska man inte heller inta. En frisk individ - inte nedsatt genom näringsbrister - som ger >>> sämre näringsupptag, som ger... - kan max ta upp 2-8% av det - men vem är frisk idag? Det krävs ett enzym för att kunna bryta ned/spjälka denna molekyl - för det är inga fria joner... Den kalken ger mest hård mage. Det är bättre det är bundet till mineraltransportörer. (Se tex http://helhetshalsa.se/info/produkter/mineraler.htm eller http://www.holistic.se/produkter_syrabas.html)

Kanske ändå det du säger om kalk för borstning är något, jag vet inte. Är det för att få slipeffekt, menar du? Men askorbinsyra är jag skeptiskt till.

Bra som du säger annars om vatten och att hålla efter med tråd och stickor...

Kan det vara så att man får lättare missfärgningar om man dricker mycket försurande juicer, att de sabbar iemaljen och den missfärgas lätt. Coladrycker...

Eltandborste hade jag ett tag, det är bra och bekvämt tyckte jag då, men jag tycker nog nu att jag vill göra det med handkraft - det är för mycket el-tjosan i vår värld.

Posted on: 2007/1/13 21:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#11
fan ja blir ju rädd bara jag ser såna där pillerburkar och inte blir det bättre om företaget har en triangel som symbol.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#12


See User information
En liksidig triangel är inte farlig, bara man är varlig, men man kan dock, men man kan dock, aldrig honom tro...

En sådan triangel är "bra" - se på astrologin. Stortrigon om man har tre planeter/noder på 120 graders avstånd. Ses som "det mest flyter på" - inga motstånd - sådana bitar (som de inblandade planeterna/noderna representerar) som man är ganska "klar med" - inte har så mycket prövningar/karma i.

Men vakens är inte lika bra (så har jag uttryckt mig väääldigt milt ), med virr, ostruktur, öga etc + svart.

Jag kan dock inget om astrologi.

Posted on: 2007/1/13 22:12
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#13
Quote:

novax wrote:
Bra råd, tror jag... en del i alla fall.

Askorbinsyra är väl väldigt försurande, och egentligen bör man inte inta det. Ska man inta C-vitamin så ska det vara sådan där form där det är bundet till askorbat, som Ester-C, och allt vad produkterna nu heter.

Det är skillnad på kalk och kalk.

Vanliga kalkgrejer man köper i hälsokosthandeln är oftast sådant från stenmjöl eller snäckskal och dylikt. Det ska man inte heller inta. En frisk individ - inte nedsatt genom näringsbrister - som ger >>> sämre näringsupptag, som ger... - kan max ta upp 2-8% av det - men vem är frisk idag? Det krävs ett enzym för att kunna bryta ned/spjälka denna molekyl - för det är inga fria joner... Den kalken ger mest hård mage. Det är bättre det är bundet till mineraltransportörer. (Se tex http://helhetshalsa.se/info/produkter/mineraler.htm eller http://www.holistic.se/produkter_syrabas.html)

Kanske ändå det du säger om kalk för borstning är något, jag vet inte. Är det för att få slipeffekt, menar du? Men askorbinsyra är jag skeptiskt till.

Bra som du säger annars om vatten och att hålla efter med tråd och stickor...

Kan det vara så att man får lättare missfärgningar om man dricker mycket försurande juicer, att de sabbar iemaljen och den missfärgas lätt. Coladrycker...

Eltandborste hade jag ett tag, det är bra och bekvämt tyckte jag då, men jag tycker nog nu att jag vill göra det med handkraft - det är för mycket el-tjosan i vår värld.


Natriumbikarbonat är neutraliserande alltså så blir det natriumaskorbat tror jag ? nästan helt säker :) lågt ph utan neutralt ca 7 dock så anser jag att askorbinsyra är vida överlägset andra c-vitaminer ? har kollat med ph stickor

vid högt blodtryck så kan man ju ta det försiktigt om inte så kanske man kan få ett ..Natriumaskorbat säljs oxå som c-vitamin på hälsokosten nu pratar jag om att gå in på ica el liknande ..

Kommer inte ihåg vad Pauling rekomendera för C-Vitamin men det är jätte svårta få tag på ...

Kalk och kalk är skilda saker SANT då det endast finns ett kalkpreparat som jag anser är vida överlägset andra preparat .. LETER GÄRNA EFTER ANDRA KALK PREPARAT FÖRSLAG ?

Det handlar om andra saker än upptag oxå " balansera ph "

www.phbalans.se

Eltandborste : tar man han om sina tänder med elborste så uppskattar jag att man skulle få 90% färre hål samt att tanköttsjukdomarna skulle minska med lika mycket ..

Efter lite eferforskningar och egna erfarenheter om elborstar och det är faktiskt så att många problem elimineras fort med elborste .Men dock så kan vissa indívider få ONT I HUVET !?!??!

Oftast när man är yngre som man tycker sånt ät onödigt "DET KOMMER MED ÅLDERN" he he #tro mig#

Sällan man ser tandlösa vid 20-30 kommer vid 40-50

vet faktiskt inte om att borsta tänderna med kalken skulle göra det så mycket bättre ? det är va jag har gjort lite kalk och lite salt ....#billigt#

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#14


See User information
Quote:

silverboy wrote:
Quote:

novax wrote:
Bra råd, tror jag... en del i alla fall.

Askorbinsyra är väl väldigt försurande, och egentligen bör man inte inta det. Ska man inta C-vitamin så ska det vara sådan där form där det är bundet till askorbat, som Ester-C, och allt vad produkterna nu heter.

Det är skillnad på kalk och kalk.

Vanliga kalkgrejer man köper i hälsokosthandeln är oftast sådant från stenmjöl eller snäckskal och dylikt. Det ska man inte heller inta. En frisk individ - inte nedsatt genom näringsbrister - som ger >>> sämre näringsupptag, som ger... - kan max ta upp 2-8% av det - men vem är frisk idag? Det krävs ett enzym för att kunna bryta ned/spjälka denna molekyl - för det är inga fria joner... Den kalken ger mest hård mage. Det är bättre det är bundet till mineraltransportörer. (Se tex http://helhetshalsa.se/info/produkter/mineraler.htm eller http://www.holistic.se/produkter_syrabas.html)

Kanske ändå det du säger om kalk för borstning är något, jag vet inte. Är det för att få slipeffekt, menar du? Men askorbinsyra är jag skeptiskt till.

Bra som du säger annars om vatten och att hålla efter med tråd och stickor...

Kan det vara så att man får lättare missfärgningar om man dricker mycket försurande juicer, att de sabbar iemaljen och den missfärgas lätt. Coladrycker...

Eltandborste hade jag ett tag, det är bra och bekvämt tyckte jag då, men jag tycker nog nu att jag vill göra det med handkraft - det är för mycket el-tjosan i vår värld.


Natriumbikarbonat är neutraliserande alltså så blir det natriumaskorbat tror jag ? nästan helt säker :) lågt ph utan neutralt ca 7 dock så anser jag att askorbinsyra är vida överlägset andra c-vitaminer ? har kollat med ph stickor

vid högt blodtryck så kan man ju ta det försiktigt om inte så kanske man kan få ett ..Natriumaskorbat säljs oxå som c-vitamin på hälsokosten nu pratar jag om att gå in på ica el liknande ..

Kommer inte ihåg vad Pauling rekomendera för C-Vitamin men det är jätte svårta få tag på ...

Kalk och kalk är skilda saker SANT då det endast finns ett kalkpreparat som jag anser är vida överlägset andra preparat .. LETER GÄRNA EFTER ANDRA KALK PREPARAT FÖRSLAG ?

Det handlar om andra saker än upptag oxå " balansera ph "

www.phbalans.se

Eltandborste : tar man han om sina tänder med elborste så uppskattar jag att man skulle få 90% färre hål samt att tanköttsjukdomarna skulle minska med lika mycket ..

Efter lite eferforskningar och egna erfarenheter om elborstar och det är faktiskt så att många problem elimineras fort med elborste .Men dock så kan vissa indívider få ONT I HUVET !?!??!

Oftast när man är yngre som man tycker sånt ät onödigt "DET KOMMER MED ÅLDERN" he he #tro mig#

Sällan man ser tandlösa vid 20-30 kommer vid 40-50

vet faktiskt inte om att borsta tänderna med kalken skulle göra det så mycket bättre ? det är va jag har gjort lite kalk och lite salt ....#billigt#


Pauling - det var då det. Sedan ganska många år så använder man: "Högeffektivt och snabbverkande syraneutralt C-vitamin med kalcium och bioflavonoider." C-vitamin i form av kalciumaskorbat.

Ester-C har nog varit storsäljaren i våra butiker. Det är mycket bra -lätt- och högupptagligt. Askorbinsyran ska helst inte intas! Det är inte så att askorbinsyran "är överlägsen" utan det är precis tvärtom!

http://www.efi.se/product.cfm?path=1,5,30

ATT OBSERVERA
Vid högt intag rekommenderas syraneutralt C-vitamin i form av kalciumaskorbat, för att undvika magproblem. C-vitamin är lätt urindrivande, men för övrigt ofarligt att inta i doser långt över dagsbehovet.
http://www.sanamin.se/vitaminer/c.html

http://www.yourdoghealth.com/dog_ester-c.htm

http://www.halsorutan.se/shopp/produc ... %5Fid=1012&pf%5Fid=100453

http://www.kalahealth.com/esterc.htm

http://www.shenet.se/ravaror/askorbinsyra.html

Posted on: 2007/1/13 23:37

Edited by novax on 2007/1/14 0:26:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#15


See User information
Quote:

silverboy wrote:
Kalk och kalk är skilda saker SANT då det endast finns ett kalkpreparat som jag anser är vida överlägset andra preparat .. LETER GÄRNA EFTER ANDRA KALK PREPARAT FÖRSLAG ?


Länk till de bästa mineral-produkterna:
Klicka till exempel på KalciumAEP och Kalcium/MagnesiumAEP.

http://helhetshalsa.se/info/produkter/mineraler.htm

De är de bästa formerna om man vill höja sitt ph och häva sin försurning. Jag vet det där... .

De där billiga kalkprodukterna, som jag tog upp innan, är värdelösa, bindningen (kalcium-karbonat) är väldigt svår att bryta upp för oss. Jag nämnde enzym - det behövs ett speciellt enzym för att spjälka den bindningen, och det har vi knappast.

Det är även så att då vi är försurade - det är inge skillnad på oss och naturen därute, det är samma försurning - så förlorar enzymet sin förmåga att bryta ned/spjälka upp kalciumkarbonat.

Den minskade möjligheten följer en sådan där kurva som ph-kurvan, vad heter det... expotenciell (att ph 6 är 10 gånger surare än ph 7, och ph 5 är 100 gånger surare än på 7, eller vad det är... så människor kan ha ett ph - jag kommer inte ihåg, kanske neråt 5... i sin extracellulära vätska - saliven är en del av den, så man kan prova sitt ph på fm innan man ätit osv. Så den där kurvan går först svagt uppåt och ökar sedan allt snabbare fast då är det inte enligt det jag sa ovan, men som jag säger nu så är det. Så det är så synd då man ser de gamla tanterna gå in i hälsokostaffärer och fråga efter kalk/kalcium, så får de sådana burkar med sig hem.

Då är det nog så att vi har en störd munhälsa, bakterieflora mm också, då vi är försurade. Aggressivare miljö.

Posted on: 2007/1/14 0:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#16


See User information
"Recept på tandkräm finns bland annat på http://www.shenet.se, men de recept jag själv provat kommer från Crearome, som har bland annat en enkel och lättfattlig receptsamling med tandkräm, deo med mera. Kunde tyvärr inte hitta det häftet i deras webbutik, kanske finns det inte längre men här är ett mycket enkelt recept ur just det häftet (vill dock påpeka att de recept jag själv provat och vars resultat jag varit nöjd med kräver fler råvaror och är lite bökigare att skapa):

Enkel kaolin- och salttandkräm:

50 gr krita
10 gr kaolin
1 gr fint havssalt
40 ml glycerin (eller mer, för att få bra konsistens)
Smaksätt med ca 15 droppar eterisk olja, t ex pepparmint.

(Råvaror kan köpas på t ex www.crearome.se.)

Så här gör du:

1. Blanda allt torrt
2. Tillsätt glycerinet
3. Smaksätt med eteriska oljor

Obs, blanda helst allt i mortel eller materedare, se till att allt noga blandas.

Lycka till!"

Kanske det går att maila henne och få tag på Crearomes alla recept vad det gäller tandkräm, eller få veta mer fullständiga recept.
http://www.alternativ.nu/yabbv2/index ... ewprofile;user=lilaloveda

Här finns några tandkrämer:
http://www.svensknaturkraft.se/catalo ... 637b2f2a95275f0b2730a868c

Klickar man på en tandkräm så ser man den där goa olivoljetvålen till vänster - den kan man borsta med också då, enligt inlägg ovan.

Posted on: 2007/1/14 2:15
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#17
Novax: Tack för infon. Skitbra länkar om vart man kan hitta de bästa mineralprodukterna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Salttandkräm - dåligt?
#18
Quote:
50 gr krita


Krita heter också Titaniumdioxid (E171) och är en oxiderad metall som finns i godis, läkemedel och tandkräm mm. Anledningen till att man använder krita är för att man vill göra produkten vit. Därmed inte sagt att tänderna blir vita av den. Jag rekommenderar att ni slopar kritan när ni gör er egen tandkräm. Om inte annat för att spara på jordens resurser, den metallen kommer aldrig hitta tillbaka till kretsloppet igen utan kommer för alltid vara förlorad och ligga på nån havsbotten och förorena.

/ fr3D


Edited by fr3D on 2007/1/14 23:57:30
Edited by fr3D on 2007/1/14 23:58:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#19


See User information
Blir man besviken på puckos våldförande på de djur de har i sin vård... godkänt av veterinär... aargg.

"Den guldkäftade hunden

Dobbermantiken Emma i Hässleholm är en duktig jycke som hjälper till med både det ena och det andra i hemmet. Hon städar undan leksaker som ligger och skräpar och dukar av efter middagen, allt med hjälp av tänderna.

Husse är tandläkare så som en kul grej ordnade han hörntänder av guld till Emma, precis vad som anstår en hund i en tandläkarfamilj. En tandtekniker fick uppdraget och gjorde kronor av guld som sattes på de befintliga hörntänderna. Utsmyckningen kostade 6000 kronor och har godkänts av en veterinär.

Med lite bling-bling i munnen är nu Emma inte bara Hässleholms pyssligaste hund utan också den snyggaste!"
http://www.tandvard.praktikertjanst.s ... plates/News.aspx?id=13577

Tänka sig att denne tandlöse herre har hamnat precis framför en reklamtavla för tandkräm. Slump? Leendet och ansiktet med spår av långt liv blir som en extra krydda, det bli bara perfekt!
Resized Image

Resized Image

Posted on: 2007/1/15 0:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Salttandkräm - dåligt?
#20


See User information
Jag har experimenterat en delmed olika tandkrämet och har kommit fram till att Weledas Ratanina tandkräm är helt okey. Har borstat med den nu i mer än ett år. Men jag har testa att använda Ratania tandkrämen med vanlig tandorste och det fungera inte så bra.

Så mitt råd är, skaffa en braun eletric tandborste som snurrar fram och tillbaka och till den ska du använda Weledas Ratania tandkräm, dessa två är en klock ren kombination.

Förstår att du är lite besviken på salttandkrämen, det var jag med,plus att jag borsta då med vanlig tandborste som för övrigt suger, jämfört med eletriska som går fram och tillbaka,.

Så jag råder dig till att sluta använda salttandrkäm, Köp en elektrisk tandborste och weledas rataniatandkräm så kommer du inte att bli besviken. Jag har vita och fräsha tänder.Tror de är vitare nu sen jag bytte till en elektrisk tandborste plus att jag använder ratania tandkrämen.
Prata av egen erfarenhet, detta fungerar klockrent!


Posted on: 2007/1/15 14:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
82 user(s) are online (82 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 82

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS