Vakencorner
|
Re: Tack till alla på vaken.se
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja tack desamma, för att ni finns till så man kan få info,byta till sig info, det lär man sig mycket på å desutom gratis..mvh
![]()
Posted on: 2007/1/16 2:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan bara hålla med, och Tack det samma Void
Ett nyttigt forum för självutveckling och sanningssökande/spridande. kaotiskt titt som tätt men vafan, så är det väll i livet!? Peace/Love&Understandment kära medmänniskor ![]()
Posted on: 2007/1/16 2:06
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tack för dom värmande orden void!
Tack detsamma allihopa..!
Posted on: 2007/1/16 2:17
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag säger detsamma
Var ändå inte så länge sedan man vaknade och hittade sidan. Tiden går fort när man har roligt ![]()
Posted on: 2007/1/16 4:22
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Endast riktigt vettiga forum blir hackade av illuminati.
![]()
Posted on: 2007/1/16 6:09
|
|||
|
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det samma!
När jag läser eller ser nåt i media som jag inte tycker riktigt känns rätt i maggropen (det är något som inte stämmer) så brukar det alltid finnas någon här som redan sett igenom skiten och kommer med en annan vinkling. TACK! Mycket utvecklande! Tillsammans lyckas dom aldrig att förvilla oss, en o en går det nog lättare. Stenhårda snytingar i ondskans ansikte! Namaste!
Posted on: 2007/1/16 8:35
|
|||
|
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag kan bara instämma, tack ska ni ha som ger er tid till att rota.........ingen glömd......
![]()
Posted on: 2007/1/16 8:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag blir rörd av att läsa tråden.. Roligt att vaken fungerar så pass bra som den gör.. Tack.
Ha det så bra..
Posted on: 2007/1/16 11:48
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Instämmer, man kan lära sig något av alla som skriver på vaken....om man vill.
Posted on: 2007/1/16 12:06
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag vill instämma i tack-kören. Vaken.se får mig att växa som människa.
Tack för det ni gör här - alla! ![]()
Posted on: 2007/1/16 12:52
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Absolut !
När jag var liten grabb kände man att något var fel och trodde att man var ganska ensam om att ha dessa känslor. Lite senare i livet så försökte man tränga undan dom känslorna så att man klarade av att följa med i " Ekorr-Hjulet ". Det gick tills man brände ut sig och så vaknade man upp igen och hittade vaken.se. Helt plötsligt upptäckte man att man inte var ensam och en " Outsider " utan att vi är många och fler blir vi dag för dag. Men f-n vad svårt det är att hålla sitt ego i schack ! Vänliga Hälsningar till Er Alla ( även alla Gatekeepers ) ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hallelujah!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så här en månad efter att den här tråden skapades tycker jag det kan vara en intressant observation att ett par av de personer som skriver absolut flest inlägg på detta forum inte har bemödat sig med ett endaste inlägg i den här tråden.
Det är peroner som formligen bor på forumet (om man kollar hur många inlägg per dag de skriver). Personer som verkar ha forumet som arbetsplats. Trots att de så flitigt nytjar forumet så känner de tydligen inte en uns tacksamhet!? Kan det vara så att det enda de kan/får göra på detta forum är att kritisera? ![]()
Posted on: 2007/2/11 23:37
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varsegod
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tycker den vanliga världen har sin charm med med sina om än ofta vinklade nyheter har sin charm ibland. Utan ett forum som vaken så hade allt varit mycket tråkigare, hur mycket man än läser. Att ha mer direkt kontakt på forum gör att det enklare att acceptera en ny världsbild
Posted on: 2007/2/12 1:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Quote:
Ehhh, bara för att klargöra: Det var inte maggot jag pratade om. Nyckeln ligger i sista meningen: "Kan det vara så att det enda de kan/får göra på detta forum är att kritisera?"
Posted on: 2007/2/12 1:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Internetforum kanske fungerar som en säkerhetsventil för många personer som annars inte vågar stå för sina åsikter. Jag tror dessutom att det är ganska många som bara vill verka mer erfarna och viktigare än de egentligen är. Det är vid såna tillfällen egot blir viktigare än budskapet och leder i princip alltid till konflikter eftersom den som inte har fakta då går till personangrepp!
Att driva med någon annan och ha glimten av humor i ögonvrån eller att med satiren som vapen plocka låga argument är dock bara uppfriskande om det inte görs av ren elakhet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Även om man kan betraktas som en medlöpare då man delar någons tanke så kan man efter ett när 40 årigt betraktande av sin omvärld inte undgå att lägga märke till hur viktigt det är att sätta etiketter på varandra, vilka kan vara nog så missvisande.
Att betraktas som en religiös människa bara för att man läser bibeln eller att man i sin uppväxt delat livsrum med både höger och vänster människor, där man betraktas som en vänster sympatisör bara för att man deltar i en protest mot sänkt levnadstandard eller högersympatisör för att man anser att massinvandring är av ondo för de redan bostadslösa. Så, att vi som klev ur maskin redan tidigt i livet kommer av de som sitter i maskin att betraktas som aningen virriga eller ryggradslösa då vi inte kan bestämma vilken sida vi vill befinna oss på, har jag full förståelse för, då det är en del i programmeringen. Att några sedan tycker det ena eller det andra kan jag ha förståelse för, men det betyder inte att jag delar deras värderingar och synsätt av den enkla anledningen att jag är för frihet under ansvar, vilket visat sig vara en bristvara idag och allt pekar mot att en nazi/faciagenda ytterligar vill urholka detta och leda hela mänskligheten i fördärvet. Att man sedan använder satir och humor som ett verktyg till att få andra att inse att de sitter i maskin (vilket jax påpekade) kan också missuppfattas av de som inte har den förmågan att urskilja satiren eller humorn från allvaret i situationen. Sedan kan man ju ha dj..gt bestämda åsikter om ditt o datt, men inget behov att pracka på andra dessa, vilket på intet sätt är att betrakta som någon svaghet utan mer som hänsyn till andras uppvakningstakt. Med detta vill jag ha sagt att jag uppskattar det murvlarna som härjar på sidan rotar fram och lägger ut, vissa mer än andra, och det är som sagt uppfriskande att se att man inte är ensam att vara en outsider som varken vill ha brun tunga eller blodiga knogar................
Posted on: 2007/2/12 10:24
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad betyder det om man träffar nån som har blodig tunga och bruna knogar?
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att man varit på fel ställe vid fel tidpunkt kanske........
![]()
Posted on: 2007/2/12 11:03
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hahaha... inte bara bad timing då utan också en särdeles kass bedömningsförmåga.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Quote:
![]()
Posted on: 2007/2/13 8:05
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login