Vakencorner
|
Re: Regnbågsbrons Profetia
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Micro, vad tänker du när du ser siffran 144000?
Posted on: 2007/1/15 21:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
We must plan for around 144,000 people staying on the grounds near the Embassy to welcome the Elohim. http://www.worthynews.com/news-features/extra-terr.html / fr3D |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jepp, det är ju från Uppenbarelseboken. 144 000 judar, från deras olika stammar som ska tas upp, räddas...
Många vill att det är andra som är de som är de som räddas... Det där nordamerikanska indian-grejerna är tyvärr nuförtiden mycket förstört, och har blivit lågnivå, marknadsföring från olika grenar och intressen. Inte mycket att bry sig om alla gånger tycker jag. De är i aliens och gamla gudars krokar - och har blivit åt new age-hållet.
Posted on: 2007/1/16 0:21
Edited by novax on 2007/1/16 0:56:19
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kul att få läsa om regnbågskrigarna på vaken !
hoppas på en fortsättning. Eftersom min dotter är en hängiven regnbågskrigare har jag sen några år kunnat observera denna grupp ganska nära. Och visst har jag i början när min dotter hoppade av gymnasiet varit undrande om dena väg kan vara konstruktiv. Har under ett halvår haft tillfälle attt träffa många av hennes vänner och vi har haft många diskussioner och på detta sätt förstått att det inte bara är en ploj utan faktiskt för dem är ett sätt att leva. helt klart har de genomskådat samhället för vad det är och de är helt medvetna om mer eller mindre allt som diskuteras här på vaken. De anordnar regnbågsträffar över hela världen, fantastiska kraftplatser i naturen. på de sista åren har hon varit på möten i flera länder, Brasilien, costa rica, Canada, nord Norge, Altai bergen i Ryssland och nu i Thailand. Emellanåt så jobbar hon men sen ger de sig av och kan verkligen leva som hon lär. Min dotter har sytt en stor Tipi som hon har med sig och bor i, eftersom den är stor så transporteras den med en pirra och stockarna hämtas nya för varje plats. Syftet med dessa möten som jag har förstått är att komma samman med olika folkslag , urbefolkningar och lära av varandra det som känns viktigt och leva nära naruren.
Posted on: 2007/1/16 7:54
|
|||
|
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
144 000 dagar är också 1 Baktun i Maya-kalendern.
Posted on: 2007/1/16 10:08
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
egensvängningen i kvartz 144.000 htz, om jag minns rätt.?
Posted on: 2007/1/16 10:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jehovas anser ju att det är 144000 som kommer att vara i himmlen, och dom 144000 är naturligtvis Jehovas Vittnen
Var kommer då idén om de 144,000 ifrån? Svaret får vi i Upp 7:4 och 14:1-4. När vi läser dessa verser ser vi de 144,000. Alla är judar, män och jungfrur och de består av 12,000 ifrån var och en av Israels 12 stammar. Jag har inga problem med att tolka betydelsen av de flesta symboler i Uppenbarelseboken. Jehovas vittnen däremot säger att numret 144,000 har bokstavlig betydelse medan resten, de 12 stammarna och 12,000 ifrån var och en av dem är symbolik. Det går inte att tolka Skriften på detta inkonsekventa sätt. Det måste vara antingen eller! (citat från http://www.solascriptura.se/jehovitt.html)
Posted on: 2007/1/16 10:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Utan att ha läst igenom texten jag postade så antar jag att de 144000 inte har med bibeln att göra iom att indiankulturen är mycket äldre. Men det beror ju på var denna text igentligen kommer ifrån.
Jag ska då inte vara med och hälsa elohim när han kommer. Kommer att gömma mig i skogen. Meditera och äta barkbröd.
Posted on: 2007/1/16 11:53
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jehovas vittnen säger att även om det står att dessa 144 000 är judar, så ska det inte tokas bokstavligt judar, utan "andliga israeliter" om jag fattat saken rätt.
De hänvisar till det som står i Romarbrevet 2:28, 29, där det står att den inte är jude som är det "utvärtes", utan den är jude som är det "invärtes". Man är alltså en "andlig israelit" om man är en god kristen, även om man inte är född som jude. De flesta kristna tror att "144 000" bara är en symbolisk siffra, som står för hela den kristna kyrkan, men Jehovas vittnen menar att det är ett bokstavligt antal. De 144 000 är alltså enligt Jehovas vittnen, en första klass av kristna, vilken startade med Jesu tolv lärjungar och de första kristna som levde på Jesu tid och den närmaste tiden därefter. "De ska komma till himmelen för att regera som "kungar" där tillsammans med Jesus Kristus."
Posted on: 2007/1/16 12:04
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"When the earth is ravaged and the animals are dying. A new tribe of people shall come unto the earth from many colors, classes, creeds and who by their actions and deeds shall make the earth green again. They will be known as the "Warriors of the Rainbow".
-Old native American prophecy
Posted on: 2007/1/20 7:35
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är ur denna profetsia som greenpeace vuxit, båten som franska agenter sänkte vid nya zeeland inför provskjutningen på mururoaatollen hette just "rainbow warrior"
Posted on: 2007/1/20 9:44
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login