vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Disinfo AB

See User information
Det börjar bli övertydligt att detta forum är ett disinformationscentrum. Hur raderar man sin användare?

Posted on: 2005/7/16 20:01
¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

--| www.kabir.tk | www.omegaprojektet.tk |--

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Disinfo AB

See User information
Det går inte.. Tyvär..
Men kan du förklara varför du tycker det..

Jag lovar att jag inte disinformerar medvetet..

Posted on: 2005/7/16 20:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vi är bra på att diskutera här, den saken är klar. Men vad av detta är för Dig disinfo?

Anonym
Kabir
Motivation för att denna sida skulle syssla med disinformation? Det är en allvarlig anklagelse du kommer med.

vaken.se bli vad vi alla medlemmar gör den till, inkluderat dig Kabir. Du får vänligen dela med dig av "korrekt" information, eftersom du tydligen vet vad det är. För uppenbarligen så finns det ju ingen korrekt information här, utan bara disinformation?

Skulle denna sida syssla med disinformation, skulle det inte finnas ett forum där man kunde uttrycka sig. Då skulle denna sida endast syssla med att publicera artiklar med disinformation som inte öppet kan kritiseras på sidan.

Anonym
hmm.. jag trodde disinformation var något positivt för oss vakna..
då jag antog att disiformation var samma som "disinformation" på engelska som menar att man av informerar all skit man fått inprentat "autoprogramerat" i sin känsliga reptilhjärna..

det Steward Swerdlow pratar om..
men jag kan ha fel..
ska kolla länkarna..

Anonym
eller är det bara en liten smak av svartsjuka man känner av?
kanske på att vaken.se är lite bredare än dom site'r som länkas till i första inlägget`?

Anonym
Att anklaga vaken.se för att vara ett disinformationscentrum är väl paranoia?

See User information
A,

Vänd inte debatten här igen, ingen påstår nog att det endast
förekommer disinformation här. Men detta är effekten man
kan råka ut för.

Ni vill informera, men ni verkar inte vilja kolla informationens
validitet många gånger. Sedan med tiden kommer det visa
sig att någon information som har spridits genom vaken.se
har varit falsk och det kan lätt ge besvikna medlemmar.

Och istället för att hjälpa och informera, har det vänt sig till
att man bedrar och förvirrar folk än mer.

Det är den kritik jag försöker lyfta fram och därefter tycker jag
att det är viktigt att försöka fram så korrekt information som
möjligt. Men alla sådanna tankar här, verkar bara få negativ
respons. Och då kan nog vaken.se aldrig bli en sida för en större
publik, eftersom de ej orkar gräva igenom varje idé som t.ex.
en del av medlemmar här, utan de skulle behöva information
som är tydligt, korrekt och till någon nytta, till hjälp.

Själv anser jag att vaken.se är långt bort ifrån att kunna
erbjuda något sådant.

Posted on: 2005/7/17 17:47

Anonym
d_bullshit

Visst påstår nog någon att detta är ett tydligt disinformationscentrum, vilket måste då betyda att en bra majoritet av det som finns här är disinfo. Titta bara på rubriken med smeknamnet på vaken.se.

vaken.se blir vad vi alla gör den till, inklusive dig.

Och vilka är "ni"? Du letar uppenbarligen nån syndabock, men alla medlemmar är nog i så fall syndabockar, inklusive dig. Alla medlemmar bidrar med information här, och ingen kan garantera att informationen är 100% sanningsenlig. Det är orealistiskt och det är inget man kan kräva. Och det är inget du kan kräva oss webmastrar för att vi ska granska vart enda mening här om den är "sann".

See User information
Anmärkning:
> "A, Vänd inte debatten här igen,"
Kommentera inte på andra personer om du inte är administratör.

>Ni vill informera, men ni verkar inte vilja kolla informationens
Vaken är fortfarande ingen person, skriv inte Ni igen om vaken.

Återigen, kanske ska du göra en egen hemsida bullshit. Jag har inget imot att höra dina inlägg, men jag tycker personligen att dom är bland de mest förvirrande här på vaken.

Posted on: 2005/7/18 18:35

Anonym
www.loopia.se

Ovan finns billigt webbhotell samt domän att köpa, för intresserade som är missnöjda med vaken.se och vill starta en egen sida.

See User information
I korta drag: fixeringen vid David "Dollar" Icke av alla människor, samt den tidigare stora bannern för letsroll911.org, den kanske mest diskrediterade sajten vad gäller information om 11 september. Vidare den totalt okritiska hållningen till information som verkar vara standard här, och spridningen av anti-semitiska idéer (och tro mig, jag är inte någon som är pigg på att skrika antisemitism i tid och otid). Jag syftar då speciellt på hajpen av den den minst sagt suspekta Jüri Lina, men framförallt på Illuminati 2005 som åtminstone tidigare spreds via den här sajten där man om och om igen tjatar om "the jewish demon god" osv.

Alla är vi olika och har olika intressen osv, men för mig är det här forumet bara hopplöst platt, så jag tackar för mig och så kanske vi ses på annan plats.

Frid.

Posted on: 2005/8/8 14:48
¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

--| www.kabir.tk | www.omegaprojektet.tk |--

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

See User information
kabir
Jag är alltid lika förvånad över de personer som säger sej
söka sanningen men som hellre diskuterar/smutskastar personer.
Att tala om ifall en person är trovärdig eller inte, det
är ju betydligt lättare än att bedömma material.
Dessutom tror jag att det är helt omöjligt att avgöra
sanningshalten i David Ickes och Jyri Linas böcker,
man måste lite på sin egen magkänsla och det om
man ser händer omkring sej..
Se Illuminaternas fempunktsprogram och du ser
att det håller på förverkligas på varje punkt.

Om vi tar Jyri Lina, så kan man lätt se det han berättar
om angående frimurarnas planer, det förverkligas i
dagens samhälle på ett sätt som varje människa kan
se.
Hans utförliga dokumentation om frimurarnas verksamhet
är ju helt unik.

Jag vet inte vad du gjort för storverk, men ifall du är
intresseread av vad som pågår över våra huvuden,
då borde du granska sakfrågor istället för att smutskasta
personer som drar sitt strå till stacken.

Posted on: 2005/8/8 18:52

See User information
Jag forstar inte hur man sa latt kan satta en stempel pa vaken.se. De ena tycker att vi censurerar, andra att vi ar antisemitiska och de sissta att vi tror pa allt utan nagon kallkretik.

Jag har inga problem med att lanka till en sida som sedan visar sig inehalla dissinfo, heller inte att ha filmer gjorda av en antisemit eller att ha material sim innehaller lite tokigheter av annat slag. Alla maste ju anda tanka sjalva vad som ar sant. Och vaken bestar ju av anvandarna. Om nu vi lankar till en dalig site sa ar det bara att saga till. Fan jag la upp de dar bannersernas helt slumpmessigt.

Om det ar platt sa ar det pga av att alla har i sadanna fall ar platta inklusive de som klagar...

Posted on: 2005/8/8 19:13

Anonym
Jag anser att den mesta skit vaken.se får ta är obefogad. Vaken.se utgörs av användarna som alla bidra med information. Om informationen är vettig eller ej, är egentligen ointressant. Det handlar om att informera och sen får varje enskild individ ta ställning till informationen som ges.

Många gnäller på infon här, men varför inte bidra med "bra" och "sanningsfull" information själv? Det är så jävla lätt att gnälla på alla andra och inte göra något själv.

Vaken.se är en community som alla bidrar till. Det är inte vi webmastrar som lägger alla länkar och bestämmer uteslutande om vad som skall visas här. Om vi börjar göra det så blir det censur (vilket vi också redan anklagas för).

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper