vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Angående Polismärket
#1


See User information
Är det någon mer än jag som funderat på varför svenska polisen använder fascistsymboler i deras märke?

Resized Image
Resized Image
Resized Image

The Fascist symbol
Resized Image
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism


Tycker det är märkligt att dom använder denna symbol.

Posted on: 2007/1/17 22:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#2


See User information
Därför de är fascister.


Posted on: 2007/1/17 22:31
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående Polismärket
#3
Det där har jag aldrig upptäckt. Tack Al_Kyder för att du är observant. En av dagens nya kunskaper. :)

Ska jag ta upp och fråga om med alla poliser jag möter i framtiden.
En bra "ice-breaker" för att få snacka med dem så att säga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående Polismärket
#4

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående Polismärket
#5
JA helskotta ochså uhh där ser man det slår aldrig fel.

Skrämmande vidrigt.

Expose Challange Act.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#6


See User information
Fasces var en romersk symbol innan fascisterna tog den som sin symbol under Mossolini.

Fasces symboliserar rätten att utöva straff.
Därav en bunt piskspön! När annat vapen, oftast yxa, stoppas in i bunten kan det symbolisera rätten att utöva dödsstraff.

Posted on: 2007/1/18 9:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående Polismärket
#7
Min nutida uppfattning efter mina nyaste erfarenheter med poliserna + kunskapen som växt fram.=


Ja det färvånar mig inte när våra poliser går omkring med förbjuden ammunition och skjuter blint.
Dårar med en 8 årings känslomässiga intelligens ,fega som faen , rasister och beväpnade .Det är vad dom är - kan det bli värre?.

Säg dödspatrull istället.

Expose Challange Act

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#8


See User information
Fasces symboliserar väl också att man uppnår styrka genom att gå ihop och arbeta tillsammans mot samma mål. Det är lätt att bryta av en kvist, men buntar man ihop dem blir det svårt att knäcka.

Hade en ensam anonym snubbe kommit hem till mig och krävt mig på pengar för den eventuella olagliga musik jag har hade jag bara slängt ut honom. Men hade några snutar kommit vet jag att dom har massiv uppbackning bakom sig som jag omöjligt kan sätta mig upp emot ensam.

Fasces utövar straff. Men vem straffar fasces? Antagligen ingen, och det är det som är det fina med det.

Posted on: 2007/1/19 21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#9


See User information
Utanför den lokala rättssalen där jag bor:
Resized Image

Posted on: 2007/1/19 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#10


See User information
Whorehouse of Representatives [US Congress] (2 fasces runt talman, nu Nancy Puppet Cunt Pelosi)
Resized Image

Posted on: 2007/1/19 22:09
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#11


See User information
förklarade det där för min mamma för typ 2 år sen, hon tyckte att jag va knäpp, tur nog har hon börjat fatta lite av grejjen så hon ser inte längre poliser som nåt bra o börjar tycka att cops e vinklat :) har ni tänkt på att officiella byggnader i sverige ofta har en pyramidstruktur på toppen vid ingången? i örebro så finns en gammal skola där en en "ängel" håller en yxa(som ser ut som ett cruficix, mer likt ett crucifix) upp och ner.. plus att officiella byggnader ofta brukar ha ronament i sekvenser av 11(de elva masonic degrees i scandinaviskt frimureri?)

Posted on: 2007/1/19 22:21
"Religion is like a prison for the seekers of wisdom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#12


See User information
Polisen - artikel
Och samarbeta mer med den öppna polisen. Svensk Polis har besökt Säpo syd, ... Säpo syds naturliga ingång till den öppna polisen är länskriminalpolisen. ...
www.polisen.se/inter/util/node ... on=1.jsp?articleid=179534 - 10k -

Öppna polisen? Ok, vem är den riktiga polisen då? Den slutna polisen då, sååå överraskande att det finns en ÖPPEN polis (en frimurar term) och en annan polis.

Posted on: 2007/1/19 22:26
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående Polismärket
#13


See User information
Extremt skrämmande artikel det där. Ser precis ut som en gammal drogbekämpar artikel bara det att nu har problemen i samhället utökats till att innefatta även terrorism.

Japp snart är det ingen skillnad längre. Är man drogpåverkad eller bara driver omkring på stan är man terrorist.

Posted on: 2007/1/19 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående Polismärket
#14
Mmm jag vet Cirkle2012

Varit med om samma sak och sett samam situationer runtom.

Dock är det många famlijer man känner nu som börjat vakna .

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS