vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Aftonbladet

See User information
Såg inte att någon nämnt detta någonstans..
Blev väldigt glatt överraskad när jag i Onsdagens aftonbladet läste följande:
http://www.geocities.com/jishuku/aftonbladet050713.jpg

Posted on: 2005/7/17 15:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Aftonbladet
Ahhhh gott :) ...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lite förvånansvärt tycker jag...men bra.
Passagens debatt har blivit mycket friare,
har någon ändring skett, eller blir det
em stängning snart?

Posted on: 2005/7/17 16:23

See User information
Härligt. Har märkt att fler och fler har börjat vakna upp nu. Första gången jag kom i kontakt med Illuminati och NWO var 1995-1996 nån gång och då var det rätt tunt med information, fann lite böcker och nån tidning (letade inte så mycket då skall tilläggas) men nu börjar makhavarkritiken t.o.m. nå mainstreammedia. Själv fick jag in mitt mail till P3 nattliv när London-händelserna diskuterades. Har funderat på att ringa in till Karlavagnen eller Ring P1 också. Någon som har försökt detta kanske?

Posted on: 2005/7/18 19:30

See User information
Om jag inte vore feg skulle jag ringt ring p1 redan för länge sedan..

Posted on: 2005/7/18 22:07

See User information
micro
Vad skulle du vilja säga ifall du ringer till Ring P1?
Jag är väldigt nyfiken på det. Skriv här ett litet
inlägg vad du vill säga världen, jag är nyfiken på det.
Kanske flera som inte har förstått vad du vill säga.

Posted on: 2005/7/19 8:43

See User information
Jag skulle säga typ.

Hej!

Jag skulle vilja uppmärksamma en sak:

I alla tider har de som bestitter makten haft en tendens att vilja utöka sin makt.

Fashism, Nazism, Komunism mm.

Idag tror många att detta inte längre är ett problem. Att demkratin ska säkerhetsställa at detta inte kan hända igen. Men vi har set flera exempel på att våran "demokrati" kan förvandlas till diktatur på bara några år.

Hitler sa något i stil med att - det är lätt att kontrollera ett folk. Skapa bara intrycket av ett yttre hot som hotar landets överlevnad. Alla kommer att ställa sig i leden, och de som inte vill gå till krig anklagar man för att vara opatriotiska.

Dagens krig mot terrorismen är ett sådant yttre hot. Ett hot som göder patroitism, kontroll och mindre friheter. Detta är precis vad de i makten önskar om de vill ha större kontroll. Vad är det som får oss att tror att detta hot är ett riktigt hot? Vad är det som får oss att tro att detta inte är ett helt konstgjort hot för att någon vill kontrollera oss.

Många brukar tro att detta samhälle är för bra för att något sådant skulle hända. Att det alldrig skulle kunna ske för vi har en oberoende kontrollerande media. Har vi det? Medierna är grupperade i starkt hirarkiska nät styrda av ytterst få personer. Att medierna och makten på olika sätt sammarbetar är för många något självklart och har bevisat sig själv genom åren med den otroliga mängd med censur mm som visat sig för den som har hafft möjiget att se andra informationskällor.

Tänk om terrorinsmen är skapad av våra ledare för skapa en ny diktatur.

Mycket tyder på det..

En nyhet som just nu är cencurerad till stor del är det att det den 7/7 kördes en övning i londons tunnelbana som simulerade att bomber skulle sprängas på exakt samma ställen och exakt samma tidpunkt som sedan skedde i värkligheten. Denna nyhet gick ut fört på BBC radio och sedan i en tv-interjuv. Sedan försvann den nästan spårlöst, förutom på Internet där den cirkulerat friskt.

länkar till information på internet:
http://www.prisonplanet.com/archives/london/index.htm
www.reopen911.org
www.vaken.se

Posted on: 2005/7/19 9:20

See User information
Jag tycker att du kan försöka få in ett sådant inlägg
i ring P1, kanske bandad version, det är bra.

I dagens ring P1, den 20.juli, var det faktiskt ett lite liknande
inlägg.
Det gick ut på att vi borde lista krigshetsare istället för
terrorister. Man föreslog Bush på första plats, sedan
kunde vi i Sverige ha en lista med lägre rang, där
Lejonborg & Co fanns.
Vidare sades att det är upp till oss/krigsherrarna
ifall vi vill ha flera terrordåd.
Ett bra bandat inlägg som kanske kan höras i repris i kväll.

Posted on: 2005/7/20 9:38

See User information
Men kan lysna på detta program och flera på webben om man vill höra det igen.

Posted on: 2005/7/20 9:54

Anonym
Tror det ligger mycket i vad skribenten säger i inslaget i Aftonbladet. Jag är övertygad om att det inte alls är Al Qaeda som ligger bakom sprängningarna, utan att eliten själv ligger bakom detta på samma sätt som 9/11. De har förmodligen brottom att påskynda att "polistaten" blir ett faktum.

See User information
Ja vi ser ett nytt drag i politiken, allt sker snabbt,
så att ingen hinner protestera.
Man förstorar små händelser, hetsar och skrämmer.

Posted on: 2005/7/23 9:39

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper