Vakencorner
|
Re: vattenrening...........
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
nu ska jag vara "taskig"..............vad är skillnaden mellan centripet och centrifug..........................?
Posted on: 2007/1/18 15:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Riktningen är svaret, centripetal - mot centrum, inåt, eller uppåt, eller något sånt... - kraftens rikting. Något mer du behöver få kläm på så säg till...
![]()
Posted on: 2007/1/18 15:58
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
centipetalkraften är representerad av newtons kraft ekvation men vart tog formeln för centrifugalkraften vägen......?
Posted on: 2007/1/18 16:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
corioliskraften...
Posted on: 2007/1/18 16:16
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/1/18 16:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
är coriolis en kraft med riktning? jag trodde det var ett resultat av..........
Posted on: 2007/1/18 16:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så är det väl, jag kan inget om sånt där...
Eötvöseffekten... inte att förglömma ![]()
Posted on: 2007/1/18 16:31
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
nu är det så här va................?jag startade den här tråden för att se om någon vill bygga en egen vattenrenare ala schauberger........inte diskutera.
vem vill veta mer?
Posted on: 2007/1/18 16:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag vill veta mer. Vem klarar att bygga en sådan, vad krävs?
Hur vet du att det är strukturerat och rent vatten som den ger?
Posted on: 2007/1/18 16:36
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har byggt ett antal som numera är utspridda i landet dessa har en kapacitet på ca 12 minutliter och kostar ca 50 spänn om man bortser från limmet som kan vara dyrt, men säg en hundring då är vi nära..
för en femhundring kan man glänsa till apparaten med en funktion till men då är det inget att ha i ryggsäcken.........ska ta lite bilder och lägga ut som illustration.........återkommer i ämnet.
Posted on: 2007/1/19 8:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det ser jag fram emot. Vad är det för funktion man kan ha extra? Ormus? Kan man ha en sådan där Trap som det står om på http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... lat&topic_id=4375&forum=6 på en sådan här renare, som har självtryck..., tro.
Men det här med att det ska vara riktigt helat strukturerat vatten... märker ni att vattnet är bra, har någon rapporterat eller testat på något sätt?
Posted on: 2007/1/19 9:18
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
extratillbehöret är en metod att genom syretillförsel förstärka oxidationsprocessen och därmed öka fällningen av metaller..12voltsdrift........testat på avdelningen för oorganisk kemi umeå univ. samt miljökontoret gävle......f.ö. så testas delar av utrustningen av ett företag www.virvelteknik.se
Posted on: 2007/1/19 9:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kommer det några foton... lite otålig...
Posted on: 2007/1/24 10:36
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
på G
Posted on: 2007/1/24 10:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Gaston katastrofernas konung"
![]()
Posted on: 2007/2/2 0:05
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hehe, jag är intresserad mä!. Håller på och gör stugan så självdrivande/oberoende och nyttig som möjligt med alternativ teknik. Så mera info tack
![]()
Posted on: 2007/2/2 12:21
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
get us the pictures!
![]()
Posted on: 2007/2/2 12:24
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login