vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: The Pope Calls for a New World Order!
Quote:

har du ett annat politiskt system som gör att du slipper 6 miljarder andra människor?

Ja!
Att dicentralisera makten så mycket som det bara går.
så de "drabbade" får bestämma över deras liv vad som är bäst för dom. en värlsregering i israel är varken intresserade eller pålästa om allas sits.
På sikt vill jag avskaffa riksdag och regering och låta lagar och andra saker stiftas av fria (valda) individer.
individer från folket utan intresse för poltisk kariär där pengar locjar utan människor som friviligt gör det bästa för sitt folk.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

novax wrote:

Fast det spelar ingen större roll...det med rening, regenering och ompositionering... Maya... 2012... nytt kosmos... allt ska bekänna färg och vägas/mätas mot det gamla kosmos kriterier - så all mänsklig smuts ska till ytan - i det yttre så kommer det ju också att visas och spelas upp... de onda förgör varandra...
vakenmedlemmar blir glada över att det finns mer länkar till "avslöjande" material... och kan slå ihjäl tid - så är de bortfintade - istället för att "se inom sig själv" - och göra sig av med smutsen.

jag håller med här. vi bör ändra oss själva där vi står.

Posted on: 2007/1/19 16:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

har du ett annat politiskt system som gör att du slipper 6 miljarder andra människor?

Ja!
Att dicentralisera makten så mycket som det bara går.
så de "drabbade" får bestämma över deras liv vad som är bäst för dom. en värlsregering i israel är varken intresserade eller pålästa om allas sits.
På sikt vill jag avskaffa riksdag och regering och låta lagar och andra saker stiftas av fria (valda) individer.
individer från folket utan intresse för poltisk kariär där pengar locjar utan människor som friviligt gör det bästa för sitt folk.

jag pratar också om decentralisering, men jag ser mig hellre som en världsmedborgare än en svensk. hajar du?

Posted on: 2007/1/19 16:32

See User information
DaftPunk wrote:
Quote:

jag pratar också om decentralisering, men jag ser mig hellre som en världsmedborgare än en svensk. hajar du?

Men att "se sig som världmedborgare..." - varför det - är det inte bara ord. Det är ett ord som lanserats av vilka...?

Det är inte meningen att vi ska vara människor här... vi har fallit ned hit för att vi har avvikit från kriterier på en högre nivå.

Vi hör hemma i vår ursprungliga nivå.

Det är enligt de gamla krafternas agenda att vi ska tänka i sådana banor... såsom "oneness", världskultur-... -musik...

de krafter som fått oss att glömma den större helheten, vårt andliga ursprung, eller vad man ska säga - sådant tänkande kulminerar inom new age...: "Skapa himmelriket på jorden..."

Människor har olika ursprung på olika håll/nivåer i kosmos, och det är även relaterat till skeenden med aliens, och "gudar" tillbaka, inblandning från olika nivåer - vi ska inte vara människor här - och vad dessa krafter gör är nu även under mänsklig nivå - det är demon, pervo och alien - det blir snart bortsopat - om vi anammar detta i oss, tror på att det är en själv... dessa känslor, sin guidning... sina "behov" som man förvridit till begär- på grund av att dessa krafter tagit över och styr ens tänkande och liv - då är det morsning.

Man har alltid vetat detta förr att "snabbt ned, och snabbt upp" - därför var det allt det med Tao och budda-vägar, sedan kom religioner såsom buddism etc, och innan mer verkliga religioner - sätt att återvända till sin ursprungliga nivå. Det var kultivering av en själv om gällde, och inte att fastna i samsara/illusionen/labyrinten/den trefaldiga världen.

Så vi är verkligen inte världsmedborgare - det är den värsta gojan som finns att säga så.

Posted on: 2007/1/19 16:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
Så vi är verkligen inte världsmedborgare - det är den värsta gojan som finns att säga så.

det tror jag inte helt enkelt.

Posted on: 2007/1/19 17:31

Anonym
Quote:

hellre?? är det fel att vara svensk?
personligen bryr jag mig mer om svenskar,sverige och mina vänner och familj en någon annas familj i USA.
och den familjen ska jag inte lägga mig i så länge de utgår från "frihetslagen"

See User information
Quote:

DaftPunk wrote:
Quote:

novax wrote:

det tror jag inte helt enkelt.

Men det är ju bara ord - men det är - och har planterats ut...!!! för att snabbt nöta bort det som är det naturliga och givna: att det finns ursprung... det finns raser - de vill inte att vi ska ha kvar någon "känsla" för det som faktiskt är vår härkomst - om vi inte vet om det, om vi inte har kvar en "egen kultur" osv så är det precis samma sak som att säga att vi inte har en framtid- myntets båda sidor.

Vår härkomst, ursprung bakåt/uppåt, är den tråd som vi kan återvända igenom.

"De" vill få (och har lyckats genom marxism>>ateism>>humanism>>feminism>>... new age först klasskamp, nu könskamp...) oss att tro på vår tids stora religion Science - det är en religion! Samtidigt som de genom utbildningsväsendet fått igenom Utvecklingsläran - det är den stora torpeden.

Vi är inte här för att utvecklas... - vi är här för att återvända till vår ursprungliga natur och hem - de får oss att helt glömma detta - bli en strävande "människa" som vill skapa lyckan i detta "jordiska paradis"

Man kan ju då lika gärna säga att vi är Solsystemsmedborgare, Kosmosmedborgare etc...

Posted on: 2007/1/19 17:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

DaftPunk wrote:
Naturen har också påtvingade strukturer. och vi är en del av strukturen..naturen utvecklas även.. och så gör vi. inget är optimalt i naturen. utveckling av konflikt. evolution..

men.. jag tror och hoppas att mänskligheten nu går in i en mer andlig fas och lämnar det matriella mer och mer.. vi måste helt enkelt..

Japp helt klart. Men dom artificiella strukturer du förespråkar skapas i syfte att dominera och ersätta dessa naturliga strukturer så att en liten skara människor har makten att styra hela världen likt ett tv-spel. Detta blir resultatet av en helt standardiserad värld och jag ser absolut inte varför detta skulle vara något bra.

Posted on: 2007/1/19 17:55

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

hellre?? är det fel att vara svensk?
personligen bryr jag mig mer om svenskar,sverige och mina vänner och familj en någon annas familj i USA.
och den familjen ska jag inte lägga mig i så länge de utgår från "frihetslagen"

Nej, det är inte fel att vara svensk, men jag är hellre världsmedborgare än svensk. Jag är hellre en tumme än en nagel etc etc.

"frihetslagen" ?
frihet att bilda familj, släkt, stammar, kungadömmen, nationer, unioner...som vi gjort hittils. och som vi skulle göra igen om vi "reboota" hela världen.

Allt jag försöker säga till er är att jag tror Globaliseringen KAN vara
ok. Jag tror i så fall att vissa beslut bör fattas gemensamt men att så mycket som möjligt styrs av mindre enheter. Jag har svårt att se en annan lösning alternativt tillbaka till stenåldern vilket jag inte har några problem med..
En annan möjlig utväg är att vi slutar vara som vi är och gör oss av med våran destruktivitet.

Posted on: 2007/1/19 17:56

See User information
Quote:

novax wrote:

Man kan ju då lika gärna säga att vi är Solsystemsmedborgare, Kosmosmedborgare etc...

Ja, jag råkar vara av den uppfattningen.

Skapa lycka på jorden, inte vet jag om det går.. Men man kan ju reducera lidandet i alla fall?

Posted on: 2007/1/19 17:58

See User information
Quote:

fruitcake wrote:
Quote:

DaftPunk wrote:
Naturen har också påtvingade strukturer. och vi är en del av strukturen..naturen utvecklas även.. och så gör vi. inget är optimalt i naturen. utveckling av konflikt. evolution..

men.. jag tror och hoppas att mänskligheten nu går in i en mer andlig fas och lämnar det matriella mer och mer.. vi måste helt enkelt..

Japp helt klart. Men dom artificiella strukturer du förespråkar skapas i syfte att dominera och ersätta dessa naturliga strukturer så att en liten skara människor har makten att styra hela världen likt ett tv-spel. Detta blir resultatet av en helt standardiserad värld och jag ser absolut inte varför detta skulle vara något bra.

Jag är inte för en standardiserad värld.. men jag tror Global Demokrati är bra för freden, jämlikheten och ekologin.
Dom som driver Globaliseringen nu är inte Demokrater utan Plutokrater (Fascister).

Posted on: 2007/1/19 18:04

See User information
DaftPunk wrote:
Quote:

Skapa lycka på jorden, inte vet jag om det går.. Men man kan ju reducera lidandet i alla fall?

Nej det kan "man" inte... det är verkan av vad vi har korrumperat oss själva till - lidande är karma - för att man inte lever efter kosmos principer, eller kriterier.

Det är det som är själva grejen att tänka på, att förstå - att de som nu har makten, inte är som de som hade makt förr i vissa tider, i vissa kulturer - då ledde de, och guidade folket enligt högre principer - man sa att dessa ledare var gudar ett tag, sedan var de "halvgudar" - de visste om himmelsk ordning, och befordrade den. Idag under en sluttamps sluttid så är allt bakvänt - ledarna är de som de dåliga krafterna har för att dra agendan vidare: att överta det som fortfarande är av mänsklig natur inom människan - göra oss till själlösa robotar - non humans - det är för att de håller på att sopas bort i kosmos - de vet ju sedan länge om det som kosmos genomgår: de som vi nu här i detta fysiska tidsrum kallar för 2012 osv... så de har mixtrat med oss, med dna, och blandat upp sig med oss, och tänker överta våra skinn/kroppar - det är deras gamla agenda - för jorden är centrum, är lägst - och de vet att det är bara människor som kan räddas - genom att gå Vägen - kultivera - så de försöker som utnyttja ett "kryphål".

Därför ska vi säga nej till deras agenda, som är New Age, pervo, oneness-tänk, allt som har med de stora orden att göra... vi ska bara ta ansvar för oss själva, höja vår nivå, vi kan inte göra något annat - det är löjligt att tro det - det därute blir bra automagiskt om vi själva vet vilka kriterier vi ska leva efter. Idag vill till och med "sanningssökare" leva efter önskemålen som dessa dåliga krafter för ut, det gäller att särskilja sig själv från det som infilterar en, tankar och känslor osv - när är det ens eget, och när är det denna "besättelse" och karma?

Posted on: 2007/1/19 18:14

Edited by novax on 2007/1/19 18:30:49
Edited by novax on 2007/1/19 18:42:57
Edited by novax on 2007/1/19 18:50:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Världsmedborgare?

Bättre med jorden som moder det gör oss alla till jordens barn.

Centralisering av makt = fel

Varför? Som maggot skrev medborgaren hörs inte i makt massan.

Regering är fel överhuvudtaget i nuvarande form eftersom den som behöver en politiker som talar om för en vad rätt och fel är bör anse sig själva som hjärntvättade.

Varför?
Jo för att folks uppfattning om vad som är rätt och fel är inlärd och destruktivt.

Folk tror typ whatever makes my lifestyle more comfortable is right.

Så himmla primitivt sätt och tänka tror inte ens man tänkte så under medeltiden trots nudagens infrastruktur och komfort.

som Tsarion sa innan människan utvecklade ett psykotiskt ego som styr kontoret inneffektivt utan resurser.

Det märks tydligt att människan är en anpassning av sin omgivning när dom inte kan hålla reda på vanliga saker som rätt och fel då dom inhämtar sin stimulans från statsägd egendom eller utsätter sig frivilligt till matrialismens lustar utan att tänka efter.

Falsk kunskap är roten till ondska (Buddha)
Illuminaty =Ljusets bärare
Lucifer = Ljusets bärare (Bibeln)

Lucifer = Illuminaty =Falsk kunskap = Skola & Media.

Denna onda cirkeln och folket bakom denna som skriver om historia och inlär fel värderingar med lögner och begär är problemet till alla konflikter människan skapat och någonsin stått inför och kommer att bemötta.

Ett problem miljoner med effekter.

Om du inte vattnar plantan med rent vatten och tvättar krukan får den sjukdom som sprider sig till alla grenar.

Its as easy as that

Expose Challange Act.

http://sopadj1.netsons.org/gallery/gal/funny/pope_star_wars.jpg

See User information
Quote:

DaftPunk wrote:
Jag är inte för en standardiserad värld.. men jag tror Global Demokrati är bra för freden, jämlikheten och ekologin.
Dom som driver Globaliseringen nu är inte Demokrater utan Plutokrater (Fascister).

Men om du är för en global demokrati är du för att världen ska standardiseras till att styras genom ett system kallat demokrati och allt vad det innebär i praktiken. Sen är det ju just globaliseringen som skapat problemen med bla. fred, jämlikhet och ekologin.

Som sagt, det är inte dom som driver systemet nu det är fel på, utan det är själva systemet det är fel på.

tillägg: jag tror du borde fundera över vad dessa fina slogans du kör med egentligen innebär i praktiken.

Posted on: 2007/1/19 19:07

See User information
Quote:

fruitcake wrote:

tillägg: jag tror du borde fundera över vad dessa fina slogans du kör med egentligen innebär i praktiken.

det är faktiskt fullt möjligt att jag är ute och cyklar men jag tror inte det. jag vet inte. måste fundera lite mer.

jag vädrar lite tankar bara

Posted on: 2007/1/19 21:09

See User information
Helt rätt. Observera "JAG tror". Vi alla måste tänka själva.

Posted on: 2007/1/19 21:18

See User information
NWO-agendan i sin absurda blom...

"Arbetarna har inget fosterland"
ur Kommunistiska manifestet

Posted on: 2007/1/20 13:04

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper