vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Vad flög in i Pentagon?

See User information
"B.A. i Computer Science från en teknisk högskola"
mmm låter SKITbra, då kanske du kan förklara hur det stora flygplanet fick plats i det lilla hålet. Innan sektionen kollapsade?

Posted on: 2007/1/19 9:11
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:
Quote:

sale wrote:
DU skrev detta:Förresten så fann de ett landningsställ i C-ring? Hur kom det ända i dit? Motorn som de hittade i Pentagon kommer visst från en Boeing,,,,Min fråga till dig är följande(du har gått i skolan undrar vilken) VAR är dom svarta låderna obs 2 st dessutom,hur försvann dom ,(in på kontoret )

När det gäller vilken skola jag gick vid, jag har en B.A. i Computer Science från en teknisk högskola i Blekinge, så nu vet du vilken utbildning jag har samt var jag fick den ifrån. När du tex skriver ett examensarbete så är källkritik en väldigt viktig del av arbetet, vet alla konspirationsteoretiker vad källkritik är för något? Förresten, vad har du själv för utbildning?

Vad jag har läst så hittades de svarta lådorna, har du missat det?

http://www.firehouse.com/terrorist/14%5FAPboxes.html

Var kommer alla dessa delar ifrån? Missil? Ufo? Eller ska du komma med den gamla konspirationen att de har photoshopat in dessa delar eller att de helt enkelt har fixat dit en massa flygplansdelar för hand? Kolla in bilderna på länken som jag skickar med här:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1

När det gäller landningsstället så kan du tex se hur långt dessa flög när planen smällde rakt in i WTC 1&2:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200003.html

Som du ser så flög dessa landningställ några kvarter, med tanke på att landningstället på ett flygplan är den mest tåliga delen på ett plan så förstår du nog vilken jäkla skada det kan göra i Pentagon, håller du med mig nu?
( HARDLY) Knappast !det är du som har missat en hel del,skickar länkar med text & grafik , du skrev att planet höll xx km (är det teknisk data) som kommer från dom svarta låderna,,,,Hur kommer det sig att fönsterramarna är intakta sidan om hålet i Pentagon?? Men att WTC 7 pulveriserades på sex sec,,, du har missat eller så får du betalt för detta att missleda,ett lamt försök ...Du bör läsa denna länk den hör inte till tråden men bör samman fatta allt ........http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,874233,00.html

Posted on: 2007/1/19 11:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du skrev:När det gäller vilken skola jag gick vid, jag har en B.A. i Computer Science från en teknisk högskola i Blekinge, så nu vet du vilken utbildning jag har samt var jag fick den ifrån. När du tex skriver ett examensarbete så är källkritik en väldigt viktig del av arbetet, vet alla konspirationsteoretiker vad källkritik är för något? Förresten, vad har du själv för utbildning?::::MITT svar är ......http://www.saunalahti.fi/wtc2001/soldier2.htm............dett har du missat .....http://www.saunalahti.fi/wtc2001/military.htm

Posted on: 2007/1/19 12:08

See User information
Du skrev:När det gäller vilken skola jag gick vid, jag har en B.A. i Computer Science från en teknisk högskola i Blekinge, så nu vet du vilken utbildning jag har samt var jag fick den ifrån. När du tex skriver ett examensarbete så är källkritik en väldigt viktig del av arbetet, vet alla konspirationsteoretiker vad källkritik är för något? Förresten, vad har du själv för utbildning?::::MITT svar är ......http://www.saunalahti.fi/wtc2001/soldier2.htm ............detta har du missat .....http://www.saunalahti.fi/wtc2001/military.htm

Posted on: 2007/1/19 12:09

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:

Min kompis känner en kompis som har en kusin som var i Washington när ett plan flög in i Pentagon......alltså allvarligt!! Tror inte så mycket på sådana här historier. Frågan är hur han kan se planet eller missilen (som en del tror) när han är inne på kontoret?

Bara för att svara på din fråga: Fönster.

Sen skulle jag vilja bli lite mindre banal. Jag skulle vilja ta en halv minut av din tid i anspråk. Eller rättare sagt jag skulle vilja att du ägnade en halv minut åt dig själv.

Du har åsikter om vad som hände under attentaten den 11:e september 2001. Du grundar dina åsikter på information som du mottagit. Varifrån kommer den informationen och vilka vägar har den vandrat?

Var du på plats vid attentaten? Har du förstahandsinformation? Har du personligen pratat med någon som var på plats vid attentaten? Har du andrahandsinformation? Etc.

Var snäll och nöj dig inte med att bara läsa det här och konstatera att du förstått min poäng. Ägna åtminstone en halv minut åt att nysta bakåt!

Börja ifrån dig själv och nysta bakåt! Varifrån kommer den information du har mottagit? Hur många personer har den gått igenom? Nysta!

Posted on: 2007/1/19 13:53

See User information
Quote:

zpz wrote:
Tja, med tanke på att det inte är några panoramafönster på pentagon direkt så lär ett plan som susar förbi strax utanför i ca 600 km/h försvinna ur synfältet rätt snabbt.

Det som flög in i Pentagon flög inte "förbi". Det flög mot. Vad hade panoramafönster tillfört?

(Jag vill här göra en parentes och visa hur en typisk pajas-zpz-debunk hade behandlat detta: "Planet susade inte förbi. Det krashade rakt in i Pentagon, din lögnare!" Sen hade det spätts på med diverse bilder och vittnesmål från krashen, så att alla ska förstå att den person som utryckt sig på ett sådant sätt inte kan ha rätt i någonting han hävdar. Därefter hade ordet lögn, i någon form, återigen använts.)

Quote:

zpz wrote:
Röken däremot ligger kvar och blir då mycket lättare att hinna se.

Eftersom motorn roterar så kommer en skada på motorn leda till en rökslinga som blir skruvformad.

De berömda bilderna från Pentagon går att beskåda här: http://911research.wtc7.net/pentagon/ ... ce/videos/fiveframes.html

På första bilden syns en rökslinga som skulle kunna vara spiralformad. På den andra bilden ser rökslingan knappast ut som något som kan beskrivas som "en skruv". Rökslingan verkar tappa sin spiralform riktigt snabbt. Hur skulle en person hinna se den spiralformade rökslingan, men inte ett stort passagerarplan?

Posted on: 2007/1/19 15:47

See User information
När zink ändå läser den här tråden;

Du har ju för vana att ställa underliga krav på bevisning från icke-officiella håll - fullständig och enhetlig förklaring till kollapsORDINGEN av tvillingtornen, längden(!) på dokumentärfilmer etc etc.

Vill du vara så snäll och pressentera en förklaring, som klarar dina krav, till varför planet gjorde en så otroligt lååång och viiid sväng innan det krashades in i Pentagon? Varför denna omständliga manöver?

Posted on: 2007/1/19 15:53

See User information
Quote:

sale wrote:
Quote:

elsueco77 wrote:
Quote:

sale wrote:
DU skrev detta:Förresten så fann de ett landningsställ i C-ring? Hur kom det ända i dit? Motorn som de hittade i Pentagon kommer visst från en Boeing,,,,Min fråga till dig är följande(du har gått i skolan undrar vilken) VAR är dom svarta låderna obs 2 st dessutom,hur försvann dom ,(in på kontoret )

När det gäller vilken skola jag gick vid, jag har en B.A. i Computer Science från en teknisk högskola i Blekinge, så nu vet du vilken utbildning jag har samt var jag fick den ifrån. När du tex skriver ett examensarbete så är källkritik en väldigt viktig del av arbetet, vet alla konspirationsteoretiker vad källkritik är för något? Förresten, vad har du själv för utbildning?

Vad jag har läst så hittades de svarta lådorna, har du missat det?

http://www.firehouse.com/terrorist/14%5FAPboxes.html

Var kommer alla dessa delar ifrån? Missil? Ufo? Eller ska du komma med den gamla konspirationen att de har photoshopat in dessa delar eller att de helt enkelt har fixat dit en massa flygplansdelar för hand? Kolla in bilderna på länken som jag skickar med här:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1

När det gäller landningsstället så kan du tex se hur långt dessa flög när planen smällde rakt in i WTC 1&2:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200003.html

Som du ser så flög dessa landningställ några kvarter, med tanke på att landningstället på ett flygplan är den mest tåliga delen på ett plan så förstår du nog vilken jäkla skada det kan göra i Pentagon, håller du med mig nu?
( HARDLY) Knappast !det är du som har missat en hel del,skickar länkar med text & grafik , du skrev att planet höll xx km (är det teknisk data) som kommer från dom svarta låderna,,,,Hur kommer det sig att fönsterramarna är intakta sidan om hålet i Pentagon?? Men att WTC 7 pulveriserades på sex sec,,, du har missat eller så får du betalt för detta att missleda,ett lamt försök ...Du bör läsa denna länk den hör inte till tråden men bör samman fatta allt ........http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,874233,00.html

Är IRA och ETA inte heller på riktigt, så som Guillou påstår om Al-Qaida? Så om Jan Guillou skriver som han skriver så tror du på det? Förresten vad har du för utbildning, fick aldrig svar på det men jag svarade rätt snällt på den frågan :)

Posted on: 2007/1/19 16:35

See User information
Quote:

HWO wrote:
mmm låter SKITbra, då kanske du kan förklara hur det stora flygplanet fick plats i det lilla hålet. Innan sektionen kollapsade?

Hela det stora flygplanet fick inte plats, stora delar av planet smulades sönder i kraschen och på bilderna som jag skickade ser du delar av flygplanet liggandes utanför Pentagon, förväntade du dig att hitta ett helt flygplan inne i Pentagon?

Posted on: 2007/1/19 16:38

See User information
Quote:

TTime wrote:
Quote:

elsueco77 wrote:

Min kompis känner en kompis som har en kusin som var i Washington när ett plan flög in i Pentagon......alltså allvarligt!! Tror inte så mycket på sådana här historier. Frågan är hur han kan se planet eller missilen (som en del tror) när han är inne på kontoret?

Bara för att svara på din fråga: Fönster.

Sen skulle jag vilja bli lite mindre banal. Jag skulle vilja ta en halv minut av din tid i anspråk. Eller rättare sagt jag skulle vilja att du ägnade en halv minut åt dig själv.

Du har åsikter om vad som hände under attentaten den 11:e september 2001. Du grundar dina åsikter på information som du mottagit. Varifrån kommer den informationen och vilka vägar har den vandrat?

När det gäller det som du körde qoute på så var jag ironisk, nej jag var inte vid Pentagon 9/11 och som jag vet nu så känner jag inte heller nån som var där.

Fönstrerna:

The blast-resistant windows were nearly two inches (5 centimeters) thick. Some of them remain remarkably intact and in place adjacent the point of impact. Some were popped out of their frames by the force of the exploding jet fuel, but they fell without breaking or splintering.

Har länkat denna tidigare och gör det igen: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1

Var du på plats vid attentaten? Har du förstahandsinformation? Har du personligen pratat med någon som var på plats vid attentaten? Har du andrahandsinformation? Etc.

Var snäll och nöj dig inte med att bara läsa det här och konstatera att du förstått min poäng. Ägna åtminstone en halv minut åt att nysta bakåt!

Börja ifrån dig själv och nysta bakåt! Varifrån kommer den information du har mottagit? Hur många personer har den gått igenom? Nysta!

Posted on: 2007/1/19 16:49

See User information
Quote:

HWO wrote:

Jämför själva flygplanskroppen med hålet? Eller menar du att stjärtpartiet och vingarna skulle göra ett stort hål i Pentagon? Vet du hur Pentagon var byggt? Jämför inte med planen som flög in i WTC 1&2, de var byggda på ett helt annat sätt.

Posted on: 2007/1/19 16:52

See User information
Brittiska MI5/MI6 ligger bakom IRA, det fins en intervju med 2 st. insiders från IRA med Alex Jones , dom berättar att det är Brittiska underättelestjänsten som mer eller mindre har grundat IRA. Dessa 2 snubbar berättar för Alex att dom ca 70% av alla attentat har utförts av MI5/MI6 agenter som har infiltrerat IRA.

Kolla efter en bok som heter "Operation Stakeknife"

ETA vet jag inte så mkt om, men eftersom vi vet hur det "brukar fungera" så kan man väl inte vara säker på att ETA inte styrs av Spanska underättelsetjänsten, Madrid bombningen spårades ju till Spanska polisens bombgrupp så..

Posted on: 2007/1/19 16:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:
Quote:

HWO wrote:

Hela det stora flygplanet fick inte plats, stora delar av planet smulades sönder i kraschen och på bilderna som jag skickade ser du delar av flygplanet liggandes utanför Pentagon, förväntade du dig att hitta ett helt flygplan inne i Pentagon?
Din så kallade utbildnig är bara en inbildnig så vet du det . Du verkar vara snäll (agenter är snälla annars kommer dom inte någonstans)Du sågar Jan G.... jag sågar din kusins kusin... och även dig ....Jag vet när Jan talar/skriver så har han forskat i det hela slut ......han fick jobb av regeringen(blev erbjuden att jobba som konsult han tacka nej)Jag är ingenjör (dynamit harry) no reply

Posted on: 2007/1/19 17:01

See User information
"Jämför själva flygplanskroppen med hålet? Eller menar du att stjärtpartiet och vingarna skulle göra ett stort hål i Pentagon? Vet du hur Pentagon var byggt? Jämför inte med planen som flög in i WTC 1&2, de var byggda på ett helt annat sätt."
Man förväntar sig avtryck från motorerna.
Mycket kan pulveriseras men motorerna??
Dom är stora, jättestora rent vetenskapligt talat.

Posted on: 2007/1/19 17:33

See User information
Ja vikt 6 TON st, jag menar att i den hastigheten så borde dom träffa Donald Rum..... mellan benen

Posted on: 2007/1/19 17:43

See User information
ha ha ha

Posted on: 2007/1/19 17:49

See User information
Quote:

Är IRA och ETA inte heller på riktigt, så som Guillou påstår om Al-Qaida? Så om Jan Guillou skriver som han skriver så tror du på det? Förresten vad har du för utbildning, fick aldrig svar på det men jag svarade rätt snällt på den frågan :)

IRA existerar, enda problemet är att i stort sett alla IRA medlemmar är MI6 agenter.
http://observer.guardian.co.uk/politics/story/0,,1869019,00.html
http://timesonline.typepad.com/mick_s ... 6/05/was_martin_mcgu.html
http://cryptome.org/mi6-lies.htm

ETA låg bevisligen inte bakom Madrid bombningen som Aznar fick gå över, mest för att spanjorerna misstänkte att det var just Aznar som låg bakom och inte Al-CIAda.

Al-Quida finns om du nu menar Tim Osman vilket är bin Ladens CIA kod namn
http://orlingrabbe.com/binladin_timosman.htm

Disinfo pajas.

Posted on: 2007/1/20 1:34
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper