Vakencorner
|
Anonym
|
Svenska rättsystemet
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag blir ständigt förbannad på det svenska rättsystemet som inte gör något alls för att skydda medborgarna. Titta på detta kända aktuella fall:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,675013,00.html Om ingen döms och de misstänkta blir friade, ja då betyder det väl att svenska rättssystemet anser att ingen har blivit mördad och att inga mördare finns? |
||||
|
||||
|
Re: Svenska rättsystemet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag är läste också denn nyhet ochblev mäkta förbannad!!!
Jag är en svensk som lever i exil, sedan 3 år. I Sverige är jag efterlyst och väntar fängelsestraff när jag återvänder. Jag blev dömd till 2 månaders fängelse för innehav av 3 st små cannabisplantor med lampa i garderoben.. Har stuckit lite i protest mot systemet också, läser ju varje vecka om våldtäksmän, misshandlare och mördare som slipper undan lindrigare än mig. Det är ju helt sjukt, vilka signaler dom sänder ut, att det är mer OK att mörda och våldta än att odla sitt eget gräs.. den enda jag skadat är mig själv, och det är tydligen mycket värre i Sverige än att skada någon annan..
Posted on: 2005/7/20 10:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
donc
Tråkigt att höra! Befinner du dig utomlands? Ja, att ha lite cannabis är tydligen allvarligare än att misshandla någon till döds. Man kommer också lindrigt undan om man kör ihjäl någon med en bil. Bara lite böter och något år i fängelse. Jag tror detta är en medveten agenda av eliten. De vill ha negativ energi i samhället och låter kriminella människor snabbt komma ut i samhället. Men knark kan kanske vara ett hot mot eliten, eftersom det möjligen kan väcka upp människor, även spirituellt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man får inneha fluor, men inte cannabis. Borde vara tvärtom, med tanke på jämförande skadeverkan.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker denna utredning och rättegång har gått över styr, ordentligt... Det är ju här flertalet måste säga ifrån, men det händer bara inte. Det är nog en tid kvar innan vi får se folk reagera i Sverige, men hur långt skall det gå innan folk vaknar till, det här är ju löjligt rent ut sagt...
Hare... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tja, folk kommer inte att vakna upp förrän man rensar bort alla dem som hindrar folket från att vakna upp genom att inte tillåta folket ta del av riktiga fakta. mörka, förfalska och censurera fakta kommer aldrig leda till uppvaknande...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tydligen så är det mildare att mörda, misshandla och våldta än att odla cannabis:
"Åtta års fängelse för cannabisodlare" |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Problemet är snarare bevisningen och om man ej kan
få fram tekniska bevis och inte heller några vittnesmål, så vad kan man döma på? Eller hur många år och vem? "donc" fall som berättar om en dom på 2 månader, då hittade man ju teknisk bevis hemma hos honom. Han hade canabis hemma, som är olagligt i Sverige. Ovanstående artikel bygger på vittnesmål från flera personer, om att den anklagade drivit stora canabis odlingar på 3 fabriker. Och den "fara" som samhället och rättsväsendet ser i detta är att man uppfattar att canabis är farligt. Att detta canabis kommer säljas och därmed skada andra, ungefär. Därav hög straff. Dock målet är ej ännu över, den anklagade kommer säkerligen överklaga och straffet kan även bli mindre. Våldsbrottet som tog Marcus liv, den tråds ursprungliga ämne. Att det ej kanske kan lösas beror på brist av bevis och att vittnesmål tagits tillbaka eller inga vittnes- mål plötsligt alls. Svårt att döma. Möjligen kunde brottet bli mer möjligt att lösa om t.ex. Polis från första början försökt ta bättre teknisk bevisning på brottsplats, men det är ej säkert heller. I detta brott verkar det även ha skett hot av vittnen och sedan har vittnen plötsligt ej vetat eller sett vad som hänt. En fråga om bättre vittnesskydd möjligen. Jag tror inte heller egentligen det ligger något konspiratorisk i detta brott, jag fick inte känslan om att de anklagade var på något sätt "frimurare" eller annars högstående i samhället, som därför kan omkring gå lagen. Jag anser dock att brottet borde utredas vidare. Att det ej är okay, att en kille dog och plötsligt flera personer från händelsen och platsen "minns inget". Något måste ju vara fel. Sedan det att man ser idag korta straff på en del våldsbrott, då gäller det straff där förrövaren är ung och man har idag i Sverige om att för unga personer ej borde dömas med för långa straff. Att de borde ges en "andra chans" istället. Detta tänkande kan dock även vara fel och unga borde hellre ställas ansvariga för konsekvenserna av sina handlingar
Posted on: 2005/7/23 11:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sveriges rättsamhälle funkar inte överhuvudtaget. Kolla på alla våldtäktsmål där förövarna klarar sig därför att tjejen var för full, för utmanande klädd, inte våldtagits tillräckligt länge eller tillräckligt rått eller inte vågade göra motstånd. Man undrar ju vad domarna och nämndemännen tänker med.
I det senaste fallet där en 14-årig flicka blev våldtagen efter att våldtäktsmannen hade dränkt hennes mamma i ett badkar ansågs inte vara tillräckligt grymt utförd, så skadeståndet sänktes från 600.000 till 500.000:-. VA! Vad fan menar dom? Hur mycket grymmare kan det bli? Eller som den 13-åriga tjejen som våldtogs av fyra irakier varav två friades och de andra fick sänkta straff(2 mån) i hovrätten. Hon fick 95.000:- i skadestånd och den ena av våldtäktsmännen fick 250.000:- i skadestånd för att han fått sitta i finkan men senare frikänts. Rättens anledning: Hon var full och hade druckit frivilligt. VA!!!!! Hon var för fan 13 år! De borde hängts upp och ner över ett gäng pitbulls tills döden inträffar för helvete!! Jag blir så arg. Och det där med Magnus var hemskt med. Jävla fega vittnen.
Posted on: 2005/7/31 3:37
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login