vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Konsten att skapa kriminella människor!

See User information
Häromdagen pratade jag med en kompis som berättade om en polare han har som varit missbrukare i många år. Den här killen hade tröttnat på sitt gamla liv och fick subitex, en medicin som tar bort suget efter heroin, utskrivet av läkare. Han skaffade dessutom ett jobb och saker och ting verkade ljusna för honom. Men så en dag hände det som ofta brukar när det gäller dessa människor; han slutade ta subitexet, fick sug att droga sig och var borta från jobbet ett par dagar. Följden av detta blev att han fick sparken från sitt jobb, att läkarna vägrade skriva ut mer subitex och att sociala vägrade ge honom pengar, ens till mat. Min kompis fick ett samtal från den här snubben som generat undrade om han ville köpa lite stöldgods. Eftersom han kickades från sitt jobb har han ju inte rätt till någon A-kassa och i och med att socialtjänsten inte hjälper honom står killen helt utan inkomst och måste dessutom lämna sin bostad. Alltså, jag förstår om killen får kicken från sitt jobb om han missköter det, men att läkaren straffar honom med att inte ge honom en chans till och att sociala skiter i honom tycker jag är för jävligt. Det är ju ett säkert sätt att skapa desperata kriminella människor.

Posted on: 2007/1/24 15:20
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Konsten att skapa kriminella människor!
Quote:

Lightsaber wrote:
Häromdagen pratade jag med en kompis som berättade om en polare han har som varit missbrukare i många år. Den här killen hade tröttnat på sitt gamla liv och fick subitex, en medicin som tar bort suget efter heroin, utskrivet av läkare. Han skaffade dessutom ett jobb och saker och ting verkade ljusna för honom. Men så en dag hände det som ofta brukar när det gäller dessa människor; han slutade ta subitexet, fick sug att droga sig och var borta från jobbet ett par dagar. Följden av detta blev att han fick sparken från sitt jobb, att läkarna vägrade skriva ut mer subitex och att sociala vägrade ge honom pengar, ens till mat. Min kompis fick ett samtal från den här snubben som generat undrade om han ville köpa lite stöldgods. Eftersom han kickades från sitt jobb har han ju inte rätt till någon A-kassa och i och med att socialtjänsten inte hjälper honom står killen helt utan inkomst och måste dessutom lämna sin bostad. Alltså, jag förstår om killen får kicken från sitt jobb om han missköter det, men att läkaren straffar honom med att inte ge honom en chans till och att sociala skiter i honom tycker jag är för jävligt. Det är ju ett säkert sätt att skapa desperata kriminella människor.

Dessa exempel finns det gott om. Mycket gott om.......

Finns det något exempel där denna behandling har fått positiva följder för samhället och individen?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Antagligen så är just det som är syftet med politiken, ett annat enkelt sätt är att helt enkelt kriminalisera mer saker. Troligtvis så är det endast krig som koncenterar mer makt i statens händer än att man ökar antalet "kriminella". Som vanligt så vet vi ju vem som är de riktiga kriminella.

Posted on: 2007/1/24 15:50
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Som sagt ovan finns otaliga exempel, förstår inte hur de tänker hur de kan döma människor till sådant öde. Det bevisar att de har noll koll på sprutnarkomani när de kör med en inställning "han får skylla sig själv". Det är en sjukdom som måste behandlas.
Har debatterat mycket på tal om gummistövlar angående gratis sprutprogram både med politiker, journalister och svenssons som jag, det är förjävligt hur lite de förstår ett beroende som Heroin och specielt ifall det injiceras.
Överallt möter man argument "vi ska inte hjälpa dem knarka" och "dom får skylla sig själva". Usch va kallt okunnigt och rått.

Posted on: 2007/1/24 18:12
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Det är ett väldigt intelligent designat system vi lever i. Först skapar man en gråzon där ett människoliv inte har något värde eftersom det är "förbjudet", sen gör man reklam för gråzonen genom att ge ut filmer och musik som visar knarkare och gangsters som hjältar. Här sker den första stora gallringen. Individer som har svårt att acceptera systemet som det är kommer tidigt vika av in i kriminalitet och droger och i många fall avsluta det där.

Posted on: 2007/1/24 18:42

See User information
Men?, menar ni att JAG som skattebetalare skall ge pengar till knarkande socialfall?. Nej det är rätt att Sociala är hårda mot ALLA parasiter!!!. Sen måste vi faktiskt lägga alla skattepengar på flera poliser och mera säkerhet i vårat samhälle!!

hmm eller vänta nu?, eeh

nåja ironi i all ära men jag VET förstahändigt att systemet är fel på flit!. t.ex bröt jag ihop en gång för flera år sen av all ologisk byrokrati. Kom till psyk och där stoppa dom i mig lyckopiller tills jag blev zombifierad. Sen sa läkaren att jag va frisk och kasta ned mig på Sociala. Där fick man inget ekonomiskt stöd för sjukpenningen täckte upp social"normen" i 2½ månader = blev efter med lån och hyra = mådde ännu sämre. Blev sjukskriven igen och samma repa .. muntlig avbetalningsplan med skattemyndigheten angående restskatt. nä jag kom men sista delbetalningen hade jag fått prick som inte gick att ta bort, fast jag visade kvitto att jag följt våran överenskommelse(tog bort min skulld men pricken bestod) osv.. osv.. osv..

Tog ett tag innan jag insåg i dimman att dom fångade mig i systemet som slav per design!!. sa "dra åt hellvete till alla myndigheter, sa upp lägenhet och bodde i bil/stuga och hos vänner i 2 år för att betala av kronofogden, avgiftade mig och nu är jag ur klorna sen flera år tillbax. Men men det är långt ifrån alla som kommer på vad som händer och bler fångade för livet!

Fyfaan nu för tiden ängnar jag mig åt att kapa roten av all onska istället för att fäktas med grenar som Försäkringskassa men flera, som enbart är grenar som växer ut lika snabbt igen!

Peace gött fölk

Posted on: 2007/1/25 11:54
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Fan vad jag kände igen mej själv är jag skriven co/sand....du vet dom där sandlådorna som ställs ut för att bekämpa halkan hehehe fogden har jagat mej för en skitsak i flera år nu, tänkte bjuda hem honom en dag...............

Posted on: 2007/1/25 12:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper