vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 7 8 9 (10) 11 12 13 ... 17 »

Anonym
Re: Bara svenska i skånsk skola
Maggot
Läs humanpsykologi. Och byt namn på tråden till:

Uppfärstorade problem med inslag av generalisering som resulterar i frustration och okunskap!

Jag tror du bara använder ordet integration som en ursäkt. Bakom ursäkten döljer sig frustration och ångest över din egen livssituation. Du är fylld med negativa tankar som går ut över din varadag.

Du som spelar poker borde ta humanpsykoligi på allvar, du lär inte bli en vinnare utan den kunskapen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
TheAssasin
Du som är så buddistisk och esoterisk lagd borde veta att vi alla utvecklas med tidens mogenhet (reinkarnation) och du har ingen rätt att tracka ner mig för du har varit lika obildad och dum själv enligt den livsåskådningen.

Personligen ger mig själv rätten att gnälla lite då och då och även provocera och snacka skit om folk (jag är nämligen inte mer en en sketen arbetargrabb i förorten), och det kanske är jävligt fult gjort.

Men det som är värre är att säga att man är så medveten,lojal och öppen och skryta om att man sätt ett gigantisk mönster i politiken och varit andligt upplyst sen barnspel och samtidigt trycka ner folk, skratta åt dom bedömma deras hälsatillstånd och kalla folk för idiotiska rasister.

hela tiden slingrar du dig vägrar svara på frågor och går till personagrepp kan du inte bemöta mina frågor och påståenden utan bara ska kommentera min hälsa råder ja dig att bli doktor och sluta skriva du gör nämligen bara bort dig när du blir så arg så du avslutar konton och kommer tillbaka när du lugnat ner dig.

Det låter dock bra att du ska starta en sida (men är tanken att "konkura" ut vaken så kan man fråga vad syftet är)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Maggot
Läs humanpsykologi. Och byt namn på tråden till:

Uppfärstorade problem med inslag av generalisering som resulterar i frustration och okunskap!

Jag tror du bara använder ordet integration som en ursäkt. Bakom ursäkten döljer sig frustration och ångest över din egen livssituation. Du är fylld med negativa tankar som går ut över din varadag.

Du som spelar poker borde ta humanpsykoligi på allvar, du lär inte bli en vinnare utan den kunskapen.

(amatörpsykologernas dag 25januari) eller vadå?
jag bär inte på ångest jag inte direkt en arg människa utan en människa som är orolig för mina medmänniskor i förorter i sverige och i världen.

att läsa psykologi har ja gjort (200 poäng) och frimuraren frojd och andra dårar var inte min melodi så jag hoppar nog av det.
jag har även ett råd till dig.
Läs mindre och lyssna på folk ute i förorter säger ta en semester slå upp ett tält i rosengård eller hammarkullen.

visst har ja inte tänkt på i angered hela livet men det är inte så illa att jag vill panikflytta men en sak är säker kylla och hat finns här i centrum och svenskar är minst av alla välkommna

See User information
Nu får alla ta det lite lungt å sansat.

TheAssasin <--
Det fins inget Ni i vaken. Vakens består av alla medlemar. Jag tycker att du har massa fina ideer, om du skulle sluta att dömma de som inte tycker som du så blir det säker ännu bättre.

Så slåss inte mot varandra, övertala inte varandra. Förså varandra och hjälps åt att sprida kunskap till alla människor.

Kram

Posted on: 2007/1/25 17:38
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
ang meditaion så utövar ja det ibland det var mer förr men men

Anonym
snacka skit bara en 20 åring utövar meditation förr ja när då när du bvar 10 eller du är inte ens färdigutbildat snacka inte skit.

Jaha jaxtone så det var micro som förknippar medelvägen med att ha djursex flåt där blandade ihop lite var för trött.

En admin Rasse Och En Admin Sodomi.

Vilken djävla skämt sida Vaken.se alla är vakna men ingen medveten.

Anonym
jag är inte rasist!
Jag ber dig lämna denna tråd nu annars ip bannar jag dig

Anonym
Och Du Ska Låtsas Föreställa Vara Medveten .

Anonym
TheAssasin !
om vi bortser från att jorden är "rund och alla får bostätta sig precis var dom vill" ser du då någon som helst fara med massinvandring och mångkultur?
Du vet att det ingår i illiminatis plan va?

Anonym
Ja i fråga av ekonomisk karaktär ja.
Den kulturela löser sig självt eftersom i slutändan kommer folket ta till sig fördelarna av allt och gå vidare.
Det är enda sättet och gå vidare och lära sig av misstagen och flöda.

Men det är ju ochså illuminaty som håller i ekonomin och ser till att resurserna inte finns och klass skillnaderna skapas.
Pga av detta så spelar man dom i händerna när man väljer sida hur man än gör eftersom dom lagt spelreglerna och gränserna som vi agerar utifrån..

Därav är det 1000 ggr viktigare att upplysa istället för att ta part och anklaga någon sida när människan bara försöker överleva och anpassar sig till sin omgivning där tanken är en biprodukt.
Dom riktiga skurkarna är dom som stiftar lagarna håller i pengarna och på ett sniket sätt metodiskt räknar ut hur våra känslor och uppfattning ska manipuleras med falsk kunskap förvriden historia osv.

Vad människan största problem är att utbildning och media är korrumperat från grunden och våran första stimulans (FalskKunskap) som lägger grunden till personligheten och är förrutom focus en grundsten till uppfattningen.

Resultaten blir att man ljugs till halva livet.
Resten av livet jobbar man på lära känna sig själv fast konsumentsamhället bekämpar medvetandet på alla sätt.
Det mesta i lagen är till för att lystra till egot och kontrolera oss.
Du finner sanningen som tillåter dig att känna klart och därefter tänka klart med vilja diciplin och förståelse.
Inser man processen som leder till tanke. Varför lidande uppstår.
Vad sanning och orsak och verkan är.och dom stora sanningarna ser man bortom siluetten.

Fråga er själva själv
Vad är jag.
Är jag min uppfattning ?
Var kommer känslorna ifrån när började dom hur varför osv osv.
Det är en bra start.
när man insett sin anpassning och att allt är ett ser man alla andras anpassning ochså men inse kunskapen och sanningen först..
Its like the matrix dom flesta är uppkopplade till okunskapens matrix och spelar agenterna i händerna med okunskapen av sin anpassning och är därav möjligtvis ett hinder av sin egen okunskap eller en möjlig agent styrd av trångsyntheten.
Om du frågar mig är dom flesta människor så omedvetna att doms inser inte bilden och bortom och skulle därav inte kunna råda över sina egna öden då deras uppfattning är så förvriden att känslorna tolkas fel & dom skulle dömma sig själva och alla andra ner i stöpet.
Man får inte välja och svälja det blå eller röda pillret i livet den trycks ner i halsen på oss från början och traumat uppstår.

Efter du insett den 8 faldiga vägen som ser olika ut(Den rätta börjar med focus) och inser din anpassning

Testa dessa Böcker.

Beyond the himalyas.

The Yoga Of Christ.

Då kanske du inser och känner att sanningen är i allt och allt är ett och lär känna det frustrerade jaget som tolkar känslorna fel från hjärtat och slipper använda ögonen.

Komihåg allt har sin tid och plats = Ordning

Sinnet är som en labyrint av tankar och känslor som måste tolkas rätt låsas upp i rätt ordning och olika människor har olika dörarar att låsa upp beroende på var i sin utveckling i denna labyrint dom står.
Allt är en anpasning av sin omgivning och ett utryck för sanningens lagar,¨
Varandet Nuet Sanningen = Lagra energi Överföra energi producera Energi= Orsak Verkan -Karma.

När du inser att allt - dina celler tankar vanor mönster naturen djuren psyket osv osv följer en och samma lag inser du och vad du är produkten utav.

Skillnaderna mellan medvetna människor och omedvetna människor är.

Den medvetna ser orsakerna till verkan och agerar inte spontant på känslor utan att medvetet känna efter och tolka dem rätt enligt sanningen lagar. Och finner sig därav inte i ångest situationer och situationer baserade på idiotiska val som saknade försynthet.

När du ser orsakern och verkan i allt och sanningens tecken och inser anpassningarna är du aldrig ensam och universum jobbar åt dig.

Edited by TheAssasin on 2007/1/25 18:41:51
Edited by TheAssasin on 2007/1/25 18:49:26
Edited by TheAssasin on 2007/1/25 18:51:44

Anonym
TheAssasin skrev
Startar min egen sida snart och den kommer lätt ÄTA UPP ERAN.
Gör det då ingen kommer att gråta för det .
TheAssasin skrev:För att till skillnad från er som lärde er kunskapen och blev medveten om sekterna så föddes jag med den kunskapen och känt till historian redan som liten. Ok är du en ny messias. Ingen här på detta forum kan till 100% veta hur världen styrs.

TheAssasin skrev:Ni kan bara tolka 50% av er högra hjärna det märks på era värderingar som bevisar att ni inte är medvetna om den kraft som binder allt och håller sanningen i konstant rörelse.
Vem är du nån sorts framavlad över människa, din människo syn är skrämmande bara för att man inte tycker som du så har mindre intellekt?
TheAssasin Skrev:
Lool gissar att era föräldrar mestadels tycker likadant som er ,
Ni vet inte mycket om den medvetenhet ni postar men om kanske 10-15 år det är just därför ni postar massa skit och inte har något eget och komma med i detta ämne.
Ok så att alla som ser det mångkulturella samhället som ett stort hot har fåt det inprintat det från sina föräldrar det kan inte ha uppståt kring livserfarenhet eller klarsynhet tror du ?
TheAssasin Skrev:Uppfärstorade problem med inslag av generalisering som resulterar i frustration och okunskap!

Jag tycker du bör ransaka ditt eget betendemönster innan ni kommer med personangrepp det drar bara ner debattnivån. Om du nu tycker att du
kan allt vet allt så förstår jag inte varför duödslar tid på detta forum ?

Anonym
Quote:

TheAssasin wrote:
snacka skit bara en 20 åring utövar meditation förr ja när då när du bvar 10 eller du är inte ens färdigutbildat snacka inte skit.

Jaha jaxtone så det var micro som förknippar medelvägen med att ha djursex flåt där blandade ihop lite var för trött.

En admin Rasse Och En Admin Sodomi.

Vilken djävla skämt sida Vaken.se alla är vakna men ingen medveten.

Vad har du fått djursexet ifrån? Att det skulle tillhöra svensk kultur? Det är ju nämligen det enda du tjatat om det senaste?

I Indien så gifte sig en man med en get för inte så längesen. I samma land så var det nån kvinna som hade en "sexuell relation" med en orm? Vart i helvete är det du vill komma med dina påståenden?

See User information
Jag ber alla igen att tänka på tonen i diskussionen.

TheAssasin har säkert massa att ge till detta forum, liksom alla andra.

Sluta bara attakera varandra och akseptera de brister som ni anser att andra har.

Troligen tror ni ungefär samma sak i alla fall men har någon form av behov av att visa eran unika person :)

Posted on: 2007/1/25 19:33
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Följerna vi ser av mångkulturen är
våldtäckter personrån (invandrare är överrepresneterade)
folkgemenskapen försvinner (det finns ingen gemenskap i angered och bergsjön det finns ingen respekt)
kutluren försviner man kan inte fira lucia på dagisen längre
hur ska alla kulturen kunna överleva i en mångkultur för mångkultur är det samma som blanda alla kulturer D.V.S ingen kultur alls
det talas en massa språk man inte förstår och blir mer och mer segregerat.

Anonym
Arbete & integration
Malmö är en internationell stad och idag bor här människor från mer än 150 länder. Var fjärde malmöbo är född utomlands. Det skapar förutsättningar för mänskliga möten som befrämjar hela vårt samhälles utveckling. Integration är en ömsesidig process som innebär att alla tillhör och deltar i samhället.
Alla människor ska på likvärdiga villkor ha tillgång till arbetsmarknaden och ett meningsfullt arbete för att kunna försörja sig och leva ett självständigt liv.

hämtat från malmö stads hemsida : Så här lyder Malmö Stads slogan "MÅNGFALD MÖTEN MÖJLIGHETER" patetiskt har tex Göteborg eller STHLM stad någon liknande trr slogan?

Det skapar förutsättningar för mänskliga möten som befrämjar hela vårt samhälles utveckling
,ja det vil jag lova men knappast til det bättre snararare till det sämre.

Här har ni ett ex på hur man från Malmö Stads accepterar och inbjuder till att folk inte kan svenska i Sverige
detta dokument är förutom på eng och sve äveb översatt på 6 olika språk.
http://www.malmo.se/arbeteintegration ... 103b8f15916800070282.html

Anonym
Ni som inte besökt Malmö eller ni som varit där men inte varit på möllevångstorget bör besöka detta multikulturella paradis blandat med mycket studenter och vänster drägg ni kommer granterat inte känna igen er minst 70% av alla skit affärer och resturanger är drivna av araber, asiater ,juggar ,m.m. även många av skyltarna står på deras moders mål.
Det e rena penning tvätt marknaden ett skatte fifflar paradis utan dess like med indrivnigs verksamhet m,m skillnaden från detta och
andra kulturberikande platser är att den ligger väldigt centralt till skillnad från bla Lindängen ,Rosengård ,Holma som ligger i ytterområde och jag tror inte där är e någon stadsdel som södra innerstaden som inkluderar Möllan, Norra och Södra sofielund m.m som har ett sånt stort antal svenskar med annan etnisk bakgrund på en sån centralt belägen plats i Sverige.I GBG
Sthlm m.m så bor väl mest svenskar med annat etniskt ursprung i förorterna alltså mest koncentrerat kring dessa områden rätta mig gärna om ni har en annaN erfarenhet kring detta .

Anonym
Till Assasin och ni andra som kritiserar Vaken.se... säg mig någon annan sida i Sverige där dessa saker diskuteras på samma öppna sätt! Det är ju ett gott försök i alla fall och vem har påstått att Vaken.se är färdigutvecklat på något sätt.

Det finns ett antal personer här inne som under resans gång lärt sig nya saker och i en del fall till och med gjort en 180 graders vändning i sitt medvetande. Det är väl detta som är poängen... att inte alla tycker likadant.

Därför tycker jag det är skrämmande låg nivå på kritiken...

Quote:
Assasin:
Kom tillbaks när du lärt dig meditera och talar som en human människa och själv inser vad du säger. Jag e fett less på ämnet eftersom jag inte vill göda aphjärnan med att kasta karma på en massa Bs. Därav lägger jag ner tråden för min del. Eran aphjärna kommer fortsätta jiddra och spela allan ni kommer säkert posta minst 20 sidor till med Bs.

Men gå låt folk gå igenom tråden så inser ni hur idiotiska ni låter,

Inte undra på att man träffar folk på nätet som tycker vaken.se är packat med dårar

Ursäkta om jag lite finkänsligt påpekar att de "folk" du träffar på nätet som har åsikter om Vaken.se inte är nån bra referens för om vissa fakta gällande detta ämne skulle stämma eller inte. Vad folk "tycker" är en sak! Vad de tillåts veta eller skaffa sig kunskap om är mer viktigt!

Jämförelse med en fårskock är inte dum eftersom människan vikt sig för grupptryck under större delen av den moderna tidsåldern.

Du lät just som en tant som suttit på en syjunta och kommer hem och skvallrar om att alla andra tanter på syjuntan minnsan "tyckt" att rosa är årets modefärg! Patetiskt eller hur?

Quote:
Assasin:
Att din polare är omedveten och gillar djursexjaxtone bevisar inte att det är rätt eller att han är upplyst snarare har en skadad självbild.

Jag fattar ärligt talat inte vem du talar om? Vilken polare? Jag känner faktiskt ingen som du beskriver. Läs hela inläggen klart innan du svarar!

Quote:
Assasin:
Ni postar vaken länkar och metoder till meditering och medvetenhet men ni studerar dem inte för ett öre och fattar inte ens vad jag säger för att ni är OMEDVETNA.

Ja jaxtone medelvägen är den rätta men medelvägen är inte endast en fysisk väg utan en blandning av att ha etablerat kontakt genom självkännedom och känslomässig intelligens till den nivå att man kan tolka sitt hjärt och sin hjäna,

Ni kan bara tolka 50% av er högra hjärna det märks på era värderingar som bevisar att ni inte är medvetna om den kraft som binder allt och håller sanningen i konstant rörelse.
Maggots vänstra hjärnhalva kan jag säga redan nu är känslomässigt stressad och överbelastad vilket innebär att du inte lyssnar på ditt hjärta.

Är det Dr. Assasin som ordinerar sin totalitära sanning? För att försöka spela doktor får jag erkänna att jag tycker du verkar aningen pårökt och flummig!

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
Ni som inte besökt Malmö eller ni som varit där men inte varit på möllevångstorget bör besöka detta multikulturella paradis blandat med mycket studenter och vänster drägg ni kommer granterat inte känna igen er minst 70% av alla skit affärer och resturanger är drivna av araber, asiater ,juggar ,m.m. även många av skyltarna står på deras moders mål.
Det e rena penning tvätt marknaden ett skatte fifflar paradis utan dess like med indrivnigs verksamhet m,m skillnaden från detta och
andra kulturberikande platser är att den ligger väldigt centralt till skillnad från bla Lindängen ,Rosengård ,Holma som ligger i ytterområde och jag tror inte där är e någon stadsdel som södra innerstaden som inkluderar Möllan, Norra och Södra sofielund m.m som har ett sånt stort antal svenskar med annan etnisk bakgrund på en sån centralt belägen plats i Sverige.I GBG
Sthlm m.m så bor väl mest svenskar med annat etniskt ursprung i förorterna alltså mest koncentrerat kring dessa områden rätta mig gärna om ni har en annaN erfarenhet kring detta .
Hötorget i sthlm, saluhallarna, torgen i förorterna överallt är de icke etniska svenskar som har sina stånd, av den enkla anledningen att inte en svensk ungdom skulle sjunka så djupt bara för att få ett jobb, lika är det väl med resturanger och pizzerior, eller annat som kräver en arbetsinsats, beträffande studenter och vänsterdrägg så finns massor av studenter men inte så mycket vänsterdrägg, här upp är det finare människor som håller hus sådana som röstar reinfeldt å så där........du vet högerfolk.

Posted on: 2007/1/25 20:54
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:

Jag har besökt möllan vid väldigt många tillfällen eftersom jag har vänner som bor där (Svenska) Det är för mig den absolut trevligaste statsdelen i Malmö om du frågar mig.
Ja, Det förekommer våld där som det gör i övriga Sverige som är tätbefolkat. Jag har personligen inte kännt rädsla eller förakt när jag har besökt Möllan. Tvärt om
I love the place. God mat, god stämmning och trevliga människor. Det är betydligt trevligare runt möllan och folketspark än från Triangeln och neråt.
If u ask me....

Jag tror det hänger på vad man retar sig på och lägger ner sin energi på. Det är ganska negativt att gå om kring och se ner på invandrare, det smittar av sig på eran vardag som får konsekvenser av det. Det blir aldrig positivt genom att tänka negativt helt enkelt.

Anonym
Möllan kan ju vara ett bra exempel på att de faktiskt jobbar och försörjer sig själv. Väldigt många av dem iaf, självklart går många på bidrag också. men det är väl myndigheternas ansvar att stifta nya lagar om de gamla inte fungerar?

Jag har heller aldrig upplevt några direkta kommunikationsproblem om jag handlar något på möllan, varken kläder eller mat. Det är en erfarenhet man får om reser mycket. Man använder kroppspråket och tar det lugnt, det brukar lösa sig.

penningtvätt? Var får du det ifrån. är det en reaktion av misstänksamhet mot invandrare. De betalar skatt som alla andra, självklart fuskar en del, men hey? ge mig ett exempel på en medel Svensson som inte har försökt hitta sk kryphål i deklarationen?

Anonym
Quote:

Hötorget i sthlm, saluhallarna, torgen i förorterna överallt är de icke etniska svenskar som har sina stånd, av den enkla anledningen att inte en svensk ungdom skulle sjunka så djupt bara för att få ett jobb, lika är det väl med resturanger och pizzerior, eller annat som kräver en arbetsinsats, beträffande studenter och vänsterdrägg så finns massor av studenter men inte så mycket vänsterdrägg, här upp är det finare människor som håller hus sådana som röstar reinfeldt å så där........du vet högerfolk.

Nu vet jag ju inte var det där jävla "hötorget" är men jag känner en hel del svenska ungdomar som sökt över 100 jobb såsom diskare, utan att ens bli kallad till en enda intervju.
Då när jag var arbetslös sökte ja såna jobb och det gjorde svenskarna på (arbetsförmedlingkursen) och mina vänner med.

Anonym
Jag ser inte ner på invandrare ,inlägget var skrivet ur ett ikatagande perpspektiv åt folk som inte besökt platsen är man för mångkultur så e ju stället perfekt har själv bott i närheten och aldrig själv blit rånad där .Tycker om många av dem äldre byggnaderna och torget men e inte inte så inmpad över maten och krogarna där har du besökt gammla stan gustav adolf och stor torget mång trevliga byggnader . Vill jag ha kulturutbyte av den kallibern så föredrar jag att få det på semestern inte ble påtvingad det här i Sverige smaken e ju som baken alla har en.

Anonym
Malmö har jag inte en anning koll på men efter att ha kollat på BRÅs statestik, så verkar det inte vara så "mysigt" där på kvällarna precis

Anonym
Finns det någon svensk kultur i malmö?
svenska resturanger osv?

« 1 ... 7 8 9 (10) 11 12 13 ... 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper