vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Den man som civilklädda engelska poliser sköt ihjäl var oskyldig!

See User information
Som ni kanske vet så sköt civilklädda engelska poliser ihjäl en man i går i londons tunnelbana eftersom man trodde att han var en terrorist med explosiva medel lindade runt kroppen. Man trodde att han hade något att gröra med de senaste explosionerna i Torsdags. Poliserna förföljer honom från det att han lämnar hemmet till tunnelbanan då börjar de springa efter honom med vapen och civilkäder, mannen som var asiat blev orolig och började springa ifrån de tills polisen lyckades få ner honom på marken och man hade honom under kontroll, men ändå så skjuter man 5 skott i skallen på honom. Så de massakrerade en troligtvis oskyldig man mer eller mindre.

http://www.sky.com/skynews/article/0,,30000-1190065,00.html

Posted on: 2005/7/23 18:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Den man som civilklädda engelska poliser sköt ihjäl var oskyldig!
Mannen var också helt oskyldig. Många argumenterar att han sprang ifrån poliserna. Ja, men vet vi omständigheterna? Poliserna uppgavs vara civilklädda. Tänk dig själv, du går från ditt hem, okända människor börjar förfölja dig och du försöker självklart fly ifrån. När de drar vapen blir du ännu mer rädd och försöker springa ifrån för att rädda ditt liv. Du blir överbemannad på marken och får fem skott i skallen. Detta bara för att du inte visste att dessa okända män var civilklädda poliser.

Nu är jag verkligen rädd för att åka till London, inte för terrorister, utan för att bli misstänkt terrorist och bli ihjälskjuten av polis.

Så om jag blir förföljd av en okänd människa i London, som sedan jagar mig med pistol - ska jag då chansa på att det är en civilklädd polis eller fortsätta springa för sitt liv och ändå riskera att bli ihjälskjuten? Vad har man då för val?

Yeah.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Exakt, men har poliserna verkligen bekräftat att man skrek ut att man var poliser? Aja jag hade defenitivt inte lyssnat på de, hade blivit riktigt misstänksam om män med automatvapen i civilkläder hade börjat jaga mig.

Han här som blev mördad blir kanske en martyr för muslimer och skulle sånt här hända i framtiden igen, då är det nog inte helt omöjligt med ett uppror från muslimerna i england, de är ju trots allt en hel del.

Jag skulle väl ha varit liiite mer försiktig om jag hade åkt till London, är muslim, har ett muslimskt namn och ser så klart ut som en de skulle vara misstänksamma mot.

Posted on: 2005/7/23 22:43

Anonym
ännu en anledning för oss blattar att skaffa vapen.
händer det i LOndon så är dom svenska frimurar brödrerna inte långt efter att göra samma saker här..

Vardags kriget är numera ett faktum..
Människorna mot systemet..

Anonym
Enligt media så var killen ingen muslim, utan en brasiliansk elektriker.

Jag hoppas kritiken blir så stor att polisen blir tvugna att återkalla denna order om dödskjutningar. Någon som vet hur länge detta ska gälla? Hela tiden?

Anonym
Intressanta är också att vittnen har sagt att killen såg inte alls ut att kunna bära något under sin jacka. De säger att det var misstänkt för han hade en tjock dunjacka, vinterjacka på sig i sommarvärmen. Ja, men killen kanske hade en orsak? Han kanske inte hade råd att köpa en sommarjacka?

Polisen försvarar sig med att han vägrade stanna på order. Herre jultomte, killen blev ju jagad av för honom okända män i jeans, vita tshirts och pistoler. Han måste ju ha blivit panikslagen och försökt rädda sitt eget liv. Klart han inte lyssnar på om de skriker när han försöker hålla sig vid liv. Han kanske inte heller hörde något i allt tumult. Han kanske var döv eller hade nedsatt hörsel?

See User information
Det som är mest oroväckande är att de vägrar upphöra med "skjut för att döda", de borde ju ha lärt sig av sitt misstag kan man ju tycka.

Posted on: 2005/7/24 12:20

Anonym
Undrar om detta är en ny permanent regel polisen där nu kommer att ha fortsättningsvis.

Polisen ska väl skydda medborgarna, inte döda dem med fem skott i skallarna?

Det verkar som om ett par människor till, måste sätta livet till, innan de tar bort lagen.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper