vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Motiv till attentaten
Quote:

maggot wrote:
zpz2 och Zink (jag är ju själv ganska övertygad om att 911 var ett insiderjobb) men om det inte var det, och "kriget mot terrorn" idag är äkta finns det då en möjlighet att när usa stoppat alla hot (utplånat al ciada) att de börjar ljuga om terrorhot för att gå in i andra länder.
för om mellanösternsnubbar kan vara onda och elaka så måste väl Amerikaner oxå kunna vara det?

Visar inte Irakkrigets utveckling hur svårt det är att styra händelser även om landet som försöker göra det heter USA. Det verkar gå helt på tok för USA i Irak.

Därför anser jag alla insideridéer att USA kunde utföra 911 själva innehålla för stora risker för fel då många personer måste ha varit insatt i det och dels behövts för att utför det hela.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Irak kriget går precis som planerat, läs dom officiella dokumenten.
Nästa land blir iran men innan det får du ett nytt terrorattentat att webbdebunka och samla glödande kol på ditt huvud.
Snart har ni väl lagar som förbjuder våra åsikter men det skiter jag i, det är krig och jag har många på min sida.

Posted on: 2007/1/27 20:59
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

zink wrote:
Quote:

maggot wrote:
zpz2 och Zink (jag är ju själv ganska övertygad om att 911 var ett insiderjobb) men om det inte var det, och "kriget mot terrorn" idag är äkta finns det då en möjlighet att när usa stoppat alla hot (utplånat al ciada) att de börjar ljuga om terrorhot för att gå in i andra länder.
för om mellanösternsnubbar kan vara onda och elaka så måste väl Amerikaner oxå kunna vara det?

Visar inte Irakkrigets utveckling hur svårt det är att styra händelser även om landet som försöker göra det heter USA. Det verkar gå helt på tok för USA i Irak.

Därför anser jag alla insideridéer att USA kunde utföra 911 själva innehålla för stora risker för fel då många personer måste ha varit insatt i det och dels behövts för att utför det hela.

På tok?
De har tillsatt en regerin som de styr bakom kulisserna och ska skicka mer trupper. De har lyckat att ta en strategiskt viktig plats för vidare krig, omringat fienden. Kaoset kan jag omöjligt tolka som sant eller falskt eftersom jag inte kan bevittna det själv. Men kaoset är bevisligen en fungerande metod för att skicka mer trupper.
Visst går det som planerat.

See User information
ORDO AB CHAO aka problem reaction solution

Posted on: 2007/1/27 21:17
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

Jag förstår inte vad som går så fel med kriget i irak.

Tror du syfter idag är att ta bort alla muslimska extremister och tillsätta en 100% irakisk regering med vanliga irakier?
varför går USA inte bara ut ur irak?
Amerikanarna vill se det, Irakier vill inte ha dom där.
vad gör dom egentligen i irak?
åt vilka går oljan?
hjälpa irakier hur man bygger upp en demokrati?
jag tror irakierna kan klara upp det själva...

irak åt irakierna
israel ut ur palestina och sverige åt svenskarna

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Jag förstår inte vad som går så fel med kriget i irak.

Tror du syfter idag är att ta bort alla muslimska extremister och tillsätta en 100% irakisk regering med vanliga irakier?
varför går USA inte bara ut ur irak?
Amerikanarna vill se det, Irakier vill inte ha dom där.
vad gör dom egentligen i irak?
åt vilka går oljan?
hjälpa irakier hur man bygger upp en demokrati?
jag tror irakierna kan klara upp det själva...

irak åt irakierna
israel ut ur palestina och sverige åt svenskarna

Fel och fel.
Det beror vilka ögon man betraktar kriget med. För dig och mig kan dessa frågor ställas utan verkliga svar och man kan undra vad som går fel.
För dem som för kriget går det som planerat. De vill skapa kaos för att kunna skicka mer trupper. De vill inte ha demokrati eller Irak åt Irakierna. De vill erövra andra länder i regionen och en bra ursäkt för att göra det är kaos som resulterar i mer trupper.

Alla dessa självmordsbomber och bilbomber som rapporteras varje dag via MS media. Vem undersöker det, hur kan vi veta att det är extremister som står bakom och inte USA? Så fort det sprängs så nämner det terror och självmordsbombare utan att en undersökning har gjorts. Händelsen får en stämpel som inte bevisar något utan skapar bara en opinion och uppfattning som är vriden och saknar bevisning. Jag har svårt att svälja att en muslim bombar en annan muslimsk moské som det ibland rapporteras om. Det blir helt fel? och existerar inte. det är ett utmärkt sätt att skapa kaos mellan folkgrupperna i Irak, false flag.

Anonym
Fel fel?
jag håller ju med dig dock är det väl självklart att det finns galna muslimer som det finns galna norskar.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

BuckFush wrote:
Vilket trams, IsRaEl (stavningen förstår du inte, lika lite som JahBuhLon), vet du varför du tycker att Palestinierna inte ska få leva ifred? Jo du är en neo-con idiot.

Oj vilka totala kunskapsluckor.

Jag redovisar INTE mina åsikter utan allmänt kunnande.

Ta och börja höra på radio och läsa i tidningar

Jag är otroligt förvånad över att det jag skrivit verkar vara så okänt att det tolkas helt fel.
Det är du som kallar dig kritiker! Du sväljer elefanter å silar mygg. Du tror på media.Men svara på om det var en politiskt attentat runt 911 ....vem hade(har ) utrustnigen att utföra detta på världs polisens gård??

Posted on: 2007/1/28 16:50

See User information
Quote:

zink wrote:

Flera i arabländerna ser USA som sin fiende därför att USA stöder Israel i Israel-Palestina konflikten och de mest extrema araberna som bl.a. Usama bin Laden har förklarat ett heligt krig mot USA. Araberna ser palestinierna som sina vänner.

Ser du även detta som en plattityd så uppmanar jag dig att strunta i att kommentar vad jag skriver

Ehhh, ja detta är ännu en plattityd. Grattis!

Den dagen jag tar uppmaningar från zink på allvar har inte kommit, och lär så aldrig göra.

Zink skriver torftigt och föga övertygande, som om han följer en manual. I den här tråden verkar han sitta med en "How to create a terrorist"-manual framför sig.

Resonemangen är naiva och lika kliniska som matematiska ekvationer:

Muslim = Självmordsvillig
Arab = USA-hatare

Muslim+Arab=9/11

På detta sätt inbillar sig zink att han är övertygande. Han verkar tro att verkligheten för alla andra skapas i hans eget huvud.

Hur kan en person som zink sitta på detta forum och skrika att andra skall presentera detaljerade förklaringar, när han själv anser att ett kollektivt självmord kan förklaras i en mening. Det enda zink lyckas med här är att bevisa sin egen arrogans, inkonsekvens och avsaknad av självkritik.

De påstådda kaparna skall av zink och hans gelikar, i möjligaste mån, berövas sina mänskliga egenskaper och framställas som robotar. Maskiner utan historia, familj eller tanke på framtiden. Kan man hitta 19 sådana personer för att få dem att sammarbeta och målmedvetet träna inför sin egen död?

På samma kliniska sätt skall kaparnas anlednig till att "attackera USA" framställas. Det måste hittas på en förklaring till att deras mål blev USA. EN anlednig som kan verkar rimlig, utan att vara så kraftig att den riskerar väcka sympatier för kaparnas val av mål. D v s USA får inte kritiseras för hårt. Zinks argument:
"Flera i arabländerna ser USA som sin fiende därför att USA stöder Israel i Israel-Palestina konflikten" lyckas med det.

Men om nu detta skulle vara anledningen att attackara USA, varför föll då inte valet på Israel?

För er som inte sett Michael Moores Oscarsbelönade dokumentär "Bowling for Columbine" en kort kort beskrivning av budskapet i filmen:

(Anledningen till att så många männinskor i USA dödas med handeldvapen beror på den rädsla som råder i landet. En rädsla som skapas men framför allt underblåses av massmedia.)

Nu skall denna rädsla exporteras! Det har skapats en Fiende som ser ut som en mäniska men som under ytan är mer robot än mäniska. Denna Fiende kallas Terrorist. Han känner inte vid några specifika landsgränser, vare sig där han föds, tränas eller kan tänkas att bomblikt brisera. Detta gör att mäktiga länder kan peka på valfritt land, säga terrorist och "vidta åtgärder".

Några har bestämt att det skall bedrivas Häxjakt nu på 2000-talet, över hela välden. Det är samma personer som skapat Fienden, och det är inte Al Qaida som är skaparna.

Posted on: 2007/1/28 19:55

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Flera i arabländerna ser USA som sin fiende därför att USA stöder Israel i Israel-Palestina konflikten och de mest extrema araberna som bl.a. Usama bin Laden har förklarat ett heligt krig mot USA. Araberna ser palestinierna som sina vänner.

Ser du även detta som en plattityd så uppmanar jag dig att strunta i att kommentar vad jag skriver

Ehhh, ja detta är ännu en plattityd. Grattis!

Den dagen jag tar uppmaningar från zink på allvar har inte kommit, och lär så aldrig göra.

Zink skriver torftigt och föga övertygande, som om han följer en manual. I den här tråden verkar han sitta med en "How to create a terrorist"-manual framför sig.

Resonemangen är naiva och lika kliniska som matematiska ekvationer:

Muslim = Självmordsvillig
Arab = USA-hatare

Muslim+Arab=9/11

På detta sätt inbillar sig zink att han är övertygande. Han verkar tro att verkligheten för alla andra skapas i hans eget huvud.

Hur kan en person som zink sitta på detta forum och skrika att andra skall presentera detaljerade förklaringar, när han själv anser att ett kollektivt självmord kan förklaras i en mening. Det enda zink lyckas med här är att bevisa sin egen arrogans, inkonsekvens och avsaknad av självkritik.

De påstådda kaparna skall av zink och hans gelikar, i möjligaste mån, berövas sina mänskliga egenskaper och framställas som robotar. Maskiner utan historia, familj eller tanke på framtiden. Kan man hitta 19 sådana personer för att få dem att sammarbeta och målmedvetet träna inför sin egen död?

På samma kliniska sätt skall kaparnas anlednig till att "attackera USA" framställas. Det måste hittas på en förklaring till att deras mål blev USA. EN anlednig som kan verkar rimlig, utan att vara så kraftig att den riskerar väcka sympatier för kaparnas val av mål. D v s USA får inte kritiseras för hårt. Zinks argument:
"Flera i arabländerna ser USA som sin fiende därför att USA stöder Israel i Israel-Palestina konflikten" lyckas med det.

Men om nu detta skulle vara anledningen att attackara USA, varför föll då inte valet på Israel?

För er som inte sett Michael Moores Oscarsbelönade dokumentär "Bowling for Columbine" en kort kort beskrivning av budskapet i filmen:

(Anledningen till att så många männinskor i USA dödas med handeldvapen beror på den rädsla som råder i landet. En rädsla som skapas men framför allt underblåses av massmedia.)

Nu skall denna rädsla exporteras! Det har skapats en Fiende som ser ut som en mäniska men som under ytan är mer robot än mäniska. Denna Fiende kallas Terrorist. Han känner inte vid några specifika landsgränser, vare sig där han föds, tränas eller kan tänkas att bomblikt brisera. Detta gör att mäktiga länder kan peka på valfritt land, säga terrorist och "vidta åtgärder".

Några har bestämt att det skall bedrivas Häxjakt nu på 2000-talet, över hela välden. Det är samma personer som skapat Fienden, och det är inte Al Qaida som är skaparna.

Har du aldrig i ditt liv hört på en analys om den politiska situationen i Mellanöstern?

Om du hade gjort hade du insett att det jag redovisar kommer från dessa analyser och är inte något jag bara hittar på.

Dessutom drar du väldig långa växlar på den redovisade analysen vilken ytterligare visar hur lite orienterad du är om situationen i Mellanöstern för då hade du vetat att analysen är mer neutral än vad du tror.

Jag anser INTE att arabernas motvilja mot USA gör dem till robotar som du tror. Jag anser inte att några personer på denna jorden är några robotar. Men att du missat den stora skepsisen som finns i arabländerna mot USA är mycket överraskande

Hävdar du att arabländerna hyllar USA:s politik eller hur anser du att arabländerna ser på USA och dess politik?

Jag har sett Michael Mores ”Bowling for Columbia” så jag visste redan vad den handlade om.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper