vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Surfa och tanka samtidigt
Tjena alla.

Vet någon varför jag inte kan surfa samtidigt som jag laddar ner något från TPB. Eller surfandet blir hundra ggr segare när jag gör detta samtidigt.

någon som erfar samma sak? så var det inte innan jag flyttade. Kanske bara någon inställning?
Tacksam för hjälp. fortsatt trevlig helg.

Förövrigt kan jag tugga och gå samtidigt, men det är gränsfall.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Surfa och tanka samtidigt
Dubbelmoral!

Om du använder uTorrent(rekommenderat) som program för dina nedladdningar kan du strypa farten. Sätt den en bit under den fart som din lina har så lär det gå bättre. Då finns det alltid lite över till att surfa på, så gör jag och det går mycket smidigt.

Det finns under "inställningar" - "nedladdningar". Tror de andra torrentprogrammen har sådana funktioner också.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

void wrote:
Dubbelmoral!

Om du använder uTorrent(rekommenderat) som program för dina nedladdningar kan du strypa farten. Sätt den en bit under den fart som din lina har så lär det gå bättre. Då finns det alltid lite över till att surfa på, så gör jag och det går mycket smidigt.

Det finns under "inställningar" - "nedladdningar". Tror de andra torrentprogrammen har sådana funktioner också.

Tackar, men jag använder BitLord, men jag ska kolla på inställningar och se om jag kan lösa det ändå
Tack

See User information
Annars kan du använda ett program som heter Netlimiter för att ställa in hur mycket nät olika program ska få dra. Ett väldigt bra program som ger väldigt br ainfo om vad som använder nätet o.s.v

Ställ din upload på mellan 60-70% av din maxhastighet upp.

Sen har jag också märkt att just TPB tracken har en tendens att sega ner rätt ordentligt. Antar att det beror på att de har öppet användande och ingen registrering.

Du sa att du hade flyttat. Kanske behöver linan kalibreras efter ditt modem, ring och hör med din ISP. Jag hade mycket problem med det inna de fick ordning på min.

Posted on: 2007/2/5 22:43
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

Killawife wrote:
Annars kan du använda ett program som heter Netlimiter för att ställa in hur mycket nät olika program ska få dra. Ett väldigt bra program som ger väldigt br ainfo om vad som använder nätet o.s.v

Ställ din upload på mellan 60-70% av din maxhastighet upp.

Sen har jag också märkt att just TPB tracken har en tendens att sega ner rätt ordentligt. Antar att det beror på att de har öppet användande och ingen registrering.

Du sa att du hade flyttat. Kanske behöver linan kalibreras efter ditt modem, ring och hör med din ISP. Jag hade mycket problem med det inna de fick ordning på min.

Buggfri uppladdning skall aldrig vara mer än 20% av den maximala uppladdningshastigheten enligt min erfarenhet, föör att vara på säkra sidan, ställ den på 20 kb/s eller max 50 kb/s, speciellt om du har flera nedladdningsprogram igång samtidigt, jag brukade köra DC++ Bitlord och Emule samtidigt, där är man tvungen att stå på bromsen för att skiten skall funka, Netlimiter gör att du blir kickad från Dc tex, så det kanske man inte skall använda.

Posted on: 2007/2/6 1:49
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Jag kör min uoload på 100 kb(har 140 kb som max) Och har inga problem med att surfa. Även om jag laddar i 1 MB. Dc använder jag inte, bara torrent eller Limewire.

Posted on: 2007/2/9 3:40
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper