vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 17 »

Anonym
Re: Bara svenska i skånsk skola
Bireal!

Har du funderat på vad ordet subjektiv bedömning innebär... apropå icke amputerade tår och drogromantik?

Du visade just på hur en människa undviker all form av objektivitet för att ämnet cannabis ligger dig varmt om hjärtat.

Jobba på objektiviteten ett tag till så får du nog till det på slutet!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Insikt fungerar bara om man inser lagarna först.

Jag agerar för cannabiset för att till skillnad från dom omedvetna emot så är jag ingen människa som mördar oskyldiga med mina antagen och inställningar om något jag inte kan något om.

Objektiviteten & subjektiviteten kan du stoppa in i din högra hjärnhalva där den verkar trivas hos dig och stoppa huven i sanden - illusioner utan mening.

Tar en semester nu nog med karma kastat på sådant här .Ska söka upp en plats med bra stark chi med kraftiga mineraler.

See you i wouldnt wanna be you

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
ha det så trevligt och ta det lugnt med hashet

See User information
å på nå sätt tog den här tråden äntligen slut.......inlägg 292=13 passar väl bra................

Posted on: 2007/1/28 23:58
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Tycker tråden varit givande.
men ja har en känsla av att det kommer startas liknande trådar inom iaf två månader.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Tycker tråden varit givande.
men ja har en känsla av att det kommer startas liknande trådar inom iaf två månader.
294 inlägg om något som sprack ...........inte dåligt.

Posted on: 2007/1/29 0:07

Anonym
vad sprack?

Anonym
Ska ta en semester bort från struts samhället.

Ja tråden var givande äntligen tog den idiotin slut.

Kom ihåg vem som startade den.

See User information
Quote:

maggot wrote:
vad sprack?
dom skulle få prata på egenspråket på skolan, det gick inte att förbjuda

Posted on: 2007/1/29 0:54

Anonym
Innan jag tar min time off måste jag visa en grej.

Kommer ni ihåg denna haj 80 miljoner år gammal.

http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=10&clipID=14145

Den fångades pga människans idioti och dog.

Nu tänkte jag tänk om denna var den sista hanen på jakt efter en hona och lämnat djupen eller flyttade på sig pga miljöförändringar eller något annat.

Dom som fångade den hyllas och ingen reagerar på att man möjligtvis kanske utrotade en art.

Här är även ett klipp om leksaks robotar.

Science fiction igår verklighet idag.

Its all been planned.

http://pryl.feber.se/feber/

Edited by TheAssasin on 2007/1/29 2:18:10

Anonym
Ser inte koplingen till det och "svenska i skånsk skola" eller var det bara nåt du ville visa?

Anonym
Quote:
The Assasin:
Insikt fungerar bara om man inser lagarna först.

Ännu ett totalt meningslöst uttalande! Det där kan ju tolkas precis hur som helst beroende på vem som säger det och vem som lyssnar.

Samma meningslösa fraser hoppade emellanåt som små grodor ur munnen på Adolf Hitler, Idi Amin, Josef Stalin, Abraham Lincoln, Indira Ghandi eller Olof Palme. Helt katastrofalt dålig argumentationsteknik som kan appliceras på vem som helst när som helst utan att det säger ett smack! Eller Hur? Vems lagar förresten? Dina egna givetvis!

Quote:
The Assasin:
Jag agerar för cannabiset för att till skillnad från dom omedvetna emot så är jag ingen människa som mördar oskyldiga med mina antagen och inställningar om något jag inte kan något om.

The Assasin:
Kom nu ihåg att inför nästa punkt där du ber mig stoppa objektivitet och subjektivitet att ovanstående antagande om att alla som inte tycker som dig är omedvetna förmodligen är den mest subjektiva bedömning någon på det här forumet någonsin gjort utan att skämta. Vad får dig att tro att alla som inte tycker exakt som du i denna fråga skulle vara mördare av oskyldiga? Mycket märklig dialog du levererar faktiskt. Den ger inte mycket utrymme till framsteg för fler personer än tre. Du, dig själv och ditt ego! Kanske skulle ta och byta nick name till "The Demagog" istället!

Quote:
The Assasin:
Objektiviteten & subjektiviteten kan du stoppa in i din högra hjärnhalva där den verkar trivas hos dig och stoppa huven i sanden - illusioner utan mening.

Huven?

Quote:
The Assasin:
Tar en semester nu nog med karma kastat på sådant här .Ska söka upp en plats med bra stark chi med kraftiga mineraler.

See you i wouldnt wanna be you

So you wouldn´t want to be me? Why should you ever have thoughts about your own personality, unsatisfied?

Den enda jag möjligtvis skulle kunna tänka mig att emellanåt vara är Mick Jagger. Mest på grund av att det är lättare att få folk att lyssna när man har en stor käft, är svinrik och världsberömd. Det där med brudarna kan han få ha för sig själv eftersom det aldrig varit ett större problem på min planhalva.

Ha det så gott på din mineralsemester... tror jag skall ta en själv faktiskt.

"En jättebra grej är att hela den här kommunikationen har förts på perfekt svenska. Med tanke på att vi båda om jag tolkat det rätt är andra generationens invandrare. Full pott att tala svenska i Sverige alltså"

Anonym
I dont worry about personality becouse illuminaty has never created one in me.

Want me to come and clean house from spirits.

Keep judging people after language .10 steps back again in your awarreness and spiritual advancement dont even think in those terms.

One decides what to fill the mind with be careful.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Bireal!

Har du funderat på vad ordet subjektiv bedömning innebär... apropå icke amputerade tår och drogromantik?

Du visade just på hur en människa undviker all form av objektivitet för att ämnet cannabis ligger dig varmt om hjärtat.

Jobba på objektiviteten ett tag till så får du nog till det på slutet!

Objektiv? Är det att se båda sidors negativa och positiva effekter? Att tala om någonting på ett diplomatiskt och hänsynsfullt sätt? eller en neutral syn på sakfrågan?. Hur är din neutrala syn på cannabis? Du står ju trots allt på en sida av frågan, det hade varit trevligt att få dina reflektioner av den andra sidan. Din objektiva syn på det.

Min syn är att det finns flera saker som är värre för hälsan än cannabis.
Några exempel:
Alkohol
Nikotin
Micro mat
Konserverings medel
Besprutade grönsaker och frukt
Aspartam
Socker
Genmanipulation
Läkemedelsindustrin matar oss med kemikalier som är mycket hälsofarligare än naturliga medel.
Listan kan göras lång på mer skadliga effekter av felaktig konsumtion som är fullt laglig.

Visst finns det även dåliga sidor av cannabis:
Destruktivt bruk (morgon till kväll)
Förslappning
Ej bra för minderåriga
En del blir nojiga, paranoida.
Går ner i vikt
Går upp i vikt
Psykiska problem

Om du frågar mig så kan listan göras längre av det som består av positiva sidor.
Läkemedel utan bieffekter
Inte skadligt
Naturligt
Minskar våldet
Och stressen
Egot minskar
Inga rapporterade dödsfall pga direkt cannabis bruk.
Inte beroendeframkallande.
Positivt tankesätt föds.

Allt är naturligtvis individuellt vare sig det är godis eller cannabis som man talar om.
Bevisligen äter sig folk feta på godis och läsk. Som med stor risk resulterar i diabetes eller hjärtinfarkt. Och bevisligen röker även folk cannabis destruktivt. Ingen blundar för det?

Vad som även borde debatteras i tråden är propagandan. Vad är sant och falskt, hur har cannabis framställts för medborgare? Är det propaganda eller är det faktauppgifter? Vem tjänar på ett förbud eller legalisering mm.

Enlig mig så är jag helt 100% säker på att det bara rör sig om att ljuga för en befolkning om cannabis och dess effekter på en individ. Ska vi verkligen leva kvar i en lögn och blunda för sanningen om en naturlig planta som vi har enorm nytta av, Inom alla områden?

Vi vet att det är miljoner av människor som brukar cannabis i sin vardag, politiker, poliser arbetare, läkare, journalister, arbetslösa, soldater, militären, lärare, studenter mm mm mm…. Men ingen vågar tala öppet om det eftersom att individen är rädd för att bli bestraffad som individ. Det har målats upp en felaktig bild om cannabis om du frågar mig. Och alla saknar kulor för att tala om det. Jag har bestämt mig att börja tala om det, kanske kan det förändra bättre än att smyga och acceptera myndigheternas bestraffnings metoder.

Jag ser ingen grund i att behålla förbudet och att leva efter en lögn istället för att sträve efter sanning. Om du har en annan uppfattning så kan vi inte annat än diskutera det för att förstå och respektera varandra.

lägg gärna upp din objektiva syn på cannabis.

Anonym
Jag är ingen expert men ger mig själv rätten att kommentera sakerna..

Läkemedel utan bieffekter = Självmordstankar,förslappning och ångest

Inte skadligt= mentalt är det

Naturligt=säger inte mer en att det växer i naturen och i naturen finns även världens starkaste gift

Minskar våldet= Nja jo kanske under "puffandet" för man blir så slö men hur mycket våld osv har inte skapats via "smugling" skuldsättning mm

Och stressen= stressen byts nog bara ut mot "trans"

Egot minskar= hur då ?

Inga rapporterade dödsfall pga direkt cannabis bruk= säger intet alls

Inte beroendeframkallande= säg det till min vänns som smuglade hash från holland via kondomer i magen som var så kåt på hashet att han idag ligger på behandlinshem

Positivt tankesätt föds= Nog väldigt individuellt själv blir ja mest fnitrig och seg

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Jag är ingen expert men ger mig själv rätten att kommentera sakerna..

Läkemedel utan bieffekter = Självmordstankar,förslappning och ångest

Inte skadligt= mentalt är det

Naturligt=säger inte mer en att det växer i naturen och i naturen finns även världens starkaste gift

Minskar våldet= Nja jo kanske under "puffandet" för man blir så slö men hur mycket våld osv har inte skapats via "smugling" skuldsättning mm

Och stressen= stressen byts nog bara ut mot "trans"

Egot minskar= hur då ?

Inga rapporterade dödsfall pga direkt cannabis bruk= säger intet alls

Inte beroendeframkallande= säg det till min vänns som smuglade hash från holland via kondomer i magen som var så kåt på hashet att han idag ligger på behandlinshem

Positivt tankesätt föds= Nog väldigt individuellt själv blir ja mest fnitrig och seg

Självord pgr av cannabis. Hmm...Man begår inte självmord pga cannabis. Möjligtvis någon som har taskigt psyke och är högst olämplig att bruka cannabis. Det vore som att förbjuda bilar eftersom en psykopat skulle kunna köra den, eller alla knivar som en direkt konsekvens av det senaste uppmärksammade händelsen av en 8 åring död.

Lägg gärna fram forskning som pekar på mentala skador generellt.

Jag kan inte påstå att jag direkt går i trans om jag röker.
Dödsfallen som inte existera borde vara ett bevis på att det inte är farligt. Man kan inte överdosera cannabis till dödsfall. Omöjligt. Med alkohol kan man uppnå överdos och som direkt följd kan leda till döden

Positivt tänkande, som jag sa så är det är individuellet, och är inte fnitrigt beteende positivt beteende?

Objektivt maggot.
Jag förklarade vad det betyder, eller hur. Men trots det så klarar du inte av det utan svarar med din uppmålade bild med hjälp av generalisering. Som jag förstår det så har du inte erfarenhet av cannabis och då kan det bli svårt att vara objektiv. Som jag sa det har både för och nackdelar.

Rent realistiskt så är det miljoner människor som brukar.
Rent realistiskt så borde det säga nått.
Rent realistiskt så borde man förstå att din reflektion (utan erfarenhet) är en reflektion av myndigheternas bild av cannabis.

Förstår du om jag säger: det finns för och nackdelar med allt? Vem bestämmer förbuden? Vem vinner på det? har det med pengar att göra, eller bara politik?

Den bild som du målar upp har jag ingen som hels erfarenhet av från min bekantskapskrets. Kan det bero på att man har förstorat en bagatell till något hemskt och fruktansvärt.

För och nackdelar med allt. alt allt allt allt allt aööuulllt......

Anonym
Jag har rökt cannabis kanske en 20-30 gånger inte så värst mycket kanske men det räcker.

Jag vet att man inte kan överdosera cannabis men folk som brukar det får rätt som det är svår ångest det hände min vän som idag är på behandlingshem.
naturligtvis mådde han inte bra innan men det blev fan inte bättre och han var allt annat en kreativ kan jag säga.

bilar finns för att förflytta oss cannabis är röker man för att bli hög.

men som sagt jag är ingen expert men jag har sett vad det gör med folk, och när jag bodde i en del av hammarkullen som hette "sandeslätt" luktade det cannabis i var och varanan trappuppgång och de pojkarna som satt och puffade verkade allt annat en kreativa

Anonym
Heroin är också förbjudet finns det en agenda med det oxå?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Jag har rökt cannabis kanske en 20-30 gånger inte så värst mycket kanske men det räcker.

Jag vet att man inte kan överdosera cannabis men folk som brukar det får rätt som det är svår ångest det hände min vän som idag är på behandlingshem.
naturligtvis mådde han inte bra innan men det blev fan inte bättre och han var allt annat en kreativ kan jag säga.

bilar finns för att förflytta oss cannabis är röker man för att bli hög.

men som sagt jag är ingen expert men jag har sett vad det gör med folk, och när jag bodde i en del av hammarkullen som hette "sandeslätt" luktade det cannabis i var och varanan trappuppgång och de pojkarna som satt och puffade verkade allt annat en kreativa

Då ska du inte röka. Jag mår inte bra av att hoppa in i en betongvägg. därför så gör jag det inte heller.

Du har en vän bland miljoner av medborgare som röker. Är psyket overbelastat av flummare som vill begå självmord. Lite kemiska lyckopiller kanske är svaret, Lyckopiller som läkemedelsbolagen blir förmögna på och där individen blir mer sjuk. vad säger det?

En psykisk labil människa sov med en kniv under kudden som resulterade i ett mord. Ska vi förbjuda krnivarna och hacka löken med fingrarna?

Om du inte är expert inom ett område. fråga istället får att påstå.

Sandeslätt verkar vara ett trevligt område. Synd att det brukar cannabisen på ett fel och destruktivt sätt. Som en påminnelse så tar jag upp det igen.
Det är destruktivt att bruka från morgon till kväll. Är detta oklart?

Anonym
Quote:

maggot wrote:

Det är väl skillnad på skit och pankaka? Eller smakar skiten lika gott som pankakan för dig? Har det samma mättande effekt? Är det lika nyttigt att konsumera skit? Brun människo skit? Tänk!

Heroin är en helt annan substans och hör inte hemma i denna diskussion. Det kanske bevisar vad du kan och vet om droger? Cannabis är ingen destruktiv drog som får dig att tappa omdömmet av din omgivning, som ex heroin och alkohol. Heroin är aven mycket skadligt för kropp ocg psyke som inte kan jämföras med cannabis.

Du vill verkligen få cannabis att framstå som knark, som det förmedlades i skolan. Du har ju själv framhävt att skolan driver med disinformation, men varför inte acceptera eller tro på att samma disinformation sprids om cannabis?

Anonym
"Då ska du inte röka. Jag mår inte bra av att hoppa in i en betongvägg. därför så gör jag det inte heller"

Saken är väl lite av den att ingen mår bra av att hoppa in i en betongvägg för det gör ont och man vill inte göra om det.
När en 13åring röker cannabis kan han få ångest så stark att han måste döva det med cannabis

"Du har en vän bland miljoner av medborgare som röker. Är psyket overbelastat av flummare som vill begå självmord"

Jag vet ett par stycket som hade cannabis som egentlig inkörelseport till starka droger (det kanske började med alkohol)
men med cannabis så hände något annat till slut räckte in det till de ville bli ännu mera "lugna och kreativa" så de delade spruta.

"Lite kemiska lyckopiller kanske är svaret, Lyckopiller som läkemedelsbolagen blir förmögna på och där individen blir mer sjuk. vad säger det?"

Vad jag ser är att cannabis börjar bli accepterat bland unga (det är inte farligare en alkohol) har man dom säga och holland har legaliserat detta (ett eu-land) om vi säger cannabis skulle bli legalt i sverige tror du då det vorde för folkets bästa?
gjorde holland det för deras folks bästa?

"En psykisk labil människa sov med en kniv under kudden som resulterade i ett mord. Ska vi förbjuda krnivarna och hacka löken med fingrarna?"

Kniv är ett redskap som är till för att bla hacka lök, Cannabis röker man för att bli hög,vissa kan nog behärska det andra inte.

"Sandeslätt verkar vara ett trevligt område"
Jag tror ja kan fixa en lägenhet åt dig där då kanske du även får en annan syn på mångkulturen.
"INGA SVENSKAR VÄLKOMMNA TILL SANDESLÄTT" som det står i ett par trappuppgångar där

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

maggot wrote:

Det är väl skillnad på skit och pankaka? Eller smakar skiten lika gott som pankakan för dig? Har det samma mättande effekt? Är det lika nyttigt att konsumera skit? Brun människo skit? Tänk!

Heroin är en helt annan substans och hör inte hemma i denna diskussion. Det kanske bevisar vad du kan och vet om droger? Cannabis är ingen destruktiv drog som får dig att tappa omdömmet av din omgivning, som ex heroin och alkohol. Heroin är aven mycket skadligt för kropp ocg psyke som inte kan jämföras med cannabis.

Du vill verkligen få cannabis att framstå som knark, som det förmedlades i skolan. Du har ju själv framhävt att skolan driver med disinformation, men varför inte acceptera eller tro på att samma disinformation sprids om cannabis?

Klart cannabis är en drog likt alkohol men okej skippa cannabis och säg kokablad

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

maggot wrote:

Klart cannabis är en drog likt alkohol men okej skippa cannabis och säg kokablad

Cola:
Det är skadlig och starkt beroendeframkallande. Inget jag rekommenderar för människor. Jag tar det själv kanske 2 ggr per år och tycker bestämt att det kan brukas på det sättet. inte mer. Även om det är olagligt så kan det omöjlig stoppa mig från att festa till det lite extra ibland.
Förstår du att förbud på droger är verkningslöst. Det går tyvärr inte att utrota. eftersom de har en effekt som är unik, och du kan omöjligt uppnå dessa effekter som droger ger oss. Det finns en stark fasination av att öppna okända dörrar i våran komplexa hjärna, Det bidrar till våran utveckling på gott och ont.

Förbud fungerar inte.
Det är förbjudet att tjuva, röva, och bråka men bara för det så utrotas inte problemet.

Me dhjälp av rena sprutor och rätt behandling kan vi hjälpa människor med taskigt psyke som har hamnat i svårigheter.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
"Då ska du inte röka. Jag mår inte bra av att hoppa in i en betongvägg. därför så gör jag det inte heller"

Saken är väl lite av den att ingen mår bra av att hoppa in i en betongvägg för det gör ont och man vill inte göra om det.
När en 13åring röker cannabis kan han få ångest så stark att han måste döva det med cannabis

"Du har en vän bland miljoner av medborgare som röker. Är psyket overbelastat av flummare som vill begå självmord"

Jag vet ett par stycket som hade cannabis som egentlig inkörelseport till starka droger (det kanske började med alkohol)
men med cannabis så hände något annat till slut räckte in det till de ville bli ännu mera "lugna och kreativa" så de delade spruta.

"Lite kemiska lyckopiller kanske är svaret, Lyckopiller som läkemedelsbolagen blir förmögna på och där individen blir mer sjuk. vad säger det?"

Vad jag ser är att cannabis börjar bli accepterat bland unga (det är inte farligare en alkohol) har man dom säga och holland har legaliserat detta (ett eu-land) om vi säger cannabis skulle bli legalt i sverige tror du då det vorde för folkets bästa?
gjorde holland det för deras folks bästa?

"En psykisk labil människa sov med en kniv under kudden som resulterade i ett mord. Ska vi förbjuda krnivarna och hacka löken med fingrarna?"

Kniv är ett redskap som är till för att bla hacka lök, Cannabis röker man för att bli hög,vissa kan nog behärska det andra inte.

"Sandeslätt verkar vara ett trevligt område"
Jag tror ja kan fixa en lägenhet åt dig där då kanske du även får en annan syn på mångkulturen.
"INGA SVENSKAR VÄLKOMMNA TILL SANDESLÄTT" som det står i ett par trappuppgångar där

Menar du att bara för du har en vän som har fått problem så kan det jämföras med andra som att det är samma problem på andra ställen?
Menar du att bara för att en invadrae kallar en blond för hora så förekommer det även här?

Jag tror det skulle vara nyttigt för dig att flytta hem till dalarna och lämna gettot för att inte generaliser hela Angered med andra orter. Ut och res är det bästa tipset jag kan ge dig. Ord på detta forum kommer aldrig att ge dig en annan bild av verkligheten som jag tror att du behöver.

Själv har jag flyttat runt i hela norden och rest i hela europa och en del asiatiska länder. Man får helt enkelt en annan verklighetsbild av hur vi människor beter sig. Det är lätta att tro hela värleden fungerar som ett getto bara för att man bor i skiten. Men det gör det inte Maggot

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper