vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 11 12 13 (14) 15 16 17 »

Re: Bara svenska i skånsk skola

See User information
Quote:
jaxtone wrote:
Bireal!

Har du funderat på vad ordet subjektiv bedömning innebär... apropå icke amputerade tår och drogromantik?

Du visade just på hur en människa undviker all form av objektivitet för att ämnet cannabis ligger dig varmt om hjärtat.

Jobba på objektiviteten ett tag till så får du nog till det på slutet!

Ok, jag känner mig lite tvungen att blanda mig i, eller ja eller forsätta diskussionen.

Först och främst tänkte jag alldrig riktigt att försvara Cannabis, jag talar inte bara positivt om det och försöker förmedla till nya vänner att Cannabis är en drog och ska brukas med måtta.
Jag hörde någon prata om smuggling, jag har en vän som odlar hemma och han är fantastiskt bra, Gröna fingrar om man säger så, han säljer endast till sina närmsta vänner, och hans närmsta vänner brukar det endast i hans sällskap, så man skulle kunna kalla det eget bruk, eftersom hans blommor alldrig kommer utanför umgängeskretsen, alltså inga langare som tjänar pengar eller pengar som förmedlas till annan kriminell verksamhet. Terrorism o dylikt =).

I vanligt vis är jag en ganska renlig människa, jag röker inte cannabis jag brukar inte alkhol jag håller mig ifrån socker, tar inte nikotin, dricker endast vatten och te.
Men jag erkänner efter julhelgen har jag hamnat i en ond spiral, där jag druckit mängder med alkhol, rökt cigg, snusat, kaffe och ja rökt Cannabis. Cannabis rökning är nog det jag känner minst ångest över att gjort, men jag tänkte klargöra att jag minsan har smutsat ner min kropp på senaste. Vilket jag från och med idag tänker bryta. , d

Det talades också om inköpsporten ja denna kraftiga drog som jämfördes under 80 talet, om inte fortfarande med heroin i tidningar. Det är sant att troligvist började man bruka alkhol, men vad är det då som leder en in till andra droger?. Kan det möjligvist vara att vårt samhälle inte erkänner att det finns tunga och lätta droger, utan att istället kalla alla tunga droger, detta medför att personen röker Cannabis inser att effekten var mest skön och mysig kanske tror personen att effekten av Heroin är densamme?, är det att du redan är kriminell en knarkare när man provat Cannabis att steget över till Heroin blir avsevärt mindre?. Kan det vara att man tvingas gå till en såkallad langare för att få sitt Cannabis, som oftast vill gärna göra större pengar och har en mer trogen kund som erbjuder kemiska preparat och dylikt för att snärja sin nyblivne vän runt fingret?.
Kan det vara att all skräck propaganda man hört i skolan om heroin kokain amfetamin, åker rätt ner i soptunnan när man inser att dom ljög om Cannabis , hur ska man då har tillit till resten av informationen som förmedlades?.

Jag har då alldrig i hela mitt liv, varit med om att jag någonsin eller någon i min bekantskap har blivit sugen på lite amfetamin , kokain eller heroin efter rökt en spliff. Dock mängder med skräpmat och godis, men det är nog allt.
Om du frågar en gammal avdankad heroinist på gatan vad han först började med, kommer han självklart att svara "hasch", för detta är den lättaste drogen av de kända narkotikapreparaten det lättaste "knarket".

Men cannabis är heller inte för alla, jag vet massor av människor som inte tyckt om effekten av Cannabis. Och det är helt okey, men de människor som inte vill bruka något så giftigt så fruktansvärt hjärncells dödande , ytligt känslor framkallande som alkhol måste få rätten att bruka något annat, och det är gång på gång bevisat att Cannabis är en relativt harmlös drog, men trots allt kan framkalla bieffekter. det kan dagligt bruk av Jordnötter också göra.

Och våra barn är inte dumma, vad vi lär dom är att Alkhol är okey men Cannabis är livsfarligt knark, dom är som sagt inte dumma i huvudet. berätta sanningen för våra barn och vårt folk istället så kanske det finns något förtroende i våra barn inför informationen som sprids om narkotika.

Jag vill änu en gång poängtera att jag har rökt cannabis 3 gånger sen augusti förra året, jag brukar inte Cannabis för jag känner att jag klarar mig alldeles utmärkt utan det och vill helt enkelt vara en renlig människa och leva mitt liv på det vis jag drömt om.
Mitt Cannabis bruk på senaste tiden har skett efter att jag druckit alkhol, en drog som mer än någon annan öppnar portarna för tyngre droger , då ens omdöme är svagt och medför att man kan stoppa i sig vad som helst.
Jag har även ett förflutet av amfetamin bruk och kokain bruk, folk talar om sina döda vänner och jag har även jag mist flera vänner genom sprutnarkomani. Därför har jag länge varit aktivist för gratissprut programet. jag har sett konsekvenserna av droger , jag har levt med dem, jag har tagit mig upp från det. Men min ståndpunkt angående Cannabis är fortfarande att legalisera för eget bruk.

Posted on: 2007/1/29 19:31

Edited by BiReal on 2007/1/29 19:47:42
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Bang. right on target!!!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
maggot skrev. Jag har rökt cannabis kanske en 20-30 gånger inte så värst mycket kanske men det räcker.

Vad rökte du då du blev fnittrig och slö? Cannabis ruset är olika beronde på hur du röker det om du använder en bong ,pipa, Vaporizer
eller om du röker en spliff . om du använde hasch, weed eller skunk om sorten kommer från en ren sativa eller från ren indica eller om den kommer från en korsning mellan indica och sativa röker man hasch blir man tex oftast stenad röker du tex grönt blir du oftast hög men allt beror på dem olika faktorerna ovan nämt man kan tex bli stenad av grönt och vise verca.
Om man är mot brottssyndikat så bör även en icke cannabis rökare va för en legalisering fungerande på ungefär liknande sätt
som i Holland då får staten in pengar igenom skatt stället för ödlsa pengar ,tid ,energi på att trakassera cannabis brukare (langare som endast säljer cannabis) den enrgin kan användas att ta tag i det riktiga hotet stora brottsyndikat eller langare som specillisera sig på heroin och tjack eller pix men var och en skall även få odla sitt eget cannabis för eget bruk.

Anonym
Quote:

Cola:
Det är skadlig och starkt beroendeframkallande. Inget jag rekommenderar för människor. Jag tar det själv kanske 2 ggr per år och tycker bestämt att det kan brukas på det sättet. inte mer. Även om det är olagligt så kan det omöjlig stoppa mig från att festa till det lite extra ibland.
Förstår du att förbud på droger är verkningslöst. Det går tyvärr inte att utrota. eftersom de har en effekt som är unik, och du kan omöjligt uppnå dessa effekter som droger ger oss. Det finns en stark fasination av att öppna okända dörrar i våran komplexa hjärna, Det bidrar till våran utveckling på gott och ont.

Förbud fungerar inte.
Det är förbjudet att tjuva, röva, och bråka men bara för det så utrotas inte problemet.

Me dhjälp av rena sprutor och rätt behandling kan vi hjälpa människor med taskigt psyke som har hamnat i svårigheter.

Som sagt jag är varken för eller emot en legalisering. Jag försöker bara se igenom politiken som bedrivs i holland och den narkotikahandel som bedrivs och de liberaler inom makteliten.
ex (warburg)

Om cannabis skulle bli lagligt i sverige tror jag det sker av en andledning som knappast är för vårt bästa,det skulle heller inte förvåna mig om det blev lagligt i sverige inom ett par år.

Anonym
"Menar du att bara för du har en vän som har fått problem så kan det jämföras med andra som att det är samma problem på andra ställen"

Nej jag vill bara ha alla korten med i leken för detta är ingen oviktig fråga direkt.

"Menar du att bara för att en invadrae kallar en blond för hora så förekommer det även här"

vad menar du?

"Jag tror det skulle vara nyttigt för dig att flytta hem till dalarna och lämna gettot för att inte generaliser hela Angered med andra orter"

Jag har aldrig bott i dalarna men dalsland,biskopsgården,lärjedalen och gunnared har ja bott i.

"Ut och res är det bästa tipset jag kan ge dig. Ord på detta forum kommer aldrig att ge dig en annan bild av verkligheten som jag tror att du behöver. "

Hela världen är i angered så vilken kultur saknas
ne skämt o sido jag hade väl inte haft något emot

"Det är lätta att tro hela värleden fungerar som ett getto bara för att man bor i skiten. Men det gör det inte Maggot"

Vem har påståt det?

Anonym
Jag har rökt med bong,via glas,filter iaf.
jag har rökt både grönt och brunt hemmagjort och handlat i hammarkullen och gamlestan.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Jag har rökt med bong,via glas,filter iaf.
jag har rökt både grönt och brunt hemmagjort och handlat i hammarkullen och gamlestan.

Men du ska inte röka det via en bong. Det är för mig ett verktyg för kickfixerade brukare som har svårt att njuta av ett behaglit rus. Visst har jag rökt mycket bong men det är för mig destruktivt och inte alla bra.

Anonym
nja jag tror bäst är att inte röka alls och det är sällan det sker kanske 2 gånger om året

Anonym
Quote:

maggot wrote:
nja jag tror bäst är att inte röka alls och det är sällan det sker kanske 2 gånger om året

Vadå?
Händer det 2ggr per år att du inte röker alls? Du är ju en stor konsument?

Anonym
haha jag måste börja läsa igenom mina inlägg.
förra året rökte ja kanske 1-2 gånger

Anonym
Finns en agenda med allt.

Heroin är förbjudet pga att det ger mångmera i inkomst om drogen är svart + att den behandlas och tar liv.Precis vad illuminaty vill.

Lool alla trupper i afghanistan ändå ökar production 2000% Varför ? Jo för att tony blair och hans kamrater har snott åt sig heroin marknade så dom länder involverade i afghanistan är dom största langarna.

En opiom planta ger en knappt märkbar mängd kåda .
Det krävs hetar efter hektar bara för att få fram 1-2 kilo.
Lool som att man inte skulle kunnat hitta skördarna med trupper eller via luft och satellit vilket skämmt bara BS.
Heroin och opium är bara delvis förbjudna pågrund av samma orsaker , med jämförelsen cannabis och heroin så har staten bara pengarna och tjäna på den jämförelsen + fortsatt kontrol mm och det jämnar ut sig för sekterna inkomstmässigt då många fler nyttjar cananbiset.
Allt har sina orsaker baserat på deras agendor.

Anonym
vad är syftet med att det blev lagligt i Holland då?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
vad är syftet med att det blev lagligt i Holland då?

Logik och förnuft

Anonym
Bireal!

Stor respekt för det liv du försöker leva. Inte för att jag är nån moralist och ärligt talat har jag också varit "down and out" i ett tidigare stadie av livet. Har dessutom förlorat alldeles får många gamla hippievänner sedan 1966 för att kunna säga att drogerna bara till för glädje i livet. Efter 1970 började stålarna och det tunga knarket leda till att våldet och mänsklig empati fick stå tillbaka för vinstintressen. Illa!

Men jag är glad för din skull eftersom det är större chans att du kan göra din röst hörd och upplysa andra om den verklighet många vill förvägra oss att se om du är straight.

Best of luck!

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Bireal!

Stor respekt för det liv du försöker leva. Inte för att jag är nån moralist och ärligt talat har jag också varit "down and out" i ett tidigare stadie av livet. Har dessutom förlorat alldeles får många gamla hippievänner sedan 1966 för att kunna säga att drogerna bara till för glädje i livet. Efter 1970 började stålarna och det tunga knarket leda till att våldet och mänsklig empati fick stå tillbaka för vinstintressen. Illa!

Men jag är glad för din skull eftersom det är större chans att du kan göra din röst hörd och upplysa andra om den verklighet många vill förvägra oss att se om du är straight.

Best of luck!

Tack Jaxtone!

Posted on: 2007/1/29 22:11
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Man kan endast lära sig av egen erfarenhet osv osv

Anonym
Quote:
The Assasin:
Man kan endast lära sig av egen erfarenhet osv osv

Jag tror inte att någon med någorlunda funktionella hjärnceller säger emot dig på den punkten.

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14464746.asp
Det e väll inte för mycket begärt att man talar svenska i en svensk skola om där e flyktingbarn eller invandrar barn som är nyanlända så kan det vara en bra ide att försöka lära dessa elever svenska innan dem släps ut i ett vanligt klassrum både för deras eget bästa men även för de lärare som skall undervisa dem . I vilket land förutom Sverige ifrågasätts en sådan sjävklar lag?

Förstår inte riktigt vad de ska göra här överhuvudtaget, har väl aldrig riktigt fått ett bra svar på det. Håll den svenska skolan svensk på alla plan.

Anonym
Orkade inte skapa en ny tråd så jag länkar här.
Om man som invandrare ej vill bli kallad Blatte varför då själva inbjuda andra till det genom att kalla sig det själv och är det inte kränkandande mot svenskar att det skapas en jobbsökar plats bara för ej etniskt svenska? http://sydsvenskan.se/malmo/article212936.ece

Anonym
"Vi mäste öka mångfalden i företaget"
Byggskola ska öka mångfalden i NCC
• Webb-tv Malmö längst ner till höger på sidan http://sydsvenskan.se/malmo/article213874.ece

Unga kriminella byter från rån till inbrott http://sydsvenskan.se/malmo/article204086.ece

Anonym
Ännu en förblindad Goiym postar sin anpassning.

Anonym
Blatteförmedlinge?

ja planerna tar fart!
skapa vi och dom i förorterna skapa misär,frustration,kuylturkrockar mm och spela kulturerna mot varandra

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Blatteförmedlinge?

ja planerna tar fart!
skapa vi och dom i förorterna skapa misär,frustration,kuylturkrockar mm och spela kulturerna mot varandra

Släng ut varenda jävel så slipper vi en helvetes massa problem, vi skulle t o m slippa denna fruktansvärt OT-tråden.

Anonym
TheAssasin ännu en politiskt korrekt har yttrat sig du har fortfarande inte svarat mig om du också tycker Jüri Lina är en man utan kunskap om verkligheten då han tar upp problemen med invandring i boken Sovjets inflytande i Sverige dina brist på svar tolkar jag som att du tycker han kör med disinfo .

Kap 7 Den leninistiska invandringspolitiken
ideologiskt betingat mottagande
De falska flyktingarna
Förmånerna
Kostnaderna
Import av utländska brottslingar enligt trotskistisk modell
Invandrarbarnens skolproblem
Ligisternas härjningar
Anpassningssvårigheter
Svenskarnas motvilja
Konflikten utvidgas

« 1 ... 11 12 13 (14) 15 16 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper