vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11)

Anonym
Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar
Quote:

maggot wrote:
När ja hade publicerat det ja skrev tänkte jag direkt okej "internet" men annars vet jag nog inget

Ok, Förneka utvecklinegen och lås in dig med den enda saken som framstår som positiv av den sk utvecklingen, nämligen internet.

på så sätt kan du säkert bevara "det var bättre förr" och inte ta del av utvecklingen om du vill bevara ditt liv som det är nu utan framtida förändringar. Find for me.

jag är i byggbranschen och kan påstå att utvecklingen har blivit bättre, man bygger ex inte torpagrunder som man gjorde förr, eftersom att det förde med sig mögel mm...

Det byggs säkrare bilar för att öka trafiksäkerheten.

Människans strävan av alternativa bränslen som ex hampa.

du har förmodligen en mobiltelefon som du sköter din kommunikations beroende med i många situationer.

Att ta del av utvecklingen kan förändra den, men inte om du förnekar den och stannar upp för att bevara det som du redan har.

All utveckling är ju inte bra men den går inte att förneka.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jo dessa matriella saker har väl förbättrats men trots det är arbetslöshtetn högre en någonsin,folk knaprar Soloft som godis och fyra våldtäckter om dagen har vi här i landet.

trots internet,mobiler och byggmatrial verkar folket mer deppresiva en någonsin

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Jo dessa matriella saker har väl förbättrats men trots det är arbetslöshtetn högre en någonsin,folk knaprar Soloft som godis och fyra våldtäckter om dagen har vi här i landet.

trots internet,mobiler och byggmatrial verkar folket mer deppresiva en någonsin

Peronligen upplever jag det som att det finns hur mycket jobb som helst. Det hänger bara på vad för typ av jobb man är beredd att utföra för att ta del av konsumtionssamhället.

I byggbranschen finns det hur mycket jobb som helst, du kanske inriktar dig på fel utbildning eller bor på fel ställe. Jag gjorde det för 15 år sedan och böt inriktning och tog ett jobb och utbildning mot min vilja, flyttade till Norge och det har gett resultat. slutsattsen av det är:
det blir vad man gör det till.

Det hjälper inte att gnälla på sin livssituation och omgivning.

Jag har utfört hårt arbete under ett konstant cannabis rus. Jag har lärt mig ett helt nytt yrke som var främmande för mig. Jag har även som en konsekvens av mitt arbete startat eget, med planering och små investeringar genom åren för att nå mina mål. Jag är inte där förrän jag har lämnat Sverige men jag börjar se målet allt klarare.
Cannabis är en stor del av insikten av att ta egna ansvar och utmaningar och radera bort alla hinder. Det är min personliga erfarenhet av de senaste 16 år av mitt liv. motsatsen existerar.

Varför jobba åt någon annan när samhället erbjuder enorma resurser för att vara sin egen chef? det gäller bara att inse det och jobba hårt för det. man jobbar ju minst lika hårt som anställd fast man tillåter någon annan tjäna en pengar.
det sämsta man kan göra är att sätta upp hinder för sig själv. och framför allt att lyssna på de hinder som myndigheterna sätter upp för oss. De vill att du ska vara en lydig medborgare som arbetar åt någon annan.

Anonym
www.ams.se

vilken utbildning rekomederar du och vilken stad ser inte det krylar av jobb

Anonym
Quote:

maggot wrote:
www.ams.se

vilken utbildning rekomederar du och vilken stad ser inte det krylar av jobb

Visst, gå till arbetsförmedlinge i hopp om jobb.
Jag her inte besökt A-medlingen sen 96 och kommer inte att göra det heller. Det är det sämsta stället man kan besöka, för att inte tala om hur deprimerande det är med handläggare? Precis som att folk inte klarar av att söka jobb på egen hand utan behöver en "dagisfröken" som styr en tillvaro genom hot av avstägning om man inte vill ta påprackade jobb. Slaveri och personlig makt är vad som förespråkas på A-medlingen. Gå inte dit, skapa istället din egen tillvaro om du frågar mig
Det blir vad man gör det till, inte vad de gör din tillvaro till.

Du kommer aldrig att bli tillfredställd och nöjd så länge du går dit och gör som du blir tillsagd att göra.
Det kryllar av jobb om du visar framfötterna och sjävförtrornde och går rätt på arbetsgivaren istället.

Anonym
Hm jag känner en tjej som läst på universetet haft 20 praktikplatser och en tillfärligt jobb hon ringde företag efter företag helt utan napp
(städ och allt)
idag har hon dock fått jobb som busschafför via ams.

men om det är så som du säger varför är det då så många invandrare som är arbetslösa.
är de dummar eller är de lata?
jobb finns ju i mängder säger du?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Hm jag känner en tjej som läst på universetet haft 20 praktikplatser och en tillfärligt jobb hon ringde företag efter företag helt utan napp
(städ och allt)
idag har hon dock fått jobb som busschafför via ams.

men om det är så som du säger varför är det då så många invandrare som är arbetslösa.
är de dummar eller är de lata?
jobb finns ju i mängder säger du?

Som arbetsgivare är jag inte intresserad av ett telefonsamtal eller tusen.
Visa dig haär och bevisa vad du kan. 90% av alla CV är förvrida till det positiva för sökaren, inget att lita på.
Att komma själv och söka jobb visar Bla på vilja och själlförtroende

Anonym
Quote:
dubbelmoral:
Visst, gå till arbetsförmedlinge i hopp om jobb. Jag her inte besökt A-medlingen sen 96 och kommer inte att göra det heller. Det är det sämsta stället man kan besöka, för att inte tala om hur deprimerande det är med handläggare? Precis som att folk inte klarar av att söka jobb på egen hand utan behöver en "dagisfröken" som styr en tillvaro genom hot av avstägning om man inte vill ta påprackade jobb. Slaveri och personlig makt är vad som förespråkas på A-medlingen. Gå inte dit, skapa istället din egen tillvaro om du frågar mig Det blir vad man gör det till, inte vad de gör din tillvaro till.

Du kommer aldrig att bli tillfredställd och nöjd så länge du går dit och gör som du blir tillsagd att göra. Det kryllar av jobb om du visar framfötterna och sjävförtrornde och går rätt på arbetsgivaren istället.

Kan bara hålla med. Arbetsförmedlingen är närmast att jämställa med koncentrationsläger med lägervaktare som är närmast imbecilla och i många fall har både lägre utbildning, intelligens och empati än många sökande.

Jag som emellanåt behöver underleverantörer har lite svårt att se en ansökan som kom från arbetsförmedlingen som seriös, lite synd eftersom en hel del bra människor går dit i tron att det är en institution som är vad den utger sig för.

Ang. dessa lägervakter som aldrig försitter en chans att hota folk med avstängning så gäller det inte bara de jobb som anvisas under snart 20 år har de dessutom tvingar arbetslösa människor som ibland arbetat längre än handläggarna levat på totalt meningslösa kurser i självförverkligande eller söka jobb projekt. Helt utan hänsyn till de sökandes livserfarenhet eller prestanda.

Om de gjort sitt jobb rätt från början d.v.s. informerat de friställda, arbetslösa att de är fångar i ett kapitalistiskt rävspel där en viss procent arbetslösa krävs för att hålla löner nere, och sedan matchat de sökandes bästa egenskaper med olika yrkestyper istället för att skuldbelägga den sökande.

Dessutom märkte jag att det inom min sektor film och media saknades en helsikes massa yrken som faktiskt existerar och sysselsätter folk i yrkeslivet. Kollade upp det lite närmare och mailade slutligen den förre arbetsmarknadsministern och påpekade att minst 50 st yrkeskategorier saknades.

Vad fick jag till svar? Att det inte var hans sak utan att det där fick jag ta med varje länsarbetsnämnd separat. Ojojoj... vilken avancerad gryta av lögner de serverade.

Men de nya alliansdeltagarna med Reinfeldt och Littorin i spetsen vad gör de då... jo de började med att sparka ut alla handikappade från åtgärder som skulle kunna stärka deras roll i yrkeslivet. Till vad? Ett liv på socialbidrag resten av livet. Tack för de ert jäkla överklasspack!

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
dubbelmoral:
Visst, gå till arbetsförmedlinge i hopp om jobb. Jag her inte besökt A-medlingen sen 96 och kommer inte att göra det heller. Det är det sämsta stället man kan besöka, för att inte tala om hur deprimerande det är med handläggare? Precis som att folk inte klarar av att söka jobb på egen hand utan behöver en "dagisfröken" som styr en tillvaro genom hot av avstägning om man inte vill ta påprackade jobb. Slaveri och personlig makt är vad som förespråkas på A-medlingen. Gå inte dit, skapa istället din egen tillvaro om du frågar mig Det blir vad man gör det till, inte vad de gör din tillvaro till.

Du kommer aldrig att bli tillfredställd och nöjd så länge du går dit och gör som du blir tillsagd att göra. Det kryllar av jobb om du visar framfötterna och sjävförtrornde och går rätt på arbetsgivaren istället.

Kan bara hålla med. Arbetsförmedlingen är närmast att jämställa med koncentrationsläger med lägervaktare som är närmast imbecilla och i många fall har både lägre utbildning, intelligens och empati än många sökande.

Jag som emellanåt behöver underleverantörer har lite svårt att se en ansökan som kom från arbetsförmedlingen som seriös, lite synd eftersom en hel del bra människor går dit i tron att det är en institution som är vad den utger sig för.

Ang. dessa lägervakter som aldrig försitter en chans att hota folk med avstängning så gäller det inte bara de jobb som anvisas under snart 20 år har de dessutom tvingar arbetslösa människor som ibland arbetat längre än handläggarna levat på totalt meningslösa kurser i självförverkligande eller söka jobb projekt. Helt utan hänsyn till de sökandes livserfarenhet eller prestanda.

Om de gjort sitt jobb rätt från början d.v.s. informerat de friställda, arbetslösa att de är fångar i ett kapitalistiskt rävspel där en viss procent arbetslösa krävs för att hålla löner nere, och sedan matchat de sökandes bästa egenskaper med olika yrkestyper istället för att skuldbelägga den sökande.

Dessutom märkte jag att det inom min sektor film och media saknades en helsikes massa yrken som faktiskt existerar och sysselsätter folk i yrkeslivet. Kollade upp det lite närmare och mailade slutligen den förre arbetsmarknadsministern och påpekade att minst 50 st yrkeskategorier saknades.

Vad fick jag till svar? Att det inte var hans sak utan att det där fick jag ta med varje länsarbetsnämnd separat. Ojojoj... vilken avancerad gryta av lögner de serverade.

Men de nya alliansdeltagarna med Reinfeldt och Littorin i spetsen vad gör de då... jo de började med att sparka ut alla handikappade från åtgärder som skulle kunna stärka deras roll i yrkeslivet. Till vad? Ett liv på socialbidrag resten av livet. Tack för de ert jäkla överklasspack!

Instämmer

Anonym
På arbetsförmedlingen matas mad det hela tiden att "ring företag det är mycket bättre och blablabla" och självklart är det bättre, men fan va vi ringde (vi arbetslösa på kursen) och jag tror inte en jävel fick någon respons varken praktikplats eller ens ett telefonummer.
Är ca en miljon svenskar lata?

« 1 ... 8 9 10 (11)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper