vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Do We Write Our Life's Story?

See User information
Skriver vi vår egen livshistoria? Skapar vi vår egen verklighet? Författaren Richard Bach i en intervju på "Beyond Reason Radio."

"Do We Write Our Life's Story?

Best selling author Richard Bach discusses creating your reality and writing your own life's story. Noting that all happy people have one thing in common, Bach sums it up: They all have gone forward with what they want to do! Trick is to know your desire. An insightful conversation with one of the planet's most creative minds..."

http://feeds.feedburner.com/~r/BeyondReason/~5/34324089/chopra.mp3

Posted on: 2007/1/30 18:39
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Do We Write Our Life's Story?
Ja och nej .

Orsak Verkan spelar Sin roll & Karma Spelar Sin roll .

Bägge har sina lagar som sitter ihop den ena är basen den andra färdas på basen som ett fordon på en motorväg.

Vi väljer vad hur och vart energin ska färdas genom medvetande uppfattningar reaktioner mm

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
Ja och nej .

Orsak Verkan spelar Sin roll & Karma Spelar Sin roll .

Bägge har sina lagar som sitter ihop den ena är basen den andra färdas på basen som ett fordon på en motorväg.

Vi väljer vad hur och vart energin ska färdas genom medvetande uppfattningar reaktioner mm

Jag uppfattar det inte som att orsak>>verkan är skild från karma, utan att det ytterst är samma sak - karma.

Posted on: 2007/1/30 19:42
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Karman är en sak för sig.
Dock är den en produkt som orsak och verkan som allt annat.

Men karman behöver inte vara sann bara för lagarna som den följer är sann, utan bara dess effekter som följer sanningen och dess lagar osv.

därav kan dålig karma skapas och påverka emot sanningen.

Men som i slutändan lägger sig på rätt plats inom lagarnas ramar iallafall.

Det är som att fråga sig ligger sandkornen på stranden i ordning eller i o ordning och isåfall vilken ordning sannignens eller sinnets.

Där frågan uppstod och valet sinnet fanns så fanns även en födelse till innre konflikt som till slut renas genom inte inse större sanningens ordning osv.

Med andra ord dålig karma hör inte till lagarna men följer anpassar och renas till slut iallafall då det yttre genom det innre anpassas till sanning Orsak Verkan och vice versa.

Genom detta system så finns inga nackdelar eller negativt i längden eftersom allt leder till förändring.

Allt rör sig och är påväg någonstans allt allt allt.

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
Karman är en sak för sig.
Dock är den en produkt som orsak och verkan som allt annat.

Men karman behöver inte vara sann bara för lagarna som den följer är sann, utan bara dess effekter som följer sanningen och dess lagar osv.

därav kan dålig karma skapas och påverka emot sanningen.

Men som i slutändan lägger sig på rätt plats inom lagarnas ramar iallafall.

Det är som att fråga sig ligger sandkornen på stranden i ordning eller i o ordning och isåfall vilken ordning sannignens eller sinnets.

Där frågan uppstod och valet sinnet fanns så fanns även en födelse till innre konflikt som till slut renas genom inte inse större sanningens ordning osv.

Med andra ord dålig karma hör inte till lagarna men följer anpassar och renas till slut iallafall då det yttre genom det innre anpassas till sanning och vice versa.

Du säger att dålig karma är "utanför lagarna". Men är inte det som att säga att det är ett laglöst land... - det finns inget utanför kosmos... det upprätthålls av/har skapats från Law. Jag tycker du har någon annans ord - ord ord

Posted on: 2007/1/30 19:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag menar inte utanför lagarna som styr dess omgivning Sanningens lagar mm Utan utanför lagarna som representerar den sanning som bibehåller balansen i dess essens.

Därav måste den följa lagarna för att renas.

Dålig karma är som inkapslat paket påväg någonstans

Bra karma behöver inga paket .

Jag vill påpeka en sak.

Jag talar ur personlig erfarenhet alltid för attt jag är medveten .

Du säger .

Du säger att dålig karma är "utanför lagarna". Men är inte det som att säga att det är ett laglöst land... - det finns inget utanför kosmos... det upprätthålls av/har skapats från Law. Jag tycker du har någon annans ord - ord ord

Någon annans ord va.

Du kunde bara inte låta din högra hjärnhalva svälja din stolthet va?
Känns det svårt och underkasta sig?
Ni har nästan alla samma problem ni kan inte tro utan att tro.

Se in i ditt innre och se vilka formuleringar du har hittat på där sen då kommer ni inse hur ignoranta ni är igentligen.

Jag bemötter denna onda sida hela tiden och det tar energi och bekämpa jag känner även av er på avstånd.

Därav har jag besämt mig att inte skriva mera feedback förrän ni är redo eftersom ni inte VILL inse.

Tar därav min planerade semester imorgon ochså.

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
Jag menar inte utanför lagarna som styr dess omgivning Sanningens lagar mm Utan utanför lagarna som representerar den sanning som bibehåller balansen i dess essens.

Därav måste den följa lagarna för att renas.

Dålig karma är som inkapslat paket påväg någonstans

Bra karma behöver inga paket .

Jag vill påpeka en sak.

Jag talar ur personlig erfarenhet alltid för attt jag är medveten .

Du säger .

Någon annans ord va.

Du kunde bara inte låta din högra hjärnhalva svälja din stolthet va?
Känns det svårt och underkasta sig?
Ni har nästan alla samma problem ni kan inte tro utan att tro.

Se in i ditt innre och se vilka formuleringar du har hittat på där sen då kommer ni inse hur ignoranta ni är igentligen.

Jag bemötter denna onda sida hela tiden och det tar energi och bekämpa jag känner även av er på avstånd.

Därav har jag besämt mig att inte skriva mera feedback förrän ni är redo eftersom ni inte VILL inse.

Tar därav min planerade semester imorgon ochså.

Nu är du lite störd...

Du får gärna ha din Tro, verkligen.

Jag vill nog först och främst bena ut vad du menar - du talar du om semester... är det så att det känns när det bränns, bara frågar?

Vad menar du med sanningens lagar?

Posted on: 2007/1/30 20:07

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jasså så nu är man störd ochså.

Du förtjänar inte få något förklarat.

Vi träffas någon gång om karma så vill så ska jag visa din högra hjärnhalva något som bränns.

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
Jasså så nu är man störd ochså.

Du förtjänar inte få något förklarat.

Vi träffas någon gång om karma så vill så ska jag visa din högra hjärnhalva något som bränns.

ok...

Posted on: 2007/1/30 21:08

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper