Vakencorner
|
Anonym
|
Re: MEDVETEN OCH LUST
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jaha? Vad menar du? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2007/1/28 22:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
- snälla du... - för det första... "flertalet" - resten (minoriteten) av kosmos då... eller vad menar du - kanske "flera".Resten är också väldigt skumt. Gå över till bananer - kanske.
Posted on: 2007/1/28 22:39
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
![]()
Posted on: 2007/1/28 22:40
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Polariteten är ingen uppfinning av språket, utan är det som är skapelsen, eller dess primära yttring, eller hur det nu är... Man kan inte ha en magnet om det inte finns det som är det mellan de två polerna, det är ingen magnet. Hon/han är ett uttryck för skapelsen - eller yin/yang - där är denna kraft det som är kärlek, i dess ursprungliga, rena och sannare betydelse - attraktionskraften mellan polerna. Till och med när kosmos därute möts så blir det (s)explosion... livet i den formen/nivån går vidare, som i det lilla så i det stora - som ovan så nedan. Som jag tänker...
Posted on: 2007/1/28 22:52
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/1/28 23:02
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
exacly!
Posted on: 2007/1/29 9:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Samhället är människans största ackumulerade kreativea insats här på jorden.Att skapa en framtida bättre är vår uppgift för allas kreativa politik. Andlighet är ursprunget till kärleken motsatts till materian.Att tänka så är inte lätt alla gånger men jag vill att vi försöker så gott vi kan,Rael och andra falska profetior och mästare spelar ett spel eftersom vår värld är multidimesnonel är detta inlägg också det och tolkas efter din andliga förmåga om du vågar ta ansvar finner du kärleken att inte ta ansvar är lidande vi måste själva tänka de tankar som ska styra oss vi kan inte säga åt andra hur de ska tänka alla måste vi gå denna väg
Posted on: 2007/1/29 9:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
När skall vi börja se DET som ger alla symtom?
Titta dig omkring och ställ frågan. Varför finns det så många människor som är sönderstressade, alkolister, spelberoende, drogberoende, deprimerade etc Är dom svaga individer som inte pallar trycket? Dom är i alla fall symtom på att det är något som inte stämmer. Att dom skapar fler problem vet ju en logisk tänkande människa. Problem är alltså fortfarande bara symtom av något. Symtom som vi försöker lösa med vårt logiska tanke sätt. Vi kan sätta in vad som helst i frågan varför rasism, krig, terrorism, barnarbete, svält, ta vad du vill i världen. Allt är symtom på något som orsakar det. Jag vet att en övervägande del av alla människor inte vill ha alla dessa symtom. Om man inte inser att vi ”du och jag” har svaret inom oss kommer vi inte att lösa upp problemet som skapar alla dessa symtom. Det är vårt grundläggande sätt att tänka som orsakar och ger den verkan vi kan se runtom oss. Vi kan leta orsaker i vår värld och peka finger på annat än oss själva. Tyvärr är min slutsatts att svaret finns i vårt huvud. Där börjar arbetet till förändring. Att lära sig att inte tänka negativa tankar tycks enkelt, MEN lära sig att ”reflex mässigt” reagera utan att negativa tankar uppstår är ett långt arbete med sig själv. Idag reagerar vi mycket reflex mässigt vad gäller hat, girighet, illvilja och vi sätter vårt eget bästa först. Visst gör vi uppoffringar i vår så kallade välfärd. Vi hjälper och stöttar symtomen i vår omgivning och det är väl bra, precis lika bra som medicin mot potens problem. Vi lindrar bara symtomen och löser inte problemet för det kommer att kräva att vi ger upp allt som vår kära egoism håller hårt i. För mig är svaret självklart och för min familj och omgivning framstår jag som en idiot. Skulle det gå att bygga ett humant värdigt liv för alla människor, grundat på vårt sätt att tänka logiskt? Hur vi än vrider vårt logiska tänkande kvarstår problemet. Vi måste kasta ut vårt ego och få kontakt med dom riktiga känslorna. Vi har ju prioriterat fel saker i vårt huvud från tidernas begynnelse. Den ödmjuke medkännande godhjärtade erövraren eller upptäckaren hade inte skapat konflikt utan samförstånd. Hade historien börjat om från detta hade symtomen varit positiva och världen sett väldigt annorlunda ut. En utopi men en härlig tanke, man blir glad. Bara lite tankar Inget någon behöver tro på. Mvh sundis |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login