vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: The secret
#25


See User information
Quote:

zahira wrote:
[quote]
novax wrote:
Men vad då "framsidor och baksidor"?
Som jag säger man vill ha något.
Komma "...från hjärtat"... detta är så tokigt, så struntflum.

Fråga 1: Är det fel på kosmos...?
-------------------------------------------------------------------------

SVAR 1: Nej, men kanske på hur den som observerar tyder helheten i kosmos? med tanke på quant teorien och kosmos som ett hologram.( från boken the holografic universe Micharl talbot)
"perhaps the most astonishing of all is that there is compelling evidence that the only time quanta ever manifests as particles is when we are looking at them.The Danish pfysicist Nils Bohr pointed out that if subatomic particles only come into existence
in the presence of an observer, then it is also meaningless to speak of a particle´s propertiesand characteristics as existing before they are observed.
Detta med tanke på vad de pratar om i filmen The secret.
Läser just boken The Holografic Universe och då blir budskapet från filmen väldigt mer bergiplig och absolut inte som New age flum som ska förleda oss utan snarare tvärtom.

Kommentar:

Jag klistrar in ettt utdrag ur Lunyu, ur boken Zhuan Falun, av Li Hongzhi:


Well advanced as the contemporary human science is, it is only a portion of the mysteries of the cosmos. Whenever we mention some specific phenomena concerning "Buddha Law", somebody will say, "We are now in the electronic age! Why bother with these out-of-date superstitions when science is so progressive that spaceships have even reached other planets?" As a matter of fact, no matter how advanced a computer is, it is no match for the human brain, which remains an unfathomable enigma today. No matter how far our spaceships can fly, they are unable to get out of the physical world in which we human beings dwell. The knowledge of the contemporary human beings or what they know is just skin-deep, and too far from the real understanding of the truth of the cosmos. Some people even dare not face up to, dare not approach or dare not admit the facts of the existing objective phenomena because these people are too conservative and unwilling to change their traditional mentality. Nothing but "Buddha Law" can thoroughly reveal the secrets of the cosmos, time and space and the human body. It can genuinely distinguish between good and evil, right and wrong, and establish the right view by eradicating all fallacies.

The guiding ideology of the present day human science can only be confined to the physical world for its development and research. It follows such a way that a subject will not be studied until it is recognized. As for the existing objective phenomena, which are invisible and intangible but reflected in our physical space in concrete forms, people dare not approach them and regard them as unidentified phenomena. Those opinionated people argue stubbornly and groundlessly that they are natural phenomena. Those with ulterior motives simply put labels of superstition on all of them against their conscience. Those who make little effort to seek truth evade them using as an excuse the under-development of the science. If human beings can change their rigid mentality and have a new understanding of themselves and the cosmos, they will make a leap forward. "Buddha Law" can provide humankind with an insight into the immeasurable and boundless worlds for them. Throughout the ages, nothing but "Buddha Law" can give a perfect and clear exposition of humankind beings, all different spaces of material existence, life and the whole cosmos.

Hela: http://www.falundafa.org/book/eng/zfl_02.htm



-------------------------------------------------------------------------

Fråga 2: Är en persons liv orättvist - inte följer kosmos lagar om återgäldning - orsak>>>verkan/karma?
--------------------------------------------------------------------------SVAR 2:
Vad vet vi egentligen om kosmos lagar ? Det finns ju så oändligt mer att upptäcka än nu bara orsak>>>>verkan/karma
Det är väl det som gör livet exeptionellt spännande i just denna tid ! kanske måste vi släppa taget om allt vi trott var "sant" ?

Kommentar:

Vi vet väl det vi vet, och kanske vad de säger som har gett vägledning, velat rädda människor. Det som gäller är att om man inte kan följa kriterierna/principerna där man lever, så "sjunker man nedåt", faller nedåt, fallet... Det är därför det talas om Devolution, att ramla ned i Samsara etc. Att vilja ha saker, börja "bygga" upp ett ego... det ger en ryggsäck, och man har blivit grövre/tyngre, och lever sedan påden nivån som motsvarar det. Enkel matematik och fysik.


--------------------------------------------------------------------------
Fråga 3: Ramlar människor "nedåt", som Cremo kallar Devolution?
---------------------------------------------------------------------------SVAR 3:

Det är enligt min förståelse upp till oss själva, vilket vi medvetet eller omedvetet väljer.

Kommentar:
Vi väljer det knappast medvetet. Nu har vi inte alls något hum om vad som är vårt ursprungliga hem/nivå. Vi har ramlat ned hit, Samsara, Illusionen, Den trefaldiga världen, och därär människor vilsna. Så det du säger om "förståelse", att det är upp till oss själva... det är inte så, för här har vi bara alla de "skyltar" som alla andra har satt upp i labyrinten åt oss, det spelar ingen roll om de är "lärda" personer inom institutioner eller så som satt upp dom... då de är de som just drar ned människor i illusionen genom att bara vara en förlängning av fysikalisk materialistisk "forskning", de följer den vägen, och de kommer alltid att leda folket allt längre bort. Fast det har vi varken "tid eller råd med", åren är knappa.



---------------------------------------------------------------------------
Fråga 4: Är det strunt att säga som vi har sagt då människor hade det bra, hade välfärd, kanske friska barn osv: "att de hade samlat dygd. Dygd är vår benämning på den goda karman.
--------------------------------------------------------------------------
SVAR 4:

Det är enligt min erfarenhet och förståelse val vi gör, svårare än så kanske det inte är ?

Kommentar:

Jag vet inte vad du menar med "val vi gör". Om vi inte vet hur att leva rätt, inte har en måttstock för rätt/fel - ont/gott +++ att den måttstocken nu förskjuts i rasande fart i degenereringen... då "hjälper" det inte med "positivt tänkande" osv. Det vi nu ser som bra, kanske inte alls är bra, eller gott, sett från en högre nivå. Det är det som är det allvarliga problemet, att idag så är allt bakvänt, det blir så i en sluttamp, det onfa har ju rodret - se bara på filmen, så illa illa, promota det värsta non human-livet - ha med sådat i en film som ska visa på att man kan "skapa sin framtid". Istället för att föra ut principer som för oss närmare vår sanna natur, så vill mammongurus göra sitt för att ge dem som ändå har en chans att via omgivningens reaktioner se sina tillkortakommanden/"fel"/brister etc, vill ge dem ett liv där de kan smälta in, få en behaglig resa... (till sin distinction). Jag tror att det som kan tänka "lite självständigt, oprogrammerat från New Age och lite djupare, förstår det tragiska i detta.


_____________________________________________________
Fråga 5: Är det sant att det i historien ALLTID varit så att de som haft andlig förståelse har förstått att för att komma ur återfödelsen ("Samsaras hjul"), detta evinnerliga med sjukdom, åldrande och död osv. - velat höja sin nivå=kultivera (sig) - och att man därför istället för att försöka "dra till sig" saker/tillstånd/omständigheter etc. - att de har strävat efter att ge upp alla dessa önskningar om att ha jordiska saker, känslor... bindingar här - det som håller oss kvar här - vilket ju är den lägsta nivån, extremt lång från vårt sanna hem, natur?
_____________________________________________________SVAR 5:

Personligen så tycker jag att samma sak där , vem bestämmer vad som är rätt eller fel med jordiska ting,känslor,bindningar
etc ? jag tycker Jorden är en helt fantastisk plats bortsett från de bitar vi har projecerat utåt och inte vill ta ansvar för, men det är väl det som är tidens utmaning att hämta hem alla bitar och då återupptäcka vår sanna natur i ett medvetet tillstånd.

Kommentar:

Bestämmer och bestämmer...

Jag klistrar in några rader ur boken Zhuan Falun:


"There’s another way that a person can change his life, and it’s the only way. It’s when he takes up the path of cultivation and sticks with it.
[...]
But at the same time, these lives have community-like social relationships, and during social interactions among the group, some become bad and so they drop down. And at that level they again can’t stay there, and they become even worse, so they drop another level, and they drop, and drop, and drop, and finally they drop to this level of ordinary people. When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. But out of their great compassion, the Great Enlightened Beings purposely created this dimension of our human world. In this dimension they give them an additional, human mortal body, and an additional pair of eyes that are limited to seeing the things in this material dimension of ours, meaning, they drop into this realm of delusion. They can’t see the true picture of the universe with those eyes, while in other dimensions its true picture can be seen. In this delusion, in this state, they’re left with this chance. [...]

...chans att komma "uppåt"m genom kultivering, att räddas.



____________________________________________________


Fråga 6: Är det inte väldigt besynnerligt att propagera för en film som tar upp att det mest smutsiga liv av beteende kan man få behagligt - är det inte en väldigt ödesdiger väg? Borde inte människor värdesätta sin tid till att ge upp non human-saker nu när det ärpå sluttampen innnan "sållning", eller vad man ska kalla det; 2102, Maya, och det?
_____________________________________________________SVAR 6:
Tvärtom ! Fantastiskt bra att propagera för en film som har ett så viktigt budskap.Först när vi verkligen vågar ta det enorma steget att vi faktiskt SKAPAR VÅR VERKLIGHET medvetet eller omedvetet, kan de förändringar som vi alla någonstans längtar efter ske.

Kommentar:

Ord...
Jorden har nu blivit så här... 2012. Står inför distinction, "mänskligheten" är som en cancer, pervo, alien och demonisk. Allt som är här har/är karma, det är en sådan plats. Du talar om en "fantastisk plats", men det är för att man glömmer, har blivit "van", inte ser utanför den lilla grotta som man föds in i (liknelse...), tror att den är hela livet, allt som är, och man pyntar och har det ganska behagligt där. Alla, föräldrar osv. talar bara om denna grotta, de vet inte heller om något annat. Visst den är så fin...




Posted on: 2007/1/4 12:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#26
Novax:

Jag har märkt i dina inlägg att du följer Falun Dafa eller Falun Gong som det också kallas?
Jag vet inget om det men här har du några reflektioner på Falun Dafa:
http://andlig.se/node/1927
http://andlig.se/node/3778

Och jag måste säga en gång för alla, och jag hoppas att du kan ta dej till det!

Alla vi går inte samma väg.. vi är alla lika men ändå unika och tar den vägen vi själva behöver gå!
Så din väg du tar kanske inte alls är den rätta för mej, eller för din granne.
Hur skulle det vara om alla var likadana och gjorde precis samma saker?? haha.. ganska tråkigt va, och inte speciellt utvecklande.

Sååå vi måste Respektera varandra för de vägar vi väljer att ta, vi kan inte dömma, för det är kanske precis den rätta vägen för de och det de behöver uppleva i livet.
Men sen är de ju klart om man ser att sin grannes väg leder rakt neråt att man kan ge några goda råd.

Och hur kan du vara så säker på att den väg du har valt, Falun Dafa, är den rätta och allting den föresrpåkar är sant!?
Jag kan tänka mej att det ligger mycket i det, men inget är perfekt, det finns ingen perfekt utstakad väg som man bara kan följa sen så har man nått målet, vad skulle man lära sej då?



Det du skriver om kallas även Upplysning och det handlar om att ta tillbaka sej själv, hitta hem, komma ihåg vårat ursprung!
För det handlar just om det, komma ihåg, för vi har och vet redan allt.. släpp de gammla och så höjs frekvensnivån!

Och om man tycker det är svårt att blicka inåt vad kan inte vara smartare än att studera de som redan har nått upplysningen,
våra mästare!

Och sätt ur en högre perspektiv så finns det inget ont eller gott, bra eller dåligt, rätt eller fel.. det är bara här i relativitetens verklighet.
Har du inte märkt att även om man upplevt en "dålig" erfarenhet så kan det kännas jobbigt för stunden men det kommer alltid något bra utifrån det!
Så även de "dåliga" är "bra" om man kan se helheten..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#27


See User information
Kommentar:
Från Novax:

Vi väljer det knappast medvetet. Nu har vi inte alls något hum om vad som är vårt ursprungliga hem/nivå. Vi har ramlat ned hit, Samsara, Illusionen, Den trefaldiga världen, och därär människor vilsna. Så det du säger om "förståelse", att det är upp till oss själva... det är inte så, för här har vi bara alla de "skyltar" som alla andra har satt upp i labyrinten åt oss, det spelar ingen roll om de är "lärda" personer inom institutioner eller så som satt upp dom... då de är de som just drar ned människor i illusionen genom att bara vara en förlängning av fysikalisk materialistisk "forskning", de följer den vägen, och de kommer alltid att leda folket allt längre bort. Fast det har vi varken "tid eller råd med", åren är knappa.
_____________________________________________________
Jag vet inte vad du menar med "val vi gör". Om vi inte vet hur att leva rätt, inte har en måttstock för rätt/fel - ont/gott +++ att den måttstocken nu förskjuts i rasande fart i degenereringen... då "
___________________________________________________


SVAR:

Vad jag menar med val, är just det att gör vi våra EGNA val !
Så kan ingen annan göra valen åt oss.
Problemet som jag ser det är väl mer att vi glömt bort att vi kan göra val och då kan andra köra sina agendor och sätta upp skyltar i labyrinten åt oss, men även det är ju ett val att välja bort att vi faktiskt kan välja.
Vi väljer att få allt serverat, det är det som alla skyltar handlar om !
Början till medvetna val är enligt vad jag tror och praktiserar så gott det går är att börja observera vanemässiga tankar, reaktioner och känslor.
Och inte bara intellektuellt inse att vi skapar hela tiden vår verklighet utan att våga ta emot alla förnekade tankar och känslor som jag möter ute i världen som reflektioner av mig

För övrigt känner jag att Falun Dafa säkert har väldigt mycket intressant att förmedla även om jag inte än har fördjupat mig i
dessa läror.
Känner mig attraherad att lära mig mer vid tillfälle i alla fall och då även falun gong.

Posted on: 2007/1/4 17:46
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#28


See User information
Quote:

EttHund wrote:
Novax:

Jag har märkt i dina inlägg att du följer Falun Dafa eller Falun Gong som det också kallas?
Jag vet inget om det men här har du några reflektioner på Falun Dafa:
http://andlig.se/node/1927
http://andlig.se/node/3778

Och jag måste säga en gång för alla, och jag hoppas att du kan ta dej till det!

Alla vi går inte samma väg.. vi är alla lika men ändå unika och tar den vägen vi själva behöver gå!
Så din väg du tar kanske inte alls är den rätta för mej, eller för din granne.
Hur skulle det vara om alla var likadana och gjorde precis samma saker?? haha.. ganska tråkigt va, och inte speciellt utvecklande.

Sååå vi måste Respektera varandra för de vägar vi väljer att ta, vi kan inte dömma, för det är kanske precis den rätta vägen för de och det de behöver uppleva i livet.
Men sen är de ju klart om man ser att sin grannes väg leder rakt neråt att man kan ge några goda råd.

Och hur kan du vara så säker på att den väg du har valt, Falun Dafa, är den rätta och allting den föresrpåkar är sant!?
Jag kan tänka mej att det ligger mycket i det, men inget är perfekt, det finns ingen perfekt utstakad väg som man bara kan följa sen så har man nått målet, vad skulle man lära sej då?



Det du skriver om kallas även Upplysning och det handlar om att ta tillbaka sej själv, hitta hem, komma ihåg vårat ursprung!
För det handlar just om det, komma ihåg, för vi har och vet redan allt.. släpp de gammla och så höjs frekvensnivån!

Och om man tycker det är svårt att blicka inåt vad kan inte vara smartare än att studera de som redan har nått upplysningen,
våra mästare!

Och sätt ur en högre perspektiv så finns det inget ont eller gott, bra eller dåligt, rätt eller fel.. det är bara här i relativitetens verklighet.
Har du inte märkt att även om man upplevt en "dålig" erfarenhet så kan det kännas jobbigt för stunden men det kommer alltid något bra utifrån det!
Så även de "dåliga" är "bra" om man kan se helheten..


Webben är full av allehanda ting.

Människor är vilsna i illusionen, har sina motsånd från karma... och allting skrivs därefter.

Den andra länken du gav: "Alla möjligheter finns i det obegränsade kaoset och bland dessa fanns också möjligheten till kosmos' uppkomst."

Något uppkom ur ingenting... blev kosmos... baner och människor... sådant flum attraherar de som är i våglängd med det.

Bra/dåligt - ont/gott, det är ord som relaterar till kriterier, kanske där man har sin ursprungliga nivå, eller den nivås kriterier som man är på, eller kosmos kriterier/principer/lagar.

Om det är gott så är det inget som går emot principerna - det som går emot är det som genom historien kallas för ont, att göra en "ond" handling, ha onda tankar, vara en ond människa etc. - sådant som ger en (dålig) karma.

Filmen ger ingenting som av att människor ska höja sin nivå, utan för ut att allt är bra, gäller bara att få till omgivningen så den passar ens ego.

Människor har aldrig varit utan vägar i historien. Taoistiska och Budda-vägar har alltid varit KULTIVERING, att man ger upp sina fasthållanden, ego, de sju känslorna och åtta begären...eller vad det nu brukar heta. Vägarna har dock inte "hjälpt" människor ut ur Samsara, för de har inte kultiverat/höjt sitt huvudmedvetande. Inom taoistiska riktningar kunde de till och med använda alkohol för att döva sitt vanliga medvetande. I Indien så satt gurus och "mediterade" så att gräs växte på dem... de var i trans, var inte i kroppen. Så de hade inte höjt sig "själva" och kom aldrig härifrån.

Jag har upprepat detta många gåååånger, att man säger att detta (den trefaldiga världen, samsara, illusionen etc) är som ett fängelse, eller en karantän. Det sägs till och med i New Age, kanaliseras sådana ord... och tex. att inga vågar sig hit, för att man kan inte ta sig härifrån.

Det är upp till var och en att ha sin förståelse, urskiljning oxå.

Vilka tar verkligen tillfället till att ha sin EGEN förståelse, hitta Vägen mm???

Allt är redan framlagt. Människor vill inte så lätt (karma spökar...) ge upp sina saker, somi New Age vill man gärna hålla på med att grabba tag i varandra... gå en liten kurs och sedan hänga ut skylten, vill hålla på med sina chi-grejer. Verklig andlig kultivering är att då går man EN väg, annars får man ingenting, det är bara att människor strular till varandra och deras kroppar (på olika plan), alla blir röriga. New Age-tänkare sysslar oftast med att vilja "ta det bästa från det bästa...", och de får ingenting - så är det. Det är väldigt enkelt, man går EN väg, vägen är exakt, såman kan inte blanda in andra saker - man kan inte stå i flera båtar samtidigt, då hamnar man i vattnet - istället för att färdas med båten hem...

Man får veta hur detta hänger ihop om man läser Zhuan Falun.
Jag har tidigare lagt ut http://www.esnips.com/doc/c383ed1e-18 ... b1b9/Maya-Hopi-prophecy-5 - där får man också veta mer kring detta med att kultivera inom taoistiska riktingar, tex finns det en länk till en text, som också finns som en video-animation - mm mm.
Jag har lagt ut den förut... var var dina hurrarop, utrop som: wow, underbart... det finns en väg (som det hela tiden utlovats i historien), tack för det... läste du och tog DU till dig - du ber mig ta till mig... jag bara informerar - det är upp till var och ens "upplysningsförmåga".

New Age är bara till för att störa, förstöra, hålla människor borta från sanningen.

Det finns bara en Sanning!

Ur Zhuan Falun:

If you decide you don’t want to cultivate, nobody can force you to. That’d be wrong. Could somebody really force you to change your mind? You have to discipline yourself. Some people borrow the good things from a lot of practices, and they take in things from just about everybody, they do one practice today, they do another one tomorrow, and they’re trying to get rid of their health problems. But do they get their health back? They don’t. Their problems just get postponed and shifted. When it comes
to cultivation at high levels, there’s the matter of committing yourself to one discipline, you have to stick to one discipline, and whichever discipline you cultivate, that’s the discipline you have to put your heart in, and you have to stick with it right up until you’re nlocked and Enlightened in that discipline, because only then can you switch to another pactice and cultivate further, and that’s a different set of things. That’s because a set of
things that’s been reliably transmitted will date back to ages ago, and so they all have somewhat complex evolving-processes. Some people do the exercises by feel. What’s your feeling worth? Not a cent. The real evolving-process takes place in other
dimensions, and it’s extremely complex and wondrous, so it won’t work even if it’s just the slightest bit off. It’s like putting the wrong part into a precision instrument by mistake—it breaks down instantly. Your bodies in all dimensions are changing, and it’s so wondrous that it won’t work even if it’s just the slightest bit off. Didn’t I tell you, cultivation is up to you, gong is up to the master. But then you go and pick up other people’s stuff, you add it right in, and you bring in those other messages, and that
interferes with this discipline’s things, so then you’ll go off course, and this will show in your daily life, where you’ll have the same kinds of problems ordinary people do. But other people can’t stop you, because that’s what you wanted, and it’s a problem of comprehension. Meanwhile, the things you mixed in will turn your gong into a mess, and then you can’t cultivate anymore. That problem will happen. Now I’m not saying that
everybody has to learn Falun Dafa. If you don’t learn Falun Dafa and you’ve had real things passed on to you in some other practice, then I think that’s good, too. But I’m going to tell you, to truly cultivate up to high levels you have to commit to one discipline. And there’s another thing I should share with you. Right now there is nobody else who is really transmitting like me a practice that goes to high levels. Later on you’ll know what
I’ve done for you, so I hope you can realize what this is. A lot of folks want to cultivate up to high levels, and now I’ve placed this right in front of you, but maybe you haven’t realized how valuable this is—you could travel the earth to study with masters and spend a ton, but still not get this. Today I’m putting this right in your lap, and maybe you still don’t see it! So it’s a question of whether you can understand this, or to put it another way, it’s a question of whether you can be saved."

Posted on: 2007/1/4 17:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#29
Quote:

novax wrote:
Webben är full av allehanda ting.

Människor är vilsna i illusionen, har sina motsånd från karma... och allting skrivs därefter.

Den andra länken du gav: "Alla möjligheter finns i det obegränsade kaoset och bland dessa fanns också möjligheten till kosmos' uppkomst."

Något uppkom ur ingenting... blev kosmos... baner och människor... sådant flum attraherar de som är i våglängd med det.

Bra/dåligt - ont/gott, det är ord som relaterar till kriterier, kanske där man har sin ursprungliga nivå, eller den nivås kriterier som man är på, eller kosmos kriterier/principer/lagar.

Om det är gott så är det inget som går emot principerna - det som går emot är det som genom historien kallas för ont, att göra en "ond" handling, ha onda tankar, vara en ond människa etc. - sådant som ger en (dålig) karma.

Filmen ger ingenting som av att människor ska höja sin nivå, utan för ut att allt är bra, gäller bara att få till omgivningen så den passar ens ego.

Människor har aldrig varit utan vägar i historien. Taoistiska och Budda-vägar har alltid varit KULTIVERING, att man ger upp sina fasthållanden, ego, de sju känslorna och åtta begären...eller vad det nu brukar heta. Vägarna har dock inte "hjälpt" människor ut ur Samsara, för de har inte kultiverat/höjt sitt huvudmedvetande. Inom taoistiska riktningar kunde de till och med använda alkohol för att döva sitt vanliga medvetande. I Indien så satt gurus och "mediterade" så att gräs växte på dem... de var i trans, var inte i kroppen. Så de hade inte höjt sig "själva" och kom aldrig härifrån.

Jag har upprepat detta många gåååånger, att man säger att detta (den trefaldiga världen, samsara, illusionen etc) är som ett fängelse, eller en karantän. Det sägs till och med i New Age, kanaliseras sådana ord... och tex. att inga vågar sig hit, för att man kan inte ta sig härifrån.

Det är upp till var och en att ha sin förståelse, urskiljning oxå.

Vilka tar verkligen tillfället till att ha sin EGEN förståelse, hitta Vägen mm???

Allt är redan framlagt. Människor vill inte så lätt (karma spökar...) ge upp sina saker, somi New Age vill man gärna hålla på med att grabba tag i varandra... gå en liten kurs och sedan hänga ut skylten, vill hålla på med sina chi-grejer. Verklig andlig kultivering är att då går man EN väg, annars får man ingenting, det är bara att människor strular till varandra och deras kroppar (på olika plan), alla blir röriga. New Age-tänkare sysslar oftast med att vilja "ta det bästa från det bästa...", och de får ingenting - så är det. Det är väldigt enkelt, man går EN väg, vägen är exakt, såman kan inte blanda in andra saker - man kan inte stå i flera båtar samtidigt, då hamnar man i vattnet - istället för att färdas med båten hem...

Man får veta hur detta hänger ihop om man läser Zhuan Falun.
Jag har tidigare lagt ut http://www.esnips.com/doc/c383ed1e-18 ... b1b9/Maya-Hopi-prophecy-5 - där får man också veta mer kring detta med att kultivera inom taoistiska riktingar, tex finns det en länk till en text, som också finns som en video-animation - mm mm.
Jag har lagt ut den förut... var var dina hurrarop, utrop som: wow, underbart... det finns en väg (som det hela tiden utlovats i historien), tack för det... läste du och tog DU till dig - du ber mig ta till mig... jag bara informerar - det är upp till var och ens "upplysningsförmåga".

New Age är bara till för att störa, förstöra, hålla människor borta från sanningen.

Det finns bara en Sanning!

Ur Zhuan Falun:

If you decide you don’t want to cultivate, nobody can force you to. That’d be wrong. Could somebody really force you to change your mind? You have to discipline yourself. Some people borrow the good things from a lot of practices, and they take in things from just about everybody, they do one practice today, they do another one tomorrow, and they’re trying to get rid of their health problems. But do they get their health back? They don’t. Their problems just get postponed and shifted. When it comes
to cultivation at high levels, there’s the matter of committing yourself to one discipline, you have to stick to one discipline, and whichever discipline you cultivate, that’s the discipline you have to put your heart in, and you have to stick with it right up until you’re nlocked and Enlightened in that discipline, because only then can you switch to another pactice and cultivate further, and that’s a different set of things. That’s because a set of
things that’s been reliably transmitted will date back to ages ago, and so they all have somewhat complex evolving-processes. Some people do the exercises by feel. What’s your feeling worth? Not a cent. The real evolving-process takes place in other
dimensions, and it’s extremely complex and wondrous, so it won’t work even if it’s just the slightest bit off. It’s like putting the wrong part into a precision instrument by mistake—it breaks down instantly. Your bodies in all dimensions are changing, and it’s so wondrous that it won’t work even if it’s just the slightest bit off. Didn’t I tell you, cultivation is up to you, gong is up to the master. But then you go and pick up other people’s stuff, you add it right in, and you bring in those other messages, and that
interferes with this discipline’s things, so then you’ll go off course, and this will show in your daily life, where you’ll have the same kinds of problems ordinary people do. But other people can’t stop you, because that’s what you wanted, and it’s a problem of comprehension. Meanwhile, the things you mixed in will turn your gong into a mess, and then you can’t cultivate anymore. That problem will happen. Now I’m not saying that
everybody has to learn Falun Dafa. If you don’t learn Falun Dafa and you’ve had real things passed on to you in some other practice, then I think that’s good, too. But I’m going to tell you, to truly cultivate up to high levels you have to commit to one discipline. And there’s another thing I should share with you. Right now there is nobody else who is really transmitting like me a practice that goes to high levels. Later on you’ll know what
I’ve done for you, so I hope you can realize what this is. A lot of folks want to cultivate up to high levels, and now I’ve placed this right in front of you, but maybe you haven’t realized how valuable this is—you could travel the earth to study with masters and spend a ton, but still not get this. Today I’m putting this right in your lap, and maybe you still don’t see it! So it’s a question of whether you can understand this, or to put it another way, it’s a question of whether you can be saved."


huvudsaken vad jag ville säga var att vi måste respektera varandras olika vägar!
det andra bara flödade på..

och ja, jag har tagit till mej det du skriver, iaf det ja kan förstå mej på när jag ibland bara ser det som du talar i tungor,
och har läst de flesta texter du länkade i ditt dokument, intressant jag gillar indianderna, tackar.



med andra ord, om jag ska lägga det i klartext..
eftersom du aldrig lyckas svara på mina frågor

så den enda vägen för att komma ut ur den här världen (fängelset) är falun dafa eller?

och en följdtanke..
om nu du vill presentera DIN sanning varför inte göra det med Godhet och Vänlighet.. och ge
konstruktiv kritik till det du slår på istället, då tror jag du kommer nå många fler.


och nu vet jag att du kommer säga att det bara finns en sanning så jag svarar på det på en gång..
med din sanning menar jag hur du ser på saker och ting ur din synvinkel.
för en muslim tex, så är koranen sanningen, och om man frågar den så kommer han vara övertygad om att det är den
enda sanningen, alltså är det hans sanning. och om du frågar en buddist så har han en annan sanning.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#30


See User information
EttHund wrote:
Quote:

huvudsaken vad jag ville säga var att vi måste respektera varandras olika vägar!
det andra bara flödade på..

och ja, jag har tagit till mej det du skriver, iaf det ja kan förstå mej på när jag ibland bara ser det som du talar i tungor,
och har läst de flesta texter du länkade i ditt dokument, intressant jag gillar indianderna, tackar.



med andra ord, om jag ska lägga det i klartext..
eftersom du aldrig lyckas svara på mina frågor

så den enda vägen för att komma ut ur den här världen (fängelset) är falun dafa eller?

och en följdtanke..
om nu du vill presentera DIN sanning varför inte göra det med Godhet och Vänlighet.. och ge
konstruktiv kritik till det du slår på istället, då tror jag du kommer nå många fler.


och nu vet jag att du kommer säga att det bara finns en sanning så jag svarar på det på en gång..
med din sanning menar jag hur du ser på saker och ting ur din synvinkel.
för en muslim tex, så är koranen sanningen, och om man frågar den så kommer han vara övertygad om att det är den
enda sanningen, alltså är det hans sanning. och om du frågar en buddist så har han en annan sanning.


Jag tror att alla får se på saker och ting som de vill. Det bör inte vara så svårt att bara för en stund lägga bort sin programmering, sin "Tro" etc. och lägga ihop ett plus ett.

Men om jag ska säga en sak bestämt... så är det självfallet (jepp) inte så att det INTE bara skulle finnas en Sanning.

Vad "människor" och annat håller på med, tror på, vilka beteenden den har, eller vad det nu handlar om - så är det bara det - tex det som de tror på.

Antingen är något sant eller inte.

Liknelse:

Om man har en pyramid och det hänger en tråd från spetsen av pyramiden - kan det vara så att om man är på botten av pyramiden och klättrar upp för tråden... hamnar man då i toppen?

Budda Sakyamuni undervisade... och han upptäckte hela tiden under de åren han just undervisat, att det inte var korrekt - för han höjde hela tiden sin nivå, och såg att det han sagt var på en lägre nivå, långt från Sanningen, universums yttersta sanning. Till sist sa Sakyamuni att han inte hade undervisat någon Lag alls... Det har sedan Zen-budddismen misstolkat, inte förstått, utan tolkat som att det inte kan undervisas.

Så den där tråden, om några här på botten i pyramiden/illusionen tror/tycker att tråden den går snett uppåt och går inte till toppen... kanske säger att det är en "avväg", är det sant? Nej, det är bara som de tror - det är inte deras sanning, det är inte Sant, så det är deras feltror/vantro, illusion, lögn, trosssystem etc.

Det där med att "alla har sin sanning" är alltså fel. Det är sådant som kommer från New Age, vilket är till för att vilseleda människor.
Du gav länk till http://andlig.se - eftersom allting i "sluttiden" är bakvänt så är det inte konstigt att deras sajtnamn heter motsatsen till vad de "är".
Jag vill inte kritisera, man kan ha en rolig stund om inte annat av att titta på sajten - men det är faktsikt lite tragiskt vad "människor" har tagits över av andra krafter, eller vad man ska säga - det är också väldigt barnsligt. Typisk (mest) kvinnlig New Age.

Tack till ljuskanal58, "Ljus - Kärlek - Glädje - Kraft", kanalisering, sända saker/energier/kärlek mm.

Posted on: 2007/1/5 23:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#31


See User information
Frågan i denna diskussion är väl vad var och en vill med sitt liv på jorden här och nu.
Vi alla lägger oss till med en plan, röd tråd eller sanning som vi följer, en del hänger sig fast vid den kunskap de lärt sig av föräldrar, skola, samhälle etc, andra går egna vägar men oavsett vilken väg var och en av oss väljer så tror jag att det är viktigt att inte stagnera i det som för oss nu är sant.
Tänk om det är så att livet /universum är i ständig rörelse
utveckling och att inget någonsin står still, ingen sanning vare sig det är Buddas eller jesus eller guds sanning?
För om det finns en sanning så måste det ju finnas en osanning
och det är ju där vi befinner oss här på jorden i total polaritet.
jag är personligen innerligt trött på denna polaritet och ser det som en av utmaningarna att transcendera just den här på jorden.
Det finns lagar i universum och det finns lagar på jorden, de lagar som vi kanske varit delaktige att skapa här på jorden.
När vi börjar ta ansvar för det som sker på jorden nu, inte projecerar allt utåt kan en verklig förändring ske.
Jag säger inte att det är lätt, men allt går bara vi vill.
En bra bok till detta ämne är,

skriven av Paul Levy

The Madness of Georg W. Bush
A reflection of our collective Psychosis

Paul levy does a brilliant job of deconstructing the invisible spiritual and cultural ways that corruption flows into our souls and our minds rooting itself in our day to day lives in a manner that can cause an entitre culture to go mad together. this book is an invaluable contribution to creating the change of hearts and minds that is the pathway to true evoluton.
Catherine Austin Fitts, Former Assistant Secetary of Housing(Bush 1)

Levy proposes that this colllective madness is simultaneously revealing to us our potential for an evolutionary quantum leap in human consciousness. He concludes that whether we destroy ourselves as a species or wake up depends on enough of us recognizing what the insanity of our current world crisis is revealing to us.The choice and responsibility is truly ours.

Posted on: 2007/1/6 10:57
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#32


See User information
"Frågan i denna diskussion är väl vad var och en vill med sitt liv på jorden här och nu."

Ens vilja är som ingenting. Vi gör det vi gör, i liv efter liv. Nu är vår egen vilja nästan noll, dess utrymme, ersatt av karma - det är det det är i en sluttid, innan en kultur gått under i historien etc.

"Tänk om det är så att livet /universum är i ständig rörelse
utveckling..."

I rörelse är det, men det är ju inte utveckling, utan... varför är det så svårt att förstå... det är ju Devolution - ju mer vi degenererar, blir alien, demoniska, pervo , vänder allt sunt ryggen... skulle det vara utveckling. Hela historien är tvärtom - det finns inget sådant som utveckling - var kommer sådana ord ifrån... jo från puckos, New Age, Science etc - från sådant som själva är djupast ned i illusionen. Vi har från början allt.Klistrar in i igen då...

But at the same time, these lives have community-like social relationships, and during social interactions among the group, some become bad and so they drop down. And at that level they again can’t stay there, and they become even worse, so they drop another level, and they drop, and drop, and drop, and finally they drop to this level of ordinary people. When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. But out of their great compassion, the Great Enlightened Beings purposely created this dimension of our human world.

Kosmos upprätthålls av lagar, vad människan skapar som lagar är ju inget som kosmos "rättar" in sig efter. Visa ledare har väl i historien skapat samhälleliga lagar, som skulle vara i harmoni med lagarna "däruppe", himlens lagar, kosmos.

Det är inte jorden det handlar om - det är bara vad flummet därute får oss att fokusera på. Det kan inte ske annat på jorden än vad vi har blivit till. Vi ska rädda/klara oss bara. Själva jorden kan bara ruska lite på sig om människorna blir för jobbiga.
Det är en själv det handlar om. Vår egen ruttenhet.

Posted on: 2007/1/6 11:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#33


See User information
_____________________________________________________
Novax skrev :
Ens vilja är som ingenting. vi gör det vi gör, i liv efter liv. nu är vår
egen vilja nästan noll, dess utrymme, ersatt av karma - det är det det är i en sluttid, innan en kultur gått under i historien etc.
_____________________________________________________
Viljan har vi visst !

Läs då först boken, THE RIGHT USE OF WILL
Healing and evolving the emotinal body
Ett litet utdrag ur denna bok:

Body is the manifestation of both Spirit and Will. The Spirit, infact, has only polarized itself in order to experience. The Will is the magnetic polarity of the Spirit.
The split in consciousness that have taken place on Earth have created a situation where the Will is felf to be disconnected from,
and not even useful part of the Spirit. However, Will and Spirit are the expanding limits of a connected whole.POLARITIES NEED TO BE REALIZED AS EVOLVING EXTENSION OF THE SAME THING.

Now many people have thought they were evolving into unconditional love on Earth, but they have forgotten that they must accept all of themselves first.There is no way around it. If you do not totally accept yourself first, you cannot totally open to anything else.
The understanding needed next is: when anything is denied and not accepted by the individual to which it belongs,then this part of the individual is placed outside of his love. In putting something outside of love, you have fed another reality that has troubled Earth for a long time.Because of its negative polarity, most people have attributed the Will to the devil and darkness.
Everything negative has been assumed to be the trouble on Earth. You need to realize this is not true.
Darkness is the part of Creation which receies the Light.

In an interwiev with Mircea Eliade in 1952, Jung revealed the scope of his vision when he commented that:

as long as satan is not intergrated, the world is not healed and man is not saved. But satan represents evil, and how can evil be intergrated?
There is only one possibility: to assimilate it, that is to raise it to the level of consciousness......(this is a state) in which the devil no longer has an autonomous existence but rejoins the profound unity of the psyche.Then the OPUS MAGNUM ("the great work" of alchemy) is finished: the human soul is completely intergrated.

Från Paul Levys bok
The madness of George W. Bush
A reflection of our collective psychosis

What is happening in our World right now is analogous to when Buddha was meditating under the bodhi tree right before he attained enlightment and the forces of "Mara" the evil one, came to attack him. Seen as Buddha`s dream, Mara was none other than a part of Buddha`s own consciousness that was dreamed up to play out his role.
From one point of view, mara seemed like an adversary who was an obstacle to enlightment and who was " evil". And yet, without Mara, Buddha wouldn`t have developed the muscle of realisation so to speak, to attain enlightment. In other Words, Mara was secretely an ally,helping and propel Buddha into his realization, which he was unable to have without Maras challenge.

ja och så vidare naturligtvis, mycket spännande läsning som jag verkligen vill rekommendera.

Posted on: 2007/1/6 13:33
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#34


See User information
Zahira, det finns hur mycket som helst skrivet, men vad hjälper det, och vad leder det till? De som skriver är alla inom samma illusion, på samma nivå - egentligen så skulle vi sopats bort, men denna "plats" har skapats av gudar av deras medkänsla/barmhärtighet... de som gjort lite hemläxa vet att tex månen och Ieapetus (stavning?) är konstruerade, vad är inte konstruerat... såsom jorden...?

Du skrev:"Viljan har vi visst ! - med utropstecken... det är bara ord. Ska jag ständigt upprepa samma saker, varför...
Man ser bara det man ser. Man kan inte veta hur snävt det är, och hur utrymmet krymper.

"Från början hade vi total fri vilja - men då vi har fått karma och sjunkit nedåt så minskar den fria viljan i samma mån!"
Läs resten som jag skrev som "klot":
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

Jag la ut några stycken från Lunyu (som inleder Zhuan Falun), läs gärna hela http://www.falundafa.org/book/eng/zfl_new_0.html

I Zhuan Falun så kan man läsa:

Key contents of Zhuan Falun include discussion of:

* the origins of qigong and the long-forgotten meaning of "cultivation"
* the roots of illness, and their fundamental removal
* karma: its origin, effects, and transformation into virtue
* Falun Gong's relation to qigong, Buddhism, Taoism, and other cultivation methods
* the meaning and function of supernormal abilities
* the question of eating meat and the issue of attachments
* genuine, integrated cultivation of mind and body
* what is Enlightenment, and what is Consummation?

Det står om Jung i det du skrev.
Man kan se om man får tag på Drömmar, Meditation och Chakrasymboler av Jes Bertelsen (på danska), + andra böcker av honom, om man vill spilla tid... men ändå är hemskt nyfiken... Det står om honom här, i artiklar om Peter Høeg:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=425313

"Den kända psykologen från Århus blev tidigt en dansk New Age-guru med sitt teoretiska hopkok av Jung och Kierkegaard, chakramystik och tibetanska meditationsformer."
http://expressen.se/index.jsp?a=425897

Bertelsen skriver det som Jung inte hann/inte kunde/inte då förstod, eller vad man ska säga - den boken är egentligen från Jung...

"Healing and evolving the emotional body..."

Det är New Age... hälsa kan man bara få då man höjer sin nivå - följer principer på en högre nivå - denna nivå har inget med hälsa att göra... vi drunknar i karma, ständigt sjukdom, åldrande och död - söker metoder och strunt i liv efter liv... om vi står emot vårt karmabagage (=motstånd, tankekarma etc.) och blir oss själva en stund, då kan vi fatta...
http://www.esnips.com/doc/c383ed1e-18 ... b1b9/Maya-Hopi-prophecy-5

Posted on: 2007/1/6 15:43

Edited by novax on 2007/1/6 16:00:14
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#35
Novax hur vet du att falu dafa är sant?
Det kan lika gräna vara new age.. eller illuminatis påhitt.. eller mörka krafter som aliens som du pratar om..
du gör precis som zahiren, säger va du tror och ger några stycken ur den bok du har läst, vad är skillnaden?

men om ja förstår dej rätt på frågan förut så sa du Ja..
om det nu är som du säger då ser det väldigt mörkt ut för mänskligheten!

våga vidga vyerna!

ja tittar på allt från olika vinklar, och vill inte utesluta något, på det sättet kan ja se en röd tråd och sålla fram sanningen och vem vet va det leder till, men det funkar för mej.. ja har inte varit sjukt på fler år och har aldrig mått bättre!

PEACE!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#36


See User information
Quote:

EttHund wrote:
Novax hur vet du att falu dafa är sant?
Det kan lika gräna vara new age.. eller illuminatis påhitt.. eller mörka krafter som aliens som du pratar om..
du gör precis som zahiren, säger va du tror och ger några stycken ur den bok du har läst, vad är skillnaden?

men om ja förstår dej rätt på frågan förut så sa du Ja..
om det nu är som du säger då ser det väldigt mörkt ut för mänskligheten!

våga vidga vyerna!

ja tittar på allt från olika vinklar, och vill inte utesluta något, på det sättet kan ja se en röd tråd och sålla fram sanningen och vem vet va det leder till, men det funkar för mej.. ja har inte varit sjukt på fler år och har aldrig mått bättre!

PEACE!

Ord...
Man får kolla upp själv, se vad det innebär, "effekt" osv - och hoppas att det kan vägas mot ens egen (sanna) förståelse.

Det gäller EN SJÄLV, inte mänskligheten - varför det isåfall är mörkt för en enskild individ som fått nys på den Väg som i historien utlovats är för mig ett mysterium (fast inte... vi har allt det gamla i bagaget, fordringsägarna... karman, som gör allt för att hindra en - karman är levande, och vill inte dö).

Idag är det så att människor har så mycket misstro, man tror inte på någonting..."det kan väl inte finnas något som är sant, det finns väl någon hake... någon dold agenda... etc etc..." - så virras det vidare i New Age, tar det "bästa från det bästa" och får noll - så var livet över och karman lyckades ånyo - nu har vi inte tid med sådant..

Människor är så sjuka man kan vara, även om det inte vid olika tillfällen är fysiska saker - när man är i illusionen i denna speciella "sluttid" så är vi som längst från vårt ursprung, vårt sanna hem - det är det "sjukaste", oavsett hur det mås på ytan.

Det var väl du Etthund som la ut två länkar till http://andligt.

Jag sa väl bara något om den ena länken tror jag, jag bara dök in i den, läste inte texten för jag tyckte att det var så jobbigt förvirrade saker, det föreföll vara skrivet av en psykiskt sjuk människa var min tanke lite... men när jag tänker efter och kollar lite mer nu på sajten så ser jag att New Age-folk, om kvinnor tar spetsen och driver det, så är det mycket värre än det var på 80- och 90-talen - så det är nog mer att "nivån" är sådan nu, så jag vill inte kritisera personen eller så.

Kan litteratur, andras info eller böcker egentligen "hjälpa" en förvirrad uppluckrad "människa"/New Age-are - nejdå - det är "ju sådant" som är det han skriver - det är inte han man ser där utan mer som besättelse av alla dessa saker. Så jag säger det igen, att om man vill kultivera - vilket är enda möjligheten/vägen ut - så kan man bara följa en väg - det är och har alltid varit så sedan begynnelsen - det kan nog alla förstå om ni läser i det jag skrivit/länkat till. Så har det alltid då varit i tex. Indien och Kina, att de som kultiverade drog sig till bergen, skogarna eller till grottor för att kunna släppa på det som man fastnar i - släppa alla fasthållanden. I New Age gör de tvärtom - föder sig med andra saker hela tiden - hela New Age är att det är olika väsen bakom som för ut sig själva, kanalisering osv - deras böcker, kurser och föredrag mm är till för att sprida det vidare till andra. Dåliga väsen, aliens, demoniska saker etc sprider och besätter sökarna och det får alla att bli sådana - att tappa bort sig själva.

Det går inte att i denna tid ta saker från andra så, utan man ska säga nej till det, bli ren och fri, ge upp smutsen.

Annars kan det då se ut som det gjorde på den länken till vaken:
http://andlig.se/node/3778

Jag ser att någon som utövar Falun Gong nu har gjort ett inlägg på den ena tråden/ämnet du gett länk till:
http://andlig.se/node/1927 - en bit ned skriver Tonyspirit:

LÄS INLÄGGET
http://andlig.se/node/1927#comment-32811

Posted on: 2007/1/6 19:11

Edited by novax on 2007/1/6 19:28:28
Edited by novax on 2007/1/6 19:48:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#37
jag länkade inte till själva sajten andlig.se utan det var för deras kommenterer där.

och frågan ja refererade till att du svarade Ja på var de inlägget "så den enda vägen för att komma ut ur den här världen (fängelset) är falun dafa eller?"

men du har fortfarande inte gett nåt som säger att din bok skulle vara sannare en någon annan bok.
jag säger igen,, hur kan du vara så säker på att det är den enda rätta vägen?

jag säger såhär.. om det känns rätt inom sej själv i sitt hjärta, då är det sant, om så bara för en själv- då är man på rätt väg!
för sitt inre ljuger aldrig och man måste vara sann mot sej själv, det går inte att förneka.


fint skrivet där tony
ta och kommentera the secret tråden också, det skulle vara intressant att se deras reaktioner :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#38


See User information
"jag säger såhär.. om det känns rätt inom sej själv i sitt hjärta, då är det sant, om så bara för en själv- då är man på rätt väg!
för sitt inre ljuger aldrig och man måste vara sann mot sej själv, det går inte att förneka."

Det är ... "ord"...

Du la ut två länkar till sajten andlig.se, och det framgår av det jag skrev att det är länkar "inom" sajten, och inte till förstasidan.

Antingen är det Sant, eller då är det inte sant - det har ingen betydelse vad man talar om, har inte med hjärta, njurar eller annat att göra.

Inom New Age så hoppar folk från det ena till det andra hela tiden, eller hur? Skulle inte de flesta säga som du nu gör... om man frågar dem om något - tex varför går du på den kursen, varför köper du de där indianfjädrarna... de kristallerna, varför går du de där kurserna: http://www.sinnligkunskap.se/artiklar/starborn/14.htm , varför håller du på med det där med Drunvalo Melchizedek: Merkabah-grejerna http://www.crystalinks.com/merkaba.html... (suck, där snurrar det allt bra...) etc - de skulle säga att de gör det för att det just känns rätt, och det skulle säkert "upprapas" många hjärta, följa sitt hjärta och liknande "vackert" (självförsvar - =ego).

De håller på med något, alltid - är det samma sak som att det är något som för dem på vägen ut ur illusionen, hemåt? Nej. Jag har koll på New Age och skrymt, sedan många år, jag ser deras förvirring, besättelse, sjuka tillstånd och alltmer desparata sökande och allt mindre av dem SJÄLVA.

Du kanske förstår att då vi är som längts bort från vår sanna natur så finns det inget sådant som att "hjärta" skulle vara mycket skilt från "ego" - om du tänker efter så förstår du säkert att det som du skrev angående det, plus andra saker som du och tex Zahira ibland skriver - inte är "egna" ord - utan är från New Age's tape recorder. När man själv dykt ned däri så blir man sådan - besatt - men man kanske tror att det är ens egna tankar, förståelse eller ord. Besättelse eller programmering, det finns väl flera ord man kan sätta på det. Du har flera sådana begrepp som är tomma klyschor, tex; "...för sitt inre ljuger aldrig..." - lite goddag yxskaft - det är orimligt påstående - lika konstigt som att säga "det var handfat och jag kokar äggen."Du skriver även: "...och man måste vara sann mot sej själv...". Så småningom kan du säkert se lite annorlunda på dessa planterade karameller - puff.

Det är så mycket kvinnligt kärlekssökande... om man ser på andlig.se och andra sajter, orden blir det här med ljus, kraft, frid, kärlek och lite kramar mm, det ego - de flesta tror att de håller på med "andligt arbete", "ljusarbete", "mitt magiska arbete", att de verkar ibland tro att de är betydelsefulla, gör något för andra/jorden... osv - men egentligen är New Age mycket till för att människor ska hålla på med sitt ego, och ge upp sina kroppar till andra väsen. Smitning...

Ens känsla är INGENTING - det märks väl. Det är väldigt lätt att se tycker jag... jag klistrar in igen några ord från Zhuan Falun:

When it comes to cultivation at high levels, there’s the matter of committing yourself to one discipline, you have to stick to one discipline, and whichever discipline you cultivate, that’s the discipline you have to put your heart in, and you have to stick with it right up until you’re unlocked and Enlightened in that discipline, because only then can you switch to another practice and cultivate further, and that’s a different set of things. That’s because a set of things that’s been reliably transmitted will date back to ages ago, and so they all have somewhat complex evolving-processes. Some people do the exercises by feel. What’s your feeling worth? Not a cent.

En av länkarna du gav var http://andlig.se/node/3778 - personen skriver om hälsa... här är några länkar om en undersökning som Kina-regimen gjorde på nittiotalet:

http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2002/2/21/19088.html
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2001/6/13/11431.html
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=184

Lite annnat:

http://clearwisdom.net/emh/136/

http://clearwisdom.net/emh/download/publications/health_index.html
Case 4 är en vän till mig där jag bor.

http://clearwisdom.net/emh/download/p ... ions/enlighten_index.html

Posted on: 2007/1/6 21:57

Edited by novax on 2007/1/6 22:15:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#39


See User information
Lite om det hele, vad gäller filmen:
http://andywibbels.com/post/1158

Resized Image

Posted on: 2007/1/8 23:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#40

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#41


See User information
Det var ju inte bra. Vilken agenda de rullar vidare...

Posted on: 2007/2/1 18:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#42
Här finns fullversionen av filmen The Secret att se direkt på webben:
http://www.worldwidenlightenment.com/46.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#43


See User information
Den här filmen är ju bara junk. Jag fick lära mig samma grejer när jag sålde Kirby dammsugare.

Och det funkar inte.

Vet inte vad som är det bakomliggande motivet till filmen men det handlar inte om att väcka upp människor iallafall.

Posted on: 2007/2/4 19:55
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS