vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Två nya böcker som bekräftar att globala uppvärmningen är helt normal..

See User information
Två nya böcker som har kommit ut nyligen bekräftar vad många redan har sagt, att den globala uppvärmingen är helt normal eftersom detta går i cykler om 1500år..

Den ena är skriven av fysikern Fred Singer och ekonomen Dennis Avery och heter Unstoppable Global Warming Every 1500 Years den andra heter The Chilling Stars: A New Theory of Climate Change, och är skriven av den danska fysikern Henrik Svensmark och fd. vetenskapskoluminsten på BBC, Nigel Calder och kommer ut i Mars.

http://www.prisonplanet.com/articles/january2007/310107Warming.htm

Men vad hjälper det när propagandan rullas ut i varje hörn av det massmediala samhället..

Posted on: 2007/2/1 1:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Två nya böcker som bekräftar att globala uppvärmningen är helt normal..

See User information
Great!

Posted on: 2007/2/1 1:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Var försiktig .

Mera missinformation på inkommande .

Såhär ligger det till.

Miljö böcker skrivna av ekonomer är inget påatt lita på bland annat inget jag skulle välja iallafall.

Ta i beaktelse att man hugger ner skog, populationsökningen,föroreningar.Globalism och att man släpper ut co2 gaser mm och att planterna ger oss 1% mindre syre varje år krävs ingen einstein för att räkna ut att det bildas mer energi än normal i atmosfären som saktar ner jordens rotation ex.

Tror knappast det är normalt jo kanske om man utgår ifrån att människan finns och sabbar .

hmm Normalt måste vara därför nasa oljebolagens bästis byggde in hinder på sina satelliter på 70 talet så dom inte skulle upptäcka ozonhålet.

Hmm Måste vara därför Nasa förtryckte rapporten från forskar expeditionen om hur snabbt isen smälte i arktis men inte kunde undanhålla det då efter kort period så sprack isen under deras bas och forskarna fick fly hals över huvud.

Förr hade vi 1 orkan i europa per 100 år.

Idag = 7 st typ sen 98

Helt klart ett bevis för ökad energi mängd i atmosfären.

Ex.I Iran som brukade vara öken typ.
Nu är det som i sverige snö och kyligt.
Polarn sa att snöflingorna var lika stora som handflatan woow nått sånt har man aldrig sett.
Studerade miljöeffekterna redan många år sen.

Någon som komemr ihåg euronews nyheter med färgskala på temperaturen scannat från satteliter?

Där kunde man spåra inverkan på ozon hålet och klimatet då det syntes pga temperaturförändringarna osv osv.

Edited by TheAssasin on 2007/2/1 3:49:29
Edited by TheAssasin on 2007/2/1 3:51:11
Edited by TheAssasin on 2007/2/1 3:51:30

Anonym
Innan sa man att temperaturen stiger 1-3 grader på 500 år typ

Nu säger man 10-15 grader på 100 år.

Man förkjuter sanningen så man slipper panik tills det är försent då måste folket finna sig i situationen.

Om du någon tror att armageddon och naturens kollaps inte gynnar deras agendor tror ni fel.

vet att illuminaty först och främst använder sig av skrämsel propaganda för att styra men naturen är i verklig knipa.

Fråga vilken gammling som helst hur årstiderna slagit om senaste 20-30 åren.

För övrigt finns denna film på piratebay nu

http://aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,989089,00.html

ska ladda ner den och se vad det är för något.

See User information
Vad spelar det för roll om klimatfrågan är normal eller orsakad av människan??? inte så klimatfrågan är det största miljöhotet- största problemet är att vi över konsumerar jordens resurser.

Finns ju mängder med bevis för att deras 1500års cyklar är bullshit. Om det skulle handla om 1500år cyklar skulle artsammansättningen se annorlunda ut, och man skulle finna spår av mer exotiska arter t.e.x. i Sverige. Sen att hylle en bok skriven av en ekonom??? vad vet ekonomer om naturvetenskap.

ajaja jag tror iaf på växthuseffekten, och på överkonsumtion.

Posted on: 2007/2/1 10:23

See User information
Quote:

MMidian wrote:
Vad spelar det för roll om klimatfrågan är normal eller orsakad av människan??? inte så klimatfrågan är det största miljöhotet- största problemet är att vi över konsumerar jordens resurser.

Finns ju mängder med bevis för att deras 1500års cyklar är bullshit. Om det skulle handla om 1500år cyklar skulle artsammansättningen se annorlunda ut, och man skulle finna spår av mer exotiska arter t.e.x. i Sverige. Sen att hylle en bok skriven av en ekonom??? vad vet ekonomer om naturvetenskap.

ajaja jag tror iaf på växthuseffekten, och på överkonsumtion.

Växthuseffekten är i stort en bluff. De kopplar den till människans påverkan - men samma uppvärmning sker i hela solsystemet.

Posted on: 2007/2/1 10:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
En viktig sak att focusera på är väl att "de" väldigt tydligt
försöker skapa en "personlig skuldkampanj" mot dig/oss som individer.

Dvs vi ska som individer känna oss ansvariga och att det är "vårt" individuella fel att miljön är / blir som den blir.

Jag tror nästan det game:et är viktigare för "dem" att vinna mot oss.

(Håller även med om att växthuseffekten är en haussad kampanj från makteliten.)

See User information

Posted on: 2007/2/1 10:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Novax: Tack för din länk med manualen till växthuseffektsbluffen.

Anonym
Nåja vi får väl se .

Jag studerar jag miljön lång tinnan dom flesta visste vad ozone var eller nätet fanns.

lool människan förnekar att dom dumpar på planeten.

JA dom sekterna skapar en skuldkampanj sant.

Dom vill få oss och tro att det är vårat fel istället för att tillämpa tekniken rätt för att då blir livet billigare och mindre makt åt dem.

Problemet förrutom tekniken så som jag ser det är att, om dom ville ,bara OM så skulle dom kunnat reparera planeten på 10 år om om om dom bara ville satsa.

Fan det är sorgligt Planeten är en sån underbar mor och någon trackar min morsa .

Man måste ju bara plocka sig minst en murare någon gång .

Tror säkert frimurare läser våra poster såsom spioner .

Hoppas ni läser detta era snusk frimurare den som trampar på vår mor trampar vi tillbaks på så ni vet att ni kommer få betala tillbaks för allt skit ni ställt till med tro inte ni kommer undan hur länge som helst.

Själv plockar jag en frimurare så fort jag ser en och jag tror många av er skulle göra samma sak.

Anonym
De heliga skrifterna "varnar" ju förr varmare klimat i början av 2000talet, ex koranen.
Satt och prata med en muslim om det igår faktiskt.

Att människan är med och påverkar detta är väl självklar?
frågan är hur mycket...
jag är så jävla dålig på allt sånt här, men det brukar snackas om "ozonlagret" eller vad fan det heter.
Att det är stora hål i det.
hur vet man att det inte varit stora hål i det förr?
När började man studera detta och vem har den informationen?

Jag vill ha hit Zink eller ZPZ så jag kan få lite objektiv diskuition.

Anonym
Men ni förstår väl att global skatt på koldioxid och kollektivt ägade av hela planeten är lösningen och finns det inget som skulle kunna motivera det så får man väl hitta på något.

See User information
Kan inte detta så bra, jag såg det som en självklarhet att vi ligger bakom miljöhotet i världen, eftersom man förlänge sen kunde förutse konsekvenserna av vårt förfärliga skövlande av natur/resurser, djur och allt utsläpp vi bidrar med. Man bara väntade på en mot attack från Naturen. Den tycker jag kommit med alla jordbävningar orkaner etc.
Som vanligt får människan panik när vattenytan står över näsan , ja då är det dags att ångra.
Men jag känner av skrämselpropagandan, speciellt idag när det anordnas manifestationer när man ska stänga av elen, samtidigt som 57% enligt en fråga på aftonhoran anser att det största samhällsproblemet är miljöhotet. miljön? när fan brydde sig folk om den?. Det är otroligt vad media kan vända saker och ting, även själklart känner ju folk av att vädret förändras, katastrofer inträffar men nu är de värkligen rädda. MILJÖ HOTET KLIMATHOTET. hot hot hot hot hot hot hot. sluta hota mig.

Posted on: 2007/2/1 16:46
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
http://video.google.com/videoplay?doc ... 198655156407&q=chemtrails

Kan ha mycket att göra med global warming eller inte men klart sevärt.

Posted on: 2007/2/1 16:54
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

void wrote:
En viktig sak att focusera på är väl att "de" väldigt tydligt
försöker skapa en "personlig skuldkampanj" mot dig/oss som individer.

Dvs vi ska som individer känna oss ansvariga och att det är "vårt" individuella fel att miljön är / blir som den blir.

Där har du en riktigt intressant poäng!

Har inte tänkt på det innan, men "kännt" det. TACK!
Nu fick jag ord på det också.

*

Skulle folk fatta vems beslut som skapat dessa problem så ligger nog eliten illa till. Naturligt av dom att rikta bössan åt ett annat håll.

Jag tror att uppvärmningen är en effekt av människans framfart, har svårt att inte dra den slutsatsen med tanke på hur vi lever o konsumerar. Fullständigt främjade från moder jord.

"Problem - Reaction - Solution"
Uppvärmning - Miljökatastrofer - N.W.O

Dessa globala problem kommer GIVETVIS bara kunna lösas av globala lösningar. Så som..en samlad världsregering. En valuta etc etc..eliten far ju fram i en fart som riskerar att avslöjja dom. Av någon anledning verkar dom ha brottom.

Posted on: 2007/2/1 17:15
Bring on the apocalypse...

See User information
Kolla på tråden jag gav länk till i mitt förra inlägg - det var till denna tråd http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29672#forumpost29672

Där finns tex:

"Global Warming:
http://www.gpc.edu/~jsummero/greenhouse_data.html
A closer look at the numbers

Adding up all anthropogenic greenhouse sources, the total human contribution to the greenhouse effect is around 0.28% (factoring in water vapor).
The Kyoto Protocol... Pay 20-50% more for everything from automobiles to zippers? And that is just a down payment, with more sacrifices to come later... Such drastic measures, even if imposed equally on all countries around the world, would reduce total human greenhouse contributions from CO2 by about 0.035%.

De "naturliga problemen" finns där, men utnyttjas till fullo i en agenda för att förslava befolkningen. "Mänskligheten skulle ha agerat för 40-50 år sedan om det skulle fått nån effekt. Dom förändringarna vi ser nu är till 90-98% cykliska...
........

Global Warming: A closer look at the numbers
http://www.gpc.edu/~jsummero/greenhouse_data.html

Film som tagits fram för att påverka den kanadensiska regeringen att omvärdera Kyoto-avtalet -
"Climate Catastrophe Cancelled: What You're Not Being Told About the Science of Climate Change"
-att inte låta sig luras av växthusmaffian med andra ord, om jag fattat det rätt. Där finns även annan info, såsom fakta/frågor och svar, och ett öppet brev "An open letter to Prime Minister Stephen Harper".

Filmen kan ses här: http://friendsofscience.org/index.php?ide=3 + kolla runt på sajten.

I inlägget http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29672#forumpost29672

så har ju många länkar blivit avklippta, hela länken "är inte blå" + att det kan ha kommit in ett mellanslag - det måsta man tänka på, och klistra in hela länken fixad i sin browser.

Tex så här är några fixade...:

Global warming is a hoax:
http://www.prisonplanet.com/articles/may2006/270506Tempest.htm

http://enannanverklighet.blogsome.com/2006/09/10/i-stormens-oga/ --- verkar vara samma som:
http://enannanverklighet.blogsome.com/ - i stormens öga

There Is NO Man-Made Global Warming:
http://www.nodnc.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=106

January 09, 2004
The global warming scam
http://www.melaniephillips.com/diary/archives/000253.html

osv, för resten länkarna...

Jag lutar åt att det även är något inom jorden, ökat temp genereras inne i jorden via instrålning, jag vet inte hur det funkar... det med polerna och det... så ökar havens temperatur, så ökar sedan jordens medeltemperatur. Jag kommer inte ihåg om det står på någon av länkarna här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29672#forumpost29672

Posted on: 2007/2/1 17:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Hmm tror jag läste något för längesen om plantor i södraste sydamerika som utveklade solskydd mot uv strålningen och blev giftiga.

Som jag fått till det funkar det såhär.
Mera ozon gaser= Mera strålning = varmare hav och land som resulterar i mera avdunstning.

Mera ozone gaser resulterar i att atmosfären kyls ner och tappar sin kapacitet och behålla vätskan som ligger på 15% och utnyttjas till 4% typ = Mera terbulens + mera nederbörd och allt blir ojämt fördelat då atmosfärens uppgift är att hålla jämt fuktighet överallt och årstidernas temperatur blir ostadiga och oberäkneliga.

Om jorden skulle värmts upp innefrån och haven bara avdunstat mera och atmosfären pressats mera skulle det bara regna mera med tropiskt klimat .

Men ser man till ozone nämnaren så syns tydligt effekterna av överallt idag.

See User information
Quote:

novax wrote:
Kolla på tråden jag gav länk till i mitt förra inlägg...

Ska kika igenom länkarna vart efter. Det är möjligt att du har rätt...

En sak kan vi väl slå fast i alla fall. Oavsätt orsaken till uppvärmningen så finns våra kära Illuminater där och säkrar sina positioner.

Keep an eye on the skye!

Mvh
Kaliyuga

Posted on: 2007/2/1 18:57
Bring on the apocalypse...

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
Hmm tror jag läste något för längesen om plantor i södraste sydamerika som utveklade solskydd mot uv strålningen och blev giftiga.

Som jag fått till det funkar det såhär.
Mera ozon gaser= Mera strålning = varmare hav och land som resulterar i mera avdunstning.

Mera ozone gaser resulterar i att atmosfären kyls ner och tappar sin kapacitet och behålla vätskan som ligger på 15% och utnyttjas till 4% typ = Mera terbulens + mera nederbörd och allt blir ojämt fördelat då atmosfärens uppgift är att hålla jämt fuktighet överallt och årstidernas temperatur blir ostadiga och oberäkneliga.

Om jorden skulle värmts upp innefrån och haven bara avdunstat mera och atmosfären pressats mera skulle det bara regna mera med tropiskt klimat .

Men ser man till ozone nämnaren så syns tydligt effekterna av överallt idag.

Men det är uppvärmning i hela solsystemet, som jag skrivit, uppvärmning utanför jorden har inte med jordens ozon att göra. Det har på något sätt ett göra med - vad gäller jorden - ökad energi/foton-instrålning eller vad det nu var... om det nu är så att det har med att göra att det är jorden i sig som genererar mer värme. Gör den det så märks det säkert absolut mest i haven, med "the ring of fire" osv, haven har mer direktkontakt med jordens inre. Det du säger om tropiskt klimat osv... det borde gälla överhuvudtaget, oavsett om värme kommer inifrån jorden eller är en produkt av faktorer mer på ytan, såsom ozon.

Vad jag vet så är det bekräftat att det är mer aktivitet i "the ring of fire".

Posted on: 2007/2/1 19:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Woow säger jag bara detta stämmer bra.

Amerikanen i rullen är ju värsta jesuit frimuraren som axlat sig rollen tempelriddare i något psykologiskt medeltida syn för att ta monopol på oljan och upperätthålla bluffkriget mot den egenskapade stats terrorismen i guds namn - Riktigt Skadat..

Stämmer bra in med dom kristet hjärntvättade Fn soldater mm man träffar som tror det är kristet och mörda

Valley Of The Wolfes - Kurtlar vadisi - Irak xvid mp3 Eng subs

Nice Nice,

See User information
Info:

HOT STUFF...

...
But now a new theory on the origins of El Nino has been proposed and, surprisingly, it has very little to do with the atmosphere or the sea. The new theory suggests that the primary mover behind El Nino is hot magma welling up between tectonic plates on the Pacific sea-floor...

http://www.platetectonics.com/book/page_20.asp

...........

Seismic and volcanic activity in the "ring of fire" signal the beginning of the apocalypse prophecied for the year 2012.

I am only one of many who doubt the validity of the current Global Warming Models. If the model is wrong, the solution to the problem may very likely also be wrong. I have discussed this subject with other scientists who have more direct experience in this area, and there are similar predictions from other investigations, that are based on historic evidence of cyclic temperature variations, which indicate that we are due for a severe temperature rise over the next decade. All heating effects would have to be considered, however.
http://www.authorsden.com/visit/viewa ... p?AuthorID=27589&id=18015

--------------------

Ej så viktigt...

COOL THOUGHTS ABOUT GLOBAL WARMING AND
POLITICAL PREVARICATION
http://www.raleightavern.org/globalwarming.htm

http://www.futurescience.org/Superstorms/superstorms.html

Posted on: 2007/2/1 19:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag säger bara HAARP

Posted on: 2007/2/3 19:53
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
HAARP spelar nog sin roll ochså med att sabba som allt anant i ekvationen.

Ett sätt och slippa ta ansvar och agera är att posta massa gammla länkar med informationen baserade på nasas fejkade sattelitter och frimurarnas påhittade datormodeller.
Vart tror ni annars dom inhämtar informationen ifrån.

Vi sabbar vår planet oavsett ni vill erkänna eller inte.

Och ni vill inte erkänna för att ni vill bli styrda tydligen eller
.Inser ni inte att monopol tekniken ligger till grunden för problemen tekniken som krävdes för att tilltala erat ego och styra er genom ekonomi och tillåt dom tillverka vapen och konsument produkter för kontrol?
allt har sin tid och pris man kan inte fly undan sanningen och orsak och verkan = resultatet =kollaps

Inser ni inte att monopol tekniken ligger till grunden för problemen?
Verkar inte så när mans tartar en stråd med namnet som detta.

Lool boskapen trampar runt i sitt egen avföring och vägrar inse att födan varit fel och att bonden inte skött sitt jobb då maten smakar sååå gott och skiten värmer benen.

Men vad mera kan man begära man är en anpassning och boskap vet inte bättre förrän det är försent och det börjar skava och brännas.

Vad gäller jordens magma tror jag knappast det påverkar genom värme till den grad att temperaturen stiger massa grader om vulkaner osv inte påverkar och blockerar ljuset.Om vi inte skulle passera en större himmlakropp som påverkar oss men det skulle vi garanterat märkt av lol.
Naturen har sin balans och har så haft i miljontals år och endast rubbats av utomstående orsaker såsom metoriter eller större blockeringar av ljuset med aska från vulkaner och manipulerande med dess lagar osv osv.

Anonym
Ja och Grönland kallas för Grönland eftersom Vikingarna var idioter som inte såg skillnad på gräs och is. Märkligt att de inte försökte smida sina svärd med hjälp av flygfotogen och lite shit som finns på kontoret.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper