vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 12 »

Anonym
Re: Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!
10år?
varför inte meditation jaja den som väntar på något gott väntar inte för länge..
så när är man mogen för svamp då vid 18års ålder sen blir man medveten vid 28 och vid 39 kan man skriva en bok?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hade inte samhället gött mig med misstänksamhet och allt "vanligt" folks uppfattningar om att allt knark är dåligt, hade jag kanske fattat redan samma vecka att det jag var med om var positivt. Det tog mig 10 år att inse det jag insåg, idag vet jag att det hag trodde var lögner. Det är bristen på dessa lögner som gör mig glad idag.

Var inte ledsen på mig för det, själv har du ju inte kommit på nåt efter din tripp. Kanske kommer du på nåt om 10 år
Jag skulle för övrigt inte skriva en bok, ingen läser böcker längre.

För övrigt betyder "medi" MELLAN, alltså är inte meditation det högsta tillståndet, utan ett mellantillstånd, vilket eliten givetvis vet, och sprider sin propaganda, accordingly till oss "useless eaters"

Men eliten har en massa olika preparat som dom aldrig skulle tillåta oss äta, vi skall bara äta fluor i tandkrämen, för att vara lama och beskedliga.

Läste ochså att Soya protein gör att vi blir lama och loja, detta genom att testosteronet i kroppen omvandlas till Östrogen om man äter soya protein. Hepp hepp vegetarianer, sug i er era soya biffar LOL

Posted on: 2007/2/3 22:36
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
varför läser du inte böcker vad gör du då?
blev man inte kreativ av hash och svamp?

See User information
Quote:

Det var ta mig fan det flummigaste jag läst här nån gång! Vad är det du säger egentligen? Fattar nada och jag lovar jag är helt straight sedan 20 år tillbaka!

Försöker du att använda din brist på förståelse som ett bevis?
Man baxnar =)

Posted on: 2007/2/3 23:17
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Ursäkta jag har inte läst tråden sen sida nr. 2. Men..

Att "vakna" är en mycket olycklig och destruktig företeelse. Att vakna kan leda till irrationell ilska mot samhället och anti-socialt beteende. I värsta fall kan det leda till "vakenpsykos" med kriminellt beteende som följd.

Bästa sättet att hantera detta otyg är att tidigt upptäcka avvikarna genom att genomföra en psykologisk utvärderingar tidigt i skolan. Avvikarna tas om hand av myndigheterna ch går igenom en särskilt "normaliseringskurs".

Posted on: 2007/2/3 23:18

See User information
Quote:

maggot wrote:
varför läser du inte böcker vad gör du då?
blev man inte kreativ av hash och svamp?

Om du läste noga sa jag att jag inte SKRIVER böcker, detta därför att ingen läser böcker.
Röker hash gör jag inte ens, eftersom jag anser det skadligt, pga av att det är fettlösligt. Och lagras i hjärnan. Men vem vet?

Posted on: 2007/2/3 23:19

See User information
Quote:

fruitcake wrote:
Ursäkta jag har inte läst tråden sen sida nr. 2. Men..

Att "vakna" är en mycket olycklig och destruktig företeelse. Att vakna kan leda till irrationell ilska mot samhället och anti-socialt beteende. I värsta fall kan det leda till "vakenpsykos" med kriminellt beteende som följd.

Bästa sättet att hantera detta otyg är att tidigt upptäcka avvikarna genom att genomföra en psykologisk utvärderingar tidigt i skolan. Avvikarna tas om hand av myndigheterna ch går igenom en särskilt "normaliseringskurs".

OMG! Här har vi en Illuminist, det är detta som är begreppet antisocialt beteende, att samhället sätter normen och förklarar vad som är normalt, på detta sätt kan man sätta alla på DAMP och ADHD medicin, som krymper hjärnan på dem. Vilket som redan sker idag.
Vart inte bara lite fel nu, hur hade du tänkt dig en framtid egentligen? Allt normalt är skit, eftersom det är den stora massan som tycker det, eftersom den stora massan aldrig brytt sig skall man inte stå efter det som den står efter, detta är i sig en väg till frihet, om man inte gör det som massan gör, är man automatiskt på vågen som leder till uppvaknande, och då enligt dig skall man processas, och normaliseras. Har du kollat att du inte är sociopat nåt nyligen?

Posted on: 2007/2/3 23:25

See User information
Hmmm antingen är det jag som är full är så är det någon som inte förstår ironi så bra.

Syftet med mitt inlägg var att visa att icke-statligt sanktionerat drogbruk likställs med antisocialt beteende vilket måste rättas till. En företeelse som enbart existerar i en fasciststat.

Posted on: 2007/2/3 23:47

See User information
Quote:

fruitcake wrote:
Hmmm antingen är det jag som är full är så är det någon som inte förstår ironi så bra.

Syftet med mitt inlägg var att visa att icke-statligt sanktionerat drogbruk likställs med antisocialt beteende vilket måste rättas till. En företeelse som enbart existerar i en fasciststat.

Oki jag kanske inte fattade att du var ironisk, men var det så så är det ju bättre =) Men visst är vi redan där, det är det som är debatten med alla bokstavs barn, dom är helt enkelt för smarta, och skall "dummas" ner för att inte välta systemet.

Posted on: 2007/2/3 23:51

See User information
Ok jag hajjar. Men nu nu måste jag erkänna att jag är för full för att spinna vidare på vad du menar med bokstavsbarn osv. Jag återkommer imorgon.

Posted on: 2007/2/3 23:55

See User information
På vilket sätt brukade han destruktivt?.
Satt han bara hemma och brukade var dag utan att göra något annat?. Det är tråkigt att han inte klarade av att bruka Cannabis, jag känner en del som har gjort så dock så är det inget de själva upplevt specielt destruktivt. Men samtidigt kan jag dra upp exempel på hårt slitande människor med fullt fungerade socialt liv som tänder upp en spliff i soffan framför tvn på kvällarna har jag många.

Han är väll en individ, hela världens Cannabis bruk faller ju inte på hans axlar.

Saken är ju också, att detta är en planta av naturen ett ogräs. usa och världen har kanske fört ett krig mot Moder natur länge nu, men har det givit något resultat? Hur ska du utrota något som är så enkelt som att plantera ett frö. Vilket slöseri på resurser och pengar otroligt, sätter grisarna på att jaga flummiga rökare som vill leva sitt liv lite annorlunda istället för att jaga dom som smutsar ner vårt samhälle med tung narkotika. Härlig prioritering sen så kritiseras all medicinsk Cannabis trots att det är bevisat vilka otroliga används områden det har, och med detta blandas hampan in i vevan och kritiseras. Det är ju en av vår naturs största resurs och vi nästan förbjuder den.
Gnugga gruset ur ögonen.

Posted on: 2007/2/4 0:32
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Enkelt svar.

Illuminatys vapen nr 1?

Power and cash.

Bara för att cannabis skulle legaliseras beryder det inte att det inte skulle monopoliseras snarare tvärtom se bara holland.

Tycker mig dumt att sätta lagar låt folk bestämma över sina egna liv istället så reder det ut sig förr eller senare.

Lagar är bara käppar i hjulet för att kontrolera en befolkning som själva inte har insikten då den gått förlorad i okunskapen att bestämma sina egna öden för deras eget bästa.

Soros skulle väl bli den första mogulen på detta område
Och säkerligen skulle dom göra det standard att odla med kemikalier så folk dör snabbare dessutom.

Länge känt i ghettona i vissa delar av usa att hydrophonic odlingar som ger enorma skördar dessutom är giftiga pga av kemikalierna som används.

Anonym
Quote:
Steffo PC:
Jag skulle för övrigt inte skriva en bok, ingen läser böcker längre.

Snacka om subjektiv bedömning! "Känner du ingen"?

Och amazon.com är bara en hallicunation på ett haschrus då eller?

Menar du att miljontals böcker säljs varje år utan att någon läser dem? På det temat kan man ju skapa ett otal antal konspirationsteorier.

Vad är din teori? Att bokköparna använder dem som bränsle för det stora cannabisbålet eller papper att rulla joints med?

Skriv inte bara för att skriva! Tänk efter innan du skriver annars blir det lätt så att någon plötsligt ifrågasätter vad man skriver.

TOP 200
http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top200.shtml

Och denna lista gäller främst den engelskspråkiga marknaden.

I arabvärlden, asien och afrika läser man fortfarande mer än i de flesta västeuropeiska kulturer eftersom bildning och kunskap inte handlar om fria val för medelklassens "spoiled brats" eller arbetarklassens "fooled sheeps". Där handlar varje inhämtad kunskap en chans till överlevnad och mänskligt värde.

I vår kultur finns faktiskt bortskämda flummiga medelklassungarna vars internetmissbruk kapat större delen av rötterna till deras kulturella och sociologiska bakgrund. De läser förmodligen inte så mycket böcker men om du funderar lite på varför så kanske du kan ana sambanden och avsikten.

Perspektiv kanske är ett okänt ord för min herre! Det kan man bland annat läsa en hel del om i böcker som jag föreslår Steffo PC att läsa lite oftare.

Anonym
Quote:

BiReal wrote:
På vilket sätt brukade han destruktivt?.
Satt han bara hemma och brukade var dag utan att göra något annat?. Det är tråkigt att han inte klarade av att bruka Cannabis, jag känner en del som har gjort så dock så är det inget de själva upplevt specielt destruktivt. Men samtidigt kan jag dra upp exempel på hårt slitande människor med fullt fungerade socialt liv som tänder upp en spliff i soffan framför tvn på kvällarna har jag många.

Han är väll en individ, hela världens Cannabis bruk faller ju inte på hans axlar.

Saken är ju också, att detta är en planta av naturen ett ogräs. usa och världen har kanske fört ett krig mot Moder natur länge nu, men har det givit något resultat? Hur ska du utrota något som är så enkelt som att plantera ett frö. Vilket slöseri på resurser och pengar otroligt, sätter grisarna på att jaga flummiga rökare som vill leva sitt liv lite annorlunda istället för att jaga dom som smutsar ner vårt samhälle med tung narkotika. Härlig prioritering sen så kritiseras all medicinsk Cannabis trots att det är bevisat vilka otroliga används områden det har, och med detta blandas hampan in i vevan och kritiseras. Det är ju en av vår naturs största resurs och vi nästan förbjuder den.
Gnugga gruset ur ögonen.

han satt hemma rökte sen gick han ut och kom tillbaka efter 2 dagar och jag vet i fan vad han gjorde då.
men han kom hem igen med röda ögon och lukta gammal hampa och "flummade"...

ang mångas "sociala liv" så kom jag att tänka på den gamla filmen "G som i Gemenskap" där en klok man säger
"ni säger det är socialt och du har vänner men om ni tar bort rökat vad har ni gemensamt då?"
och så är det en del "rökare i angered" kan jag lova dig

jag är som sagt inte för eller mot legalisering jag är en sanningsökare och vill få fram båda sidor för och nackdelar med detta och vem som tjänar på det.

sen liknelsen med att förbjuda ett frö tycker jag är fånigt.
Det handlar om människors attityd till drogen!
det giftigaste giftet som finns i vår värld finns i naturen, bara i sverige har vi dödliga svampar men det kanske är naturligt att äta dom med?
de är ju giftiga för att man inte ska äta dom just.

och argumentet i stil med "nationalteatern" om "jaga flummiga rökare" är ett bra motargument oxå.
vad är det som är så bra med att "flumma" vad är det som är bra med att bli seg i huvudet och trög?
att "flummigt" har blivit modernt bara det tyder ju på att denna världen är galen

Anonym
Quote:

TheAssasin wrote:
Enkelt svar.

Illuminatys vapen nr 1?

Power and cash.

Bara för att cannabis skulle legaliseras beryder det inte att det inte skulle monopoliseras snarare tvärtom se bara holland.

Tycker mig dumt att sätta lagar låt folk bestämma över sina egna liv istället så reder det ut sig förr eller senare.

Lagar är bara käppar i hjulet för att kontrolera en befolkning som själva inte har insikten då den gått förlorad i okunskapen att bestämma sina egna öden för deras eget bästa.

Soros skulle väl bli den första mogulen på detta område
Och säkerligen skulle dom göra det standard att odla med kemikalier så folk dör snabbare dessutom.

Länge känt i ghettona i vissa delar av usa att hydrophonic odlingar som ger enorma skördar dessutom är giftiga pga av kemikalierna som används.

Har förviso inte varit i holland med hade varit kul att gå in på ett sådant cafe sitta där helt nykter och ren och höra om det är så medvetna och djupa diskutioner.
efter att ha lyssnat på flummare i angered helt nykter och ren så kan jag ju inte säga jag är så värst imponerad av deras "filosofiska snack"

See User information
Jo men nu är Cannabis definetivt inte det giftigaste som finns i naturen. Quote:
Det handlar om människors attityd till drogen!

Ja försök då förändra människors syn på drogen, men tyvärr så ljuger dom bara för ungdomarna i skolan, förändra med sanningen, T.ex "Cannabis är inte så farligt, cannabis kan inte döda dig, men det kan göra dig slö och omotiverad. "

Bara för att du tycker det är så hemskt med blodkärl som utvidgas i ögonen och lukten av gammal hampa. Så kan du ju inte förneka människors vilja att berusa sig på något annat än alkhol. Låt människor leva, flumma om de vill och om de väljer ett hälsosammare sätt att berusa sig på , som kostar samhället avsevärt mindre pengar. Så låt dem, det är endast brukaren som kan ta skada ingen annan.. Annars förbjud varenda berusningsmedel som existerar för det är bara dubbelmoral.

Dock skulle jag säga att ordet flumma börjar bli passé.
[edit]
Det är ju en drog, och visst hade det varit fint om människor inte använde sig av droger, men det gör många, om det är piller för att somna på natten, för att dämpa ångesten, en spliff för att koppla av på kvällen, eller ett glasvin för att bli lite salongsberusad. Människan brukar mer än någonsin olika preparat för att bara om det är för en liten stund ta sig till en annan nivå än deras gråa vardag. Så ska vi tackla problemet med droger får vi nog gå till roten av problemet, varför berusar vi oss.

Posted on: 2007/2/4 11:49

Edited by BiReal on 2007/2/4 12:15:50
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Den här tråden inspirerade mig till att se en dokumentär igår.

Jag valde:

Cannabis Sativa - The Magic Weed - Xvid.avi 700MB
Kanske en av de mest välgjorda och seriösa jag sett om Cannabis och inte alls så focuserad på dess psykoaktiva tillämpning utan mer den materiella(hantverk, produkter, fibrerna). Dvs hur hampa har använts i genom historien och hur unika dess fibrer är. Jag rekommenderar den här till alla.

Dom "ströp" hampatillverkning i USA när syntetiska fibrer kom, men varför gjorde man det egentligen, och var de syntetiska fibrerna ett bättre alternativ. Ni får väl se på filmen själva och ta ställning...

TORRENTS:

http://www.torrentspy.com/torrent/379 ... ory_Of_Marijuana_Xvid_AC3

http://conspiracycentral.net:6969/tor ... 3662598f30da62fce.torrent

(Tror det är den här filmen på båda torren:arna. Jag fick dock tag på den i någon form av "pack" som Self-Healing, men detta bör funka.)

Hoppas ni kommer tillbaka med kommentarer.

Anonym
Quote:

Ja försök då förändra människors syn på drogen, men tyvärr så ljuger dom bara för ungdomarna i skolan, förändra med sanningen, T.ex "Cannabis är inte så farligt, cannabis kan inte döda dig, men det kan göra dig slö och omotiverad. "

Jag har aldrig hört att de propagerar för att man kan överdossera osv utan snarare att det brukar vare en "ikörelseport" till tung narkotika.
I Angeredsgymnasiumet hade 20% testat denna drog och de säger ungefär samma sak som dig.

Quote:

Bara för att du tycker det är så hemskt med blodkärl som utvidgas i ögonen och lukten av gammal hampa. Så kan du ju inte förneka människors vilja att berusa sig på något annat än alkhol.
Låt människor leva, flumma om de vill och om de väljer ett hälsosammare sätt att berusa sig på , som kostar samhället avsevärt mindre pengar. Så låt dem, det är endast brukaren som kan ta skada ingen annan.. Annars förbjud varenda berusningsmedel som existerar för det är bara dubbelmoral.

Hm detta är intressant!
Hylozoikens frihetslag säger "varje väsen är sin egen lag och sin egen frihet inom allas lika rätt till detsamma"
Alltså du för göra vad du vill så länge du inte skadar någon annan.
men hur är det med detta då?
Tänk och vara moder till en 18åring som röker upp sina pengar och kommer hem varje dag "destrukitvt flummig"
hans destruktivitet sprids, vi har lixom ett "kosmiskt medvetande" energierna flödar.
ska man förvägra människor att berusa sig på heroin eller kokain.
jag är skeptiskt till att alla människor är mogna för ansvar och frihet och det tycker jag vi kan se.
www.gp.se eller www.aftonbladet.se

See User information
Det är möjligt maggot , då gör vi som du tycker det är fortfarande dubbelmoral så länge berusningsmedel som är avsevärt mer destruktivt både psykiskt och fysiskt står till förfogande. Du talar som om Cannabis är heroin, som om en spliff är för mycket 1000 är för lite. Det är en förvriden bild. Människor begår inte en kriminell handling när de röker gräs, dom är inte kriminella människor , dom sparkar inte på någon, stjäl inte från någon ihuvudtaget. Han begår ingen kriminell handling som berättigar att han ska stämplas som kriminell. Därför ska eget bruk legaliseras.

Posted on: 2007/2/4 13:01

Anonym
Quote:

BiReal wrote:
Det är möjligt maggot , då gör vi som du tycker det är fortfarande dubbelmoral så länge berusningsmedel som är avsevärt mer destruktivt både psykiskt och fysiskt står till förfogande. Du talar som om Cannabis är heroin, som om en spliff är för mycket 1000 är för lite. Det är en förvriden bild. Människor begår inte en kriminell handling när de röker gräs, dom är inte kriminella människor , dom sparkar inte på någon, stjäl inte från någon ihuvudtaget. Han begår ingen kriminell handling som berättigar att han ska stämplas som kriminell. Därför ska eget bruk legaliseras.

Vad tycker jag?
jag vet att skillnade på cannabis och heroin är milsvid men om man har såna argument som "man skadar ingen" eller det är naturligt så kan man ju säga så om en massa droger.
ska eget bruk av kokain oxå leggaliseras?

See User information
njae det är mer än vad jag vill diskutera. Kokain odlar du inte hemma i gaderoben med kokain stödjer du kriminell verksamhet och inte bara en utan mängder med mellanhänder. Där människor faktiskt tar skada av att du brukar och finansierar illegal verksamhet.

Posted on: 2007/2/4 13:22

Anonym
Även om man skulle tvinga drogromantiker att dricka liksaften från miljontals ruttnande kroppar från missbrukare som avlidit med anledning av att kropparna och psykena inte orkade leva längre. Så skulle dessa drogromantiker ändå fortsätta att sprida idiotin omkring sig och hävda att drogmissbruk inte existerar eller att det inte finns några missbrukare och att det absolut inte finns några kopplingar mellan lättare eller tyngre droger, eller?

Men det är då själva fan att ni är så envetet korkat drar in alkoholen hela tiden och summerar att detta missbruk trots allt är värre än vilken narkotika det än må gälla. Det verkar som om varje hörn en drogromantiker knuffas in i med hjälp av reella fakta så kommer han genast på tusen sätt att inte svara rent och konkret på kritiken utan istället hela tiden glida undan i dimmor av taskigt röka.

Det fattar väl en apa med nyckel i ryggen att missbrukare i slutändan tar till vad som helst för att slippa möta sin avtändning. Men skilj för helvete på äpplen och päron... Ungefär lika korkat som att starta en diskution om vilket papper man torkar sig i arslet med och jämföra med metallbitar från yttre rymden därför att de också består av materia.

Keep it on the ground god damn it.

Anonym
Resized Image

Abandoned baby's mother was high on crack cocaine
an ABC Action News report 05/10/06

LAKELAND - The mother of a baby found dead in a Tampa alley is behind bars. Mary Doe told police she was high on crack cocaine and drunk when she delivered her baby. It's not yet known exactly how long that baby survived, but police say the infant's survival was not something this mother was concerned with.

Authorities say the 41-year-old gave birth in the alley, and then walked away, leaving the infant alone to die. The newborn's decomposed body was found in the very spot her mother left her.

Laura McElroy, of the Tampa police department, says "The baby was alive. She heard it crying for five minutes, then she got up and walked away from her newborn and left it there in the dirt, for the next two days."

The discovery, while heartbreaking, is not surprising to Doe's mother. She tells us her daughter has five children and has refused to care for any of them. All five are being raised by family, including 3-year old Kiki, a daughter Mary Doe also abandoned at birth.

Now having heard Doe's account of what happened, police are looking for witnesses. They are convinced someone saw something at the time the child was born, and abandoned. Mary Doe's mother says her daughter should be punished for what she did, saying there was no reason for it.

No reason because a woman from Georgia had already agreed to come to Tampa and adopt the child once it was born. Police are now looking for Loretta Weaver, a potential witness in the case.

They believe she could be a witness to the birth itself. Meanwhile, Polk county detectives are working to identify the mother of another baby found yesterday. A maintenance worker found the infant in a dumpster on Lewellyn road in north Lakeland.

They are waiting for an autopsy report to find out the baby girl's exact cause of death. Deputies are asking for the public's help in locating a white, full-size pickup that was spotted in the area.

They want to talk with the driver to see if she knows anything. If you have information, please call the Polk county sheriff's office.

http://www.wfts.com/stories/2006/05/060510babies.shtml

Anonym
Crack babies in infancy

For the mother, the drug's euphoric effect lasts only about 20 minutes. For the growing fetus, the cocaine stays in its system for more than two weeks. In the womb, the child is often re-exposed because the cocaine does not pass through the placenta to the mother but remains in the amniotic fluid surrounding the baby.

Hooked at birth

A baby lies motionless in an incubator, feeding tubes riddling his tiny body. He needs a respirator to breathe and a daily spinal tap to relieve fluid buildup on his brain. Only one month old, he has already suffered two strokes.

Crack babies grow up

Teachers report that cocaine-exposed children are unable to deal with many different stimuli at once and tend to act out aggressively or withdraw completely when overstimulated.

http://www.foundersacademy.org/reports3.html

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper