vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 12 »

Anonym
Re: Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!
BRAVO Du ser ser jag .

Jag sparar en fett bud åt dig säg till när du vill ha den ; )

lool.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Dubbelmoral!
Varför blir du frusterad kan du inte koppla av utan cannabis råder jag dig att sluta.

Sedan säger du att du skiter i människor som hamnar fel pga av missbruk samtidigt som du menar att vi måste bli fria från fashistsamhällets regler?

Är vi överens om att lagar måste finnas till?

jag orkar inte svara på allt.
men en sak som du sa var faktiskt intressant nämligen "ska du förbjuda andra testa det du testat"

Vet inte vad jag ska svara på det kan inte säga de missat så mycket de som inte rökt på men men...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vad är det bästa argumentet för att vi ska legalisera hash?

att det är skönt att flumma eller att man kör bättre bil eller att man ser igenom en konspiration?

Anonym
Maggot könslorna du känner är ett förstadium se vad jaget vill utrycka och tala om för dig.
segheten kommer efter hjärnans styrketräning och i början pga av städningen i huvet osv.

du känner hjärtat lyssna på den och inse anpassningen jag vet att du kan om du vill.

Fråga dig själv vad du är är du din uppfattning osv osv varifrån kommer den osv osv.

Komihåg att yin halvan känner och yang halvan ger dig bilderna.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Jag vet inte om du har noll koll på "vanligt folk" om du varit på fester eller festivaler.

men det borde väl alla veta att många ger fan i att köra på fyllan eller dagen efter ifall polisen skulle vara ute och snurra
alla borde väl veta att många inte kör över 30km ifall snuten skulle vara ute och man blev av med lappen så de kör lite för fort.

Hade det varit lagligt att köra när man druckit en 2-3 skulle nog jag ha kört en del bil när jag var 18-19 år och hade bil.
och jag hade definitivt kört dagen efter.

Det är väl ganska självklart att folk skulle sno mat i affären om de inte var tvunga att betala.

Det du beskriver är en mycket olycklig konsekvens som kommer av att leva i ett fascistsamhälle med massiv hjärntvätt. Nämligen att befolkningen grundar sitt beteende och sina val på rädsla för straff ist. för ansvar och vett.

En mycket dålig modell från säkerhetssynpunkt eftersom då blir rattfylla ok när det inte finns risk för att åka dit.

Posted on: 2007/2/4 19:23

Anonym
Quote:

TheAssasin wrote:
Maggot könslorna du känner är ett förstadium se vad jaget vill utrycka och tala om för dig.
segheten kommer efter hjärnans styrketräning och i början pga av städningen i huvet osv.

du känner hjärtat lyssna på den och inse anpassningen jag vet att du kan om du vill.

Fråga dig själv vad du är är du din uppfattning osv osv varifrån kommer den osv osv.

Komihåg att yin halvan känner och yang halvan ger dig bilderna.

behöver man röka på för att kunna lyssna till sitt hjärta?
går det inte via meditation eller gå i skogen?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Dubbelmoral!
Varför blir du frusterad kan du inte koppla av utan cannabis råder jag dig att sluta.

Sedan säger du att du skiter i människor som hamnar fel pga av missbruk samtidigt som du menar att vi måste bli fria från fashistsamhällets regler?

Är vi överens om att lagar måste finnas till?

jag orkar inte svara på allt.
men en sak som du sa var faktiskt intressant nämligen "ska du förbjuda andra testa det du testat"

Vet inte vad jag ska svara på det kan inte säga de missat så mycket de som inte rökt på men men...

Du är fan ta mig oooootrolig, som gunde brukar säga.

Ska jag behöva faxa det till dig eller? Jag har uppehåll!

Ja, lagar måste finnas. vi behöver inte dra det till den gränsen. Det vore olaga intrång för mig att gå in grannens hus utan tillstånd. Det kan jag förstå utan regeln. Men eftersom det inte finns dem som gör det så finns det regler, men det betyder inte att det hindrar den som verkligen vill göra det? Förstår du det?

Tror du att alla milljoner som läggs ner på att jaga de som röker resulterar i nollvision?
Du tar upp det igen!!!!!!
Vad är det dästa argumentet för att legalisera?
Fattar du inte att den är omöjlig att svara på eftersom det finn så många. Jag tog upp två saker innan som svar på det! och andra har också lagt fram bra orsaker farför det ska legaliseras. Vad är det du inte förstår med svaren? jag vägrar ta upp dem igen helt enkelt!

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:
.

Det du beskriver är en mycket olycklig konsekvens som kommer av att leva i ett fascistsamhälle med massiv hjärntvätt. Nämligen att befolkningen grundar sitt beteende och sina val på rädsla för straff ist. för ansvar och vett.

En mycket dålig modell från säkerhetssynpunkt eftersom då blir rattfylla ok när det inte finns risk för att åka dit..[/quote]

val av rädsla..
jo man kan ju kalla det vad man vill jag anser inte att det är fel att spärra in folk som är en fara mot andra människor som psykopater,mördare eller våldtäcksmän eller folk som kör sin bil på fyllan

(jag tror nog personrånen ökat om det inte fanns en polis att ringa)
elelr jag vet

När jag bodde i dalsland och det var fest i folkparken i bengtsfors visste man att alla snutar var där och då var det "anarki" i de andra orterna i dalsland (och visst fan hade vi kul det kan jag inte förneka)
men då kunde tonåringarna köra sina trimmade mopeder riskfritt (det bröts några ben då kan jag säga)
och raggarna körde på fyllan och "burnade" med sina bilar.
och körde i diken jag var själv med en gång och åkte med en tjej som körde på fyllan vi hamnade i en luckstolpe och blodet rann.
nu efteråt kan man se så jävla omogen och korkad man var.

Anonym
Ett av svaren var att,
man blir medveten om vissa saker som ex "den dolda agendan".
men när jag frågade varför george soros ville legalisera det om det var för att folk skulle bli medvetna om agendan han själv deltar i.
fick jag inget direkt svar.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

fruitcake wrote:
.

En mycket dålig modell från säkerhetssynpunkt eftersom då blir rattfylla ok när det inte finns risk för att åka dit.

Maggot skrev:
"val av rädsla..
jo man kan ju kalla det vad man vill jag anser inte att det är fel att spärra in folk som är en fara mot andra människor som psykopater,mördare eller våldtäcksmän eller folk som kör sin bil på fyllan

(jag tror nog personrånen ökat om det inte fanns en polis att ringa)
elelr jag vet

När jag bodde i dalsland och det var fest i folkparken i bengtsfors visste man att alla snutar var där och då var det "anarki" i de andra orterna i dalsland (och visst fan hade vi kul det kan jag inte förneka)
men då kunde tonåringarna köra sina trimmade mopeder riskfritt (det bröts några ben då kan jag säga)
och raggarna körde på fyllan och "burnade" med sina bilar.
och körde i diken jag var själv med en gång och åkte med en tjej som körde på fyllan vi hamnade i en luckstolpe och blodet rann.
nu efteråt kan man se så jävla omogen och korkad man var"[/quote]

Vore det inte bättre att uppfostra barnen att inte dricka med att låta dem dricka innan de smyger iväg på moppen och gör det?
Bara för att förbudet existerar i en bok full av regler och lagar hindrar sällan handlingen. Rätt uppfostring om du frågar mig.

Anonym
"Vore det inte bättre att uppfostra barnen att inte dricka med att låta dem dricka innan de smyger iväg på moppen och gör det?
"Bara för att förbudet existerar i en bok full av regler och lagar hindrar sällan handlingen. Rätt uppfostring om du frågar mig"

Precis!
men för vuxna gör lagar en viss skilnad det har jag ju konstaterat för den olyckan jag var med i där var alla över 18

See User information
Hmm vad gjorde lagen för skillnad menar du? Ni åkte ju rattfulla bara för att det inte fanns poliser i närheten.

Posted on: 2007/2/4 19:57

See User information
Det har talats om mängder av anledningar. Pga dess medicinska kraft, dess relativa få bieffekter den fantastiska siffran 0 i dödsfall, dubbelmoralen med andra berusnings medel, skattning, spara skattepengar från jakten, om prioriterar polisers uppgifter, minska den såkallade inköpsporten, ta bort det från den illegala marknaden, att hederliga svenskar slipper bli kriminellt belastade för lite röka. se till att hampa en av vår moder naturs största resurs tas till vara på och utnytjas till dess fulla potential utan att blanda ihop det med Cannabis och löjliga argument som "det går att gömma Cannabis plantor i buskagen!".

Legalisera.

Posted on: 2007/2/4 20:09
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:
Hmm vad gjorde lagen för skillnad menar du? Ni åkte ju rattfulla bara för att det inte fanns poliser i närheten.

ja det är väl inte så svårt att förstå att om ingen upprätthåler lagen så gör den ingen nytta.
lagen gör ingen nytta det är konsekvensarna om man bryter mog lagen som gör nytta givetvis

Anonym
Quote:

BiReal wrote:
Det har talats om mängder av anledningar. Pga dess medicinska kraft, dess relativa få bieffekter den fantastiska siffran 0 i dödsfall, dubbelmoralen med andra berusnings medel, skattning, spara skattepengar från jakten, om prioriterar polisers uppgifter, minska den såkallade inköpsporten, ta bort det från den illegala marknaden, att hederliga svenskar slipper bli kriminellt belastade för lite röka. se till att hampa en av vår moder naturs största resurs tas till vara på och utnytjas till dess fulla potential utan att blanda ihop det med Cannabis och löjliga argument som "det går att gömma Cannabis plantor i buskagen!".

Legalisera.

dess "medicinska kraft" är väl ett argument jag kan köpa
samt "hampa en av vår moder naturs största resurs tas till vara på och utnytjas till dess fulla potential " om du menar industrihampa då

resten är ju bara vad ska man säga argument som är onödiga ifall det vare lagligt.

See User information
Quote:

ja det är väl inte så svårt att förstå att om ingen upprätthåler lagen så gör den ingen nytta.
lagen gör ingen nytta det är konsekvensarna om man bryter mog lagen som gör nytta givetvis

Jasså straffen är det nyttiga i det hela. Så nyttan med vår narkotikapolitik är inte att den avskräcker folk från att börja knarka, utan att vi har rätt att straffa dom som gör det? Inte undra på att drogrelaterad missär har eskalerat sen förbudet infördes.

Posted on: 2007/2/4 20:19

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:
Jasså straffen är det nyttiga i det hela. Så nyttan med vår narkotikapolitik är inte att den avskräcker folk från att börja knarka, utan att vi har rätt att straffa dom som gör det? Inte undra på att drogrelaterad missär har eskalerat sen förbudet infördes.

visst är det bra att man berättar om narkotikans baksidor.
sen är det väl kanske inte just narkotika jag syfta på när jag skrev detta utan mer saker som fortkörning osv.
om man inte fick böter om man körde för fort vad är då meningen med att ha en lag?

See User information
Eftersom folket har lämnat över sitt förnuft och förmågan att tänka själva till sina förmyndare kan jag tänka mig att lagen inte gör mycket nytta om den inte upprätthålls nej. Folket behöver regler för att veta hur dom ska bete sig tack vare massiv hjärntvätt. Jag tycker inte det är en självklarhet att det är så världen borde se ut. Men det kanske är jag som är naiv, majoriteten har kanske alltid varit får och gillat det.

Tycker du att det är självklart att vi behöver förmyndare som talar om för oss vad vi får och inte får göra? Vem förmyndar förmyndarna och hur vet vi att vi kan lita på dem?

Posted on: 2007/2/4 21:04

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:
Eftersom folket har lämnat över sitt förnuft och förmågan att tänka själva till sina förmyndare kan jag tänka mig att lagen inte gör mycket nytta om den inte upprätthålls nej.

Ja där i vär överens

Quote:

Folket behöver regler för att veta hur dom ska bete sig tack vare massiv hjärntvätt. Jag tycker inte det är en självklarhet att det är så världen borde se ut. Men det kanske är jag som är
naiv, majoriteten har kanske alltid varit får och gillat det.

Jag tror nog man kan spekulera mycket kring detta, och visst har hjärntvätten nog satt sina spår men det utesluter inte att det finns rötägg därute.

Quote:

Tycker du att det är självklart att vi behöver förmyndare som talar om för oss vad vi får och inte får göra? Vem förmyndar förmyndarna och hur vet vi att vi kan lita på dem?

Naturligtvis kan vi inte lita på dom.
men när ett barn föds har den redan två förmyndare så det med "förmyndare" är ganska naturligt känns mest som det är ett sånt där stulet ord ...

jag tycker vi kan sträva efter en bättre värld med så lite regler och lagar som möjligt så får vi hoppas på ett andligt uppvaknande eller något.
men som världen ser ut idag behövs ta mig fan regler och lagar.
medborgargarden och poliser.

Anonym
jag tycker vi kan sträva efter en bättre värld med så lite regler och lagar som möjligt så får vi hoppas på ett andligt uppvaknande eller något.

Men som världen ser ut idag behövs ta mig fan regler och lagar.
medborgargarden och poliser

Så mera poliser och mera kontrol är lösningen på missämjan dom själva skapat enligt dig?.

Du kan inte vara riktig riktig i huvet maggot som inte inser vilka lagar som tillkommigt och vilka som försvinner för att försämra för alla .

Hur kan du vara vaken som skriker efter frimurarnas kontrol bibel.

Trasigt skadat lägger ner ,
Tottalt meningslöst och sitta plonka på keyborden med omedvetna som aldrig lär sig och trampar i samma spår hela tiden utan att inse.

Den som behöver lagen är hjärntvättad och behöver den ännu mera,Vem ska annars göra dina val när du inte äger din egen uppfattning eller ska du försöka övertala mig igen när du inte ens inser konsekvenserna och orsakerna till varför du säger som du gör.
Svar = JA resultat =negativt

Tysta skallen och känn efter istället annars komemr du få en lång väg och gå.

Sen har boskapen mage och klaga dessutom.

Kom inte och klaga på förtryck och kontrol när din uppfattning göder den.

Folk som inte ser bilden tror alltid dom kan stå med bägge fötterna i sanning och lögn och har rätt.

Så du tror inte att världen ser ut som den gör idag pga frimurarnas lagar?

Nej just det jag glömde det är invandrarnas fel som såg till att landet kom på fötter med arbetskraften 70-80 talet.

jorden är rund maggot oavsett du och dina hommiesar vill det eller inte så är du en anpassning och din kultur och språk likaså.

lool Det påminner om boskap som blir frustrerade och arga när dom trängs av bonden.

Men istället för att begära mera plats vill dom att alla ska stå i rad och ordning.

Är det så du vill leva ditt liv stå i rad i ordning och inte ifrågasätta?

Godnatt på er ses när vi ses.

Hoppas det regnar och träskallen mjuknar lite.

Folk som inte anpassar kan anpassa sig och inse sin anpassning är farliga opålitliga mäniskor som trampar ner andra i panik.

I dont trust a clouded mind until the sunshine shows.

See User information
Ja ja, hasch och alkohol.....vem sa nåt om svamp då, det är skillnad på droger och droger, det fattar dom som håller på med dem.

Dom som inte håller på med en viss drog skall inte döma andra som håller på med den dom inte själva vill ha.

Man har rätt att göra vad man vill med sig själv.
Inga lagar inga förbud. kan man inte hantera sig själv får man ta konsekvenserna av det.
Lagar är fel sätt att lösa problem, insikt och information och eget ansvar skall alltid vara lösningen, annars får vi alltid en storebror som skall låsa in oss, eller eliminera oss, till slut, precis som vi redan har.

Jag följer själv bara lagar jag tycker är bra, jag ser dom som rekommendationer, som trafikregler, man skiter i dem ibland, tänk vilken lycklig värld vi skulle ha om alla kunde använda sunt förnuft istället för att skrika på fler poliser.
Ned med lagen, ned med NWO, Jesus kom för att upphäva lagen, visste jag inte bättre skulle jag bli kristen av den anledningen.

Posted on: 2007/2/5 0:16
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Nu börjar jag lacka ur på att vaken.se har så få medlemmar. Här har över en miljon svenskar ett konto på lunarstorm men vaken.se har bara 1319! nånting måste göras? Är människan så dum att den bara är totalt mainstream och enkel? Jag har hört flera människor säga "nej men jag kollar inte på klistermärken"
Tycker jag är konstigt och korkat men vad kollar människor på egentligen?

carl hamilton hävdar i sitt verk "det infantila samhället" att lunarstorm är skapat för att kartlägga människor genom "dagens fråga"och dagboksinklägg/bloggar. Ett enkelt sätt att få en miljon människor att frivilligt lägga ut sina innersta(eh mindcontrolade men ändå) tankar. Sedan är det bara att rikta saker och ting som man öppnat sig om mot en. Smart sätt att få människor att känna att de inte är utsatta för reklam. Och vad gör de med all data? Eller att det är ett i princip kontantlöst och "smidigt" samhälle där vi frivilligt berättar om våra inköp...
Jag tänker bara snart sitter en liten sak (detector/chip/kamera-nånting i badrummet och kollar så att vi inte har något som kan liknas vid olagliga substanser som kommer ut i toaletten.

I Många hus har man passerkort..detta gör att man inte kan gå utanför dörren om man inte hittar sitt passerkort när man ska iväg.
Det är inte som med nycklar att man kan välja /välja bort att låsa
här gäller det på blodigt allvar att hittar du inte kortet är du antinen

INLÅST
eller
UTLÅST

Posted on: 2007/2/5 0:46

See User information
Quote:

joey_division wrote:
Nu börjar jag lacka ur på att vaken.se har så få medlemmar. Här har över en miljon svenskar ett konto på lunarstorm men vaken.se har bara 1319! nånting måste göras? Är människan så dum att den bara är totalt mainstream och enkel? Jag har hört flera människor säga "nej men jag kollar inte på klistermärken"
Tycker jag är konstigt och korkat men vad kollar människor på egentligen?

carl hamilton hävdar i sitt verk "det infantila samhället" att lunarstorm är skapat för att kartlägga människor genom "dagens fråga"och dagboksinklägg/bloggar. Ett enkelt sätt att få en miljon människor att frivilligt lägga ut sina innersta(eh mindcontrolade men ändå) tankar. Sedan är det bara att rikta saker och ting som man öppnat sig om mot en. Smart sätt att få människor att känna att de inte är utsatta för reklam. Och vad gör de med all data? Eller att det är ett i princip kontantlöst och "smidigt" samhälle där vi frivilligt berättar om våra inköp...
Jag tänker bara snart sitter en liten sak (detector/chip/kamera-nånting i badrummet och kollar så att vi inte har något som kan liknas vid olagliga substanser som kommer ut i toaletten.

I Många hus har man passerkort..detta gör att man inte kan gå utanför dörren om man inte hittar sitt passerkort när man ska iväg.
Det är inte som med nycklar att man kan välja /välja bort att låsa
här gäller det på blodigt allvar att hittar du inte kortet är du antinen

INLÅST
eller
UTLÅST

Oroa dig inte, snart kommer vi ha lägenheter där vi inte bestämmer själva, om vi kan gå ut alls.

Det enda som är lägenheten är en grusplan omgärdad, med taggtråd.

Det är lika bra att inse på en gång, så man inte blir paralyserad och handlingsförlamad.

Kan man inte se det negativa kan man inte styra vad man skall göra.

Jag brukar jämföra de som vill tänka positivt med de som kör bil och bara vill svänga höger. dom fastnar i en cirkel, lika med positivt tänkande, man måste se det negativa ochså för att kunna balansera mellan analys och reaktion.

Den stora massan har aldrig brytt sig om ett skit, och kommer inte att bry sig denna gång heller, så länge plasma tv'n går igång på morgonen kommer de flesta aldrig att bry sig ett skit vad som händer i världen.

Det är inte deras problem liksom.

Detta vet NWO och utnyttjar givetvis, varför skulle dom inte göra detta?

Man får sluta tycka synd om köttberget som i sakta mak går mot slakt.

Vi är många som kan reagera, och om bara ett fåtal gör det, kommer vi att vara många tiotals miljoner fler än de väpnade styrkor som kan tänkas försöka slå ner oss. Illuminati är mindre än 1000 personer.

Allt bygger på att vi skall själva hjälpa till med att sabba allt, det är det vi gör genom att föda systemet, det leder till vår egen undergång.

Det bästa man kan göra för att motarbeta detta är att vakna upp och inse vad och vem man är, sen kan man påverka allt annat. Innan man vet vem man är, kommer man alltid vara ett offer för manipulation.

Vi har vår egen förmåga att analysera och behöver ingen information för att göra detta, det mesta är givet.

De flesta som knäckt illusionen om systemet, har en lång historia av misstänksammhet om att nånting inte stämmer bakom sig.

Skulle man bara ha litat på detta långt tidigare, skulle man ha kommit längre idag.

Tricket är alltså:

Känn dig själv....

Posted on: 2007/2/5 1:01
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Assasin och Dubbelmoral!

Jag känner igen resonemanget och det är samma allegro hysterica från tidigare trådar där svampar och andra droger diskuterats. Det är ett känsligt ämne det här det vill jag lova och det är märkligt nog alltid de som rökar på och testar andra droger som blir våldsamma och gapar högst och mest. Jag kan bara få ut en sak av allt det ni skriver i ilska "FRUSTRATION" och det leder till några frågor!

Ni speglar just nu motsatsen till balanserade sinnelag och därför tvingas jag fråga er följande:

Var finns harmonin i era liv, är den lika flyktig som röken ni blåser ut och som går upp i rök? Existerar det högre medvetandet bara under tiden som cannabisruset bedövar era sinnen? Om cannabis nu skulle vara så jävla utvecklande för hjärnan varför fylls då just era tankar med hat och våldstankar så snart någon inte håller med?

Det verkar snarare som i motsats till allt ni säger om andlig och mental upplysning i samband med nyttjande av droger så påminner era känslor snarare om att ni gett er in i hatets mörker frivilligt? Hur skall det övertyga andra om riktigheten i det ni skriver och framförallt hur kan ni vara säkra på att inte dessa drogresor öppnar fel dörrar i överjaget! Det verkar ju faktiskt så om man ser till hur ni agerar och reagerar!

... till dig dubbelmoral vill jag bara säga att det handlar inte om moral det handlar om omtanke! Ordet moral kan betyda många saker men om du avser det jag misstänker så är jag helt fel gubbe. Har aldrig lockats av den påklistrade låtsasmoralen du nämner.

... och assasin lämna inte ut dig själv på det sätt du gör. Det är alldeles för lätt att genomskåda och påminner inte ens om högre medvetande! Skippa hoten och övertyga med vettiga argument istället!

Lite märkliga kommentarer om man vill framstå som kunnig och kärleksfull:

"Fan vad jag vill dela ut örfilar idag. Ställ er på led era djävlar!!!
Fan! Bravissomo 100% Nice. Äntligen. Jag står med dig du får hålla i dom jag bryter armar och ben".

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper