vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 12 »

Anonym
Re: Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!
TheAssasi!
du skriver

"Så mera poliser och mera kontrol är lösningen på missämjan dom själva skapat enligt dig"

Njae... kanske inte mera poliser och övervakning men iaf lite mera koll på samhället.
Jag har ju skrivit det 100gånger att när jag bodde i hammarkullen och var mer eller mindre "ihop" med en svensk blond tjej på 22 år (perfekta våldtäcksoffret) och vi levde med varnadra antingen hemma hos henne i biskopsgården eller hemma hos mig i hammarkullen så kände jag mig mycket tryggare när hon kom hem efter sin nattskift, att det var bevakat på hammarkullens spårvagnshållplats och att en man hela tiden kollar på det som sitter ovanför rulltrappan i den underjordiska hållplatsen och håller koll...

jag propagerar inte för övervakning men jag skulle vilja se mera nattvandrare och någon form av frivilighet (medborgarden) som är ute och håller lugn profil i samhället.

"jorden är rund maggot oavsett du och dina hommiesar vill det eller inte så är du en anpassning och din kultur och språk likaså."

detta är ju bara trams det betyder i så fall att man har rätt att ockupera och slå sig ner vart man vill israel har rätt att bosätta sig var dom vill.
usa hade rätt att utrota indianerna.
djur har revir varför ska inte människor kunna ha ett boende oxå?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Assasin och Dubbelmoral!

Jag känner igen resonemanget och det är samma allegro hysterica från tidigare trådar där svampar och andra droger diskuterats. Det är ett känsligt ämne det här det vill jag lova och det är märkligt nog alltid de som rökar på och testar andra droger som blir våldsamma och gapar högst och mest. Jag kan bara få ut en sak av allt det ni skriver i ilska "FRUSTRATION" och det leder till några frågor!

Ni speglar just nu motsatsen till balanserade sinnelag och därför tvingas jag fråga er följande:

Var finns harmonin i era liv, är den lika flyktig som röken ni blåser ut och som går upp i rök? Existerar det högre medvetandet bara under tiden som cannabisruset bedövar era sinnen? Om cannabis nu skulle vara så jävla utvecklande för hjärnan varför fylls då just era tankar med hat och våldstankar så snart någon inte håller med?

Det verkar snarare som i motsats till allt ni säger om andlig och mental upplysning i samband med nyttjande av droger så påminner era känslor snarare om att ni gett er in i hatets mörker frivilligt? Hur skall det övertyga andra om riktigheten i det ni skriver och framförallt hur kan ni vara säkra på att inte dessa drogresor öppnar fel dörrar i överjaget! Det verkar ju faktiskt så om man ser till hur ni agerar och reagerar!

... till dig dubbelmoral vill jag bara säga att det handlar inte om moral det handlar om omtanke! Ordet moral kan betyda många saker men om du avser det jag misstänker så är jag helt fel gubbe. Har aldrig lockats av den påklistrade låtsasmoralen du nämner.

... och assasin lämna inte ut dig själv på det sätt du gör. Det är alldeles för lätt att genomskåda och påminner inte ens om högre medvetande! Skippa hoten och övertyga med vettiga argument istället!

Lite märkliga kommentarer om man vill framstå som kunnig och kärleksfull:

"Fan vad jag vill dela ut örfilar idag. Ställ er på led era djävlar!!!
Fan! Bravissomo 100% Nice. Äntligen. Jag står med dig du får hålla i dom jag bryter armar och ben".

Omtanke in my arse! Man säger inte saker som du säger till folk man bryr sig om, Jag tolkar det som att du målar upp en falsk fasad av dig själv i hopp om att folk ska bilda en positiv uppfattning om dig. Alla har vi dåliga sidor som vi har bra sidor. Och om man tänker på det rent realistiskt, så de som försöker vara vänliga och kärleksfulla mot okända människor. Spelar bara teater, de gör sig till, Så kom inte ge mig sådant skit. Omtanke...

Hajjar du inte dubbelmoralen i det jax, kan du verkligen vara så blind? Du vill påstå att du bryr dig om mig genom att peka på mina dåliga sidor och kalla mig för flumskalle, du påstå att jag saknar harmoni i livet mm, Det låter inte logiskt, bara falskt.

Min harmoni består av att jag är självständig. Jag behöver inte arbeta eller slava åt någon annan. jag vet hur jag vill leva mitt liv själv. Jag behöver ingen arbetsförmedling eller annan förmyndare som ska tala om för mig hur jag ska serva samhället.
Vad består din harmoni av? Att gå till jobbet varje dag och arbete åt någon annan 40 tim i veckan?
Jag upplever mindre stress och harmoni genom att vara självständig. Göra vad jag vill. Vag behöver inga regler för att klara av att skilja mellan blått och rött, eller vad som är fel eller rätt.

Andlighet är inget jag brukar tala om, inte här iaf?, det får stå för någon annan.

Visst. mina inlägg innehåller en del frustration in emellan. Det är väl normalt? Missade du att jag skrev det i början, kom det som en överraskning?

Förnekar du din egen frustration i många inlägg? ditt översitteri som ibland är genomsyras av ord som flummare och idioter...? att du orkar leva i den dubbelmoralen!

Jag har uppehåll sen några månader tillbaka.

Jag kanske skulle lagt till en smily på slutet av den meningen "dela ut örfilar" kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle uppfattas som allvar. Det är andra gången jag ber om ursäkt för den meningen.
Ta detta som personligt kritik. Det är även bra att lyssna på sådant, framförallt att erkänna sina sidosteg eftersom ingen är perfekt, att inse sina brister för oss framåt.
Jag tycker du är den största moralisten i rummet! Självklart ser du det inte själv, det är därför jag upprepar det igen.

Det verkar som du har missat en anna sak också, jag förespråkar inga andra berusningsmedel än cannabis? Jag är där emot realist och inser att de existerar istället för att ljuga för mig själv. Förbud kommer inte att utrota dem. jag är en nyfiken själ som förstår mina begränsningar som en vuxen människa. Visst tycker jag ätt det är intressant att öppna andra dörrar i våran okända hjärna, att öppna ett annat medvetande. Så visst, jag tycker det är helt ok att testa tex svampar eller andra trippar ibland. Jag kan bara svara för mig själv, jag kan inte tänka mig att ta andra droger ofta, kanske 1 eller 2 ggr per år. Jag kan inte ta ansvar om någon anna vill göra det 50 ggr per år. det bryr jag mig inte om. Eller att tjocke Berta är fet. varför skulle jag moralisera henne? skulle jag må bättre av det?

Sänk pekpinnen och pekfingret jax. Du försöker styra vuxna människor med dina predikstunder.

Du är väl medveten om att hampa var en stor del av den Svenska kulturen innan propagandakriget började. Kan du inte visa upp gammal hederligt försvarstal om moral och etik över den Svenska kulturen. Ge oss ett försvarstal om rätt och fel som du gör med invandrarfrågan. Eller har du som alla andra missat det eller undviker du bara fakta? För du är väl medveten om att det är ett rent propagandakrig som har förts på hampan?
Jag kan inte förstå att man kämpar mot MS medias propaganda men samtidigt försvarar den beroende på vad som passar en själv. Själva propagandan har gett dig en bild/uppfattning som du upprepar om och om igen i tro om att det är din egna uppfattning. Det var inte skadligt för 100 år sedan, det är det inte idag heller, det ända som är sig lik är propagandan. Moralister!

Dubbelmoral.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man kan alltid lita på Alan Watt!

maggot och jaxtone, lyssna på Alan Watts senaste blurb som tar upp varför vi har ett krig mot droger. Omtanke? Långt ifrån.

http://www.cuttingthroughthematrix.ne ... retServices_Feb022007.mp3

Posted on: 2007/2/5 15:43

Anonym
tror mig minnas jag hört det men exakt var alltså hur långt in i intervjun börjar han snacka om det?

See User information
Den är från den 2 februari så den är relativt ny.

Temat är just detta så han börjar i princip på en gång.

Posted on: 2007/2/5 15:53

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:

maggot och jaxtone, lyssna på Alan Watts senaste blurb som tar upp varför vi har ett krig mot droger. Omtanke? Långt ifrån.

Skulle gärna lyssna men detta kommer upp:
Site Temporarily Disabled

This site has been temporarily disabled. If you are the owner of the site, please contact customer care.

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

fruitcake wrote:

Skulle gärna lyssna men detta kommer upp:
Site Temporarily Disabled

This site has been temporarily disabled. If you are the owner of the site, please contact customer care.

Är det denna som Void la upp tidigare i tråden? Den funkar så jag lägger upp den här igen:
http://www.cuttingthroughthematrix.co ... retServices_Feb022007.mp3

Hoppas det funkar.

See User information
Ajdå. Gå in på http://www.cuttingthroughthematrix.com så ligger den där under datumet andra februari.

Posted on: 2007/2/5 16:03

Anonym
Vettiga argument my butt,.
Nog med upplysning för dem som inte vill se.
Från och med nu är jag en åskådare slösar inte karman på junk mera.

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
Omtanke in my arse! Man säger inte saker som du säger till folk man bryr sig om, Jag tolkar det som att du målar upp en falsk fasad av dig själv i hopp om att folk ska bilda en positiv uppfattning om dig. Alla har vi dåliga sidor som vi har bra sidor. Och om man tänker på det rent realistiskt, så de som försöker vara vänliga och kärleksfulla mot okända människor. Spelar bara teater, de gör sig till, Så kom inte ge mig sådant skit. Omtanke...

Omtanke in my arse! Ja det kan man kalla en baktanke och vem skulle möjligtvis kunna härleda alla diskussioner till analproblematik! Den gamle gode Psilo!

Men om jag skall summera mitt liv "so far" så är det faktiskt så att jag har gett andra mer än jag tagit från dem och vet du, jag har aldrig haft en annan baktanke med detta än att de skall må bra! Och då spelar det ingen roll om vi snackar okända, kända eller ökända medmänniskor. Det har bara blivit så för att jag är den jag är. Inte för att få tack eller nånting tillbaka utan helt enkelt för att detta liv ville på detta sätt. Inte fan blir man rik och berömd men någorlunda gott samvete i slutsummeringen innefattar detta tillvägagångssätt.

Quote:
Dubbelmoral:
Hajjar du inte dubbelmoralen i det jax, kan du verkligen vara så blind? Du vill påstå att du bryr dig om mig genom att peka på mina dåliga sidor och kalla mig för flumskalle, du påstå att jag saknar harmoni i livet mm, Det låter inte logiskt, bara falskt.

Japp jag förstår att det klingar falskt i dina öron eftersom det där med droger är en väsentlig del i ditt liv. Tyvärr får jag säga eftersom du förmodligen innerst inne vet vad det medför.

Quote:
Dubbelmoral:
Min harmoni består av att jag är självständig. Jag behöver inte arbeta eller slava åt någon annan. jag vet hur jag vill leva mitt liv själv. Jag behöver ingen arbetsförmedling eller annan förmyndare som ska tala om för mig hur jag ska serva samhället.

Vad består din harmoni av? Att gå till jobbet varje dag och arbete åt någon annan 40 tim i veckan? Jag upplever mindre stress och harmoni genom att vara självständig. Göra vad jag vill. Vag behöver inga regler för att klara av att skilja mellan blått och rött, eller vad som är fel eller rätt.

Det är roligt att höra att du är ekonomiskt oberoende. Det beror väl på pengar du tjänat in på egen hand som ger dig privilegiet att ta ledigt större delen av livet. Det är väl inte så att du ligger någon annan till last för att kunna leva ett sådant bekvämt liv?

För egen del driver jag ett eget företag på mina egna villkor. D.v.s jag avgör själv hur rik eller fattig jag vill vara. Det hänger enbart ihop med arbetsinsatsen jag vill eller kan göra.

Quote:
Dubbelmoral:
Andlighet är inget jag brukar tala om, inte här iaf?, det får stå för någon annan.

Jag har noterat cynismen när det gällt tidigare trådar där ordet karma kommit upp!

Quote:
Dubbelmoral:
Visst. mina inlägg innehåller en del frustration in emellan. Det är väl normalt? Missade du att jag skrev det i början, kom det som en överraskning?

Förnekar du din egen frustration i många inlägg? ditt översitteri som ibland är genomsyras av ord som flummare och idioter...? att du orkar leva i den dubbelmoralen!

Det är ingen dubbelmoral det är mina åsikter du ser. Men om jag kallat någon som flummar sönder sitt psyke för idiot så är det givetvis fel. Det borde jag istället kallat okunskap.

Quote:
Dubbelmoral:Jag har uppehåll sen några månader tillbaka.

På grund av?

Quote:
Dubbelmoral:
Jag kanske skulle lagt till en smily på slutet av den meningen "dela ut örfilar" kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle uppfattas som allvar. Det är andra gången jag ber om ursäkt för den meningen. Ta detta som personligt kritik. Det är även bra att lyssna på sådant, framförallt att erkänna sina sidosteg eftersom ingen är perfekt, att inse sina brister för oss framåt. Jag tycker du är den största moralisten i rummet! Självklart ser du det inte själv, det är därför jag upprepar det igen.

Självklart tycker du att jag är en moralist. Det vore märkligt annars men nej jag har aldrig dömt någon för deras egen förnedring eller klassat någon som idiot bara för att de söker sin egen förintelse men ser det som en självklarhet att träda in med lite "reality" när jag ser att det bildas grupptryck för destruktivitet. Om du vill kalla det moralism så är det ok men den verkliga benämningen borde luta mer åt omtanke.

Quote:
Dubbelmoral:
Det verkar som du har missat en anna sak också, jag förespråkar inga andra berusningsmedel än cannabis? Jag är där emot realist och inser att de existerar istället för att ljuga för mig själv. Förbud kommer inte att utrota dem. jag är en nyfiken själ som förstår mina begränsningar som en vuxen människa. Visst tycker jag ätt det är intressant att öppna andra dörrar i våran okända hjärna, att öppna ett annat medvetande. Så visst, jag tycker det är helt ok att testa tex svampar eller andra trippar ibland. Jag kan bara svara för mig själv, jag kan inte tänka mig att ta andra droger ofta, kanske 1 eller 2 ggr per år. Jag kan inte ta ansvar om någon anna vill göra det 50 ggr per år. det bryr jag mig inte om. Eller att tjocke Berta är fet. varför skulle jag moralisera henne? skulle jag må bättre av det?

Tror du verkligen att jag som testat all den där skiten är så korkad att jag ens skulle komma på tanken att förbud skulle hindra någon från att sabba sin hjärna.

Nej! Information och upplysning. Motivation och vettiga aktiviteter är det jag förespråkar. Fattade aldrig varför krimmarna i Götet valde mig som slagpåse på 60-talet. Minderårig och klen som en pinne fick man sig en omgång så fort de såg att man höll på med fel grejer eller umgick i fel kretsar. De ville motivera mig att sluta men det var fel motivation och gjorde mig bara starkare i min övertygelse att de hade fel och jag hade rätt. Om jag bara hade vetat då vad jag vet idag så hade förmodligen en och annan snedilare fått behålla sina stålar för redis.

Quote:
Dubbelmoral:
Sänk pekpinnen och pekfingret jax. Du försöker styra vuxna människor med dina predikstunder.

Om du är en vuxen människa så svar mig då på detta!

Varför är det alltid de som förespråkar flum och droger som det sanna sättet att leva sitt liv på som aldrig har speciellt goda förutsättningar att lyckas med någonting. Varför misslyckas de hålla ihop sina äktenskap, behålla sina jobb, skapa något av värde för sin omgivning.

Varför är det alltid dessa tragiska figurer som man alltid skall ställa upp för när de klantar till det i sin privatekonomi, med sina utbildningar, arbeten eller föräldraroller?

Och framförallt varför tar livet ofta slut tidigare för dem än människor som inte flummar, pundar eller krökar?

Är detta också spritens fel?

Quote:
Dubbelmoral:
Du är väl medveten om att hampa var en stor del av den Svenska kulturen innan propagandakriget började. Kan du inte visa upp gammal hederligt försvarstal om moral och etik över den Svenska kulturen. Ge oss ett försvarstal om rätt och fel som du gör med invandrarfrågan. Eller har du som alla andra missat det eller undviker du bara fakta? För du är väl medveten om att det är ett rent propagandakrig som har förts på hampan? Jag kan inte förstå att man kämpar mot MS medias propaganda men samtidigt försvarar den beroende på vad som passar en själv. Själva propagandan har gett dig en bild/uppfattning som du upprepar om och om igen i tro om att det är din egna uppfattning. Det var inte skadligt för 100 år sedan, det är det inte idag heller, det ända som är sig lik är propagandan. Moralister!

Att ge sig in i en detaljerad diskussion med fanatiker leder inte till något annat än slöseri mer tid. Men en sak måste du förstå! Jag har inget eget vinstintresse i detta ämnesområde. Detta handlar bara om att jag tycker det är så in i helvete fel att ni som brukar droger har så jäkla dålig omdömesförmåga och utan att tveka ger ert eget rus som referens för hur alla andra kommer att uppleva samma användande. Att alla som crashar mentalt minsann har sig själva att skylla för de inte var lika starka, tuffa eller smarta som er. Jävla skitsnack... och innerst inne måste ni förstå att olika människor möter verkligheten på olika sätt och att era uppmaningar därför riskerar ganska många ungdomars mentala hälsa.

Hur hamnade invandrarfrågan i detta ämne? Det är en sån typisk grej som man bara får till om man verkligen anstränger sig så varför be mig att skilja på äpplen och päron om man nu inte själv klarar av att göra det?

Hmmm... vänta lite nu kom jag ett sätt att fånga Centrum mot rasisms intresse.

Röd och gul libbe, svart afghan, brun marockan, djungelgräs etc...

Quote:
Dubbelmoral:
Should you ever be confronted...
whit the temptation....
Of taking that first puff...
DO IT! YuckFou

Jo då men det var över 40 år sedan och sedan dess har tusentals unga liv avslutats alldeles för tidigt i Sverige på grund av drogromantiker, langare och felaktig upplysning.

See User information
Jag hjälper dig på traven maggot.

[09:30]

"The drugs tied in with the breaking down of society. It was one of the reasons wich would be pushed for creating massive internal armys of police and special drugsquads. A whole buildup of officialdom, that would eventually control a future population. Thats part of the reason why they had to have the drugs there, and also to literary create such disruption within society [ ... that the culture breaks down]"

[19:50]

"The crimes develop because people must get their fix. Policeforces constantley recruits and up their quotes, for more and more manpower, to deal with this problem. And yet it is a rigged problem."

Han tar också upp att förbud skapar intresse eftersom förbjudna saker blir mer spännande.

Ja nu står vi här med en arme av poliser specialtränade för att föra ett krig mot den egna befokningen i kriget mot drogernas namn.

Posted on: 2007/2/5 17:59

Anonym
Jaxtone wrote:
Jo då men det var över 40 år sedan och sedan dess har tusentals unga liv avslutats alldeles för tidigt i Sverige på grund av drogromantiker, langare och felaktig upplysning

Av cannabis? =BS
Av tunga droger = JA

Som att du skulle varit där?.

Tala om när du upplevt mordförsöken av staten istället pga av förbudet.

Vems uppfattning använder ni som propagerar för ett förbud igentligen Harry antslingers eller?Social styrelsens och media?Svartmålade media bilden av hippie rörelsen?

I would never trust anyone dont doesent trust a hippie.

Den som propagerar emot cannabis & inte inser hur hippie rörelsen med woodstock uppkom och vad som band dom tillsamans mot krigen och orrättvisorna och dess syfte och varför staten började införliva cocain i marknaden och heroin för att splittra dem och göra dem beroende och förbjuda hippiesarnas ibbogaine, kan räkna med påverkan av hjärntvätten och en ägd uppfattning.

Tänk efter?

Dom som tror på att rökare får tillfällig upplysning under ruset och anser sig vara bättre än andra bör istället ta och syna sig själva och sluta anklaga andra men men små apor gillar klättra i träd på sin jakt efter frukt.
Stora aporna skakar om träden.
Hoppas ni inte ramlar och slår i backen när stammen skakas.

Göd fördomarna bara yiipiie vilken avancerad utveckling hälsa kusin skallbaggen ochså.

Ha de o va de allihopa dags för flax.

Dom som tar åt sig bör leva sina egna liv och sluta spela potentiela agenter i matrixen.

Peace Wisdome Compassion & Truth To all.

See User information
WORD

Posted on: 2007/2/5 18:11
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:
Jag hjälper dig på traven maggot.

[09:30]

"The drugs tied in with the breaking down of society. It was one of the reasons wich would be pushed for creating massive internal armys of police and special drugsquads. A whole buildup of officialdom, that would eventually control a future population. Thats part of the reason why they had to have the drugs there, and also to literary create such disruption within society [ ... that the culture breaks down]"
.

Ja det är möjligt det kan öppna andra tankebanor men det är inte rätt väg att gå enligt mig

[19:50]
Quote:

"The crimes develop because people must get their fix. Policeforces constantley recruits and up their quotes, for more and more manpower, to deal with this problem. And yet it is a rigged problem."

Han tar också upp att förbud skapar intresse eftersom förbjudna saker blir mer spännande.
.

Jag vet inte men det låter ju nästan som ett argument som jag skulle kunna andvända då oxå.

Anonym
"Den som propagerar emot cannabis & inte inser hur hippie rörelsen med woodstock uppkom och vad som band dom tillsamans mot krigen och orrättvisorna och dess syfte och varför staten började införliva cocain i marknaden och heroin för att splittra dem och göra dem beroende och förbjuda hippiesarnas ibbogaine, kan räkna med påverkan av hjärntvätten och en ägd uppfattning.
"

är det inte alan watt som säger eliten var med och lockade fram denna kultur med frisex och LSD som CIA var med och tog fram?

får man fråga vad hippirörelsen lyckades förändra eller förmedla jag var inte med då?

Anonym
Quote:

TheAssasin wrote:
Vettiga argument my butt,.
Nog med upplysning för dem som inte vill se.
Från och med nu är jag en åskådare slösar inte karman på junk mera.

hur många gånger har du sagt det den senaste månaden?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Ja det är möjligt det kan öppna andra tankebanor men det är inte rätt väg att gå enligt mig

Öppna andra tankebanor? Det står att drogerna är tänkta att å ena sidan söndra samhället och å andra sidan användas som ursäkt för att bygga upp en arme av poliser att använda mot befolkningen.

Detta skulle inte vara möjligt utan kriget mot drogerna för då skulle detta vara omotiverat. Efter att ha övertalt befolkningen att bekämpar eld med bensin får eliten samhällsproblem så det räcker till och blir över.

Quote:

Jag vet inte men det låter ju nästan som ett argument som jag skulle kunna andvända då oxå.

Argument för eller emot vad?

Posted on: 2007/2/5 18:30

See User information
Quote:

är det inte alan watt som säger eliten var med och lockade fram denna kultur med frisex och LSD som CIA var med och tog fram?

Det stämmer att han hävdar det. Har inte riktigt bestämt mig än men det lutar mer åt det än att det vara några kosmiska energier som svepte in över världen. Tycker hela hippiekulturen verkar för utflippad för att inte vara designad.

Posted on: 2007/2/5 18:35

Anonym
Jax!

Jag orkar inte klipp och klistra metoden nu så jag bara svarar random på vad du skrev:

Jag är inte ekonomisk oberoende. Jag gör som du, bestämmer hur fattig/rik jag vill vara.

Du tar upp splittrade familjer pga flum, droger och alkohol. Jag har sällan sett familjer splittras pga flum, men där emot andra droger som tjack och alkohol eller inga berusningsmedel alls, exempelvis otrihet, eller att nman bara tröttnar på sin partner. Måste det vara cannabis som förstör? Dåligt att använda sig av det som exempel, av något som förmodligen hade hänt ändå.

Du måste ha läst inläggen för fort jax, jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att jag inte förespråkar andra berusningsmedel? Men jag förnekar dem inte och helt realistiskt så finns det människor som konsumerar skiten, vad ska jag göra åt det mer än att inte bry mig?

Jag har uppehåll (för3:e gången i denna tråd nu) för att det finns poliser somt ycker att det är fel att bruka. om jag brukar så blir konsekvenserna bli ett fascistiskt beteende från myndigheterna sida, jag undviker det tills vidare. Uppehållet är högst ofrivilligt!

Läser du mina inlägg eller har du en förutfattad bild för att jag förespråkar cannabis? Drar du slutsatser av att jag förespråkar tjack eller heroin? Läs sakta om du inte hinner med, jag är trött på att upprepa dina misstolkningar!

Jag mins inget inlägg där jag nämner ordet karma? Eller påvisar beteende som skadar själen? Var? Än en gång måste jag fråga, läser du inläggen eller är det snabba slutsatser du drar?

Jag mins ett inlägg där du ber alla under 45 att hålla käften eftersom de saknar erfarenhet i frågan. Är det så man bemöter en diskussion genom att sätta sig över andra som en herr på täppan. Jag tycker det beteendet saknar omtanke och ingen erfarenhet alls! Som du mer än gärna framhäver dig själv att inneha.

Jag vet inga fall där människor dött för tidigt av flum, däremot av andra droger som tex, alkohol och heroin, därför distanserar jag mig från det och låter dem som vill göra det, låta dem göra det utan att moralisera dem med vad som är rätt eller fel. Jag förstår inte vad det har med cannabis att göra, varför drar du in den jämförelsen här? Jag frågar igen? Har du läst inläggen eller är det förutfattade meningar? Eller så har du samma problem som maggot. Jag-förstår-inte-så-jag-kommer-med-påståenden-istället!

Ja du, jax, det måste kännas skönt ändå att inte ha några brister, utan ett perfekt liv som består av omtanke och eftertanke, för att dina medmänniskor ska ha det bra. Du blandar och smörjer in dem med ord som omtanke, flumskalle, håll käften, korkad, idiot mm... det låter nästan som att du bryr dig.... Eller hur...

Anonym
Quote:

Öppna andra tankebanor? Det står att drogerna är tänkta att å ena sidan söndra samhället och å andra sidan användas som ursäkt för att bygga upp en arme av poliser att använda mot befolkningen

Detta skulle inte vara möjligt utan kriget mot drogerna för då skulle detta vara omotiverat. Efter att ha övertalt befolkningen att bekämpar eld med bensin får eliten samhällsproblem så det räcker till och blir över.
.

ja visst kan droger och liknande andvändas som ursäkt för att bevaka gränser osv men det hör väl inte hit?

Quote:

Argument för eller emot vad?[/quote]

Ja om eliten är medvetna om att folk provar saker just för det är krimminelt och man sedan märker hur bra det är så är det ju en ganska dum taktik av dom?

See User information
Quote:

maggot wrote:
ja visst kan droger och liknande andvändas som ursäkt för att bevaka gränser osv men det hör väl inte hit?

Hmmm jag förstår inte riktigt vad som var oklart i det jag skrev. Jag har inte nämnt något om att bevaka gränser utan jag talar om en arme vars jobb är att se till att elitens makt kan säkerhetsställas när det börjar hetta till. En arme som är till för att förslava folket dom tidigare utgav sig för att rädda.

Quote:

Ja om eliten är medvetna om att folk provar saker just för det är krimminelt och man sedan märker hur bra det är så är det ju en ganska dum taktik av dom?

Varför? Om dom vill att vi ska knarka är det inte dumt alls.

Posted on: 2007/2/5 20:53

Anonym
Quote:
The Assasin:
Jaxtone wrote:
Jo då men det var över 40 år sedan och sedan dess har tusentals unga liv avslutats alldeles för tidigt i Sverige på grund av drogromantiker, langare och felaktig upplysning.

Av cannabis? =BS
Av tunga droger = JA

Som att du skulle varit där?

Jo jag har varit med ett tag nu. Puffade på första gången 1965! Var en av de där hippies du pratar om. Såg alldeles för många förlora förståndet och hälsan p.g.a. ett blandmissbruk där cannabis alltid var det första de testade precis som jag själv.

Quote:
The Assasin:
Tala om när du upplevt mordförsöken av staten istället pga av förbudet.

Svenska statens läkemedelsverk och dess institutioner för människor med psykiska problem drogade under en helvetes massa år ner människor med bl.a. psykofarmaka. De utförde även totalt hänsynslösa övergrepp med LSD på psykotiska och schizofrena patienter inom psykvården i samarbete med neurologen på Sahlgrenska sjukhuset. Har snackat med lite äldre sköterskor som medverkade vid dessa experiment och de sa att det var det absolut värsta de varit med om inom sitt yrkesverksamma liv.

Men vad har detta med drogromantik att göra? Det staten gjort är vidrigt men menar du att det friskriver alla andra langare och inspiratörer till att folk mosar sina hjärnr?

Quote:
The Assasin:
Vems uppfattning använder ni som propagerar för ett förbud igentligen Harry antslingers eller? Social styrelsens och media? Svartmålade media bilden av hippie rörelsen? I would never trust anyone dont doesent trust a hippie. Den som propagerar emot cannabis & inte inser hur hippie rörelsen med woodstock uppkom och vad som band dom tillsamans mot krigen och orrättvisorna och dess syfte och varför staten började införliva cocain i marknaden och heroin för att splittra dem och göra dem beroende och förbjuda hippiesarnas ibbogaine, kan räkna med påverkan av hjärntvätten och en ägd uppfattning. Tänk efter?

Jag har aldrig propagerat för förbud. Det har du helt missuppfattat! Jag propagerar för upplysning om nackdelarna med droger som helhet!

Quote:
The Assasin:
Dom som tror på att rökare får tillfällig upplysning under ruset och anser sig vara bättre än andra bör istället ta och syna sig själva och sluta anklaga andra men men små apor gillar klättra i träd på sin jakt efter frukt. Stora aporna skakar om träden.
Hoppas ni inte ramlar och slår i backen när stammen skakas.
Göd fördomarna bara yiipiie vilken avancerad utveckling hälsa kusin skallbaggen ochså. Ha de o va de allihopa dags för flax.
Dom som tar åt sig bör leva sina egna liv och sluta spela potentiela agenter i matrixen. Peace Wisdome Compassion & Truth To all.

Ehrmmm... nu är det ju så att det är ni som propagerar för cannabis som påstår att man blir smartare och mer upplyst av att röka skiten. Inte jag! Det är ju faktiskt ett av de argument ni hela tiden lägger fram så varför protestera när jag säger samma sak.

Jag förstår inte vad du menar faktiskt.

Min slutledning efter det sista du skrev är att ni smokers hela tiden måste fyllas på med mer rök för att upplysningen skall existera. Tror du inte att alla spädbarn skulle fötts med en joint i munnen om det vore meningen med livet.

Nej skippa skiten ett tag och testa utan. Det är mycket större och mer i samklang med det sinne du föddes med. Allt annat är bara efterkonstruktioner.

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
Du tar upp splittrade familjer pga flum, droger och alkohol. Jag har sällan sett familjer splittras pga flum, men där emot andra droger som tjack och alkohol eller inga berusningsmedel alls, exempelvis otrihet, eller att nman bara tröttnar på sin partner. Måste det vara cannabis som förstör? Dåligt att använda sig av det som exempel, av något som förmodligen hade hänt ändå.

Det är väl som du säger att inga familjer splittras av droger. De splittras av brist på bra kommunikation. Enligt mig är ett rent och nykter sinne är förutsättningen för att två människor i affekt skall kunna kommunicera. Därför går alla droger bort i alla familjer där barn är inblandade.

Quote:
Dubbelmoral:
Du måste ha läst inläggen för fort jax, jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att jag inte förespråkar andra berusningsmedel? Men jag förnekar dem inte och helt realistiskt så finns det människor som konsumerar skiten, vad ska jag göra åt det mer än att inte bry mig?

Nej du kan inte göra så mycket mer. Men att för andra människor propagera för en så personlig sak som ett cannabisrus får mig att se rött. Det är ungefär lika löjligt och meningslöst som om någon på forumet skulle tala om hur bra man kan må på alkohol bara för att vederbörande haft en lyckad fylla själv. Gud vad patetiskt.

Quote:
Dubbelmoral:
Jag har uppehåll (för3:e gången i denna tråd nu) för att det finns poliser somt ycker att det är fel att bruka. om jag brukar så blir konsekvenserna bli ett fascistiskt beteende från myndigheterna sida, jag undviker det tills vidare. Uppehållet är högst ofrivilligt!

Det är ditt case och du gör givetvis som du vill med ditt liv. Jag är inte för förbud. Jag är emot propaganda för droger oavsett vilken drog det än handlar om.

Quote:
Dubbelmoral:
Läser du mina inlägg eller har du en förutfattad bild för att jag förespråkar cannabis? Drar du slutsatser av att jag förespråkar tjack eller heroin? Läs sakta om du inte hinner med, jag är trött på att upprepa dina misstolkningar!

Jag har ingen förutfattad bild för att du propagerar för cannabis. För mig är det inte likgiltigt om du flummar eller pundar eftersom inget sinne borde förorenas av droger. Jag är emot all form av drogpropaganda.

Quote:
Dubbelmoral:
Jag mins inget inlägg där jag nämner ordet karma? Eller påvisar beteende som skadar själen? Var? Än en gång måste jag fråga, läser du inläggen eller är det snabba slutsatser du drar?

Ursäkta jag trodde du var Psilocyber! Ta det som en komplimang!

Quote:
Dubbelmoral:
Jag mins ett inlägg där du ber alla under 45 att hålla käften eftersom de saknar erfarenhet i frågan. Är det så man bemöter en diskussion genom att sätta sig över andra som en herr på täppan. Jag tycker det beteendet saknar omtanke och ingen erfarenhet alls! Som du mer än gärna framhäver dig själv att inneha.

Jag kommer förmodligen att upprepa den kommentaren om det visar sig att människor i början av livet låter som de hade sanningen framför sig. De vet inte ett skit om vad det handlar om. Jag har valt att summera 40 år av drogpropaganda och ett umgänge som innefattat brukare och missbrukare.

Många unga har endast en subjektiv uppfattning om hur det funkar i deras egna skallar men tänker inte ens tanken på att de flesta som drogar sig misslyckas med det mesta de företar sig och i många fall går en alldeles för tidig död till mötes eftersom det i många fall efter ett tag blandas friskt eftersom kickarna med cannabis inte räcker.

Quote:
Dubbelmoral:
Jag vet inga fall där människor dött för tidigt av flum, däremot av andra droger som tex, alkohol och heroin, därför distanserar jag mig från det och låter dem som vill göra det, låta dem göra det utan att moralisera dem med vad som är rätt eller fel. Jag förstår inte vad det har med cannabis att göra, varför drar du in den jämförelsen här? Jag frågar igen? Har du läst inläggen eller är det förutfattade meningar? Eller så har du samma problem som maggot. Jag-förstår-inte-så-jag-kommer-med-påståenden-istället!

Därför att även du måste ha märkt att de som endast håller sig till cannabis och inte efter ett tag börjar med ett blandmissbruk är i minoritet bland de svagaste grupperna i samhället.

Quote:
Dubbelmoral:
Ja du, jax, det måste kännas skönt ändå att inte ha några brister, utan ett perfekt liv som består av omtanke och eftertanke, för att dina medmänniskor ska ha det bra. Du blandar och smörjer in dem med ord som omtanke, flumskalle, håll käften, korkad, idiot mm... det låter nästan som att du bryr dig.... Eller hur...

Jag vet inte om den beskrivningen stämmer på mig. Jag är en högst vanlig människa som precis som du själv drabbas av konjunkturer, samhällsomvälvningar, ekonomisk "berg och dal bana" och sociala konflikter. Men det kan hända att du tolkar det så! Men visst bryr jag mig... det är ju därför jag inte stryker hunden medhårs när den morrar "röka åt alla"!

Anonym
Ja Lsd Cocain Och Heroin för att splittra.

Hippie rörelsen organiserade och agerade mot krigen mer än man kan säga om vakens medlemar: Om du nu söker brister vakensmedlemar använder tiden till att jiddra med varandra och försöka överbevisa varandras hjärntvättade syner istället skulle det vara bättre?

Visst vi vet att sekterna är skitstövlarna och styr,

Men vi vill inte erkänna att dom fött fram den informationen som skapat våran anpassning.

Vissa spelar med genom att ex stödja Thule societetens agendor med anti matrial riktade mot folkgrupper som är illuminaty puppets och agerar därav ochså för illuminaty då dom redan planerat på hur man utnyttjar motståndet Om igen i historian genom ex Sv Nd religioner osv osv.

Lool tror ni vetkligen icke frimurare kommer in i regeringen Ex ? Isåfall Lever ni i en dröm(Har ni inte tillräckigt med bevis på deras makt?Vad begärs mera 1 veckas isolering på guantanamo eller?.

Helt meningslöst och exponera ena lögnen när man lever i den andra.

Kan förstå profeterna som sa att man skulle söka sig bort från massorna.
.
Andra postar meningslösa länkar baserade på gammal förvriden fakta som ex miljön inget illa menat vi är alla en & jorden är rund oavsett vad frimurarna fått er att känna.

Vart tror ni alla dom får sin information ifrån ?
Tor ni dom som talar om miljön som folk postar länkar ifrån har sina egna satelitter?
Och datormodeller säger inte mycket då det finns många faktorer dom blinda forskarna förbiser då domn blivigt så fyrkantigt blint utbildade inom frimurar fysikens falska skit lära.
Japanska och Nasas frimurar satteliter,Eliten har monopol vart tror ni dom infår sin information ifrån Lita på Nasa= Lita på djävulen mm..mm Lättjan och förnekandet av sitt ansvar är stort(Fast igentligen är ansvaret deras då dom påtvingat oss denna medeltida fossila bränsle teknik)

Jag kan tala om för er att jag studerade miljön långt före dom flesta av er ens visste vad växthuseffekten var eller hade kabel tv eller internet och när det väder lovar jag er att det kommer vända snabbt och detkommer gå i ettaper och accelerera snabbare och snabbare,Sekterna vill få oss och ta ansvar för deras skit och därigenom mera kontrol mm osv osv.Och få oss och tro att det var vårt eget fel utan att inse deras kontrol och lagar som lede till detta osv osv.
Visst dom styr med skräck men ni inser inte att armageddon spelar dom i händerna ochså och uppfyller deras agendor.

Te earth cries acid from a stone.
Human clones living in domes.
Geneticly modified.

Immortal technique

Och efter armageddon httar dom en ny jord (Bibeln)

.

.

Frimurarna banar väg för illuminatys kontrolsamhälle och med tiden kommer dom radera ut allt boskap så fortsätt jiddra med varandra iställer för att öppna hjärtat till tiden för slakt är inne.
Sen undrar folk varför vaken har så få medlemar.

Jag ska skriva av texten från boken Världens största konsiprationer angående Frimurarna P2 logen Illuminaty osv trots att det är en gammal text sen tar jag en låång semester så får vi se om något år om något har ändrats annars kan vi lika bra begå globalt självmord hela bunten om vi inte ska agera och exponera dem.

Snart är vi alla märkta tack vare våran passivitet räkna då med inte lång tid kvar till masslakten .

Sut på mitt tjatande för ett bra tag framöver nu jag tar min semester och samlar kraft och sticker ut och agerar lite och jiddrar med massorna och hoppas jag stöter på en frimurare jag kan plocka.

I ett sytem baserad på lögn kan aldrig långsiktig frid uppnås den som säger annat är en känslomässig skärmad stofil.
¨
Viss man kan välja vad man vill ta till sig men ska man leva hela livet med ett stängt hjärta så blir man inte lycklig och systemet gynnar inte ditt hjärta .

Vi är all en addaption att förneka sin anpassning är att begå förädderi mot sin egen art och natur och döma allt rätt och gott till en framtid i pest och djävulskap genom omedvetenhet.

GAME OVER.

Pallar inte med sådant karma slöseri
Hoppas ni alla får ett liv i visdom och lycka.

Låt oss rikta in oss på vad som är av vikt och inse anpassning annars kommer denna sida bara stå still och agerande kommer aldrig komma.

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper