vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Anonym
Re: Sionistisk agenda

Hejsan.

Den enda kontrollerbara källan jag hittat är Radio Islam.

Jag vill poängtera att min mening absolut inte är att starta upp något hat mot Judar och jag tror inte alla Judar skulle stå bakom en sådan här text .

En reflektion är ju ,varför får man inte fler träffar på Radcliffe ..?
Det borde finnas fler.

Svensk medias censur av Ahmed Rami får mig att dra vissa slutsatser.

Jag hoppas att Vaken kan fortsätta vara ett öppet forum där man belysa detta känsliga ämne. Ingen Censur tack.

Om Zionismen är inblandad i NWO så hoppas jag man kan belysa detta från alla vinklar. Även texter från Radio Islam.

"När argumenten tryter för sionister, börjar de alltid anklaga sina motståndare för antisemitism. Men vi tycker varken illa om judar eller kristna. Men vi kritiserar sionismen radikalt. Vi kritiserar den apartheid som bedrivs i den israeliska staten."

- Ahmed Rami, Expressen, 25/8, 1987

Jag tycker varken illa om enskilda Kristna, Muslimer , Judar eller andra.

Vi skall kanske ha en tråd om Islam och dess avigsidor för jämnviktens skull.

mvh so88

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
so88
Jag läser alltid dina inlägg med intresse. Nu blev jag däremot
lite besviken på dej
Du lägger in ett högklassigt intressant inlägg som kunde vara
underlag för många debattinlägg här. Vi kunde koppla en stor
del av missförhållandena som blivit allt vanligare i vårt samhälle
till uttalandena. Precis det som jag trodde var avsiketn med denna sajt. Det är så tydligt så alla kan ha möjlighet att hänga
med i tankegångarna....men vad händer.....jo det vanliga..
man ropar ANTISEMISTISM....och diskussionen upphör....du so88
ber om ursäkt hundratusen gånger......varför?
Sen är undersökningen över för denna gång.....
Dethär är precic de mönster som dessa grupper använder sej av...våga kritisera och du får gå ner på knä och be om ursäkt tills du bestämmer att aldrig mera göra så...

Jag förstår att jag blir nästa man som blir bannad, men NI...
tänk efter....detta forum funkar enligt principen "nyttiga idioter".
Jag tror egentligen inte att Er avsikt är denhär, men Ni är för
oerfarna för att fixa detta....tänk på att det är bättre att inte
säger sej stå upp för sanningen om man inte har kurage till det.
Tänk själva. man kan inte ha ett huvudämne med NWO ifall
det är förbjudet att tala om sionister osv.

Posted on: 2005/8/6 17:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Om man säger att judar styr världen, ja då vet man ju med säkerhet att judar sitter i toppen av pyramiden. Jag undra bara, hur kan man veta det? Säg inte att man ska titta på vilka som sitter i olika typer av värdsliga maktpositioner, för det avslöjar ändå inte något i frågan.

Min uppfattning är om något kontroversiell, men jag är av uppfattningen att Illuminati (smeknamnet på de som styr världen, inte att blanda ihop med Weishaupts Illuminatigrupp) inte är mänskliga. Jag tror att vi styrs av helt andra livsfomer (se reptiler) och för mig kan jag inte då säga att judar är Illuminati.

Jag tror att Illuminati utnyttjar judar och andra folkgrupper till sitt egna intresse och låter dem vara en kuliss. Denna kuliss tror då många att det är Illuminati och att ingenting finns bakom denna kuliss. Därför får "kulissen" ta skiten, där bland judarna. Detta betyder som sagt inte att det finns någon bakom kulissen.

Anonym
Zyzze, jag lider med dig... Jag ser dina ansträngningar till att föra en frisk och sund debatt. Men du blir motarbetad precis som jag blev.
Detta är inget forum som står upp för sanningen då det styrs och kontrolleras av en korrupt (korrumperade av sina egna maktbegär) och politiskt korrekt "fårskock" som när sanning och fakta yppas, gör allt för att kväva debatten. Fårskocken som styr vaken.se tycker det är viktigare att framhäva sig själva, sin egen inbillade förträfflighet och demonstrera sin makt genom hot om att banna folk.
Se bara vad som hände med mig tidigare (kallade mig psilocyber då) jag blev bannad, för att "fårskocken" på vaken.se (micro, A och cee) störde sig på mina inlägg och mitt sätt att bemöta dessa förtryckare av sanning. Jag kan inte, och kommer aldrig att vara "trevlig" emot personer som gör allvarlig skada genom att vilseleda folk och förtrycka/censurera fakta till folket.

Jag är inte snällare nu, men kom tillslut tillbaka för att jag blev ombedd upprepade gånger av maggot. känner dock ingen lust och ser ingen anledning till att slösa med min energi här, och på att få ut fakta till folket i detta forum då det censureras.

Är sällan inne här numera - helt meningslöst!

//Belsebub

See User information
zysse och andra:

Jag tror inte att det är bra att försöka dömma större grupper. Först så är det omöjligt att veta att alla i en grupp har samma åsikt och dessutom så tjänar det inget till att skapa illska mot en grupp människor.

Döm istället åsikter och handlingar. Du får gärna fördömma vad denna person säger i sitt tal vid denna begravning och fördömma alla som tänker som honom, men ta inte för givet att han talar för alla i den grupp han hör till och inte ens att han överhuvudtaget sagt detta. Jag tycker att det lät lite väl grovt och tror unte han skulle sagt så om han ens menade det.

Du kan heller inte veta att bara för att några individer i en grupp har en agenda så är alla händelser som stärker denna agenda med denna grupp att göra. Såändå om en grupp rabbener eller vadsomhälst vill ta över världen så har de konkurans av massor med andra grupper.

Om du tittar på religioner så är ju kristendommen den som värkligen har tagit över hela värden och utplånat de flesta oliktänkade.

Man får alltså här på vaken diskuera det mesta, men jag aksepterar inte att man målar upp bilder mot större grupper hit och dit om det kan anses stötande för många.

Detta hindrar inte dina möjligheter att skriva vettiga saker här, det hindrar bara dig att skriva fördomsfulla saker.

Posted on: 2005/8/6 19:58

Anonym

.....The history of the world for the past several centuries and current events at home and abroad confirm the existence of such a conspiracy. The world-wide network of diabolical conspirators implement this plot against the Christian faith while Christians appear to be sound asleep. The Christian clergy appear to be more ignorant or more indifferent about this conspiracy than other Christians. They seem to bury their heads in the sands of ignorance or indifference like the legendary ostrich. This ignorance or indifference on the part of the Christian clergy has dealt a blow to the Christian faith already from which it may never completely recover, if at all. It seems so sad.....

http://www.iahushua.com/JQ/factsR1.html

Anonym
Belsebub
Förvräng inte sanningen här. Du vet mycket väl varför du blev bannad och det var för ditt puberatala språk, personangrepp och ditt våldsamma krav på "vaken.se's lednings avgång".

Vi har inte bannat någon här för deras åsikt. Om vi skulle banna för att man uttrycker sig om judar, så hade denna tråd inte funnits. Det är nu den mest debatterade tråden på vaken.se.

Du börjar uppenbarligen en ny omgång och anklagar och begår just nu personangrepp mot oss. Det är bland annat detta du blev en gång bannad för och du uppenbarligen ber om det igen.

Och vad har du att göra här överhuvudtaget om det är så meningslöst? Varför är du här om ett "gäng fårskockar styr"? Om du är missnöjd med vaken.se, så köp en egen domän och öppna ett eget forum som du kan styra som du vill. Hänvisar dig då till:

www.loopia.se

Du vinner aldrig respekt och förtroende med ett sådant förhållningssätt som du bedriver med din omgivning. Det förstår de flesta sedan ung ålder.

See User information
micro
Du verkar helt omedveten om paralellerna i detta tal
med det som sker i politiken idag.
Ser du inte det?

Visst kan man svammla om att man inte kan vara säker
att han verkligen menat vad han sagt...om det är sannt
....att inte "alla" är onda och liknande strunt.....men fakta kvarstår.....vi ser att detta
förverkligas i västvärlden idag...då om inte förr är det
dags att vända på steken.

Posted on: 2005/8/7 9:26

Anonym
<borttagen av admin>

See User information
Tack för ditt stöd.
Ja som du ser så försvinner alla som har kunskap härifrån, kunde räkna upp flera som var läsvärda.
Ja jag har sett vad som hänt dej, och förstår din reaktion.

Det som är RIKtigt tragiskt är ju att man hävdar att
man söker sanningen...
Det är OK om man startar en snacksajt där man förbjuder
åsikter, det är ju helt fritt för alla.
Men ifall man säger att man söker sanningen om tex.
NWO och stryper debatten, och förbjuder det viktigaste
samtalsämnet, då är det nästintill bedrägligt.
skriver du inte på politiken.biz....?

Posted on: 2005/8/7 12:45

Anonym
zysse
Vad har vi förbjudit?

See User information
zysse:
Nu får du ta och ge dig. Så länge men inte skriver att någon grupp människor eller att någon individ är idioter eller liknande så är det inga problem.

Var snäll och sprid ditt budskap. Jag orkar inte med att höra massor av gnäll.

Jag bannar bara personer som skriver personangrepp på någon här på forumet. Du kanske inte sett dessa angrepp, men det har jag och jag tar bort dom inläggen.

Hör jag mer gnäll så blir du den första som blir bannad för att det är jobbigt att höra på massa skitsnack.

Posted on: 2005/8/7 16:11

Anonym
Som micro säger, det gnälls mycket men liten verkstad. Vi har endast bannat folk här för upprepande personangrepp, allmänt otrevligt språk och uppförande.

See User information
A och micro
skalar man bort det som inte faller i smaken, det som bannats,
gnället som bl.a jag står för, då är det inte så mycket kvar.
En klubb för inbördes beundran kanske.

Posted on: 2005/8/7 16:40

See User information
jag förväntade mej en levande debatt där de kunniga
deltagare skulle köa för att berätta om sina tankar och
iaktagelser.

Posted on: 2005/8/7 16:42

See User information
Du lyssnar ju inte. Det man inte får skriva är saker som:

"Zysse är en jobbig och dum idiot"
"Alla på Vaken.se är dumma i huvudet och tror på allt som någon säger till dom"

Observera att detta bara var ett exempel och inte återspeglar var jag tror. (Samt att jag retas med zysse lite, hoppas att du tar det som ett skämt)

Men sluta sura nu då, jag vill inte ha mer skitsnack.

[edit: tog bort lite obsenigheter]

Posted on: 2005/8/7 19:05

See User information
Judendom och att vara jude är tvetydigt. Eftersom det är
fråga om två saker. Att vara född av en judisk mor och
därmed ses som en jude, då tilllhör man mer en nationalitet.
Likadant som du blir svensk när dina föräldrar är svenskar.
Det är exakt samma sak, ingen skillnad.

Att judar ser på detta sätt på judisk påbrå är ju inte konstigt
alls eller ens rasistiskt, alla nationer ser på det ju så.
Om jag har finska föräldrar är jag finne, svenska så är
jag svenne osv.
Om någon har judisk mor och därmed ses av judar som
jude, är då den personen rasist? Då är ju alla rasister
som säger sig tillhöra någon nation eller folkgrupp. Logik
om att detta skulle peka på någon form av rasism håller
helt enkelt inte.

Hur judar även är ett eget folk och nation egentligen, kan
även påpekas av att de har ett eget språk, hebreiska.
Likadant som svenskar har ett eget språk och finskar sitt.
Språk är ofta en gemensam nämnare som definierar t.ex.
ett folk. Judar har allt detta och följer även annars samma
normer som andra folk för att definiera vad är att vara jude,
jämfört med hur t.ex. svenskar definierar vad är att vara
svensk.
Då faller de under samma definitioner.

Sedan att det även finns en religion kallad Judendom och
som är delvis bunden till just det judiska folket gör saken
lite svårare att tyda.
Likadant om svenskar skulle ha en religion med namnet
Svenskhet, då skulle det ofta vara svårt att dra en tydlig
gräns mellan att vara svensk, av svenskt urpsprung och
av den nationen eller att om man är del av Svenskheten,
som vore en religion.

Det är två olika saker, och det finns en skillnad.

Posted on: 2005/8/18 12:02

See User information
Tjabba, alla filosofer...
Vad har hela högen med inlägg tagit vägen? Det var ju en skitstormängd tidigare nu finner man ju inget alls - vad har hänt?

Ok! - Så det där med förståelsen av vad som är riktigt och vad som är oriktigt...

Om man är lite uppmärksam så är det ju som så att endast kvinnorna för själva "rasen" vidare - eller för den skull kanhända nationen - Men faktum är att det är en speciell människa som förs vidare genom då kvinnorna - varför?
Ditt exempel med nationella grejer - vad skulle du säga om tex. inte den lilla ungen var svensk om han föddes i finland av en svensk pappa - mamman måste alltså vara svensk - för att det skall vara 2lagligt" - enligt vissa principer och lagar...

Jo, det är nu så att dessa människor som är uppfostrade i den sk. judiska ideologin är fullfjädrade sk. "Rasister" - enligt ordets rätta bemärkelse....
Men det är intressant det där med att folket endast kan gå vidare och då genom kvinnans medverkan - jag har funderat länge på det där - vad tror ni?

Posted on: 2005/8/21 23:59
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Jag hoppas att jag inte tagit bort något, men det kan vara jag som råkat trycka på någon knapp.. ;(

Posted on: 2005/8/22 15:24

See User information
Så du menar att mitt antagande att det faktum - att huvudelen av tråden är borta? Så får det verkligen inte gå till - men jag kan ju förstå att man ibland måste "röja" i gammalt material - Men då skulle jag i alla fall spara det på något sätt - så det är väl ok - Men i det här fallet har det alltså skett en olycka?
Tillfälligheter? Eller har "repsens" inflytande gjort sig gällande, hö, hö... omedvetet/telepatiskt?
Hälsar Shygets och hans löss...

Posted on: 2005/8/22 16:06

See User information
Flåt´mICRO - Allt är väl som det skall tror jag - idag kunde jag faktiskt komma åt rubbet - tror jag - jag har ju ingen direkt koll på helheten - Men jag kan ju tala om att jag spart allt tidigare - för att det var så jäkla bra - blir nog en bok någongång - Hö, hö...

Hälsar; Shygets och hans löss;

Posted on: 2005/8/22 16:11

See User information
Tjabba, Psilocyber - Du förbannade - Hö, hö... vad larvigt, men ändå...
Har du kollat upp dessa Raelianer? Gör det - jag tror skitsäkert på deras uppgifter om deras "Kall" Har du inte addresen så får du7ni den här;http://hem.passagen.se/rael/
Visst är detta en möjlig förklaring på denna ideologis (judendomen) undfallenhet för det omöjliga och det omisskännliga sataniska i allt dessa människor tar sig till.... så är det ju bara och jag önskar att jag en dag får försvara min uppfattning i fråga och jag tror inte heller att den dagen ligger så långt borta... Den sk . judendomen är människans gissel på jorden och en del av naturens arv som är given oss för vår välfärds utvecklings skull...
Hälsar Shygets/ABRAC af st Patrick - "Bäraren" av den Gula Skölden- inte att förväxla med den Rothshildska (röda) skölden... som jag inte ens med tång skulle vilja hålla i... hö,hö... och naturligtvis, som brukligt är hälsar även hans löss:

Posted on: 2005/9/19 0:11

See User information
Israel försöker tillverka etniska vapen

Enligt israeliska militära och västliga underrättelsekällor arbetar Israel på ett biologiskt vapen, som är tänkt att skada araber men inte judar. Israeliska forskare vill utnyttja medicinska forskningsresultat för att finna typiska gener, som en del araber är bärare av, och sedan skapa genetiskt modifierade bakterier eller virus.

Avsikten är att använda den förmåga som finns hos virus och vissa bakterier att ändra DNA i värdorganismens levande celler. Forskarna försöker skräddarsy mikroorganismer som angriper endast människor som är bärare av de typiska generna.

Forskningen utförs på det biologiska institutet i Nes Tziyona, Israels viktigaste anläggning för framtagning av kemiska och biologiska vapen. En av institutets forskare medgav att uppgiften är mycket besvärlig, eftersom både araber och judar är av semitiskt blod. "Men man har," sade han, "lyckats utskilja ett särskilt kännetecken i genprofilen för vissa arabiska folkgrupper, i synnerhet irakierna." Sjukdomen skulle kunna spridas genom luft eller vatten.

FORTSÄTTNING FINNS HÄR FÖR DEN SOM ORKAR...http://www.vishet.se/nexus/plan1998/israel-1.htm

Posted on: 2005/10/13 8:59

See User information
Fy f*n vad läbbigt!!!

Posted on: 2005/10/13 9:41

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper