vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Tidernas Rocklåt?

See User information
Vilka gjorde egentligen tidernas bästa rocklåt?

Elvis, Beatles, Creedence , Dylan, Stones, Springsteen?

Egentligen en omöjlig uppgift att plocka ut den bästa men hur jag än vänder och vrider på saken brukar det oftast landa på den här supercoola låten till slut.

Fan vad bra den är:

http://www.youtube.com/watch?v=ouo9PfVeniA

Posted on: 2007/2/5 16:12
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tidernas Rocklåt?
Ganska individuellt men jag håller denna ganska högt:
http://www.youtube.com/watch?v=ntm1YfehK7U

Eller denna:
http://www.youtube.com/watch?v=W6ZXLRllHqw

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jo pink floyd är bra men jag måste lägga in denna på top 10 iaf

http://www.youtube.com/watch?v=8c9AQuDSZVc

See User information
Japp! Whole lotta love är helt klart en av tidernas bästa rocklåtar
och staten och kapitalet är väl kanske det bästa som spelats in i Sverige.

Posted on: 2007/2/5 16:35

See User information

Posted on: 2007/2/5 16:37

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Japp! Whole lotta love är helt klart en av tidernas bästa rocklåtar
och staten och kapitalet är väl kanske det bästa som spelats in i Sverige.

Staten och kapitalet
Den hade jag glömt bort.
Det var den första låten som vi tog ut och spelade, när jag började spela musik.
ett guldkorn i tillvaron

Anonym
Starway och good times bad times, är ju ingen fy skam. Hittar inga bra versioner bara.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Jo pink floyd är bra men jag måste lägga in denna på top 10 iaf

http://www.youtube.com/watch?v=8c9AQuDSZVc

hehe... man får lite gåshud... det är känslor... - kraftfullt reptoids - det skulle kunna varit de svartklädda skäggubbarna framför klagomuren i Jerusalem, eller på ett extatiskt väckelsemöte.. . Giftigt...

För mig rockar "Farvel Köpenhamn" fett... - sån är jag.

Jag har lagt upp den och lite andra låter, temporärt, de är ju copyrightade.

http://www.esnips.com/web/blom

Stairway och Whiskey in the jar ligger på sidan två, stairway är visst felstavat.

Posted on: 2007/2/5 18:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag skulle inte tro på någonting överhuvudtaget om jag inte hade underlag för det.

Har själv Zeppelin i skivbackarna, likaså Sabbath, Ozzy, Venom, King Diamond & Mercyful Fate, Morbid Angel och till och med Black Widow.

Intressanta länkar på temat:

http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/prophetsindex.htm
http://www.illuminati-news.com/art-and-mc/index2.htm

Musik i övrigt?

Jag anser att detta är en av 70-talets bästa plattor. Inte för inte som sångaren slutade och trummisen tog över och bandet gick från att vara progressiva skäggtomtar till slätstrukna kostymnissar som gör soundtrack till Disney...

http://www.progarchives.com/Progressi ... ography_CD.asp?cd_id=1511

...fast det är ju jag, med min smak.. den är olika som baken sägs det... och nu blir jag säkert ansedd som glädjedödare när jag drar in konspirationerna i musiken.. men välkommen till verkligheten - här frodas de som bäst!!!

Här är förresten ännu ett band som både ansågs progressivt och som man kan konspirera omkring...

http://www.progarchives.com/Progressi ... ography_CD.asp?cd_id=3883

Anonym
Wikhall.

Tanken har ibland slagit mig om det finns vissa grupper som är framtagna och promotade för att få ut dolda budskap.
Metallica har en del texter som handlar om: publick eye, master of puppets, The eye of the beholder mm...

Texterna som Metallica har är intressanta eftersom de ofta tar upp sanningen. Om lögner, bevakning, vem som styr och vem som är slav, hjärntvätt och programering mm.... men det är lite tricky att avgöra om texterna är på gott eller ont. Men när man läser dem så visst höjer jag på ögonbrynen ibland och undrar vad de egentligen menar.

Anonym

Anonym
Quote:

Maggot! Din jävla rasist! Länka till Svenska nationalsången här på vaken. Skäms på dig!!!

Skojade bara lite…
Det är skamligt att man inte kan spela den utan att bli betraktas som rasist, vilket det kan göras ibland. Beklagligt! Det är ju självklart att vem som helst, när som helst ska få spela sin nationalsång och bära flaggan samtidigt.
Om jag får fantisera lite så tror jag att det är eliten som har förstorat upp det när Ultima Thule gjorde sin version om den. De tände förmodligen på alla sylindrar när det gjordes en punkig version av den, gjorda av ett band med rasistiska tendenser. Jag kan tänka mig att de gick i taket när sången drogs i skiten helt enkelt. Bara en tanke…

Anonym
Ja thule är ju patrioter och "antirasister" precis som jag och här slutar de spela mitt i en konsert för en i publiken skriker "heil hitler"

http://www.youtube.com/watch?v=X_DCgxXzZco

Anonym
Talar vi om Metallica talar du med rätt person. Har varit entusiastiskt fan sedan -84.

Noterbart är skivetiketten Music for Nations, (röda fanorna), och den connection som är till King Diamond, producenten Flemming Rasmussen...

Mina teorier är att kanske inte ens ett band som helhet är, exempelvis involverat i satanism, men deras bolag är det och managers etc. ser till att bandet används som ett verktyg till att sprida budskap. Eller delar av bandet, enskilda medlemmar.

När Metallica talar om "Some kind of Monster" låter det precis som den 4:e dimensionen som hälsar på...

Sanningen befinner sig knappast i EAP:s tidning Stoppa Knarket. Inte heller i Kerrang eller nån annan rockblaska. Troligen nånstans mitt emellan...

Anonym
Annars finns ju allt här i rockens underbara värld:

- Illuminati = skivbolagen, med symbolik etc.
- knark
- sex, även pedofili (Sweet, The Who, Gary Glitter mfl.)
- satanism, mer eller mindre förtäckt
- våld, mord och självmord

Men musiken är bra, visst är man färgad av sin tid...

See User information
alla musikgenres är ju relaterade till knark på ett eller annat sätt. techno = xtc, lsd, svamp m.m
rock = kokain, heroin, gräs, alkohol
hiphop = kokain, gräs, osv

om vi ändå snackar rock så skulle jag vilja slå ett slag för The Doors! min favoritplatta är nog L.A Woman, men det finns även en hel del annat godis på de andra plattorna, samt boxar osv.

Posted on: 2007/2/6 17:28

See User information
Jag tar bort låtarna från http://www.esnips.com/web/blom om ett par dagar - man får inte downloada... copyright - men lyssna går ju.

Posted on: 2007/2/6 19:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

wikhall wrote:
Talar vi om Metallica talar du med rätt person. Har varit entusiastiskt fan sedan -84.

Noterbart är skivetiketten Music for Nations, (röda fanorna), och den connection som är till King Diamond, producenten Flemming Rasmussen...

Mina teorier är att kanske inte ens ett band som helhet är, exempelvis involverat i satanism, men deras bolag är det och managers etc. ser till att bandet används som ett verktyg till att sprida budskap. Eller delar av bandet, enskilda medlemmar.

När Metallica talar om "Some kind of Monster" låter det precis som den 4:e dimensionen som hälsar på...

Sanningen befinner sig knappast i EAP:s tidning Stoppa Knarket. Inte heller i Kerrang eller nån annan rockblaska. Troligen nånstans mitt emellan...

Jag har hängt med sen ride the lightning... Tappede interesset efter den svarta skivan. Blev dock positivt överraskad av St anger , grymt ös!!

Lyssnade på Arise igår, det är ganska djupa texter om lögn, mass hypnos, slavar, rädsla, terror mm...
Bla det här:
Laboratory sickness
Infects humanity
No hope for cure
Die by technology...

När jag läser texterna så kunde jag inte ana att de var så djupa, lite överraskad är man... var det verkligen Max och Andreas som skrev texterna till plattan?
Kingan är ochså en gammal favorit, men jag har svårt att tyda hans texter mer än alldagliga te-drickande-händelser, Han har fastnta på Missy, grandma och abigail, Han tar upp THEM ganska ofta och The Eye?

En annan grupp som redan släppte denna text (Motorhead 1986)
Orgasmatron:
I am the one, Orgasmatron, the outstretched grasping hand
My image is of agony, my servants rape the land
Obsequious and arrogant, clandestine and vain
Two thousand years of misery, of torture in my name
Hypocrisy made paramount, paranoia the law
My name is called religion, sadistic, sacred whore.

I twist the truth, I rule the world, my crown is called deceit
I am the emperor of lies, you grovel at my feet
I rob you and I slaughter you, your downfall is my gain
And still you play the sycophant and revel in you pain
And all my promises are lies, all my love is hate
I am the politician, and I decide your fate

I march before a martyred world, an army for the fight
I speak of great heroic days, of victory and might
I hold a banner drenched in blood, I urge you to be brave
I lead you to your destiny, I lead you to your grave
Your bones will build my palaces, your eyes will stud my crown
For I am Mars, the god of war, and I will cut you down

Sepultura gjorde en cover på den.
Danzig är en annan med mörka texter om mänskligheten.. Han är dock helt grym och rockar riktigt fett.
Ozzys War Pigs tar ju upp svarta krafter blandat med politik som går ut över mäskligheten, om jag inte missn fel så var det snack om censur när den låten släpptes? Den har ju en officiell version och en bortglömd. Kanske var den för uppenbar?
Sabbath bloddy sabbath är en annn text om:
"The execution of your mind" Och

"Nobody will ever let you know
When you ask the reasons why
They just tell you that youre on your own
Fill your head all full of lies"

LOL de är säkert köpta alle sammans.

Anonym
Quote:
Ozzys War Pigs tar ju upp svarta krafter blandat med politik som går ut över mäskligheten, om jag inte missn fel så var det snack om censur när den låten släpptes? Den har ju en officiell version och en bortglömd. Kanske var den för uppenbar?

Just det. 1971 sjöng den f.d. kåkfararen in detta lyriska epos. Trettio år senare skakar han näve med den största krigsgrisen av dem alla - Hr. Bush Jr.

Somliga källor hävdar Ozzy till att vara satanist. Intressant är ju just detta faktum med kåkfarare, Blue Oyster Cult, som även de med rätta, kanske, anklagas för det samma. Hela bandet är kåkfarare från början!

En tes bara...

Quote:
Lyssnade på Arise igår, det är ganska djupa texter om lögn, mass hypnos, slavar, rädsla, terror mm...

Mycket bra! Sepultura har alltid rockat fett...

Anonym

Anonym
Endless pride - Totalt raseri

Förjävla go bit

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:

Förjävla go bit

Låter som en trevlig sång, är det en sån man dansade tryckare till när man gick i mellanstadiet kanske?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:

Förjävla go bit

Låter som en trevlig sång, är det en sån man dansade tryckare till när man gick i mellanstadiet kanske?

Var det inte "rock" låtar man frågade om?

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:

Förjävla go bit

Var det inte "rock" låtar man frågade om?

Det är sant rockar den fett då?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper