vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 ... 12 »

Anonym
Re: Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!
Quote:
The Assasin:
Hippie rörelsen organiserade och agerade mot krigen mer än man kan säga om vakens medlemar: Om du nu söker brister vakensmedlemar använder tiden till att jiddra med varandra och försöka överbevisa varandras hjärntvättade syner istället skulle det vara bättre?

Här har du rätt på en punkt. Vi är nog alla lite lurade och så även du min gode Assasin, trots att det ibland låter på dig som du är den minst lurade på planeten!

Lycka till på semestern!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jax
Det är väl som du säger att inga familjer splittras av droger. De splittras av brist på bra kommunikation. Enligt mig är ett rent och nykter sinne är förutsättningen för att två människor i affekt skall kunna kommunicera. Därför går alla droger bort i alla familjer där barn är inblandade.

Jag
Är du blind eller bara trög eller läser du inte! Jag svarade just att splittrade familjer spricker pga droger och så säger du att jag intesäger det. Vad fan är det med dig! Provocerar du bara eller är du verkligen så trög? Man kunde tro att du saknar närminne när du ska svar, du kommer helt enkelt inte ihåg vad du läste och låter din förutfattade mening ta över textningen!
Kommunikation i nyktert tillstånd. Hur många gånger ska jag behöva nämna ordet nykterist och uppehåll för att du ska fatta. Herre gud. Du är trögare än jag någonsin kunde ana. Inte konstigt att diskussionerna blir omöjliga! OMG!

Jax
Nej du kan inte göra så mycket mer. Men att för andra människor propagera för en så personlig sak som ett cannabisrus får mig att se rött. Det är ungefär lika löjligt och meningslöst som om någon på forumet skulle tala om hur bra man kan må på alkohol bara för att vederbörande haft en lyckad fylla själv. Gud vad patetiskt.

Jag
Om du ser rött så är det ditt problem och inte mitt (jag blir nästan tillfredställd) Du vill framstå som en stabil och sansad människa men det måste du hålla med om själv att du inte är när du går omkring och stör dig på andra, som följd så spyr du moralkakor över det som du retar dig på. Och visst fan är det folk som vid flera inlägg har glorifierat alkoholen här på forumet, men det är lätt att missa om inte läser ordentligt!
Varför jag propegerar för cannabis har inte med ruset att göra utan att det är en gigantisk lögn som har dragit något fantastiskt i skiten. Men du kommer ALDRIG att förstå den skillnaden! Fatta, jag känner mig blåst på 1000 lögner i samhället, cannabis är bara en liten del av det. Vil du leva bland lögner och propaganda så kan jag bara beklaga!

jax
Det är ditt case och du gör givetvis som du vill med ditt liv. Jag är inte för förbud. Jag är emot propaganda för droger oavsett vilken drog det än handlar om.

jag
Mao så accepterar du lögnerna som propagandamaskinen har spridit i nästan 100 år. Lögner som har skapat din uppfattning! Men du accepterar inte sanningen om droger. OMG!

Jax
Jag har ingen förutfattad bild för att du propagerar för cannabis. För mig är det inte likgiltigt om du flummar eller pundar eftersom inget sinne borde förorenas av droger. Jag är emot all form av drogpropaganda.

Jag
Ingen förutfattad bild? Du svarade tidigare att du ser rött men ändå likgiltig? Du förstår själv hoppas jag, att dom 2 sakerna inte går ihop! och det bara strålar om dubbelmoral av det uttalandet! OMG Du är en vandrande moralkaka!

Jax
Ursäkta jag trodde du var Psilocyber! Ta det som en komplimang!

Jag
Ja,,, du tror mycket. Ofta utan faktaunderlag. Det är bara ett bevis på att du besitter en stor portion av förutfattade meningar! Du har med andra ord tagit mig för Psilo under hela denna diskussion och så framhäver du ändå din storhet och vishet som bättre än andras! Du saknar omdöme fast du är nykter min vän. Förstår du om jag säger att det är en förutfattad mening?

Jax
Jag kommer förmodligen att upprepa den kommentaren om det visar sig att människor i början av livet låter som de hade sanningen framför sig. De vet inte ett skit om vad det handlar om. Jag har valt att summera 40 år av drogpropaganda och ett umgänge som innefattat brukare och missbrukare

Jag
Well, ain’t you perfect? Mr perfect-Im-Better-than-You!!!.Min pappa är storre än dig, Så de så!!
”Om det visar sig att….” Blaha blaha… Du har ju ingen aning om vem du pratar med, du TRODDE ju att jag var psilo? Är inte det en förutfattad mening om något. Du är fan otrolig! Släpp pekfingret gubb jävel!

Jax
Många unga har endast en subjektiv uppfattning om hur det funkar i deras egna skallar men tänker inte ens tanken på att de flesta som drogar sig misslyckas med det mesta de företar sig och i många fall går en alldeles för tidig död till mötes eftersom det i många fall efter ett tag blandas friskt eftersom kickarna med cannabis inte räcker.

Jag
Ännu en förutfattad mening full av generalisering! Kan du inte slänga in lite smeknamn i meningen också? Du är värre än föräldraföreningen mot narkotika. Du är lika orealistisk och blind! De blundar hellre och bestraffar än löser. Den strukturen har existerat i mer än 100 år när det gäller narkotiska preparat, och den har inte gjort någon nytta. Och den försvarar du blint?
”Kickar med cannabis inte räcker” Visst finns det kick fixerade människor, varför tror du att det finns fallskärmshoppare. Din generaliserings expert!

Jax
Därför att även du måste ha märkt att de som endast håller sig till cannabis och inte efter ett tag börjar med ett blandmissbruk är i minoritet bland de svagaste grupperna i samhället.

Jag
Vadå svagaste grupper? Jag och de flesta av mina vänner är från trygga familjer utan andra missbruk i familjen än alkohol. Du besitter en så fet portion av förutfattade meningar så det är inte klokt, som i sin tur leder till ett äckligt beteende som bara en moralist kan upprätthålla. Bara för att någon har börjat bruka cannabis så är det automatiskt en svag människa? Är du gooo eller?
WTF, svaga människor som hamnar i kyrkans klor tycker jag mer synd om isf, där ser vi verkligen en organisation som suger ut de svaga i samhället.

Jax
Jag vet inte om den beskrivningen stämmer på mig. Jag är en högst vanlig människa som precis som du själv drabbas av konjunkturer, samhällsomvälvningar, ekonomisk "berg och dal bana" och sociala konflikter. Men det kan hända att du tolkar det så! Men visst bryr jag mig... det är ju därför jag inte stryker hunden medhårs när den morrar "röka åt alla"!

Jag
Du har just rabblat upp en massa meningar där du pekar på hur patetisk jag är? Hur i hela fridens namn vänder du det till ”omtanke” Du är fan ta mig helt jävla otrolig. Jag har aldrig stött på denna formen av tydlig dubbelmoral!!!! Moralist! Jag vill bara spy på dig gubb jävel!
Omtanke in arse!!! Vad är det du försöker framställa dig som när du kallar andra för patetiska flumskallar. Jag kan omöjligt fatta hur du kan få det att låta "omtänksamt" Du måste vara riktigt gammal och senil som tror att det var bättre förr!!! Du kan få numret till Siwert Öholm, jag tro ni skulle komma överrens ganska bra!
Och tro nu fan inte att jag bryr mig om dig, eller hyser någon omtanke för dig! I helvete heller.. Jag tycker synd om dig!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Dubbelmoral!

Allt du skriver är till liten tröst för de som behöver hjälp med sina crashade psyken och förstörda liv p.g.a. droger. Ingenting i ditt resonemang är till hjälp för de föräldrar som förlorar sina barn till drogberoende. Det spelar ingen roll hur liberalt lillgammalt snack om frihet att välja du än kör, det är till ingen nytta för de som lider.

Fortsätt att hacka på mig för att jag är äldre än dig, fortsätt att jämföra mig med gubbslem som herr Öholm men ingen plågad själ på denna jord kommer ur sitt missbruk bara för att du låter så fruktansvärt frigjord på ytan! Frigjord förresten, jag tycker snarare att du låter som en betald informatör för droghandlarnas riksförening!

Du har inte en aning vad du snackar om min käre vän!

See User information
...sade jaxtone o kröp upp i ärslet o försvann!

Jag antar att du älskar din egen fis-doft din självgode fan!

Posted on: 2007/2/7 0:00
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Dubbelmoral!

Allt du skriver är till liten tröst för de som behöver hjälp med sina crashade psyken och förstörda liv p.g.a. droger. Ingenting i ditt resonemang är till hjälp för de föräldrar som förlorar sina barn till drogberoende. Det spelar ingen roll hur liberalt lillgammalt snack om frihet att välja du än kör, det är till ingen nytta för de som lider.

Fortsätt att hacka på mig för att jag är äldre än dig, fortsätt att jämföra mig med gubbslem som herr Öholm men ingen plågad själ på denna jord kommer ur sitt missbruk bara för att du låter så fruktansvärt frigjord på ytan! Frigjord förresten, jag tycker snarare att du låter som en betald informatör för droghandlarnas riksförening!

Du har inte en aning vad du snackar om min käre vän!

Vad kan hjälpa föräldrar att få tillbaka sina barn?
Inte ditt snickesnack i alla fall, dom föräldrarna får kanske nöja sig med att barnen inte valde annorlunda än vad dom gjorde.
Man ska väl för i helvete att ha rätt att förstöra sitt liv om man vill, det är väl en fri värld vi lever i?

Posted on: 2007/2/7 4:46
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Personligen tycker jag man ska lyssna på en man som varit med under den aktuella tiden och verkar ha bra kunskap om det.
jag är i 20års åldern och har inte sån koll på detta ämne alls

Anonym
Quote:
Iextreme:
...sade jaxtone o kröp upp i ärslet o försvann!
Jag antar att du älskar din egen fis-doft din självgode fan!

Ja du har verkligen fantastiska argument att komma med! Jag förmodar att det i längden är sådana rökskador som ger upphov till sån intensiv brist på logik!

Quote:
Steffo:
Vad kan hjälpa föräldrar att få tillbaka sina barn? Inte ditt snickesnack i alla fall, dom föräldrarna får kanske nöja sig med att barnen inte valde annorlunda än vad dom gjorde. Man ska väl för i helvete att ha rätt att förstöra sitt liv om man vill, det är väl en fri värld vi lever i?

Du verkar inte ha förstått att information om drogers inverkan på psyket endast kan fungera i preventivt syfte och att det är för kommande generationer jag och många andra önskar rena sinnen utan påverkan av droger. (P.S. Men kom ihåg dina egna ord den dag du har tonårsbarn som lockas in i skiten av människor med ett resonemang som ditt eget. Det finns en stor chans att du skulle spy åt den inställning du har nu om det skulle gå fel där).

Quote:
Steffo: ...det är väl en fri värld vi lever i?

Du skämmer ut dig genom att visa total brist på verklighetsuppfattning och subjektivitet. Men detta är snarare en vana än undantag bland folk som är inrökta och känner sig fria så länge det finns röka!

Det kan hända du i din värld tror att alla är fria eftersom du likt många anda flumliberaler lever i en skendemokrati som under en hyfsat bra ekonomi skyddar massan från förnedring på grund av fattigdom.

Men i din ombonade medelklasstillvaro glömmer du att två tredjedelar av världen fortfarande svälter, att större delen av de föräldralösa i gamla öst suger i sig alla droger de kommer över för att döva ångest, hunger och förnedring när de tvingas sälja sina kroppar för att överleva.

Du förnekar existensen av småungar som tvingas in i armeér som barnsoldater för att utföra någons meningslösa mord i krig som stöder storfinansen.

Du blundar för de människor som blir kapitalets ofrivilliga organdonatorer i Kina, Indien, Pakistan och Kosovo.

Du blundar ta mig fan för en hel världs problem bara för att du skall kunna flumma vidare.

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Du verkar inte ha förstått att information om drogers inverkan på psyket endast kan fungera i preventivt syfte och att det är för kommande generationer jag och många andra önskar rena sinnen utan påverkan av droger.

Nu vet jag inte om jag förstog dig rätt men.., Nej, det är du som inte verkar förstå att "information" om drogers inverkan på psyket idag har stor del i rekryteringen av droganvändare, långt större än vad vissa individers drogromantiska snack har eftersom skräckpropagandan lärs ut i skolan.

Ensidig skräckpropaganda ger upphov till ensidig drogromantik. Målar du upp bilden av att en joint på något magiskt sätt är helt och hållet förödande, kommer detta ge upphov till att andra målar upp bilden att en joint på något magiskt sätt är lösningen på alla problem.

Posted on: 2007/2/7 13:32

Anonym
Jax!

Nä.. Jag har väl inget att komma med eftersom att du är äldre och måste då automatiskt vara klokare och visare. Min bror föddes 10 år före mig, kommer han att dö 10 år före mig då?
Hur gammal är jag jax? Du som vet?

Det är inte konstigt att Öholm dyker in i diskussionerna när man stirrar på samma mentalitet i inläggen. Se honom som din allierade eller ryggdunkare istället för att se ner på honom.

”Liten tröst för skadade själar?”

Arbetsskador som cancer, astma, allergier, ryggskador, ledskador, nackskador, ögonskador, dödsfall, depression....
Trafiken dödar
Cigaretter dödar
Skidbackarna skördar offer. Till och med framgångsrika stjärnor har brutit nacken.
Stuntmän dör.
Cykla kan vara rent livsfarlig.
Socker dödar.
Besprutningsmedel skadar,
Golfboll dödade åskådare,
Hockey kan föra till livshotande skador.
Läkemedelsindustrin dödar.
Krig dödar
Snus skadar
Massmedia är skadligt
Ridsport har dödat
Alkohol dödar och skadar
Lyckopiller skadar
Fallskärmshoppning kan döda
MM............................................................................!

Kan du inte moralisera och reta dig på ovanstående saker. Skadade själar… jag säger då det….
Jag skulle förstå om du bekämpade heroin, tjack och andra kemiska preparat.
Det är bara tragiskt att du drar in cannabis i övriga droger. De som skadas av cannabis är i minoritet av andra droger. Jag känner inte någon som har fått psykiska problem av cannabis, men där emot av andra droger som alkohol och tjack. Behöver jag upprepa vad jag tycker om andra droger?

Du tar upp fattiga barn… blaha blaha…. Har du ens fattat att de är fattiga på din och min bekostnad. Det är den vita mannens begär av konsumtion, billig arbetskraft, billiga naturresurser mm.. som behåller dem på dem nivån. Har inget med CANNABIS att göra!

De är fattiga och knarkar lim, heroin och lösningsmedel pga att du och jag ska få deras produkter så billigt som möjligt, fattar du? De hade förmodligen inte varit så nerknarkade om vi hade sett till att göra rättvis handel med dem!

De flesta som röker ser detta till skillnad från en medelklass Svensson, en sk flummare tar ofta till åtgärder mot fattigdomen i världen. De förespråkar ofta kärlek och medmänsklighet, eller att man väljer att bojkotta en viss produkt för att den säljs på de fattigas bekostnad. Jag handlar exempelvis inga grönsaker odlade utanför Sverige. Jag köper rättvismärkt kaffe, jag bojkottar torsk eftersom den är hotad. Chokladen kan snart vara ett minne blott, eller rättare sagt, de skövlar regnskog för att kunna odla kakao på nya åkrar eftersom efterfrågan och konsumtionen från väst har nått bristningsgränsen. Jag försöker att inte slösa med vattnet som jag gjorde innan, bara att låta kranen stå och rinna har blivit otänkbart för mig. Försök att haja att cannabis ofta får dig medveten om taskiga förhållanden mm… De blundar inte för det som en tjackpundare, alkoholist eller heroinist gör. Fattar du den skillnaden eller är en sådan cannabis rökare en sk FÖRSTÖRD SJÄL? Det finns mindre antal människor som har psykiska problem av cannabis än vad alkohol har = fakta

Jag känner 2 stycken som har dratt iväg som volontärer till Kosovo och en annan till Palestina. Båda två var och är storkonsumenter av cannabis. Kan du ens föreställa dig en alkoholist, pundare eller en tjackis tänka i dessa banor?

Du säger att du har erfarenhet av gamla vänner med mera, jag har extremt svårt att se att så är fallet. Det låter mer som att de tog avstånd från dig och din tokiga moralpredikan?

Innan vi för diskussionen vidare så undrar jag om du ser skillnad på heroin och cannabis? Förstår du skillnaden på dem? Ser du skillnad på rus och begär? eller tjack och cannabis. eller alkohol och cannabis? Om du inte ser skillnad på dem så blir ju diskussionen omöjlig, det vore som att missa skillnaderna mellan en Ferrari och en Fiat? Dra dem över en kant, de har ju fyra hjul för fan… öh?...
Jag skulle kunna dra upp ett tiotal tillfällen där alkohol har lett till grova misshandelsfall där tandbryggor, respiratorer och koma har uppstått som följd. Inte ett enda där cannabis har varit inblandat! Skadade själar… jag säger då det….

Intressanta ord för dig jax:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbelmoral
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyckleri

See User information
va svamlar du om jax? du har ju inte heller några argument, snarare en kvasi-intellektuell monolog, som har upprepats så många ggr så det blivit ditt eget mantra.

Du besitter all dålig, självglorifierande attityd som sverige borde spola ner i toaletten.

Att diskutera sakfrågor med dig går ju lixom inte, vi andra ska svälja din åsikt, vår åsikt är endast till för att förlöjligas av jax omogna debatt-teknik.

Jag kan räkna tio pers minst som bojkottat vaken pga av jax m vänners skeva beteenden...

Men jag är väl bara från droghandlarnas riksförening eller agent för illuminati. Eller så kanske jag rökt på, vem vet?

-Men vänta, fråga jax, han vet allt ju!

Posted on: 2007/2/7 15:22
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

Anonym
Heh, är det inte bara ta en fet jolle och slappna av?

Anonym
"Jag kan räkna tio pers minst som bojkottat vaken pga av jax m vänners skeva beteenden"

Jag kan räkna upp tio som personer (en del som skrev här förr men lagt av) som tycker som jag att vaken höjs rejält via jaxtone och hans "vänner"

See User information
Dina fingrar räcker inte till masken....det är fler.

Posted on: 2007/2/7 17:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Personligen tycker jag det är kul med alla som är på vaken.
(lätt jag äcklig nu?)
och jag är ju en av dom som tycker det är skitkul att ZPZ och Zink är här.

jaxtone skulle kunna vara min farsa då han är i 50årsålder och jag i 20års åldern, och det är något som är jävligt kul och viktigt som vi borde ha mer respekt förr,
olika människor i olika åldrar gör detta forum levande,
så det inte bara består av 20åringar som diskuterar 9/11,iran eller ropar rasist

Anonym
Quote:
Fruitcake:
Nu vet jag inte om jag förstog dig rätt men.., Nej, det är du som inte verkar förstå att "information" om drogers inverkan på psyket idag har stor del i rekryteringen av droganvändare, långt större än vad vissa individers drogromantiska snack har eftersom skräckpropagandan lärs ut i skolan. Ensidig skräckpropaganda ger upphov till ensidig drogromantik. Målar du upp bilden av att en joint på något magiskt sätt är helt och hållet förödande, kommer detta ge upphov till att andra målar upp bilden att en joint på något magiskt sätt är lösningen på alla problem.

Men du stila dig nu fruktkakan! Jag har aldrig och kommer aldrig att sprida skräckpropaganda eller försöka få till ett förbud! Det jag möjligtvis kan bjuda dig och andra som tillber flumguden är ett besök i den del av verkligheten där ord är överflödiga. Där beroendet skulle sälja din själ om för en extra fix!

Du kan ju inte ha läst ett smack av det jag skrivit om du tolkar mig som nån jävla moralist. Men att du uppfattar det som skräckpropaganda är väl bara för att du får ångest vid tanken att inte kunna fylla din hjärna och dina lungor med "da smoke"!

Du kan vara lugn och röka din shit ifred, jag är inte för ett förbud "whatsoever"!!! Det jag förespråkar är att du och dina kompisar som gillar att flumma bort era liv gör det för er själva utan att sprida er stinkande propaganda.

(Visst kan jag slänga ur mig en grej som att alla droger borde brännas på bål, men det är ett önsketänkande! För så länge det finns människor som betalar för skiten kommer makteliten och småspelare genom vinstintressen fortsätta att producera skiten i stor skala).

Jag tar det igen då... jag har förmodligen rökt mer gräs än du trampat på under sommarens dagisutflykter och sentida sommarlov men kan inte påstå att det ledde mig till heroin eller tjackbehov. (Till skillnad från miljontals användare som fastnat i skiten).

Jag körde även ett race med tyngre droger under mina tonår men hade som tur är vettigare saker som höll mig från att trampa ner i behovsträsket. (Till skillnad från miljontals användare som fastnat i skiten).

Men att använda mig själv som referens och påstå att alla människor skulle komma lika lyckligt lottade ur det skulle bara vara naivt.

Det är väl där ni som i ungdomens okunskap skiljer er ganska rejält åt från mig. Fortsätt att hylla alla flumprocesser ni kan komma på men om du tror att jag skulle tiga bara för att jag är äldre och sett baksidan av eländet så glöm det. Det skulle vara högst oansvarigt.

Kom ihåg en sak! Det är du och ni andra som står för propagandan inte jag!

Anonym
Du verkar inte ha förstått att information om drogers inverkan på psyket endast kan fungera i preventivt syfte och att det är för kommande generationer jag och många andra önskar rena sinnen utan påverkan av droger.

Beror på vad som klassas som droger och varför .

Bara för att man inte tar någon drog och har matats med illuminatys uppfattning innebär inte att man har ett rent sinne.

F All Heavy Drugs.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Men du stila dig nu fruktkakan! Jag har aldrig och kommer aldrig att sprida skräckpropaganda eller försöka få till ett förbud! Det jag möjligtvis kan bjuda dig och andra som tillber flumguden är ett besök i den del av verkligheten där ord är överflödiga. Där beroendet skulle sälja din själ om för en extra fix!

Du kan ju inte ha läst ett smack av det jag skrivit om du tolkar mig som nån jävla moralist. Men att du uppfattar det som skräckpropaganda är väl bara för att du får ångest vid tanken att inte kunna fylla din hjärna och dina lungor med "da smoke"!

Du kan vara lugn och röka din shit ifred, jag är inte för ett förbud "whatsoever"!!! Det jag förespråkar är att du och dina kompisar som gillar att flumma bort era liv gör det för er själva utan att sprida er stinkande propaganda.

(Visst kan jag slänga ur mig en grej som att alla droger borde brännas på bål, men det är ett önsketänkande! För så länge det finns människor som betalar för skiten kommer makteliten och småspelare genom vinstintressen fortsätta att producera skiten i stor skala).

Jag tar det igen då... jag har förmodligen rökt mer gräs än du trampat på under sommarens dagisutflykter och sentida sommarlov men kan inte påstå att det ledde mig till heroin eller tjackbehov. (Till skillnad från miljontals användare som fastnat i skiten).

Jag körde även ett race med tyngre droger under mina tonår men hade som tur är vettigare saker som höll mig från att trampa ner i behovsträsket. (Till skillnad från miljontals användare som fastnat i skiten).

Men att använda mig själv som referens och påstå att alla människor skulle komma lika lyckligt lottade ur det skulle bara vara naivt.

Det är väl där ni som i ungdomens okunskap skiljer er ganska rejält åt från mig. Fortsätt att hylla alla flumprocesser ni kan komma på men om du tror att jag skulle tiga bara för att jag är äldre och sett baksidan av eländet så glöm det. Det skulle vara högst oansvarigt.

Kom ihåg en sak! Det är du och ni andra som står för propagandan inte jag!

Man kan propagera för och emot, det hoppas jag att du förstår. Just nu försvarar du och sprider en lögn, skapad av ett propagandakrig från myndigheterna sida. Den består av lögner mot cannabis. Jag propagerar mot den propagandalögnen. Med all rätt att göra så, alla lögner borde bekämpas istället för accepteras.

Om marijuana fannas tillgängligt för hela mänskligheten och om det hade varit samma normala syn på den som med alkohol, så skulle världen se bättre ut. Visst finns det anledninga att sprida sanningen av cannabis och bränna resterande droger på bål med alkohol som tändvetska. Det är bara synd att du inte kan skilja på en lögn och vad som är sanning i denna fråga. Du har svalt lögnen redan och orkar inte spy upp skiten. Det kan vara jobbigt att se sanningen, de flesta förnekar som följd.

See User information
Jag vidhåller att jax är en pseudo-vaken pajas, man kan inte sitta o rapa gamla propaganda ramsor mot cannabis och samtidigt kalla sig vaken!

Case fuckin closed.

Posted on: 2007/2/7 19:33

Anonym
Quote:

ixtreme wrote:
Jag vidhåller att jax är en pseudo-vaken pajas, man kan inte sitta o rapa gamla propaganda ramsor mot cannabis och samtidigt kalla sig vaken!

Case fuckin closed.

I agree!!

See User information
Jax, jo jag har läst vad du skriver, du verkar förstå att själva förbudet inte gör någon nytta. Men läser du vad jag skriver? Jag har aldrig kallat dig moralist och jag har aldrig sagt att jag själv röker. Min kommentar var en kommentar på just det du skrev som jag "quotade", dvs. att information om Cannabis verkningar på psyket inte kan ha annat än preventiv inverkan (detta eftersom Cannabis verkningar är skadliga tar jag det som).

Men visst kan det väl det? Det är ju allt detta tillsammans med förbudet som gör det hela spännande, särskilt när allt är upplagt så att det ger intryck av att vara överdrivet så att man får lust att kolla om det verkligen stämmer.

Nej jag tror inte jag skulle vilja kalla det du kör med för skäckpropaganda, men kör du med sansad information? Jag har inte gjort mer i den här tråden än att propagera mot förbudet eftersom jag anser att förbudet är kontroproduktivt, vilket även du verkar tycka. Men tack vare det flummar jag bort mitt liv, tillber någon flummgud och sprider stinkande propaganda eftersom jag vill fylla min hjärna med "da smoke"?

Det verkar mest som du hyser något personligt agg mot personer som vill "legalisera" eftersom du antar att det ligger en egoistisk baktanke bakom.

Posted on: 2007/2/7 22:54

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:
Jax, jo jag har läst vad du skriver, du verkar förstå att själva förbudet inte gör någon nytta. Men läser du vad jag skriver? Jag har aldrig kallat dig moralist och jag har aldrig sagt att jag själv röker. Min kommentar var en kommentar på just det du skrev som jag "quotade", dvs. att information om Cannabis verkningar på psyket inte kan ha annat än preventiv inverkan (detta eftersom Cannabis verkningar är skadliga tar jag det som).

Men visst kan det väl det? Det är ju allt detta tillsammans med förbudet som gör det hela spännande, särskilt när allt är upplagt så att det ger intryck av att vara överdrivet så att man får lust att kolla om det verkligen stämmer.

Nej jag tror inte jag skulle vilja kalla det du kör med för skäckpropaganda, men kör du med sansad information? Jag har inte gjort mer i den här tråden än att propagera mot förbudet eftersom jag anser att förbudet är kontroproduktivt, vilket även du verkar tycka. Men tack vare det flummar jag bort mitt liv, tillber någon flummgud och sprider stinkande propaganda eftersom jag vill fylla min hjärna med "da smoke"?

Det verkar mest som du hyser något personligt agg mot personer som vill "legalisera" eftersom du antar att det ligger en egoistisk baktanke bakom.

Nä nä... nu är du ute och cycklar Fruitcake, Jaxtone vet, kan och ser allt. He is the eye!

Anonym
Quote:
The Assasin:
Du verkar inte ha förstått att information om drogers inverkan på psyket endast kan fungera i preventivt syfte och att det är för kommande generationer jag och många andra önskar rena sinnen utan påverkan av droger. Beror på vad som klassas som droger och varför. Bara för att man inte tar någon drog och har matats med illuminatys uppfattning innebär inte att man har ett rent sinne. F All Heavy Drugs.

Du har givetvis helt rätt i detta. Att vara drogfri betyder inte att man automatiskt skulle bli medveten om maktelitens lögner eller ett ekonomiskt fejksystem där alla som befinner sig nedanför toppen på pyramiden är förlorare.

Vad jag försöker säga är att så länge ingen kan garantera att utkomsten av droganvändande är positiv för alla som ger sig in i det så kommer många sinnen som kunde utvecklats att offras på de stora langarnas altare. Det finns ju som sagt ett vinstintresse i alla led av kedjan.

Bättre i så fall att skita i det.

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
Man kan propagera för och emot, det hoppas jag att du förstår. Just nu försvarar du och sprider en lögn, skapad av ett propagandakrig från myndigheterna sida. Den består av lögner mot cannabis. Jag propagerar mot den propagandalögnen. Med all rätt att göra så, alla lögner borde bekämpas istället för accepteras.

Om marijuana fannas tillgängligt för hela mänskligheten och om det hade varit samma normala syn på den som med alkohol, så skulle världen se bättre ut. Visst finns det anledninga att sprida sanningen av cannabis och bränna resterande droger på bål med alkohol som tändvetska. Det är bara synd att du inte kan skilja på en lögn och vad som är sanning i denna fråga. Du har svalt lögnen redan och orkar inte spy upp skiten. Det kan vara jobbigt att se sanningen, de flesta förnekar som följd.

Du skriver att "Alla lögner borde bekämpas"! Ok det låter väl bra! Men innefattar det att du helt uteslutit att många människor blir deprimerade och hamnar i psykos efter att de rökt på för länge, för intensivt eller för ofta?

Om du bara visste hur många av de överlevande från 60-talets hippieepok som utvecklat "Borderline", "Schizofreni" och "Manodepressiv läggning" trots att de bara rökt på!

De garvade ungefär lika överlägset som en del småungar här på forumet gör när jag beslöt mig för att bryta med allt som kunde kopplas till droger. Men 20 år senare kom de som mentala vrak och frågade om jag kunde hjälpa dem att lägga av och komma tillbaka till livet. Ett heltidsjobb som jag inte mäktade med men det var inte få som landade på psyket och idag närmast är att beteckna som vrakgods från livets stormiga kustlandskap.

Gillar fortfarande inte att du har dig själv som referensram för miljoner andra människor. Det är mycket subjektivt och därför inte trovärdigt. Förstår du vad jag menar?

Anonym
Mmm jag förstår din point.

Känner man inte till sin postion och har lite självkännedom kan det bli en negativ upplevlse och leda till sämre situationer det gäller det mesta man tar på sig att vara redo men det gäller det mesta inte bara droger och sprit.

Lite livserfarenhet skadar aldrig .

Oftast är dom sociala problemen av droger rotade i utfrysning och depression som följer av att leva inrutat och fängslat i sinnet efter konfliketer pga av uppfattningen foprmats av samhället och lögnerna och bristen på kunskapen om hur vi igentligen fungerar .

Trots detta anser jag inte tunga droger vara till någon nytta alls utan riktigt gift som bör förbjudas meen förbjudet leder bara till mera missbruk det påvisas i holland som vaknat upp tunga drogträsket beroenden i denna syn då dom både delar ut gratis droger till narkomanerna och har ibbogain kliniker och därav idag europas lägsta förbrukning av tunga droger och vi dom hösta siffrorna pga nolltoleransen som slår folks liv i spillror.

Detta påvisar redan var frimurarna redan vet och bevisats gång på gång i hostirian när man förbjuder något ökar bara konsumtionen och efterfrågan.

Vad gäller cannabis så diskuterar jag det inte ens jag skulle kunna äta kilovis lool typ och ändå knäcka dom flesta i min omgivning i kunskapstest oavsett vad som sägs av media osv då jag har insett hur cannabis påverkar mig osv och har hög tolerans osv osv.

Det enda jag kan säga om cannabis som är negativt är.
Använd det inte för ofta för mycket i unga år(Kedje rökande osv osv)
Detta pga hormonerna som ahr negativ och posetiv verkan osv.
Rök den inte det är tjäran som skadar aminosyran i sig ger hjärnan en träningsronda och bygger hjärncellerna osv.

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper