vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 11 12 »

Anonym
Re: Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!
Menar du att man skulle få se en objektiv studie om drogers verkan som är daterad efter 1920 talet någonstans (såvida man inte verkligen letar rätt på dem i universitetsarkiv)?

Samma stiftelser som säger alla droger är dåliga (förutom de som säljs av läkemedelsbolagen) är de samma stiftelser som grundades av de som gjorde sina familje förmögenheter på opiumhandel och opiumkrig med Kina. I början av 1900 talet så förlorade de sitt monopol och vips när de förbjuds så fick de monopolet tillbaka.

Sök på Poppy Bush eller Cocaine Import Agency.

Eller en god bok: http://www.tarpley.net/bushb.htm

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Iextreme:
Jag vidhåller att jax är en pseudo-vaken pajas, man kan inte sitta o rapa gamla propaganda ramsor mot cannabis och samtidigt kalla sig vaken! Case fuckin closed.

Det du uppfattar som propaganda är faktiskt min egen ståndpunkt efter att ha rökat tonvis av gräs från Hisingen till Kenya under en längre period av mitt liv. Men vet du att när jag vände drogerna ryggen så öppnade sig livet som en bok där innehållet framträdde mycket tydligare eftersom ingen rökdimma dolde texten.

Så när du påstår att andra människor inte är vakna bara för att de inte delar dina åsikter så visar det sig bara ännu tydligare att vissa människor definitivt borde sluta att röka på eftersom deras objektivitet tar stor skada av bruket.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
The Assasin:
Trots detta anser jag inte tunga droger vara till någon nytta alls utan riktigt gift som bör förbjudas meen förbjudet leder bara till mera missbruk det påvisas i holland som vaknat upp tunga drogträsket beroenden i denna syn då dom både delar ut gratis droger till narkomanerna och har ibbogain kliniker och därav idag europas lägsta förbrukning av tunga droger och vi dom hösta siffrorna pga nolltoleransen som slår folks liv i spillror.

Jag vet inte om du varit själv i Holland men jag åkte ner till Amsterdam förra sommaren och bodde där ett tag. Det var en mycket spännande resa och jag passade på att fråga gammal som ung hur de upplevde framförallt de tusentals turister som reste dit för att knarka loss ordentligt.

Många retade sig på de flockar av totalt nerrökta pajasar från Europa och USA som flockades på gatorna men de flesta log nog mest lite överseende åt det.

En del äldre sa att de inte var intresserade av vare sig miljön eller drogerna eftersom det drog till sig kriminalitet och social utslagning. Andra sa att de upplevde att det var svårt att stoppa sina ungar när de blev utstuderat passiva av rökandet.

En tjej jag träffade på en Thai take away berättade att hon faktiskt slutade att röka under sin graviditet, jag trodde hon menade nikotin men hon avsåg maja.

Portiern på hotellet berättade att det var tillåtet att röka precis var man ville lika gärna på hotellrummet som nere på gatan. Skum känsla eftersom man större delen av sitt liv alltid kopplat samman röka med förbud. Jag kände mig faktiskt lite lockad av att gå in på en Coffeeshop och beställa in en stor joint men beslöt att låta bli eftersom enda anledningen var att det inte var förbjudet och jag anser mig lite för gammal för att lockas av saker bara för att de är tillåtna.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Du skriver att "Alla lögner borde bekämpas"! Ok det låter väl bra! Men innefattar det att du helt uteslutit att många människor blir deprimerade och hamnar i psykos efter att de rökt på för länge, för intensivt eller för ofta?

Om du bara visste hur många av de överlevande från 60-talets hippieepok som utvecklat "Borderline", "Schizofreni" och "Manodepressiv läggning" trots att de bara rökt på!

De garvade ungefär lika överlägset som en del småungar här på forumet gör när jag beslöt mig för att bryta med allt som kunde kopplas till droger. Men 20 år senare kom de som mentala vrak och frågade om jag kunde hjälpa dem att lägga av och komma tillbaka till livet. Ett heltidsjobb som jag inte mäktade med men det var inte få som landade på psyket och idag närmast är att beteckna som vrakgods från livets stormiga kustlandskap.

Gillar fortfarande inte att du har dig själv som referensram för miljoner andra människor. Det är mycket subjektivt och därför inte trovärdigt. Förstår du vad jag menar?

Det är väl klart att jag använder mina erfarenheter av droger som en referens, det vore oklokt att ha starka åsikter om något som man inte har tagit del av. Jag har mött otroligt många som mår bra av det. De som inte mår bra av det, de röker inte. Vilket är som det ska, mår man inte bra av något så ska man inte bruka det.
Vad menar du med miljoner människor? Att det finns miljoner människor som mår dåligt eller har fått en psykos eller som bara röker, vad är det du refererar till?

Hur många får psykoser och blir deprimerade? Du säger att det är ”många” Eftersom att du tar upp det ganska ofta så borde du ha siffror eller någon form av statistik på antal psykoser? Min erfarenhet genom åren har inte stött på dom problemen med psykoser eller depression, jag har hört talas om dem och tror på att det förekommer. Du har säkert koll på det? Det vore intressant att få det bekräftat. Eller refererar du till dig själv och 60 talet på ett objektivt sätt?

Eftersom mörkertalet är stort så blir det omöjligt att räkna ut % talet på hur många av rökarna som får psykos. Men det vore ändå intressant att se hur många fall som har fått psykoser på de senaste 50 åren, eller det skulle kanske räcker med en rapport från 2005-2006?
För att vara på det klara så är det cannabis som vi talar om.

Du är förmodligen inte alls enig i att det har förekommit ett propaganda krig mot plantan? För mig är det propagandakriget lika glasklart som bluffen om terror.

Förresten, vad är det för objektiva referenser som skulle tillfredställa dig? Länkar till forskning och vetenskap om plantan? Du talar om att jag är subjektiv, då borde du kunna redovisa till objektiva belägg som pekar på de problem som du tar upp?

See User information
jaxtone wrote:
Quote:
Du verkar inte ha förstått att information om drogers inverkan på psyket endast kan fungera i preventivt syfte och att det är för kommande generationer jag och många andra önskar rena sinnen utan påverkan av droger. (P.S. Men kom ihåg dina egna ord den dag du har tonårsbarn som lockas in i skiten av människor med ett resonemang som ditt eget. Det finns en stor chans att du skulle spy åt den inställning du har nu om det skulle gå fel där).

Ja du ser själv, du erkänner ju att jag har rätt....

När man har testat vet man att informationen inte är sanningen om drogerna, alltså, skall man ljuga måste man göra det innan nån testar, annars funkar det inte, som så mycket annat med "samhällets" dogmer.....eller religioner....

Posted on: 2007/2/8 5:50
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
http://blogs.salon.com/0002762/storie ... 08/17/drugWarVictims.html

Säg till när det blivit för kladdigt i kalsongerna

Anonym
Men eftersom det finns offer på båda sidor av dimridån så kan man även kolla denna.

http://www.voiceofthevictims.com/

Eller denna:

http://www.rense.com/general38/frug.htm

Eller denna:

http://thescotsman.scotsman.com/index.cfm?id=941072006

Kolla vad som händer när någon försöker påpeka att missbruk för t.ex. röka nått långt ner i åldrarna. Direkt är nån idiot på hugget och påpekar att det minsann finns barn som lider av alkoholproblem också. Snacka att hela tiden försöka avleda fokus från det man själv gillar att göra. Patetiskt!

Den här kommentaren var dock ganska kul!

People should be worried about steroids, alcohol, etc. The only victims of marijuana is chips and salsa.

http://digg.com/political_opinion/Wha ... uana_Letter_To_The_Editor

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Men eftersom det finns offer på båda sidor av dimridån så kan man även kolla denna.

http://www.voiceofthevictims.com/

Eller denna:

http://www.rense.com/general38/frug.htm

Eller denna:

http://thescotsman.scotsman.com/index.cfm?id=941072006

Kolla vad som händer när någon försöker påpeka att missbruk för t.ex. röka nått långt ner i åldrarna. Direkt är nån idiot på hugget och påpekar att det minsann finns barn som lider av alkoholproblem också. Snacka att hela tiden försöka avleda fokus från det man själv gillar att göra. Patetiskt!

Den här kommentaren var dock ganska kul!

People should be worried about steroids, alcohol, etc. The only victims of marijuana is chips and salsa.

Jag måste tydligen förtydliga mig åter igen!
Cannabis jaxtone! Vet du vad det är förskillnad på skit och pankaka? Cannabis har inte bidragit mer än alkohol till de tragiska offren! Cannabis jaxtone.
Ska du dra alla knarkare över en kant så kan du omöjligt uteslute att berusningsmedel som alkohol från det Hoppas du förstår det?
Cannabis jaxtone. Jag vill se cannabis relaterade psykoser. Du lägger farma något som inte har med det att göra just nu. Ta fram en rapport som pekar på CANNABIS RELATERADE PSYKOSER.
Är det tydligt nog?

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:

Det är väl klart att jag använder mina erfarenheter av droger som en referens, det vore oklokt att ha starka åsikter om något som man inte har tagit del av. Jag har mött otroligt många som mår bra av det. De som inte mår bra av det, de röker inte. Vilket är som det ska, mår man inte bra av något så ska man inte bruka det. Vad menar du med miljoner människor? Att det finns miljoner människor som mår dåligt eller har fått en psykos eller som bara röker, vad är det du refererar till?

Hur många får psykoser och blir deprimerade? Du säger att det är ”många” Eftersom att du tar upp det ganska ofta så borde du ha siffror eller någon form av statistik på antal psykoser? Min erfarenhet genom åren har inte stött på dom problemen med psykoser eller depression, jag har hört talas om dem och tror på att det förekommer. Du har säkert koll på det? Det vore intressant att få det bekräftat. Eller refererar du till dig själv och 60 talet på ett objektivt sätt?

Eftersom mörkertalet är stort så blir det omöjligt att räkna ut % talet på hur många av rökarna som får psykos. Men det vore ändå intressant att se hur många fall som har fått psykoser på de senaste 50 åren, eller det skulle kanske räcker med en rapport från 2005-2006?

Du är förmodligen inte alls enig i att det har förekommit ett propaganda krig mot plantan? För mig är det propagandakriget lika glasklart som bluffen om terror.

Förresten, vad är det för objektiva referenser som skulle tillfredställa dig? Länkar till forskning och vetenskap om plantan? Du talar om att jag är subjektiv, då borde du kunna redovisa till objektiva belägg som pekar på de problem som du tar upp?

Det enda jag vill ha från dig är en möjlig insikt om några saker.

1. Det är få missbrukare som hamnat i beroende av tjack genom att direkt börja injicera heroin, amfetamin eller andra beroendeframkallande produkter. De flesta börjar med att röka på lite cannabis i goda vänners lag. Varför det i många fall leder till missbruk av tyngre droger beror förmodligen på ett par saker.

Bakomliggande sociala orsaker och trauman som gör att individen behöver tyngre droger för att döva smärtan.

Slumpen och genetisk kod som gör att vissa individer är mer utsatta än andra för att bygga upp ett beroende.

Dålig självinsikt och för låg IQ för att inse sina begränsningar.

2. Om du är någorlunda insatt i ett välfärdssamhälles infrastruktur och brist på social gemenskap och känslomässig närvaro så kan du inte förneka att många människor under ytan bär på en tomhet inombords. Dessa individer som är i majoritet i västvärldens fejkade demokratier mår alltså skitdåligt om de inte kan fylla sina liv med kommersiella produkter, skräpmat eller andra meningslösheter.

Dessa individer är "sitting ducks" för alla droger eftersom det är ett sätt för dem att tränga ännu längre in under skalet av tomhet. Här menar jag att det första dessa människor behöver är insikt och medvetenhet om glasbubblan de fastnat i. Det löser man inte genom att de rökar på eftersom de med sina stängda sinnen inte skulle använda som rekreation eller andra obskyra äventyr. De använder droger precis som andra sätt att tysta tomheten, till att stänga av. Det handlar om miljontals människor som inte förstått att de är ginny pigs för läkemedelsindustrin lika mycket som för nöjesindustrin. Där önskar jag klarhet och insikt istället för flum och instängdhet.

Motsatsen är ju det som drogromatiker påstår! Att alla blir upplysta och snälla bara de lovar att röka på. Vilket avancerat skitsnack. En holk är väl fan ingen garanti för att massan blir upplyst. Snarare ett löfte om att de förvandlas från en passiv konsument av meningslösheter till en passiv deg som konsumerar meningslösheter.

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
Ta fram en rapport som pekar på CANNABIS RELATERADE PSYKOSER.

Varför skall jag göra detta när jag kan räkna gravstenar över de som inte överlevde sina psykoser och även om det inte i alla fall var Cannabis som sände dem på den sista resan så var det inkörsporten till tungt blandmissbruk!

Sluta att ha dig själv som referens för andra människor. Alla har inte förmågan att avstå. Så därför tycker jag att du gärna får hålla på och röka sönder din skalle hur mycket du vill. Men gör det i tysthet och sprid inte ditt budskap till andra. Det är sliskig drogpropaganda ovsett vad du än säger!

Anonym
Herre guuud jax. Vad är det du lägger fram här?

En som har blivit ihjäkörd av någon som var påverkad? Hur många alkoholrelaterade olyckor finns det? Det har inget med psykoser att göra. Bara en tragisk olycka! WTF! är inte bilar mer skadliga och borde förbjudas då?

Artikeln innan är från en mainstream media tidningen som aldrig kommer att skriva vad som är sanning! Artikelen handlar inte om psykoser överhuvudtaget. Det handlar om antal falla av ungdommar som går på rehab. Underåriga ungdomar som är tvångsintagna pga narkotika i kombination med låg ålder. Sen säger det att de har fördubblats, men ingenting om psykoser och depressioner.

Låt mig ta ett exempel på hur MS madia förvrider eller talar inte om hela sanningen.

Rattfylla har stigit med 30% det senaste året. Ingenstans nämner man att polisen har ökat kontrollerna med 30%

De två första länkarna såg jag ingenting som tar upp cannabis relaterade psykoser.

Gå med här jaxtone:
http://www.fmn.org.se/

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Dubbelmoral:

Varför skall jag göra detta när jag kan räkna gravstenar över de som inte överlevde sina psykoser och även om det inte i alla fall var Cannabis som sände dem på den sista resan så var det inkörsporten till tungt blandmissbruk!

Sluta att ha dig själv som referens för andra människor. Alla har inte förmågan att avstå. Så därför tycker jag att du gärna får hålla på och röka sönder din skalle hur mycket du vill. Men gör det i tysthet och sprid inte ditt budskap till andra. Det är sliskig drogpropaganda ovsett vad du än säger!

Vänta lite nu jax. Du sa just att du har räknat gravar över de som inte överlevt. I nästa mening kallar du mig för subjektiv. Backa bandet och läs mitt tidigare inlägg om vad jag menar, eftersom du upprepar dig.
Jag kommer fortsätta att sprida sanningen om det. Och ja! Jag vill att varenda själ på denna planet ska klippa sig en hövding så att de vaknar!

Anonym
FMN var ett av hatobjekten för oss som pundade och flummade för snart 40 år sedan så kom med nåt nytt snälla. Jag kände till dem långt innan du kunde stava. Lägg av skitsnacket det gör dig bara ännu löjligare.

Idag kan jag förvisso inse vad de försökte göra då och kan ha en stor förståelse att desperata föräldrar går med där än idag.

Låt mig säga så här. Killar som du kastade skit på dem för 40 år sen. Killar som du kastar skit på dem idag. Ledsna tonårsmorsor gick och letade efter sina nerknarkade döttrar i knarkarkvartar där flumromantiker som du själv gjorde allt för att försvara skiten. Under tiden drogs och dras deras tonårsdöttrar in i skiten och dör slutligen i sämsta fall en mycket smärtsam död med ditt goda samvete.

Vad gör det dig till? En mördare eller bara en patetisk skit som inte bryr sig om andra?

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Dubbelmoral:

Du ska ta fram det eftersom du framhäver att det är många som får psykoser och jag hävdar motsattsen. Det är vad du har upprepat igen.... och igen.... och igen.... Utan att ha underlag för vad du säger! Tro fan att du tappar i trovärdighet. Speciellt när du ber andra vara objektiv när du inte är det själv. Inte ett dugg!

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
Vänta lite nu jax. Du sa just att du har räknat gravar över de som inte överlevt. I nästa mening kallar du mig för subjektiv. Backa bandet och läs mitt tidigare inlägg om vad jag menar, eftersom du upprepar dig.

Blir man så fullständigt väck av att röka på? Vänta det där behöver du inte svara på eftersom jag redan vet svaret! Visst blir man det!

En grav är inte subjektiv. En grav är en grav och för det mest ligger det någon däri som har dött. Hur fan kan du få det till att en grav är subjektiv? Ett nytt ord du lärt dig, visst! Men använd det då på rätt sätt.

Quote:
Dubbelmoral:
Jag kommer fortsätta att sprida sanningen om det. Och ja! Jag vill att varenda själ på denna planet ska klippa sig en hövding så att de vaknar!

Här kommer det verkliga användingsområdet för ordet objektiv eller subjektiv! Vems sanning skall du sprida? Offrens? Användarnas? Motståndarnas? Nej din egen sanning broder! Det är i högsta grad subjektivt till skillnad från en grav som är ett objekt.

Klipp dig hur många hövdingar du vill på vägen in i den stora sömnen! Jag kan vinka till dig på vägen!

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Dubbelmoral:

Det är väl klart att jag använder mina erfarenheter av droger som en referens, det vore oklokt att ha starka åsikter om något som man inte har tagit del av. Jag har mött otroligt många som mår bra av det. De som inte mår bra av det, de röker inte. Vilket är som det ska, mår man inte bra av något så ska man inte bruka det. Vad menar du med miljoner människor? Att det finns miljoner människor som mår dåligt eller har fått en psykos eller som bara röker, vad är det du refererar till?

Det enda jag vill ha från dig är en möjlig insikt om några saker.

1. Det är få missbrukare som hamnat i beroende av tjack genom att direkt börja injicera heroin, amfetamin eller andra beroendeframkallande produkter. De flesta börjar med att röka på lite cannabis i goda vänners lag. Varför det i många fall leder till missbruk av tyngre droger beror förmodligen på ett par saker.

Bakomliggande sociala orsaker och trauman som gör att individen behöver tyngre droger för att döva smärtan.

Slumpen och genetisk kod som gör att vissa individer är mer utsatta än andra för att bygga upp ett beroende.

Dålig självinsikt och för låg IQ för att inse sina begränsningar.

2. Om du är någorlunda insatt i ett välfärdssamhälles infrastruktur och brist på social gemenskap och känslomässig närvaro så kan du inte förneka att många människor under ytan bär på en tomhet inombords. Dessa individer som är i majoritet i västvärldens fejkade demokratier mår alltså skitdåligt om de inte kan fylla sina liv med kommersiella produkter, skräpmat eller andra meningslösheter.

Dessa individer är "sitting ducks" för alla droger eftersom det är ett sätt för dem att tränga ännu längre in under skalet av tomhet. Här menar jag att det första dessa människor behöver är insikt och medvetenhet om glasbubblan de fastnat i. Det löser man inte genom att de rökar på eftersom de med sina stängda sinnen inte skulle använda som rekreation eller andra obskyra äventyr. De använder droger precis som andra sätt att tysta tomheten, till att stänga av. Det handlar om miljontals människor som inte förstått att de är ginny pigs för läkemedelsindustrin lika mycket som för nöjesindustrin. Där önskar jag klarhet och insikt istället för flum och instängdhet.

Motsatsen är ju det som drogromatiker påstår! Att alla blir upplysta och snälla bara de lovar att röka på. Vilket avancerat skitsnack. En holk är väl fan ingen garanti för att massan blir upplyst. Snarare ett löfte om att de förvandlas från en passiv konsument av meningslösheter till en passiv deg som konsumerar meningslösheter.

Det är fel att barn brukar. Det har jag sagt tidigare. När ungdommar testar så är det ofta pga spänningen av förbudet, och att de har vänner som har provat som i sin tur intygar testpiloten om att det inte är farligt. Det vore bättre om man ger ungdomar rätt kunskap från snus till heroin istället för att ljuga om det. Många problem skulle undanröjas redan där. Allt som de sa i skolan om cannabis har visat sig vara fel, lögner och propaganda! Tror du det är en bra lösning?

Att peka på en inköpsport är ett utav propaganda verktygen. Vi skulle kunna kalla snus, cigg och alkohol för inköpsportar, alla 3 är barnförbjudna, men finns tillgängligt i varje hem. Min första cigg brände jag i 3:an
Legalisera, normalisera och undervisa utan lögner så ska det nog gå bra. Lögner får alltid motsat effekt.

Anonym
Quote:

Det är fel att barn brukar. Det har jag sagt tidigare. När ungdommar testar så är det ofta pga spänningen av förbudet, och att de har vänner som har provat som i sin tur intygar testpiloten om att det inte är farligt. Det vore bättre om man ger ungdomar rätt kunskap från snus till heroin istället för att ljuga om det. Många problem skulle undanröjas redan där. Allt som de sa i skolan om cannabis har visat sig vara fel, lögner och propaganda! Tror du det är en bra lösning?

Att peka på en inköpsport är ett utav propaganda verktygen. Vi skulle kunna kalla snus, cigg och alkohol för inköpsportar, alla 3 är barnförbjudna, men finns tillgängligt i varje hem. Min första cigg brände jag i 3:an
Legalisera, normalisera och undervisa utan lögner så ska det nog gå bra. Lögner får alltid motsat effekt.

Nu har jag inte följt denna tråden så värst mycket men detta inlägg faller ju på sin egen orimlighet...

Om ungdomar testar cannabis pga av förbjudet är det samma sak som när ungdomar super för första gången (de känner sig vuxna och trotsar 18års gränsen)

Många barn och ungdomar super för de fått "rätt" kunskap av alkohol alltså det är kul man blir lite mer social och chansen att man skrattar den kvällen ökar med ca 100%

Vi ska upplysa även ungdomar om att cannabis är trevligt,man blir "smart" "medveten" och lugn men samtidigt ska vu säga till dom att man ska inte göra detta för en man blir 18.
(det fattar du väl att det inte går?)

naturligtvis kommer kidsen röka braj i skogsdungen ändå.

jag rökte cannabis för första gången när jag var 18 och det var inte för det var förbjudet utan för att jag ville testa jag hade hört att musik blev vackrare man blev mer medveten och man kunde garva ihjäl sig.
och visst hade jag kul!
Jag söp första gången jag var 13år för jag hade hört att mina polare hade gjort det på en fest och de hade haft skitkul.
så då ville väl även jag ha det.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
FMN var ett av hatobjekten för oss som pundade och flummade för snart 40 år sedan så kom med nåt nytt snälla. Jag kände till dem långt innan du kunde stava. Lägg av skitsnacket det gör dig bara ännu löjligare.

Idag kan jag förvisso inse vad de försökte göra då och kan ha en stor förståelse att desperata föräldrar går med där än idag.

Låt mig säga så här. Killar som du kastade skit på dem för 40 år sen. Killar som du kastar skit på dem idag. Ledsna tonårsmorsor gick och letade efter sina nerknarkade döttrar i knarkarkvartar där flumromantiker som du själv gjorde allt för att försvara skiten. Under tiden drogs och dras deras tonårsdöttrar in i skiten och dör slutligen i sämsta fall en mycket smärtsam död med ditt goda samvete.

Vad gör det dig till? En mördare eller bara en patetisk skit som inte bryr sig om andra?

Allvarlig jax. det finns värre fall där alkoholen står i fokus. Alkohol är ett berusningsmedel som är värre än cannabis, du ser alkohol som kultur misstänker jag? Dessa döttrar börjagde förmodligen redan smygröka i lågstadiet och blev av med oskulden i högstadiet under en fylla. Det är naivt att peka på tunga narkomaner med problem och skylla på cannabis.

Föreningens broschyrer och information till föräldrarna är skrämmande och skrämmer upp föräldrarna med de värsta senarios som kan ske någon som tar droger. De gör som du, drar alla droger över en kam. Tro fan att föräldrarna blir rädda och traumatiserade.
Självklart finns det alltid extrema fall med heroin mm inblandat, men jag kan inte se vad det har med cannabis att göra.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Dubbelmoral:

Blir man så fullständigt väck av att röka på? Vänta det där behöver du inte svara på eftersom jag redan vet svaret! Visst blir man det!

En grav är inte subjektiv. En grav är en grav och för det mest ligger det någon däri som har dött. Hur fan kan du få det till att en grav är subjektiv? Ett nytt ord du lärt dig, visst! Men använd det då på rätt sätt.

Quote:
Dubbelmoral:

Här kommer det verkliga användingsområdet för ordet objektiv eller subjektiv! Vems sanning skall du sprida? Offrens? Användarnas? Motståndarnas? Nej din egen sanning broder! Det är i högsta grad subjektivt till skillnad från en grav som är ett objekt.

Klipp dig hur många hövdingar du vill på vägen in i den stora sömnen! Jag kan vinka till dig på vägen!

Subjektiv betyder väl motsatsen till objektiv eller, alltså opartisk. Vad har graven med cannabis att göra. var det det som tog livet? Det är inte ett dugg objektivt att göra som du gör = Dra alla över en kam. alla droger är farliga men inte alkohol typ, Det är ju kulktur... öh...

Jag blir mer och mer övertygad om att du är en smygmedlem i FMN

Jag har hela tiuden sagt vad jag stör för. sanningen om cannabis. Alltså, allt som har undervisats om cannabis är lögn, propaganda eller kalla det vad fan du vill.
Det är du som drar in andra drogers skador och hela tiden jämför skiten med cannabis = SUBJEKT FUCKING IVT. eller GENERALISERING

Är det partiskt att dra alla över en kam eller opartiskt?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Nu har jag inte följt denna tråden så värst mycket men detta inlägg faller ju på sin egen orimlighet...

Om ungdomar testar cannabis pga av förbjudet är det samma sak som när ungdomar super för första gången (de känner sig vuxna och trotsar 18års gränsen)

Många barn och ungdomar super för de fått "rätt" kunskap av alkohol alltså det är kul man blir lite mer social och chansen att man skrattar den kvällen ökar med ca 100%

Vi ska upplysa även ungdomar om att cannabis är trevligt,man blir "smart" "medveten" och lugn men samtidigt ska vu säga till dom att man ska inte göra detta för en man blir 18.
(det fattar du väl att det inte går?)

naturligtvis kommer kidsen röka braj i skogsdungen ändå.

jag rökte cannabis för första gången när jag var 18 och det var inte för det var förbjudet utan för att jag ville testa jag hade hört att musik blev vackrare man blev mer medveten och man kunde garva ihjäl sig.
och visst hade jag kul!
Jag söp första gången jag var 13år för jag hade hört att mina polare hade gjort det på en fest och de hade haft skitkul.
så då ville väl även jag ha det.

Och idag dricker du förmodligen varje helg? Du konsumerar något som är skadligare än cannabis men du hajar det inte själv.
Som det ser ut idag så ljuger man om cannabis i skola och media. Är dett en fortsatt bra lösning tycker du? Ska vi tillåta dem att fortsätta ljuga om 9-11? lögn som lögn för fan, den är liga förädisk och otrvleig varje gång man stöter på den, lögnen alltså
!

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Och idag dricker du förmodligen varje helg? Du konsumerar något som är skadligare än cannabis men du hajar det inte själv.
Som det ser ut idag så ljuger man om cannabis i skola och media. Är dett en fortsatt bra lösning tycker du? Ska vi tillåta dem att fortsätta ljuga om 9-11? lögn som lögn för fan, den är liga förädisk och otrvleig varje gång man stöter på den, lögnen alltså
!

Jag dricker nog nästan varje helg jag och jag betvivlar inte att cannabis är mindre skadligt.

Jag säger inte vi ska ljuga om cannabis i skolan men jag tycker inte man ska propagera för det jag är som sagt varken för eller emot en legalisering men en sak är klar legaliserar vi cannabis så kommer drogmissbruket gå lägre ner i åldrarna och ungdomar kommer få en possitivare syn på övrig narkotika.

ang det med 9/11 borde du veta vad jag tycker och tror om det
ska vi ljuga om att invandrare är överrepresenterade i bråttstatestik?
Nej jag tycker man ska säga som det är men man kan ju välja vad som är viktigt i skolan att lära ut.

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
Allt som de sa i skolan om cannabis har visat sig vara fel, lögner och propaganda!

Ja vi har nog lite olika referensramar du och jag. Där jag väljer livet som alibi refererar du till skolan och har det som ditt mätverktyg för din analys eller väljer lite naivt FMN som det fack du stoppar in alla som inte håller med dig. Jag bara säga att det känns som du har lite liv kvar att leva. Lev det väl och slösa inte min tid med naiva jämförelser som en fruktansvärt priviligierad borskämd sketunge från din ombonade trygghet i ett medelklassland som Sverige. Skatta dig lycklig att du föddes här och njut av det så länge det går. Ha inte dåligt samvete för någon annan som råkar illa ut... det är ju inte ditt fel. Rök ditt brass tills du spyr! Vem bryr sig?

Edited by jaxtone on 2007/2/8 15:33:58

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Dubbelmoral:
Allt som de sa i skolan om cannabis har visat sig vara fel, lögner och propaganda!

Ja vi har nog lite olika referensramar du och jag. Där jag väljer livet som alibi refererar du till skolan och har det som ditt mätverktyg för din analys eller väljer lite naivt FMN som det fack du stoppar in alla som inte håller med dig. Jag bara säga att det känns som du har lite liv kvar att leva. Lev det väl och slösa inte min tid med naiva jämförelser som en fruktansvärt priviligierad borskämd sketunge från din ombonade trygghet i ett medelklassland som Sverige. Skatta dig lycklig att du föddes här och njut av det så länge det går. Ha inte dåligt samvete för någon annan som råkar illa ut... det är ju inte ditt fel. Rök ditt brass tills du spyr! Vem bryr sig?

Menar du att du har en klarare syn på livet eftersom du inte röker, och att du väljer det klarare livet eftersom det är ditt alibi? Är det objektivt och rättfärdigt?

Det är ju det jag säger, jag går emot propagandan från skolan och media eftersom mitt verkliga liv har stött på direkta motsatser av vad skolan lärde oss. Hur har du kunnat ha missat att det är just det som jag förespråkar och vill exponera jag har tagit upp det vid flera tillfällen, det borde då vara självklart för dig att det blir en sorts mätsticka. Det var inte igår som jag tog mitt första halsbloss, plantan har fascinerat mig under många år och det har i sin tur lett till att man snappar upp information från alla håll och kanter. Jag har flera ggr varit i Amsterdam, Christiania, thailand, Kambodja, Laos och stort sett hela Europa, Jag har delat hövdingar på varje plats stort sett. Jag vill ha samma normala syn på plantan som exempelvis Tyskland och Danmark, Personligt bruk är tillåtet. Istället för lögner.

Dina åsikter är väldigt lika de som FMN och AA förespråkar, hur kan jag undvika att inte jämföra? Kanske dumt men eftersom du vid flera tillfällen drar cannabis i jämförelse med andra droger så känns det naivt, lika naivt som FMN
Jag har ställt frågan tidigare utan svar, har det pågått ett propaganda krig mot plantan? Eller stämmer det som undervisas i skolan, Det hade räckt med ett ja eller nej, men du är välkommen ett gå in djupare om du vill.

Jag håller med dig på vissa punkter men det tror jag att du har missat i din frustration.

Så klart att du vet hur gammal jag är, vad jag lever för, hur jag lever och hur mycket liv jag har kvar, ingen idé att ifrågasätta någon som vet? eller hur? Du visste ju bla att jag var Psilo?

Visst är jag privilegierad att leva i detta samhälle, men förstår du om jag säger att:
Landets privilegier består av utnyttjande av fattiga länder, deras naturresurser och billig arbetskraft. Där kan vi snacka om skadade nationer och själar som står oss i ekonomisk skuld och försörjer oss på resurser? Jag har dåligt samvete för att vi utnyttjar dem, knappast för att någon från medelklassen har personliga problem. Det är bagateller jämfört med, the big picture.
Det finns rehab och andra behandlingsformer som vårat privilegierade land har råd med. Och de som hamnar på rehab av cannabis är i minoritet om du tex jämför med alkohol = fakta

Jag röker inte för tillfället.

Det är du själv som bestämmer vad du vill ödsla tid på och reta dig på, inte jag. Kan du inte hålla fingrarna i styr så är det väl ditt egna problem? Jag kan omöjligt se att jag slösar din tid, det gör du själv.

See User information
Jax du är under en hel del mindcontroll, försök och förstå vad dom här fina ungdommarna försöker säga dig.
Ditt rationaliserande och rättfärdigande beteende kommer att straffa sig.
Det gör det alltid.

Posted on: 2007/2/8 19:11
Att se är inte att förstå

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 11 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper