vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Chalmers
#1
På chalmers (högskola) byggnaden vid huvudentrén har de en stor guld färgad logga, som inte ser lite misstänkt ut. nej inte misstänkt utan i själva verket använder dom både triangeln och fri murarnas egna "standard logga" som du kan finna på alla deras officiella hemsidor. första bilden är chalmers märke. den andre är frimurarnas

Resized ImageResized Image

Ska själv kontakta dom och fråga hur detta kommer sig.

Petra Ljung, informationsdirektör,
e-post petra.ljung@chalmers.se,
tel 031 - 772 2548
Allmänna massmediakontakter, särskilt högskoleledningen

Skulle inte förvåna mig om dom har sin egna lilla skulls and bones i den skolan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#2
Ja william chalsers var en frimurare så..
enligt frimurarna själva citat
"Chalmers var själv under en lång frrmirarbana fått stort förtroende för frimurarnas möjligheter att ställa goda och pålitliga orginastionskrafter till förfogande"
han försökte även rädda "istidnsiak kompaniet"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#3
Och så har vi CH. Polhem på 500-Kronorssrdeln som skapade KTH ( Kungliga Tekniska Högskolan )

Ännu en Hög Frimurare.

Våra kära Akademiker här på Forumet kanske har Hjärntvättats på nogon av dessa Universitet, eller på Linköpings Universitet där Dagens Stormästare i Frimureriet sitter. Anders Fahlman.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#4
Kolla de andra universeten i gbg oxå
ex GTI som har passare triangel och 13 oliveblad

eller huvudbyggnaden som har en massa ugglor runt sig mitt emot obylisken i vasa och i trappan finns en stor davidstjärna och i taket en fackla..

Jäkligt intressant

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#5
Vi som ser Deras Symbolik, förstår också deras Makt och Kontroll över Universiteten och resten av skolväsendet, Rättsväsendet, Riksbanken, KronofogdMyndigheten, Skatteväsendet och Makten över Regeringen m m




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#6
Jag vill att zink och zpz måste ha fyrkantiga svarta hattar eftersom de är såå välutbildade. Fast en fyrkantigt svart hatt, har en mindre smickrande symbolik.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mortarboard

Det betyder att deras tankesätt nu passar in i något som man (frimurare) kan bygga med.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#7
Quote:
Maggot:
istidnsiak kompaniet


Det där får du ta och förklara... blev för många konsonanter på en och samma gång för mig. Vad är "istidnsiak"?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#8
Ostindiska kompaniet

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#9
Quote:
Jag vill att zink och zpz måste ha fyrkantiga svarta hattar eftersom de är såå välutbildade. Fast en fyrkantigt svart hatt, har en mindre smickrande symbolik.

http://es.geocities.com/museo_virtual ... rillero/guardia_civil.jpg

Detta är lämpliga svarta hattar för de båda herrarna som nämns i förbigående.

Sådana här hattar förekom hos de som stod för lag och ordning, som det heter, i ett av de många experiment som föregått Den Nya Världsordningen. Experminentet pågick i Spanien 1937-75,

El Cuadrillio kallades ledaren där, notera Il Duce, Der Führer eller Mr. President... kärt barn har många namn.

Angående Chalmers & frimureriet så förvånar det mig inte alls.
I många Svenska städer har industrialisterna satt sina spår eller till och med byggt upp hela staden med människornas tillhörande mentalitet.

Jag har bott både i Karlskoga och Trollhättan, jag vet. I den senare staden är nämnda Polhem en ikon, en av flera.

Utbildningsväsendet och industrierna går hand i hand, alltid, överallt.

Uppdatering:
Fast i NWO passar sig inte hattar, de förslår inte mot gatsten...
Passar hjälmarna, pojkar?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia ... _officer_in_riot_gear.jpg


Edited by wikhall on 2007/2/13 9:11:59
Edited by wikhall on 2007/2/13 9:12:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chalmers
#10


See User information
dom har en koppling med skulls and bones. det har dom visat på Flashback

Posted on: 2007/2/13 9:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#11
Quote:
Maggot:
Ostindiska kompaniet


Tack! Det förklarade en hel del... man vill ju inte ligga sömnlös p.g.a. för många konsonanter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#12
Jag måste bättra mig

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#13
Skickade ett mail och fått svar. Hon svarar inte på triangeln men i broschyren så erkänner dom att William Chalmers var en frimurare. Läs korrespondensen nedan, broschyren är bifogad.

Hej .........!

Om man tittar närmare på Chalmers emblem, som du har sett, så innehåller
det ett antal klassiska symboler eller verktyg ur ingenjörsvetenskapen;
- ett blåsrör
- ett kugghjul
- en passare
- en hammare
- en vinkelhake
- en ekkrans
samt årtalet när högskolan grundades samt William Chalmers ordspråk
"Avancez". Du kan läsa mer om emblemet samt om William Chalmers i
bifogad fil. Tanken är att symbolerna skall förknippas med en teknisk
läroanstalt.

Chalmers har för övrigt ingen koppling vare sig till satanism eller
ockulta grupper.

Med vänlig hälsning
Petra Ljung

............... skrev:
> Hej, jag skriver till er angående den symbol som pryder er byggnad
> vid eran huvudentré. Om man går av på chalmers hållplats så ser man
> den tydligt. Idag gick jag närmare för att se vad den egentligen
> föreställer och vad det är. Det är en frimurar symbol med en
> triangel under som används flitigt av diverse ockulta grupper som
> ofta har koppling till fri murarna dessutom tex golden dawn, temple
> orientis mm. att ni placerat hamrarna så att frimurar märket ska
> bilda ett pentagram gör en inte mindre mörkrädd.
>
> Jag skulle gärna vilja veta om er skola har kopplingar till ockulta
> grupper och om det påverkar eran utbildning. och ifall ni har
> hemliga ordnar liknande yales skulls and bones i eran skola.
>
> Jag skulle också vilja be er att ta ner denna satanistiska symbol
> eftersom den får min mage att vända sig, och troligtvis många andra
> som inte sympatiserar med ondskans religon.
>
> Med vänliga hälsningar .........
>

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#14
tyvärr får jag inte med filen. Sidan vill inte ladda upp den

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#15
Varför anonym?

Chalmers var frimurare han står ju med i deras årsbok (jag har den själv) och han fimns på bild inne i göteborgs frimurarloge
så det är väl inget att förneka varför skulle dom det ens de är ju stolta över det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#16
Jag skriver anonymt eftersom jag insett vad de vi kämpar emot går för. Jag vill inte att de ska veta vem jag är emedan jag gräver, en dag kommer jag komma ut när jag är klar med det jag jobbar på.

Bara för att tillägga en sak med chalmers. Om ni tittar på deras byggnad och deras fina nybyggda glas tak. Det är en stor glas pyramid. de må säga att deras logga är gammal och det va den tidens symbolik. Men varför bygger de en stor glas pyramid nu?

Nu menar jag samma byggnad som deras frimurar logga sitter på. Det är inte en tolknings fråga det är en stor glas pyramid, gå bara dit och se.

Kanske en upplysnings kampanj emot chalmers är på sin plats.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#17
Quote:

Anonym wrote:
Jag skriver anonymt eftersom jag insett vad de vi kämpar emot går för. Jag vill inte att de ska veta vem jag är emedan jag gräver, en dag kommer jag komma ut när jag är klar med det jag jobbar på.

Bara för att tillägga en sak med chalmers. Om ni tittar på deras byggnad och deras fina nybyggda glas tak. Det är en stor glas pyramid. de må säga att deras logga är gammal och det va den tidens symbolik. Men varför bygger de en stor glas pyramid nu?

Nu menar jag samma byggnad som deras frimurar logga sitter på. Det är inte en tolknings fråga det är en stor glas pyramid, gå bara dit och se.

Kanske en upplysnings kampanj emot chalmers är på sin plats.


Trodde inte det gick att skriva anonymt eller reggar du dig och säger upp ditt konto?
tror du inte folk kan spåra dit IP-nummer om de vill?
jag har inte sett chalmers pyramid när byggde de där var nog 2år sedan jag var i de trakterna.
vad ska du upplysa om menar du att chalmers var frimurare?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#18
Quote:
Chalmers har för övrigt ingen koppling vare sig till satanism eller


Inte mer än någon annan, förstås... det säger ju inget.
Värst av allt är att hon talar sanning! Det finns säkert få eller inga
på Chalmers idag som har koppling till satanism eller hemliga sällskap.

Alla gör bara vad de är ålagda att göra. Ungefär som när de shoppar billiga kläder på Freeport i Kungsbacka.

- Notera Pyramiderna Där !!! -

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#19
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Anonym wrote:
Jag skriver anonymt eftersom jag insett vad de vi kämpar emot går för. Jag vill inte att de ska veta vem jag är emedan jag gräver, en dag kommer jag komma ut när jag är klar med det jag jobbar på.

Bara för att tillägga en sak med chalmers. Om ni tittar på deras byggnad och deras fina nybyggda glas tak. Det är en stor glas pyramid. de må säga att deras logga är gammal och det va den tidens symbolik. Men varför bygger de en stor glas pyramid nu?

Nu menar jag samma byggnad som deras frimurar logga sitter på. Det är inte en tolknings fråga det är en stor glas pyramid, gå bara dit och se.

Kanske en upplysnings kampanj emot chalmers är på sin plats.


Trodde inte det gick att skriva anonymt eller reggar du dig och säger upp ditt konto?
tror du inte folk kan spåra dit IP-nummer om de vill?
jag har inte sett chalmers pyramid när byggde de där var nog 2år sedan jag var i de trakterna.
vad ska du upplysa om menar du att chalmers var frimurare?


Kan ju ha någon variant som Tor ex.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#20
På tal om Freeport... igen.

Duvan är ju på plats också förstås.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chalmers
#21


See User information
min bror studerade där, och enligt honom var det en elev som var frimurare i klassen han fick högsta betyg i alla sina ämnen. trots att han var genomsnittig med resten av klassen.

Posted on: 2007/2/14 11:54
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#22
En praktisk takkonstruktion på Chalmers i Göteborg.


Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#23
Desvärre är väl inte Petra eller någon av de andra tusentals som studerar där speciellt medvetet involverade eller initierade i dessa tunga aspekter!

J

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chalmers
#24
Skulle inte tro det. Det finns väl ett antal som har dom rätta Familjebanden som är det, eller kommer att bli det !!



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
67 user(s) are online (67 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 67

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS