vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Skydda sig emot storebror
#1
Hej jag skulle vilja veta om det finns något bra krypterings program för att koda dokument och använda på mailen och så. Som man kan ladda ner gratis. Jag har inte dc och sådana grejer så jag skulle behöva en sida eller torrent på ett nice program.

Sedan undrar jag om det finns något sätt att skydda sitt ip nummer. Troligtvis inte va? eftersom det allseende ögat förser oss med uppkopplingen.

sist men inte minst om jag skickar ett krypterat brev, måste den som tar emot det använda ett speciellt program för att läsa det då?

Tackar för all hjälp.

Nu är denna tråd tillägnad alla de som vill diskutera olika sätt att hålla sig borta från storebrors klor som börjar stramas åt hårdare och hårdare.

En sak till föresten krypterings programmen är inte någon fejk som eliten ger oss? som att täcka sitt huvud med en genomskinlig påse när man ska maskera sig haha.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#2
Ja vet inte men du har iaf lyckats bra med att kryptera ditt namn

Trodde anonymfunktionen var borttagen..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydda sig emot storebror
#3


See User information
Jag är inte så insatt även fast jag inser att jag borde det. Jag antar att jag är lat. Men för att kryptera dokument och mail behöver du ett program som GnuPG. Ja mottagaren behöver programmet och en typ av nyckel du använt för att kryptera meddelandet med.

www.gnupg.org (gratis)

För att surfa anonymt finns tex. tor och betaltjänsten relakks.

tor.eff.org (gratis)
relakks.com

Vet inte om jag litar på någon av dom. Men lär vara bättre än att surfa utan iaf.

Posted on: 2007/2/10 12:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#4
Tack så mycket, jag har installerat tor nu. Och den säger tor is running, betyder detta att min ip adress är skyddad nu? är jag anonym på internet. (vill säga om dom är ärliga)

Tex nu när jag gick in på vaken så var jag automatiskt inloggad (efter att jag startat om datorn), tyder detta på att mitt ip trotsallt inte är anonymt eftersom vaken visste att det var min dator som besöker sidan.

Tack för all hjälp jag vill bara känna att jag är ganska så säker, man kan kalla mig paranoid men det är lite av princip med jag vill behålla min integritet. det lilla man kan göra vill jag göra.

ska dom titta på mig så ska dom få kämpa lite iallafall.

återigen tack fruitcake.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#5
Quote:

Anonym wrote:
Tack så mycket, jag har installerat tor nu. Och den säger tor is running, betyder detta att min ip adress är skyddad nu? är jag anonym på internet. (vill säga om dom är ärliga)

Tex nu när jag gick in på vaken så var jag automatiskt inloggad (efter att jag startat om datorn), tyder detta på att mitt ip trotsallt inte är anonymt eftersom vaken visste att det var min dator som besöker sidan.

Tack för all hjälp jag vill bara känna att jag är ganska så säker, man kan kalla mig paranoid men det är lite av princip med jag vill behålla min integritet. det lilla man kan göra vill jag göra.

ska dom titta på mig så ska dom få kämpa lite iallafall.

återigen tack fruitcake.


Nej dina användaruppgifter lagras i dina cookies.
Går att ändra i inställningar, rensa där ibland om du är nojig ;)

Det viktigaste när man surfar nätet är att ha ett bra virusprogram installerat, ex nod32, och en brandvägg.
Byt även till en annan webbläsare än explorer så kan du känna dig trygg!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydda sig emot storebror
#6


See User information
Gå in på: http://lefkada.eecs.harvard.edu/cgi-bin/ipaddr.pl?tor=1

Där ser du vilken ipaddress du ansluter som.

Ja det är nog väldigt viktigt att surfa anonymt i dessa tider. Men det står och faller med om du är villig att ge upp en viss del av bekvämligheten i att surfa. Det blir nämligen väldigt slött att surfa med tor.

Posted on: 2007/2/10 13:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydda sig emot storebror
#7


See User information
EttHund: nu ska vi väl inte inge folket en falsk säkerhet om att dom är säkra bara dom har ett antivirusprogram och en brandvägg. Förmodligen finns gigantiska databaser med alla våra googlesökningar och besökta websidor, så vilka som är "vakna" eller "terrorister" eller förintelseförnekare är enkelt att se och det har dom säkert full koll på. Om inte detta sker idag vilket jag misstänker så kan vi vara säkra på att det kommer mycket snart.

Tillägg: Det fina med när man har lagstiftat om detta är att folket själva betalar sin egen övervakning. Genialt.

Posted on: 2007/2/10 14:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#8
Did you configure your web browser to http proxy to port 8118? Most people should do this simply by installing Torbutton and making sure it says "Tor enabled" at the bottom.

jag fattar ingenting, var gör man det? den ger mig inte ett nytt ip än. jag måste lyckas ställa in den rätt och jag fattar inte hur man gör det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydda sig emot storebror
#9


See User information
Här står allt du behvöver göra.

http://tor.eff.org/docs/tor-doc-win32.html.en

Kör du inte firefox måste du ställa in explorer att använda proxyn på port 8118. Men egentligen borde du köra firefox om du inte gör det.

Posted on: 2007/2/10 16:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#10
tack så mycket för hjälpen, nu funkar det, det är sant att internet går lite segare men man kan stänga av och på den, när man läser på aftonbladet är det kanske inte lika viktigt att dölja sig som när man hackar in sig i säpos hemsida, na men det känns bättre nu, när man kollar upp sitt ip så är man tysk ena stunden och amerikan nästa.

återigen tack för hjälpen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#11
hej igen, hm detta låter lite skumt. men jag skulle leka lite med mina nya ip så jag tänkte ut att en chatt sida måste va det ultimata stället att testa sina nya multi personligheter genom att bli bannad. eftersom jag får nytt ip efter några minuter så skulle jag kunna gå in och bli bannad på nytt och så vidare.

men jag blev bannad fast jag kunde inte komma in mer sedan. fortfarande bannad till och med. så jag undrar när jag är anonym hur kan dom stänga ute min dator. Alla ip sidor säger att jag byter hela tiden.

Tyder detta på att man sken byter, eller har dom något annat skumt sätt att stänga av folk, och har dom det, då kan man la inte va anonym?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydda sig emot storebror
#12


See User information
Om det är en webbaserad chatt lär det vara en kaka som avslöjar dig. Kör du firefox gå in på verkyg/rensa ut känslig data och kryssa i kakor.

Posted on: 2007/2/12 1:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#13
Ok nu har jag skyddad ip, då kommer nästa steg för en anonymare internet vistelse. E-mail har ni några tips till en säker eller säkrare e-mail något säger mig att microsofts hotmail inte är de största integritets försvarna på nätet. Finns det någon gratis e-mail som har det som ide att skydda sina användare emot perversa ögon som vill kunna titta på än när man skiter om de hade kunnat.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#14
Har hittat en mail nu som verkar bra och som använder integriteten som ide.


www.hushmail.com

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#15
hushmail är mycket trevligt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydda sig emot storebror
#16
Hej!

Quote:
jag fattar ingenting, var gör man det? den ger mig inte ett nytt ip än. jag måste lyckas ställa in den rätt och jag fattar inte hur man gör det.


Om jag fattat rätt så får man inte en ny ip-adress för att man har tor aktiverat. Däremot kommer all trafik mellan dig och t.ex google gå genom en proxyserver och då kommer google se proxyserverns adress istället för din. Det absolut första man bör göra enligt min mening är att slänga ut windows ( NSA bakdörrar mm ) och byta till något mindre vanligt och säkrare, t.ex Linux. Jag kör Mandriva vilket är lättinstallerat och användarvänligt och det går att ställa in så du får windowslook och känsla.

/ fr3D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydda sig emot storebror
#17


See User information
Quote:

fr3D wrote:
Hej!

Quote:
jag fattar ingenting, var gör man det? den ger mig inte ett nytt ip än. jag måste lyckas ställa in den rätt och jag fattar inte hur man gör det.


Om jag fattat rätt så får man inte en ny ip-adress för att man har tor aktiverat. Däremot kommer all trafik mellan dig och t.ex google gå genom en proxyserver och då kommer google se proxyserverns adress istället för din. Det absolut första man bör göra enligt min mening är att slänga ut windows ( NSA bakdörrar mm ) och byta till något mindre vanligt och säkrare, t.ex Linux. Jag kör Mandriva vilket är lättinstallerat och användarvänligt och det går att ställa in så du får windowslook och känsla.

/ fr3D


Om jag förstått det hela rätt så krypterar Tor först trafiken mellan din dator och proxyservern samt sen ger den ett anonymt IP

Det borde det ju rimligtvis gå att både avlyssna och spåra IP om man har kontroll över den aktuella Tor-servern.

Dock så är det ju open-source så det skulle snabbt avslöjas om det var nåt i koden som ställde till för integriteten

Posted on: 2007/2/13 10:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydda sig emot storebror
#18


See User information
Vad jag har föstått så spelar det ingen roll om en tor nod är korrupt sålänge ens paketväg överstiger tre hopp.

Posted on: 2007/2/13 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS