vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Tidernas bästa komediserier!
#1


See User information
Det här är, i mitt tycke, de bästa komediserierna någonsin:

MASH

Lyckades förmedla humor, värme och vettiga budskap på ett skickligare sätt än någon annan serie gjort varken förr eller senare. Kryllar av underbara oneliners från Falköga och BJ i varje avsnitt. Utspelas under Koreakriget som pågick i 3 år, medan serien gick i 11 år!!!

MONTY PYTHONS FLYGANDE CIRKUS

Banbrytande och ljuvligt dråplig kultserie som började sändas i slutet av 60-talet och står sig än idag. Många klassiska scener som fått folk att garva häcken av sig genom åren.

PANG I BYGGET

John Cleese följde upp succén med ovanstånde serie med denna odödliga och hysteriskt roliga serie om den koleriske hotellägaren Basil Falwty. Figuren bygger på en person som Cleese och pytongänget träffade på när de tog in på ett hotell flera år tidigare.

SEINFELD

Godis för den som vill se en lätt absurd komediserie med kvicka repliker och skruvad handling som ändå säger en hel del om hur vi människor fungerar. Har kallats serien som handlar om ingenting och känns i mitt tycke fortfarande befriande fräsch och originell jämfört med många av dagens simpla sitcoms.

TRIGGER HAPPY TV

Dom Jolys vansinnigt roliga dolda kameran koncept. Fan vad jag skrattat åt denna serie. Joly driver lika ofta med sig själv som andra och radar upp den ena klassiska scenen efter den andra.

NOT THE NINE O´CLOCK NEWS

Härligt sjuk brittisk humor som driver hejdlöst med allt mellan himmel och jord. Sköna skådisar som Mel Smith, Griff Rhys-Jones och Rowan Atkinson.


Jaja, jag har säkert glömt flera. Ni får gärna fylla på listan.

Posted on: 2007/2/13 20:10

Edited by Lightsaber on 2007/2/13 21:04:49
Edited by Lightsaber on 2007/2/13 21:06:38
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidernas bästa komediserier!
#2


See User information
SEINFELD är riktigt bra tycker jag! gillar även Larry David's (som tillsammans med Jerry Seinfeld skapade serien) egna serie Curb Your Enthusiasm som gick i fem säsongen. karaktären George Costanza är baserad på honom.

annars tokgillar jag de engelska serierna skapade av Chris Morris. kolla in: Jam, Brass Eye, The Day Today, Nathan Barley m.m.
det är satir, absurdism, komedi allt i ett.

sök på isohunt.com för att hitta dem!

Posted on: 2007/2/13 21:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tidernas bästa komediserier!
#3
persnoligen kollar jag bara på simpsons och efterlyst och någon dålig dokumentär ibland

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidernas bästa komediserier!
#4


See User information
Japp, det är Simpsons som gäller.

Posted on: 2007/2/13 22:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidernas bästa komediserier!
#5


See User information
jag tittade mycket på simpsons innan, men helt plötsligt tycker jag inte det är kul längre.
South park är det som gäller jag skrattar ihjäl mig. Vet inte ifall det är min humor som har genomgåt en evolvering eller om det är åt andra hållet. troligvist det sist nämnda.

Annars gillar jag brittiskt, pang i bygget, alltså vilken serie fyfan vad John springer som en idiot. Inte konstigt att han la in sig själv på psyket efter den. Helt sanslöst. Det måste vara otroliga improvisationer i den serien.

Självklart jänkar humor gå an det med specielt seinfeld. tror det är konceptet att det egentligen är en serie om inget alls med klockrena karaktärer

Posted on: 2007/2/14 12:04
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidernas bästa komediserier!
#6


See User information
.......Våra värsta år......särklass..vi har mycket att lära av Al Bundy....

Posted on: 2007/2/14 12:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidernas bästa komediserier!
#7


See User information
Two and a half men, Lätt den bästa serien som släppts under de senaste åren.

Posted on: 2007/2/14 14:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tidernas bästa komediserier!
#8
... kulturnyheterna!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tidernas bästa komediserier!
#9


See User information
Helgmålsringningen............

Posted on: 2007/2/14 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS