vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Michael Tsarion - The Children and the Outsider!

See User information
Henrik Palmgrens senaste intervju med Michael Tsarion.

"We have Michael Tsarion back for his monthly visit and we begin this program to on a few notes on the recent Red Ice Creations Interview with Paul Levy and how it connect with the most recent programs we've done with Michael. We talk about the recent Alex Jones interview with Aaron Russo and the film "The Brotherhood of the Bell".

Then we get to the main theme of this program and talk about the children and the outsider. We begin to talk about the medication of children, Oppositional Defiant Disorder (ODD), anti social behavior and ADHD. Michael talks about the connection between children & nature, the intelligence in animals and the harmony and perfection in nature in comparison to the chaotic, speed up, big city lifestyle that many people experience today.

Don't miss this incredibly important program with Michael Tsarion."

http://www.redicecreations.com/radio/ ... /RICR-070215-mtsarion.mp3

Posted on: 2007/2/15 21:59
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Michael Tsarion - The Children and the Outsider!

See User information
Tackar! Inte hört mycket av honom sedan 6 delars serien.
Är det bara jag som fått tag i DVDboxen eller finns det fler som sitter och trycker på detta visuella bibliotek av ovärdelig lärdom?

Posted on: 2007/2/15 22:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Zaaki wrote:
Är det bara jag som fått tag i DVDboxen eller finns det fler som sitter och trycker på detta visuella bibliotek av ovärdelig lärdom?

Det finns ett gäng intervjuer till han gjort på Red Ice efter den suveräna 6-delar serien.

DVD boxen är ju helt fenomenalt bra. Man upphör inte av att imponeras av vilken bredd och intelligens den här killen har.

Så otroligt påläst och kan förmedla det så briljant.

En sak jag verkligen uppskattar med Tsarion är att han till skillnad mot för de flesta andra går in på de psykologiska orsakerna bakom vad som sker, både vad beträffar eliten och oss övriga.

Den här snubben är sannerligen en gåva av visdom till världen.

Posted on: 2007/2/15 22:25

See User information
Precis, han komplementerar Jordan Maxwell samtidigt som han för vidare hans iidéer på ett brilljant sätt, mer av denna typen av "anhängare" på vaken så kanske denna sida kan vara värd att lägga upp bland bokmärken igen..

Posted on: 2007/2/15 22:40

Anonym
Quote:

Zaaki wrote:

Jag har serien på datorn men har inte kollat än.
Om någon är intresserad hör av er.

Anonym
Quote:

Zaaki wrote:
Precis, han komplementerar Jordan Maxwell samtidigt som han för vidare hans iidéer på ett brilljant sätt, mer av denna typen av "anhängare" på vaken så kanske denna sida kan vara värd att lägga upp bland bokmärken igen..

Vad är felet nu då?

See User information
Kan inte låta bli att rekommendera följande föreläsning som på ett bra sätt sammanfattar mycket av vad Tsarions arbete handlar om. Ju fler som tar del av detta desto bättre. Kan ju vara skönt som omväxling istället för att sitta och debunka varandras 9/11-bevis om och om igen.

2012 - The future of mankind (Google video)

Tack ännu en gång Lightsaber för att du lyfter fram dessa intervjuver.
Underbar detalj bara i hur du länkar till dem så man får hem dem direkt

Off topic: (maggot, igen)
Jag förstår precis var Zaaki kommer ifrån med hans kommentar. Det han uttrycker är befogat. Om du ägnar denna afton till kunskapsinhämtning istället för forumförtryck så kanske du inser själv utan att någon skall behöva svara på din provokativa och uppviglande frågeställning avseende vad som är fel. Önskar dig frid i sinnet, om så är möjligt.

Posted on: 2007/2/15 23:46

Edited by provoceramera on 2007/2/16 0:02:42
Edited by provoceramera on 2007/2/16 0:03:35
Edited by provoceramera on 2007/2/16 0:06:12

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Kan inte låta bli att rekommendera följande föreläsning som på ett bra sätt sammanfattar mycket av vad Tsarions arbete handlar om. Ju fler som tar del av detta desto bättre.

Jepp! skulle jag rekommendera någon att se en enda dokumentär i sitt liv så skulle det nog bli den här. Så jävla bra:

http://video.google.com/videoplay?doc ... 545585184878490822&q=2012

Posted on: 2007/2/17 13:52

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

Off topic: (maggot, igen)[/b]
Jag förstår precis var Zaaki kommer ifrån med hans kommentar. Det han uttrycker är befogat. Om du ägnar denna afton till kunskapsinhämtning istället för forumförtryck så kanske du inser själv utan att någon skall behöva svara på din provokativa och uppviglande frågeställning avseende vad som är fel. Önskar dig frid i sinnet, om så är möjligt.

jaha...
alla är vi olika vissa gillar diskutera 911 andra invandringspolitiken det är bara starta trådar om det du vill diskutera inget ämne är fel att diskutera på www.vaken.se
sen lite lustigt att en som kallar sig " provoeramera" inte pallar andras provokation

See User information
Min poänge exakt maggot. Nu börjar vi komma någonstans. Starta en tråd om du vill diskutera något. Verkar som du äntligen tittat på föreläsningen i fråga. (Om du är osäker på vad jag menar, se topic.) Apropå topic: Var det något du hade att säga om Tsarion? Ser fram emot dina intellektuella bidrag till detta ämne.

I övrigt om du vill skriva massa skit om mig eller jiddra i allmänhet så skulle jag uppskatta om du skickade det som privat meddelande istället. På så sätt slipper oskyldiga förbipasserande få ont i ögonen av ditt skräp och jag kan smidigt radera det du skriver på en gång utan att behöva läsa det, precis som jag brukar göra.

Kram

Posted on: 2007/2/17 14:55

Anonym
jag tycker jag startat en massa trådar och skriver i massa det är bara hoppa in finns massa godsaker.

See User information
You say what ??????????????????????????????????????????????????????????????????

Posted on: 2007/2/17 15:07

Anonym
tråden "Det dubbla perspektivet " har förviso inte jag skapat men jag har varit med och bidragit till den tycker personligen det är av de bästa trådar på vaken någonsin

See User information
Defenitivt

Posted on: 2007/2/17 15:15

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper