vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Du gör vad du äter

See User information
Hej

Resized Image Jag vill gärna tipsa om tidningen ODE. I senaste numret finns en väldigt bra artikel om matens inverkan på vårt beteende:

"Forget tougher punishments and hiring more police. The solution to crime and violence is on your plate. Here’s how healthy food can reduce aggressive behaviour."

Den finns fri för läsning på tidningens hemsida:

http://www.odemagazine.com/article.php?aID=4143

Lassew

Posted on: 2005/8/23 10:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Du gör vad du äter

See User information
Ballt, lästips!
Tänkte jag skulle komma med lite tankar kring det hela - jag anser att allt som existerar i grunden består utav information och genom att dra till sig byggstenar(atomer) och att då även lagen om lika atrraherar lika är sanning så gör ju att när vi växer ="bygger" på vårt fysiska skal så drar vi ju till oss det vi anser oss behöva (omedvetet)... Vi väljer ju inte medvetet att vi skall foma oss så eller så - men kanhända det finns en medveten önskan om det - vi har kanske ideal - men vi har idag ännu ej kunskaper om hur vi skall behärska detta växande...
men i vilket fall som helst vad är det för information till ex. en folkstam är ute efter då man äter upp vissa delar av till ex. hövdingen i stammen då han dött?
Kan nått av denne hövdings egenskaper komma i åtnjutande av en annan människa som tar del av hans kvarlevor?
jag tror det!
Som det heter; "Man blir vad man äter" - är ju en gammalt vegetarian-ordspråk... Waerland Ebba? Eller gubben... nåja...

Jag anser att man kan överföra information genom födan - Men likväl så fungerar det ju även åt andra hållet - man tänker på ett speciallet sätt och på så vis drar då till sig den information som har något likanande i sig och på så sätt formerar man ju det fysiska också...
ok Vi kan ju idag se överfeta människor stryka omkring (mig inberäknad- nästan) - och vi skyller lite på käket - men i första hand har det att göra med hur man tänker - sedan intergreras informationen i vårt system och man ser då kanhända fet ut om man är fet i tänkandet, liksom...
Om en männsika käkar på ett speciellt sätt så har det ju i grunden att göra med vad man tänker - eller hur?
Först det psykiska sedan det fysiska - Budda brukade ju säga att det viktigaste var inte vad vi stoppar in ikäften - utan vad som kommer därur - Det tycker jag är smart och riktigt sagt - men det är ju klart - en människa som tänker "klart" - stoppar ju inte i sig vad som hellst - men allt kommer ju ändå, innifrån...

Jag minns inte så noga men jag tror vi snackat om detta tidigare - Det där med födoämnenas inverkan på vårt psyke... jag vill mena att man inte blir smartare utav att äta vegetariskt men eftersom man får det liksom lugnare i matsmältningsstemet - under informationsintergreringen, alltså - så har man ju en större chans att tillägna sig möjligörandet av den latenta kunskap vi faktum har samlat på oss genom evigheten och om vi då känner oss balanserade och trygga - faktum då kan få "erinringar" av det vi redan känner till och på så sätt kan ju faktiskt iförlivandet av födan ge oss visheten åter - och vice versa - försämra vår religösa förmågor =Återföreningen med vårt ursprung - Vårt egentliga sanna jag...
ungefär så...
Hälsar Shygets och hans löss -

Posted on: 2005/8/23 11:54
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du nämner vegetariskt, jag tror huvudsaken är att skippa ALL skräpföda. Det är helt enkelt GIFT som gör oss sjuka eller drar ned oss till halvhälsa.

Posted on: 2005/8/23 21:07

Anonym
Jag började äta annorlunda för en lång tid sedan. Jag ser till att laga till allt och hålla mig till Gotländskt odlat på bio vis. Jag har inte tänkt så mycket på det, men det är en annan sorts styrka i kroppen numer, jag mår allmänt märkbart bättre. Jag håller mig givetvis borta ifrån flour, kemikalier och faliga sötningsmedel mm.

Det har större effekt än man tror, att tänka på vad man äter menar jag. Efter en kort tid appliceras tänkandet till vardag, så det är bara at börja, man sparar faktiskt massvis med pengar också.

Hare....

Man blir vad man äter, och man blir också vad man tänker....

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper