vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Noam chomsky

See User information
Jag har läst ett par böcker skrivna av denna kille, och sett en video av en föreläsning han hållit.

Måste säga att det han säger är väldigt vettigt. Det är inget snack om NWO och Illuminati men illa nog ändå.

Här finns hans egen sida: http://www.chomsky.info/

Posted on: 2005/8/7 4:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Noam chomsky

See User information
Noam Chomsky är en gammal man, boende i USA som undervisat
i lignestik på universitet.
Han är en stor taktiker, drar jättepublik där han håller föredrag
runtom i världen.
Han kritiserar skickligt USAs politik. Han är jude och
kritiserar också judarnas politiska handlingssätt.
Han skrev förordet till en kontroversiell bok som förnekar att förintelsen någonsin funnits. Han har dock förnekat att
han stöder teorin att inte förintelsen förekommit.
Att han inte nämner NWO och Illuminaterna säger inget om
hans uppfattning i den saken.
Sanningssägare på hans höga nivå, vet vad man bör säga och
inte säga, för att inte tystas.
Jag uppmanar också att man läser Chomsky.

Posted on: 2005/8/7 8:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
faktiskt, alltså... en av mina favoriter...

En grej jag tagit "fasta" på - är just det han menar om Demokratin contra Diktatur - Skitbra !

I en diktatur, där skräms eller tvingas man att lyda...

Men så kan man ju inte beté sig i en sk. Demokrati...
Så, därför kör man med den modellen att man helt enkelt får människorna att tro sig vilja göra det utan hot (lite kanske)Och då har det att göra med att man helt enkelt "lär" människorna "var skåpet skall stå" - Manipulerar, hela högen med hjälp av medians alla egenskaper och sedan så lägger vi bredvilligt till resten själva helt klart, den största kraften som finns är den sk. 2överlevnads-principen" Och vem f-n, vill inte överleva? Nåja man har ju vissa principer av andra slag också, men det är svårt att stå "utanför" - Det är väl därför Chomsky har det så jävla hårt mellan varven tänk er själva att tillhöra den där skaran av "själhatare".... Jobbigt, alltså...

Posted on: 2005/8/27 0:06
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
"Själv-hatare" - naturligtvis!!!

Posted on: 2005/8/27 0:07

See User information
Jag gillar hans skarpa sinna när det gäller fakta.

Dock så väljer han av vilja eller okunnighet att inte de något utrymme för teorier om att problemen skulle vara förknippade med någon större maktstruktur än den amerikanska statens maktlystenhet. Han förnekar att 911 skulle vara något annat än al-qaida mm.

Jag blir lite trött på att läsa hans bövker. Det är bara en massa detaljer om det ena och det andra, men alldrig några större perspektiv. Jag tror att det är lätt att fastna i detaljerna och inte se helheten. Det tror jag att han har gjort.

Posted on: 2005/8/28 19:37

See User information
Jag gillar det faktum att han håller saker och ting på en nivå som folk kan fatta. Jag märker att folk gärna börjar glo på en konstigt om man börjar prata om Illuminati, om den ekonomiska bluffen, om påhittade religioner och nazister i USA.
Men visar man dom barasaker som är fel, som beskrivs på ett sätt som folk kan relatera till så är det mycket enklare att sen gå in på dom "grövre grejerna".

Om jag gav en bok av David Icke till nån av mina vänner och sa, läs denna, så skulle dom lägga av efter tio sidor och säga att killen är knäpp. Men när jag visat dom Noam Chomsky's böcker så läser dom intresserat och diskuterar. Just för att det han beskriver är saker som han beskriver är saker som många redan vet men bara inte fått förklarat för sig.

Det behövs fler författare och filmmkare som gör filmer som folk kan tro på och ta till sig innan man går in på de riktiga problemen

Posted on: 2005/8/29 0:15
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Re: Noam chomsky on the edge!

See User information
Som vi alla är medvetna om så kan han ju åka runt och snacka om det egentligen - väsentliga - vi får fixa det där "andra" själv...
Han är ju olyckligtvis, uppfostrad i den judiska ideologin och som vi alla vet - så är ju han verkligen, en kvarnsten runt nacken på NWO och det som sker i deras "kölvatten"
- Han har ju faktum, gett oss så mycket annat, betydelsefullt.
Men han vet även vad hans skall "sätta sina gränser" -
He knows (verkligen) the anemys, liksom... Det är möjligt att han då tvingas till att vara s.a.s. - lite "diplomatisk" och kanhända, vill leva längre än vad som annars skulle vara fallet -
Han kan ju inte några sk. David Icke- "knep" - Men det är väl inte så svårt att förstå - då han är genom propagandan (TALMUD) - är så hårt hållen socialt och sålunda i förlängningen - psykiskt/fysiskt, hållen...

Posted on: 2005/8/29 0:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper