vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tony Malone - The Bible is a Blueprint for Zionism!

See User information
Författaren Tony Malone ser klara likheter mellan bibeln och de moderna zionisternas agenda. Här intervjuas han av Jeff Rense.

http://rense.gsradio.net:8080/rense/h ... g763/rense_073106_hr1.mp3

Posted on: 2007/2/23 12:43
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tony Malone - The Bible is a Blueprint for Zionism!

See User information
Jag kan nog se en viss snningsenlighet i malones meningar - men nu detta med din ordalydelse: "Religion separerar - Andlighet förenar" - Nu är det ju som så Ord-bög som jag är - även "Andlighet" kan "Separera" - Du menar förstås den shyssta andlighten förstår jag - men då är det ju det samma med religiositet - det finnsfaktiskt en shysst riligiositet som faktum förenar också - likt ditt tjat om enbart seperation - eller hur - jag tycker du skall fundera på det där och byta ut det där till något mera lättförståerligt - du kan ju missförstås - Du har väl hört talas om Onda "Andar" - eller existerar det inga sådana i din begreppsvärld?

Posted on: 2007/2/23 13:06
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tony Malone - The Bible is a Blueprint for Zionism!

See User information
Tjena Shygets! Jag förstår din poäng och håller med om att det ligger en hel del i det, men jag brukar försöka lita på att läsaren är tillräckligt intelligent för att förstå vad jag menar, om vederbörande vill förstå, vill säga. Sen är det ju ofrånkomligt att vissa människor kommer att läsa in vissa tolkningar utifrån de förutfattade meningar de kan ha om mig men "it goes with the territory" som det brukar heta, det får man räkna med.

Vad beträffar onda andar så är svaret ja, jag tror på att de existerar i allra högsta grad men misstänker att vår egen ovilja att se våra inre mörka sidor är ett större problem för mänskligheten eftersom vi skulle vara mer skyddade om vi hittade vår egen inre kraft genom att bli mer insiktfulla, ärliga och trygga.

Uttrycket "Religion divides, spirituality unites" d.v.s religion separerar, andlighet förenar är taget ifrån Dr David R Hawkins "Power vs Force" en synnerligen fascinerande och insiktfull bok.

Här finns en liten beskrivning av den:

http://www.profitadvisors.com/force.shtml

Ha det gött!

Posted on: 2007/2/23 13:29
Religion separerar - Andlighet förenar

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper