Vakencorner
|
Kristendomen är en bluff!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kristendomen, liksom Islam, Judendomen och hinduismen och Buddhismen är uppfinningar av eliten för att styra och kontrollera massorna. Bibeln och framförallt Nya testamentet bygger egentligen på astrologi och de höga prästerna vet det men vill inte dela med sig av kunskapen till vanligt folk. Därför säger de att astrologi är av djävulen eller New Age. God´s son är i själva verket solen och de tolv lärjungarna representerar de 12 stjärntecknen. När det står att Guds son gick på vattnet menar man eg. att solen vandrar över vattnet. När Jesus förvandlade vatten till vin är det en metafor för att solen värmer upp vattnet som sen blir ånga, stiger till himlen och kommer ner som regn och vattnar vinplantorna som sen blir till vin. Det finns många nästan identiska Jesus-historier som är flera tusen år äldre än de i bibeln. Horus i Egypten är ett bra exempel. Född av en jungfru. En härskare vid namn Herut hotade döda den nyfödde. Döpt vid 30 års ålder av en man som sedan blev halshuggen. Han helade de sjuka och uppväckte El-azarus från de döda. Hade tolv lärjungar, blev korsfäst tillsammans med två tjuvar och återuppstod efter 3 dagar. Hmm...var har vi hört det förut?
När ska folk vakna upp och inse att de är grundlurade? Organiserad religion är det värsta gift som drabbat mänskligheten. För mer information se följande: http://user.tninet.se/~npt994z/Jparal.htm http://www.religioustolerance.org/chr_jcpa5.htm
Posted on: 2005/9/11 10:55
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Re: Kristendomen är en bluff!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Som jag se på det hela - så är det som du säger, men du har missat vissa fundamentala grejer...
Ok- så här menar jag: Religion, betyder nått - grekiska som vanligt förståss... RE= åter.... LIGION = förening... Det är för mig alltså meningen att en viss tanketeknik skall få människan att liksom återförenas - med sitt ursprung , alltså... Man har ett Ideal - man försöker att idealisera sitt liv - man kanske hittar på något sätt att uppnå detta ideal, "fungerar" tekniken - då kan man kalla denna ideologi för en religion - annars så är det f-n i mig, ingen religion till namnet... Att de sk. Världsbyggarna varit smarta att surfa på verkliga grejer är väl välbekant - de snor allt som är väggalöst... De flesta sk. religioner är snodda och lite ommöblerade så att det skall passa deras syften - likt allt annat inom våra kunskapsområden... Saul of taursus snodde Christos-prylen - Marx snodde kommunist-prylen - sen kan vi ta grej efter grej - hela klabbet... En sann gemenskap är lika sann för det - men det är ju synd om jesus-knarkarna och rödvinsvänstern - lurade av bara F-N!!! hälsar den gula kommunisten och hans löss
Posted on: 2005/9/11 22:31
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag blev i alla fall konspiratör mycket pga min buddhistiska skolning, så det fungerar ju inte så bra för makteliten att kontrollera allt.
Jag tror dock inte heller att det är som du säger riktigt. Jag tror att mer att eliten aktivt försöker att förstöra/förändra religionerna, men lyckat lite olika bra.
Posted on: 2005/9/12 19:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det ligger nåt i att mycket är manipulerat och inte bara skapat. Men ju mer info jag får ju mer negativ blir jag imot religioner. Förvisso så känner jag inte någon religös person som vill någon nåt illa, men det accepteras väldigt lite mellan grupperna.
Skall bli kul om några år när mycket utav alla hemligeheter kommer ut. Synd är att Alex Jones med flera blint litar på kristendomen. Dom har rätt när dom pratar om att Gud är arg etc, allt är ett medvetande, allt är sammankopplat, allt är en del av allt och vi är en del av det. Klappa dig själv på axeln och kora dig själv till Gud, för det är precis vad vi/du är. Något annat kan jag inte komma fram till med hjälp av alla info man tryckt in på dom senaste åren. Hare... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tjabba, Cee... Så anser jag också att man kan se och förstå vår värld... jag bruker också mena -feter jesus och även andras försäkringar att vi faktum är rätt så betydliga om vi bara förstår det - men man måste förstå det på ett visst sätt - annars så kan man bli en "Le´wayare" (satanisten, du vet)...
vi är ju alla en del av - delaktig i den stora helheten - Och har sålunda den rättsliga möjligheten att ta del av alltets hela kunskap och vetskap om allt och alllting, osv. Så visst skulle vi kunna kalla oss för gudar; "ELOHIM" i dess rätta betydelse... (kommer ni ihåg popgruppen ELO`S?) Vi är alla ofrånkommligt på väg åt det hållet - lika ofrånkommligt som bäcken alltid flyter nedströms... Hö, hö... Naturligtvis, så kan det ju bli lite virvlar här och där och annat småskit - Men till sist så har allt hittat hem till det stora havet, ändå... Hälsar Shygets/ABRAC och hans gula löss -
Posted on: 2005/9/16 21:48
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Va, F-n, MICRON _ du måste ha fått det här om bakfoten - som man brukar säga - du kanske kan kallas för en konspirations-teoretiker, men f-n inte en konspiratör - det är ju bovarna som är det inte vi som önskar avslöja dessas konspirationer - eller hur?
Hälsar en som ser på´t - på det sättet och inte på något annat sätt Häls. SHYGETS/ABRAC och hans Gula löss;
Posted on: 2005/9/18 13:57
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login