Vakencorner
|
Aftonbladet - Nya hårddisken: bakterier
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Japanska forskare har lyckats spara data i bakteriers dna.
Forskarna skapar syntetiskt dna och kodar data som sedan införs i bakteriernas genom. Bakterierna för i sin tur vidare informationen från generation till generation. Datasimuleringar visar att data som text och bilder i bästa fall kan sparas i flera tusen år, skriver nyteknik.se. Källa ----------- NU snackar vi datorvirus ;)
Posted on: 2007/2/28 21:04
|
|||
|
||||
|
Re: Aftonbladet - Nya hårddisken: bakterier
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det blir väl lite såsom aliens/de som styr fd. mänskligheten gör med de på två ben. De manipulerar, eller har gjort det, så att de på två ben blir lagringscontainrar och redskap för dem - programmerade med deras grejer - istället för att vara sig själva är de något annat och besatta av det.
De är i grupperingar - en grupp har tatueringar/boskapsmärkningar, en annan spikar/boskapsmärkningar i kroppen, en annan är ungdomar som knappt kan prata, i rödsvarta klädesmärkningar/boskapsmärkningar - det finns många varianter. En ganska sen verkar vara en grupp på två ben - vuxna saker på två ben i rosa klädesmärkningar/boskapsmärkningar... FYYY!!!
Posted on: 2007/2/28 21:10
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det var en frågeställning, varken mer eller mindre.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan tänka mig att dessa bakterier talar som vi gör... "vilken agenda är vi inom,", vilka är de som styr oss... några säger att de kommer att slita bojorna... andra pekar på andra bakterier... det är dom, eller dom - de förtrycker oss... bakterieklasskamp byts till bakteriekönskamp osv, andra talar om medvetandehöjningar som kommer som paket - då kommer de att hitta bättre sätt...
Det vi gör med "de minsta" är nog bara vad som redan vi förfallit till själva och därför är "utsatta" för. Såsom vi gör mot försöksdjur, har djurfabriker, läkemedelsutskrivningar, fluor mm mm - det gör aliens med oss sedan länge. Vi gör si och får tillbaka si.
Posted on: 2007/2/28 23:53
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan nästan tro att det var så allt började med människan, synd är bara att flertalet biologiska datorer av i dag är skrivskyddade
![]() Det går bara att köra samma verklighet om och om igen. (Jo men dom sa ju på TV, Jo men dom sa ju på TV, Jo men dom sa ju på TV, Jo men dom sa ju på TV, Jo men dom sa ju på TV!) För det andra så skulle det vara roligt med någon form utav media, som håller lite längre än några få år, och inte kostar skjortan. Förut var man inne på att bränna in i plasma, med laser, eller liknanden, det var några år sedan jag läste det så jag är inte så säker på hur det fungerade. Det var i alla fall snabbt och hade otrolig kapacitet, så det försvann väl ifrån marknaden! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login